[MOC] Dwupiętrowy wagon do pociągu 60051

Trains, Monorail

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
szykus
Posty: 28
Rejestracja: 2006-02-07, 17:27
Lokalizacja: Ruda Śląska
brickshelf: szykus

 

[MOC] Dwupiętrowy wagon do pociągu 60051

#1 Post autor: szykus »

Obrazek

Witam Serdecznie
Chciałbym zaprezentować własną wersję piętrowego wagonu do pociągu z zestawu 60051.

W internecie znalazłem kilka różnych wersji takiego wagonu:
High-Speed Passenger Train Club Car
High Speed Club Car
Czy wersja na sprzedaż na eBay: eBay

Modelując wagon wspomagałem się instrukcją z 10002-1: Railroad Club Car . W wagonie można zdemontować dach oraz boczną ścianę. Podłoga między pokładami jest ruchoma aby w łatwy sposób można było ułożyć pasażerów. Wagon jest 1 brick'a wyższy niż wagony z zestawu.

Jako że jest to wersja wirtualna to mam 3 punkty które uda mi się sprawdzić dopiero gdy zbuduję go w wersji realnej:
Obrazek Obrazek

1. Czy Slope Plate 45 2x1 faktycznie ma inny pochył niż Slope Brick 45
2. Czy Slope Brick 31 1x1x0.66 ma niższe zakończenie niż tile
3. Czy ściana boczna da się łatwo odczepić czy może będzie trzeba dołożyć więcej tile'sów


Zdjęcia:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


GALERIA
Ostatnio zmieniony 2015-01-03, 18:07 przez szykus, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
ELEMENT
Posty: 542
Rejestracja: 2013-12-30, 15:14
Lokalizacja: Poznań/Yorkshire
brickshelf: PP-ELEMENT

 

#2 Post autor: ELEMENT »

Pomysł OK, ale estetycznie nie przypada mi do gustu. Linie nie są po to żeby je przerywać (via czerwony pasek). Całość moim zdaniem niepotrzebnie ma garba. Linię okien na górze i na dole bym wyrównał.

Awatar użytkownika
Maciej Drwięga
Posty: 1109
Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: maciejd

 

#3 Post autor: Maciej Drwięga »

Kreacja bardzo "city" i zestaw kilku takich w konfiguracji push-pull wyglądał by nieźle.
Bardziej niż czerwony pasek drażni mnie nierówna linia okien. Sekcje nad wózkami jedną płytkędo góry, garb niknie a linie okien się równają. Będzie lepiej.
I dobuduj do tego jakąś fajną fafkę, dwa wagony z czego jeden z kabiną maszynisty.

Poza tym fajne, wygląda bardzo bawialnie.
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.

szykus
Posty: 28
Rejestracja: 2006-02-07, 17:27
Lokalizacja: Ruda Śląska
brickshelf: szykus

 

#4 Post autor: szykus »

Bardzo dziękuję za opinie.
ELEMENT pisze:Linie nie są po to żeby je przerywać (via czerwony pasek).
Nie bardzo mam pomysł jak zrobić taki pasek pionowo aby połączyć linie. Myślałem nad dołożeniem dwóch czerwonych bricków 1x1 (zaraz obok dolnych okien) ale wtedy linia była by za szeroka.
ELEMENT pisze:Całość moim zdaniem niepotrzebnie ma garba
Budowałem pod wagony z 60051. Chciałem aby różnica wysokości nie była tak mocno widoczna. Chociaż teraz, po komentarzach, widzę, że jeden plate na wysokość nie robi wielkiej różnicy.
Maciej Drwięga pisze:Sekcje nad wózkami jedną płytkędo góry, garb niknie a linie okien się równają.
W wolnej chwili usiądę i podniosę te sekcje.

Ciehoo
Posty: 99
Rejestracja: 2012-08-29, 13:16
Lokalizacja: Będzin
brickshelf: Ciehoo2012
Kontakt:

 

#5 Post autor: Ciehoo »

Z tą czerwoną linią chodzi o to, aby przebiegała przez cały wagon na tej samej wysokości.
Jeśli chodzi otwoje dylematy klockowe, to serek "kończy się" niżej niż tiles. Co do tego skosu na końcu po prostu w razie czego wymień na zwykły slope 2x1. Ale wydaje mi się, że to obecnie wina po stronie programu.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#6 Post autor: 3dom »

Ładny wagon w stylu tego z zestawu. Dobrze byłoby go jednak obniżyć bo wyższy o całego bricka raczej kiepsko by wyglądał dołożony do pociągu.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Maciej Drwięga
Posty: 1109
Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: maciejd

 

#7 Post autor: Maciej Drwięga »

Rzecz w tym, że piętrusy są wyższe od zwykłych wagonów - pod tym względem wyszło OK.
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#8 Post autor: 3dom »

No tak, ale nie powinno być tak, że środek wyżej a cześć, która łączy się ze "zwykłym" wagonem tej samej wysokości?
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
gmkkk
Posty: 1005
Rejestracja: 2014-06-24, 21:06
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
brickshelf: gmkkk

 

#9 Post autor: gmkkk »

http://pl.wikipedia.org/wiki/Bhp
Chyba nie...
A czy nie jest tak, że są tylko wagony piętrowe w składzie, nie łączy się w jednym składzie jedno i dwupiętrowych? Pomijając kwestie wizualne ale chodzi chyba właśnie o te połączenia między wagonami i może opory powietrza przy różnych wysokościach?

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#10 Post autor: 3dom »

Nie wiem, jestem laikiem w kwestii pociągów. Ale pomijając kwestie estetyczne właśnie ze względów aerodynamicznych wydało mi się dziwne połączenie wagonów o różnej wysokości, szczególnie w nowoczesnym pociągu ;)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Maciej Drwięga
Posty: 1109
Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: maciejd

 

#11 Post autor: Maciej Drwięga »

Wagony piętrowe są różne. Bhp/Bipa miały czasami "opływowy" początek dachu, co poprawiało aerodynamikę jeśli poprzedzający człon był niższy. Ale nie wszystkie takie były - tylko starsze egzemplarze.

Nie ma przeszkód jeśli chodzi o łączenie piętrusa i zwykłego, często skład Bhp był łączony z Bwixt (120A).

EDIT: nowoczesne pociągi to inna bajka i tam nie tak łatwo doczepić wagon "z innej bajki". Przynajmniej nie do wszystkich (patrz - rodzaje sprzęgów itp.).
Ostatnio zmieniony 2015-01-05, 16:43 przez Maciej Drwięga, łącznie zmieniany 1 raz.
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.

Awatar użytkownika
Durzy
Posty: 1113
Rejestracja: 2014-02-23, 12:37
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#12 Post autor: Durzy »

szykus, co to są te łóżka z kranem na dolnym pokładzie, salon masażu dla zestresowanych biznesmenów? W sumie pomysł niezły na dojazd do pracy/powrót z niej.
3dom pisze:Ale pomijając kwestie estetyczne właśnie ze względów aerodynamicznych wydało mi się dziwne połączenie wagonów o różnej wysokości, szczególnie w nowoczesnym pociągu ;)
Też się nie znam, ale zamiast "nowoczesnym" użyłbym słowa "szybkim"! W wielu krajach od dawna 200km/h na szynach to kompletnie nic wielkiego. Ja nie wyobrażam sobie japońskiego, czy niemieckiego szybkiego pociągu, który niebyły idealnie dopracowany aerodynamicznie. Co innego Polska gdzie pociągi i z taką prędkością jaki mamy wiek, czyli obecnie, aż 21km/h :P

Awatar użytkownika
V1
VIP
Posty: 2555
Rejestracja: 2007-04-07, 05:56
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Noddy

 

#13 Post autor: V1 »

Nie ruszaj, czerwony pasek niech zostanie jak jest, moze sie obniżać. Najwyżej daj czerwone bricki na połączeniu, tam przy pierwszych okienkach. Dach też zostaw, nie musi miec równej wysokości. Tak jest ciekawiej.
Mi się podoba ten wagon. Taki zabawkowy, ale bardzo zgrabny. Zostaw. Nie zmieniaj!
\/1 ______________

snowvictim
Posty: 47
Rejestracja: 2015-01-06, 13:08
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#14 Post autor: snowvictim »

Widziałem tę wersję na eBayu. Paskudnie wygląda ten zaokrąglony klocek na dachu. Myślę, że twoje rozwiązanie jest o wiele lepsze.
2x 10020, 2x 10025, 3x 10022, 2x 10194, 4x 10170, 1x 4547, 2x 4558, 2x 10233, 1x 60052, 4x 7939, 1x 4549, 2x 4511, 3x 4512

szykus
Posty: 28
Rejestracja: 2006-02-07, 17:27
Lokalizacja: Ruda Śląska
brickshelf: szykus

 

#15 Post autor: szykus »

Durzy pisze:szykus, co to są te łóżka z kranem na dolnym pokładzie, salon masażu dla zestresowanych biznesmenów? W sumie pomysł niezły na dojazd do pracy/powrót z niej.
Bazowałem na instrukcji z 10002-1: Railroad Club Car. W tym modelu na dolnym pokładzie są dwa przedziały sypialne.

Aby minifig mógł siedzieć potrzeba conajmniej 4 bricki wysokości, więc wagon musiał by być wyższy o kolejnego bricka. Jeśli dobrze widzę ze zdjęć to wagon 10002 jest tej samej wysokości co jednopiętrowe wagony z pociągu 10001. Projektanci uzyskali tę wysokość stosując całe przeszklone piętro. Dach ma grubość zaledwie 1 plate'a. W moim przypadku dach jest grubości 4 platów.
Zastanawiałem się nad wykorzystaniem na dach elementu Slope 45 2 x 6 x 2/3 dzięki czemu wagon mógłby być niższy o 2 plat'y ale za to głowa minifiga znajdowała by się "w dachu". No i różnica wysokości wagonów jednopiętrowych i dwupiętrowych była by niewielka co w rzeczywistości jest mało realne.

Powoli zapoznaję się z bricklinkiem. Chciałbym zbudować co najmniej 3 takie wagony. Na początku każdy z nich będzie inny, tak aby zobaczyć która wersja będzie najładniejsza:
1. wersja z renderów
2. wersja z równym dachem
3. wersja z czerwonymi brickami
Ostatnio zmieniony 2015-01-07, 20:36 przez szykus, łącznie zmieniany 3 razy.

ODPOWIEDZ