[WIP] Żuraw mobilny Liebherr LTM 1500-8.1
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Jak dla mnie wygląda bardzo dobrze, nawet jak na konstrukcję liftową :) Z bricków wyszłoby bardziej topornie.
Czekam na dalsze etapy.
ps.
2.6 Nie wolno wstawiać do postów zdjęć rozpychających układ forum (większych niż 800x600) a także publikować zdjęć o niewspółmiernie dużej objętości.
Czekam na dalsze etapy.
ps.
2.6 Nie wolno wstawiać do postów zdjęć rozpychających układ forum (większych niż 800x600) a także publikować zdjęć o niewspółmiernie dużej objętości.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
Koła skręcają się zadziwiająco lekko :-)M_longer pisze:jeszcze jednego w sumie nie rozważaliśmy - postaw ten swój bom na tym podwoziu i zobacz czy da się w ogóle kołami skręcić.
Model ma być liftarmowy, jeśli będą jakieś bricki to pojedyncze skosy i kafle. Z bricków trudniej byłoby zbudować wysięgnik 5-sekcyjny :-)Żbik pisze:Jak dla mnie wygląda bardzo dobrze, nawet jak na konstrukcję liftową :) Z bricków wyszłoby bardziej topornie.
Ostatnio zmieniony 2015-01-15, 20:10 przez BONBINI, łącznie zmieniany 2 razy.
W budowie: Liebherr LTM 1500-8.1 Pozdrawiam.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Z tego co pamiętam (a nie chce mi się szukać, bo temat ma póki co 10 stron) mówiłeś o wyglądzie w stylu Model Team?BONBINI pisze:Model ma być liftarmowy, jeśli będą jakieś bricki to pojedyncze skosy i kafle. Z bricków trudniej byłoby zbudować wysięgnik 5-sekcyjny :-)
I zrób zdjęcie bomu na podwoziu, zobaczymy czy trzyma proporcje. I tym razem zmniejsz zdjęcia.
Pisząc o stylu Model Team miałem na myśli zachowanie szczegółów i skali modelu, nie fakt, że jest to budowanie brick'owe. To moje niedopowiedzenie - przepraszam.M_longer pisze:Z tego co pamiętam (a nie chce mi się szukać, bo temat ma póki co 10 stron) mówiłeś o wyglądzie w stylu Model Team?
I zrób zdjęcie bomu na podwoziu, zobaczymy czy trzyma proporcje. I tym razem zmniejsz zdjęcia.
Nie mam w tej chwili jak zamocować wysięgnika na podwoziu, bo nie zajmuję się jeszcze obrotnicą, która jest osobnym smaczkiem do zrobienia:-) Innymi słowy mogę jedynie położyć wysięgnik na podwoziu, ale to marna pociecha. Przednią kabinę niestety musiałem rozebrać z powodu klocków, które potrzebowałem na wysięgnik. I tak kabinę chciałem przebudować, bo była zbyt nudna i podobna do tych co proponuje Lego w zestawach firmowych. Drugim powodem przebudowania kabiny są diody PF, które chcę zamontować w ilości 6 szt na zderzaku oraz zmiana mocowania do haka żurawia.
Rozumiem Wasze zniecierpliwienie co do szybkości budowania, sam mam tak, że apetyt na ukończenie projektu rośnie w miarę jedzenia (cztaj budowania) :-)
Buduję jak mam czas, a z tym bywa różnie...
Dziś oglądając ten film:
https://www.youtube.com/watch?v=NShUsXUQlCU
wpadłem na pomysł, że skoro w prawdziwych LTM można regulować kolejność wysuwania poszczególnych sekcji wysięgnika, to można to wykorzystać w moim modelu. Wtedy po włączeniu funkcji wysuwania ramienia nie będzie się wysuwała proporcjonalnie i jednocześnie każda sekcja, tylko możnaby ostatniej 1x2 nie wysuwać od razu, bo jest najsłabsza i ona decyduje jak duży ciężar jest w stanie podnieść mój model. Oczywiście wtedy nie ma mowy o jakiś listwach zębatych w bomie i wszystkie sekcje wysuwałyby się przez linki. Ktoś coś takiego próbował czy byłbym prekursorem? Co o takiej funkcji sądzicie?
Ostatnio zmieniony 2015-01-16, 20:51 przez BONBINI, łącznie zmieniany 2 razy.
W budowie: Liebherr LTM 1500-8.1 Pozdrawiam.
A te bębny na ostatnich przekładniach ślimakowych, żeby linki się nie cofały tylko od razu blokowały położenie. Widzę, że też masz natchnienie :-)Pietruch pisze:5 sekcji, 5 linek, 5 bębnów, 5 niezależnych mechanizmów na zasadzie skrzyń biegów - da się zrobić.
W budowie: Liebherr LTM 1500-8.1 Pozdrawiam.
Z dedykacją dla wszystkich "krytyków na siłę" :-)Sariel pisze:A przy okazji czemu nie zrobić blokowanych dyfrów i napędu silnikiem 4,5V, prawda? ;)
https://www.youtube.com/watch?v=KBlNN90Vu5M
W budowie: Liebherr LTM 1500-8.1 Pozdrawiam.
- Sariel
- VIP
- Posty: 5419
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Nie kumam wytworów muzykopodobnych, ale dość fascynująco się patrzy jak za każdym razem kiedy odpuszczasz jakieś niewykonalne założenie, upierasz się że cała reszta pozostanie bez zmian. Dyfry, silnik 4,5V, MT z liftarmów - nie śledzę na bieżąco, ale trochę tego było. Nie byłoby nic złego w zluzowaniu podejścia do reszty założeń - w końcu budowanie z Technica to w dużej mierze szukanie kompromisów między tym co się nam marzy, a tym na co pozwala medium.