[MOC] Kirow EDK80/2 - żuraw kolejowy
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Maciej Drwięga
- Posty: 1109
- Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: maciejd
-
[MOC] Kirow EDK80/2 - żuraw kolejowy
Każdy wie, jak powinien wyglądać żuraw kolejowy. Żuraw kolejowy musi być niebieski ;)
No to jest. Drugi. Już kiedyś popełniłem lekki żurawik kolejowy (https://www.flickr.com/photos/maciej_dr ... 825228918/).
Z różnymi przygodami, od mniej więcej dwóch miesięcy (trochę ponad) kompletowałem sobie klocki pod drugi, który zasili tabor mojej makiety kolejowej. Z pomocą V1 udało się przyśpieszyć prace i nie czekać na kolejne przesyłki.
No to jest.
Tym razem EDK80 produkowany w zakładach Kirow (Lipsk). Występował w trzech odmianach - 80/1, 2 oraz 3. Pomiędzy wersją 80/1 a pozostałymi występowała różnica w budowie wieży i ramienia oraz detali ostoi. Podobno różniły się także udźwigiem (/1 - 10 ton, pozostałe 20 ton). Piszę podobno, bo jakoś nachalnie wiele informacji nie znalazłem o tych dźwigach. Dziwne, bo w Polsce nadal jest ich używanych dość wiele, między innymi 80/1 wykorzystywany jest do nawęglania parowozów w Wolsztynie.
Sam model to dość prosta konstrukcja, dwa dwuosiowe wózki zapewniają bezproblemową jazdę po zakrętach i rozjazdach LEGO. Ostoja z płytek, klasyczna konstrukcja wieży z elementami budowanymi SNOTem. Ramię z flexów, haczyków i łapek ludzików, dość wytrzymałe, choć na skręcanie nie jest bardzo odporne. W wieżyczce zabudowane są kołowrotki. Trochę nitki. Żadnego rocket science.
No i to by było na tyle. Focie:
Kirow EDK 80/2 - 20t railway crane by Maciej Drwięga, on Flickr
Kirow EDK 80/2 - 20t railway crane by Maciej Drwięga, on Flickr
Kirow EDK 80/2 - 20t railway crane by Maciej Drwięga, on Flickr
Kirow EDK 80/2 - 20t railway crane by Maciej Drwięga, on Flickr
No to jest. Drugi. Już kiedyś popełniłem lekki żurawik kolejowy (https://www.flickr.com/photos/maciej_dr ... 825228918/).
Z różnymi przygodami, od mniej więcej dwóch miesięcy (trochę ponad) kompletowałem sobie klocki pod drugi, który zasili tabor mojej makiety kolejowej. Z pomocą V1 udało się przyśpieszyć prace i nie czekać na kolejne przesyłki.
No to jest.
Tym razem EDK80 produkowany w zakładach Kirow (Lipsk). Występował w trzech odmianach - 80/1, 2 oraz 3. Pomiędzy wersją 80/1 a pozostałymi występowała różnica w budowie wieży i ramienia oraz detali ostoi. Podobno różniły się także udźwigiem (/1 - 10 ton, pozostałe 20 ton). Piszę podobno, bo jakoś nachalnie wiele informacji nie znalazłem o tych dźwigach. Dziwne, bo w Polsce nadal jest ich używanych dość wiele, między innymi 80/1 wykorzystywany jest do nawęglania parowozów w Wolsztynie.
Sam model to dość prosta konstrukcja, dwa dwuosiowe wózki zapewniają bezproblemową jazdę po zakrętach i rozjazdach LEGO. Ostoja z płytek, klasyczna konstrukcja wieży z elementami budowanymi SNOTem. Ramię z flexów, haczyków i łapek ludzików, dość wytrzymałe, choć na skręcanie nie jest bardzo odporne. W wieżyczce zabudowane są kołowrotki. Trochę nitki. Żadnego rocket science.
No i to by było na tyle. Focie:
Kirow EDK 80/2 - 20t railway crane by Maciej Drwięga, on Flickr
Kirow EDK 80/2 - 20t railway crane by Maciej Drwięga, on Flickr
Kirow EDK 80/2 - 20t railway crane by Maciej Drwięga, on Flickr
Kirow EDK 80/2 - 20t railway crane by Maciej Drwięga, on Flickr
Ostatnio zmieniony 2015-02-22, 18:16 przez Maciej Drwięga, łącznie zmieniany 1 raz.
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
Cud malina. Piękne detale. Co więcej można powiedzieć... Mistrzostwo!
Nie do końca wiem co to za kolor. Medium blue chyba nie bo te łapki na BL są po ponad 100 zł/szt (!). No chyba, że malowałeś...
BTW. Nie boisz się, że ktoś skopiuje Twój pomysł? ;)
Nie do końca wiem co to za kolor. Medium blue chyba nie bo te łapki na BL są po ponad 100 zł/szt (!). No chyba, że malowałeś...
BTW. Nie boisz się, że ktoś skopiuje Twój pomysł? ;)
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2200
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
Ostatnio koło mojej roboty robią remont torów. W sumie, to od pół roku przynajmniej. W piątek zobaczyłem spomiędzy palet, że jedzie skład z kawałkiem kratownicy, to aż pobiegłem pod płot poślinić się do takiego takrafa, którego pięknie odwzorowałeś ;]
Generalnie, kształt wieży w tym żurawiu jest tak okropny, że aż piękny. To tyle mojej wiedzy w temacie, ale musiałem coś naskrobać, bo mnie aż palce zaswędziały po zobaczeniu tego wątku :P
Generalnie, kształt wieży w tym żurawiu jest tak okropny, że aż piękny. To tyle mojej wiedzy w temacie, ale musiałem coś naskrobać, bo mnie aż palce zaswędziały po zobaczeniu tego wątku :P
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
Świetny. Już obejrzałem dokładnie.
Piękny, czyściutki, nowiutki. Aż zbyt nowiutki i czyściutki.
Kratownica go czyni!
Kratownica, tył wieży i podwozie platformy dźwigu to moje ulubione miejsca.
Platforma zabezpieczająca z rupieciami też super - nie miała mieć deskowania w ciemnym brązie?
Zdjęcia bardzo jasne, faktycznie wygląda na nich, jak medium blue albo azure. Ale za to doskonale widać wszystko, co czarne.
Wrzuć też jakieś zdjęcie z prawej strony. I miło by było zobaczyć pokrakę w towarzystwie tego małego dźwigu. Mały jest bardzo urokliwy.
Zużyć na coś 80 niebieskich łapek to niezły wynik...
Piękny, czyściutki, nowiutki. Aż zbyt nowiutki i czyściutki.
Kratownica go czyni!
Kratownica, tył wieży i podwozie platformy dźwigu to moje ulubione miejsca.
Platforma zabezpieczająca z rupieciami też super - nie miała mieć deskowania w ciemnym brązie?
Zdjęcia bardzo jasne, faktycznie wygląda na nich, jak medium blue albo azure. Ale za to doskonale widać wszystko, co czarne.
Wrzuć też jakieś zdjęcie z prawej strony. I miło by było zobaczyć pokrakę w towarzystwie tego małego dźwigu. Mały jest bardzo urokliwy.
Zużyć na coś 80 niebieskich łapek to niezły wynik...
\/1 ______________
- Maciej Drwięga
- Posty: 1109
- Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: maciejd
-
Ojej. Zacząłem się bać :)SERVATOR pisze:Nie boisz się, że ktoś skopiuje Twój pomysł? ;)
To zwykły niebieski, ale zdjęcia są nieco mocniej naświetlone.
Nie wiem. Szczerze mówiąc sam nie wiedziałem, co mam napisać.gmkkk pisze:Kolejny śliczny pojazd szynowy, zachwycający, co tu więcej pisać???
O, już wiem. W wagonie koła są skrętne, aby jeździł po zakrętach - ich rozstaw jest zbyt duży, aby jeździł na sztywnie montowanych.
Dodatkowo wagon pomocniczy ma ostoję budowaną jak w ciężkich wagonach 4-ro osiowych (obniżenie ramy między wózkami), ale jest dwuosiowy. To obniżenie zrobiłem, żeby podkreślić industrialny charakter wagonu a jednocześnie wsadziłem mu dwie osie, aby nie przytłaczał żurawia. Taka to ciekawostka :)
I to jest właśnie fajne w tym żurawiu. Jest pociesznie pokraczny. No i ta kratownica... :)Kubrick pisze:kształt wieży w tym żurawiu jest tak okropny, że aż piękny
Dzięki! :)V1 pisze:Świetny. Już obejrzałem dokładnie.
Miała jakieś 5 dni - budowane z kafli 1x2 i 1x4. Wyglądało jak glazura w ponurej łazience, więc zmieniłem na reddish brown, które miałem w rozmiarze 1x6. Może kiedyś podmienię "przy okazji", jak mi kafle odpowiednie w łapy wpadną.V1 pisze:Platforma zabezpieczająca z rupieciami też super - nie miała mieć deskowania w ciemnym brązie?
Są prześwietlone o jakieś 0,5 EV. W sumie nawet to prześwietlenie robiłem już w postprodukcji wyciągając detale. Można by było tylko czarny i biały wyciągnąć a niebieskiego nie ruszać... lenistwo wzięło górę - sesja i obróbka zajęły 20 minut, z czego 5 minut szukałem kabla, żeby fotki zrzucić ;)V1 pisze:Zdjęcia bardzo jasne, faktycznie wygląda na nich, jak medium blue albo azure. Ale za to doskonale widać wszystko, co czarne.
Taka sama jak lewa :) Ma tylko jedną okiennicę zieloną, bo niebieska "idzie" dopiero...V1 pisze:Wrzuć też jakieś zdjęcie z prawej strony.
Mały zimuje w Kielcach. Sesję wspólną mają jednak jak w banku - będą mieszkać obok siebie na makiecie :)V1 pisze:miło by było zobaczyć pokrakę w towarzystwie tego małego dźwigu. Mały jest bardzo urokliwy.
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2432
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Jak już wspominałem przy innej okazji, model jest wyjątkowo "całuśny" :) .
Cieszę się, że to nie mój monitor ześwirował, tylko faktycznie bardzo rozjaśniłeś zdjęcia.
Co nie zmienia faktu, że gdybyś go zbudował w Medium Azure, byłby chyba jeszcze piękniejszy (wiem, niemożliwe, nie ma kluczowych części). Zgadzam się z Karwikiem co do kluczowych, najlepszych elementów. Brawo!
Patrząc na ramię tego żurawia i myśląc o propozycjach do przyszłorocznego BOP-u zastanawiam się, czy nie warto po prostu pogadać z Janem - rozumiem, że łapki ludzików czy haki pirackie mogą nie mieć swojego ID w ich bazie, ale to nie znaczy, że nie istnieją. Jan się chyba już dostatecznie napatrzył na dobre modele, żeby wiedzieć, do czego to tak naprawdę służy ;) . I że warto puszczać te elementy w świat - jeśli się nie da w BOP-ie, to przez LUG Support albo karton "przypadkowo" przywieziony na którąś wystawę... Administracjo, do boju!
Cieszę się, że to nie mój monitor ześwirował, tylko faktycznie bardzo rozjaśniłeś zdjęcia.
Co nie zmienia faktu, że gdybyś go zbudował w Medium Azure, byłby chyba jeszcze piękniejszy (wiem, niemożliwe, nie ma kluczowych części). Zgadzam się z Karwikiem co do kluczowych, najlepszych elementów. Brawo!
Patrząc na ramię tego żurawia i myśląc o propozycjach do przyszłorocznego BOP-u zastanawiam się, czy nie warto po prostu pogadać z Janem - rozumiem, że łapki ludzików czy haki pirackie mogą nie mieć swojego ID w ich bazie, ale to nie znaczy, że nie istnieją. Jan się chyba już dostatecznie napatrzył na dobre modele, żeby wiedzieć, do czego to tak naprawdę służy ;) . I że warto puszczać te elementy w świat - jeśli się nie da w BOP-ie, to przez LUG Support albo karton "przypadkowo" przywieziony na którąś wystawę... Administracjo, do boju!
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
- Maciej Drwięga
- Posty: 1109
- Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: maciejd
-
Scrat, dziękuję.
:)Sariel pisze:Zaszalałeś z rozjaśnianiem fotek. Mniej więcej tak się teraz czuję ;)
Taki właśnie miał być!dmac pisze:Jak już wspominałem przy innej okazji, model jest wyjątkowo "całuśny" :) .
Eh, nawet gdyby były, to koszt by był porównywalny z dwoma-trzema modułami makiety. Nieuzasadnione troszkę. Lubię ekstrawaganckie smaczki tu i tam, ale bez przesady.dmac pisze:Co nie zmienia faktu, że gdybyś go zbudował w Medium Azure, byłby chyba jeszcze piękniejszy (wiem, niemożliwe, nie ma kluczowych części).
Wrzuciłem na "fejsa", się Jan odezwie, to mu to wytknę ;)dmac pisze:czy nie warto po prostu pogadać z Janem - rozumiem, że łapki ludzików czy haki pirackie mogą nie mieć swojego ID w ich bazie, ale to nie znaczy, że nie istnieją
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
Piękny ! Jak tylko zobaczyłem zdjęcia to pierwsza myśl była taka że taki żuraw stoi przecież u nas w Wolsztynie :) Mistrzostwo Macieju , pozdrawiam
Moja kolekcja http://brickset.com/sets/ownedby-kruszyna
- Maciej Drwięga
- Posty: 1109
- Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: maciejd
-
Mestari pisze:Z innej beczki aż dziwne, że to tylko +0,5EV, wygląda na więcej.
Co to pomiar światła? :)dmac pisze:Pewnie pomiar światła był punktowy na najciemniejszym miejscu podwozia ;) .
Ok. Więc takie fotki robione są tak:
1) aparat na statyw
2) F18-22, tryb manualny
3) 10-15 sekund naświetlania
4) relatywnie szeroki kąt, aby przy niewielkiej odległości ogniskowania mieć mimo wszystko ostrość w całości kadru, nie ma się co bać, jak ogarnie się coś więcej w kadrze, z 10 mpixów spokojnie da się wyciąć po 20-30 procent z obydwu boków a nadal rozdzielczość będzie OK dla Internetu
5) ISO na natywne ISO matrycy (u mnie 200)
Teraz najlepsze - tryb leniwy fotograf, co to mu się nie chce parasolek i softboxów wyciągać:
6) lampa błyskowa do łapy, założyć dyfuzor, włączyć, poczekać aż się naładuje
7) naciskamy spust migawki
8) wyzwalając błysk testowy opstrykujemy model z każdej strony dokładnie, aby pozbyć się ceni
9) sprawdzamy efekt i regulujemy ilość błysków/czas naświetlania
Teraz next steps dla tej sesji, wykonanych przy wołaniu RAWa w photoshopie:
10) blacks lecimy na plus po uważaniu
11) whites lecimy na plus po uważaniu
Zaczyna się tło ładnie wypalać, dostajemy szczegóły w cieniach i czarnych elementach
12) fotka leci w 1280xCośtam
13) smart sharpen po uważaniu
14) zapis do jpg w najlepszej jakości
To, czego brakło, to gdzieś pomiędzy 11 i 12 albo korekcja żółtego i niebieskiego (lekko przyciemnić), ale to by pewnie mocno wypaliło kolor, przecież go rozjaśniliśmy bawiąc się suwakami. Można by było nieco zwiększyć nasycenie, co na pewno poprawiło by wygląd niebieskiego. Tu wzięło górę lenistwo :)
Ile to EV? Może rzeczywiście nie 0,5, może 0,66 albo 1EV. Pytanie też, do czego się porównywać, bo jak opisałem pomiar światła jak i doświetlanie było determinowane interfejsem białkowym ;)
Ostatnio zmieniony 2015-02-23, 12:10 przez Maciej Drwięga, łącznie zmieniany 2 razy.
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.