[MOC] Wieża Borgiów

Adventurers, Castle, HP, Ninja, Pirates, Western, WWII, Vikings

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
LEGOlas0232

[MOC] Wieża Borgiów

#1 Post autor: LEGOlas0232 »

Przedstawiam moją kolejną pracę. Tym razem mój wybór padł na Wieżę Borgiów z gry Assassin’s Creed Brotherhood.

Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

Gra została wydana w 2010 roku i była pierwszą produkcją, której proces powstawania starałem się dokładnie śledzić. Była też pierwszą grą, którą nabyłem w edycji kolekcjonerskiej. Zajmuje ona drugie miejsce w moim prywatnym rankingu ulubionych gier (po odebraniu jej szlachetnego pierwszego miejsca w 2012 roku, przez Assassin’s Creed III) i jest dla mnie czymś wyjątkowym.
Dla nieobeznanych: w grze, jednym z zadań gracza, jest wyzwolenie Rzymu spod wpływu rodu Borgiów. Wyzwalamy poszczególne dzielnice podpalając wieże, które są swego rodzaju posterunkami i zabijamy kapiatana straży. Gdy to zrobimy, dzielnica jest wolna.

Obrazek

Konstrukcja przeleżała na półce prawie rok, poprawiana od czasu do czasu i kontynuowana. Nie chcąc budować całej wieży, której wysokość przekroczyłaby finalną konstrukcję dwukrotnie, zdecydowałem się „uciąć ją” w połowie.

Największym wyzwaniem konstrukcyjnym okazał się dach. Chciałem jak najlepiej odtworzyć włoski dach, podzielony na cztery części i po kilkudziesięciu nieudanych próbach, zdecydowałem się zastosować najprostsze rozwiązanie: plate 1x1.
Obrazek
Obrazek

Szczególnie zadowolony jestem jednak z rusztowań, których zakrzywienia, według mnie, udało mi się świetnie odtworzyć:

Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Zaś sama bryła wieży, zbudowana w tradycyjnej technice "klocek na klocku", również nie wyszła najgorzej:

Obrazek

A tu orginał z gry:
Obrazek

Zamieszczam też zdjęcie, które zamieściłem kilka dni temu na flickrze, jako swego rodzaju „zapowiedź” MOCa:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2015-03-13, 23:00 przez LEGOlas0232, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Ciamek
VIP
Posty: 2771
Rejestracja: 2004-06-24, 23:08
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Piglet
Kontakt:

 

#2 Post autor: Ciamek »

Bardzo mi się podoba.
Wg mnie trzyma klimat, aczkolwiek grałem (mam nadzieję, że na razie) tylko w dwie pierwsze części. Swoją drogą nie planowałem grać w Brotherhood, bo myślałem, że to tylko na multiplayer?

Szkoda, że jest przycięta, bo teraz trochę dziwnie wygląda. Zwłaszcza gdy postawiłeś obok niej wózek z sianem.

Rusztowania bardzo fajne.
Miałem napisać coś jeszcze, ale zapomniałem co : o)
W moim wieku to normalne.

Gratuluję : o)
Zdrufko, Ciamek

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#3 Post autor: M_longer »

Ciamek pisze:Swoją drogą nie planowałem grać w Brotherhood, bo myślałem, że to tylko na multiplayer?
Historia Ezio to trylogia, jest jeszcze Revelations. Ale mi jakoś klimat Brotherhooda nie podchodzi, taki mroczniejszy niż ACII.

Awatar użytkownika
nisiia
Adminus Emeritus
Posty: 875
Rejestracja: 2013-11-24, 21:01
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: nisiia

 

#4 Post autor: nisiia »

A możesz pokazać jakieś zdjęcie/screena wieży na której się wzorowałeś, dla tych co nie znają gry? :)
za dzień, za dwa
za noc, za trzy...

LEGOlas0232

#5 Post autor: LEGOlas0232 »

Ciamek pisze: Szkoda, że jest przycięta
Nie chciałem budować całej, bo pochłonęłoby to zbyt dużo funduszy, a najważniejszy element wieży udało mi się odtworzyć.

Awatar użytkownika
Stelario
VIP
Posty: 1795
Rejestracja: 2014-11-30, 19:49
Lokalizacja: z PRLu

#6 Post autor: Stelario »

Bardzo fajna wieża aczkolwiek te kolumny reddish na górze to mogłeś zrobić z bricków zamiast platów. Nie dość, że dało by się taniej to by takie dziury nie wystawały z boku.

Podoba mi się to mocowanie slopów 3x1 :)
Ostatnio zmieniony 2015-03-14, 00:09 przez Stelario, łącznie zmieniany 2 razy.

Jellyeater
VIP
Posty: 2363
Rejestracja: 2014-03-16, 16:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić
Kontakt:

 

#7 Post autor: Jellyeater »

Szczegółowa praca. Ładnie wygląda. I assassins to też moja jedna z kilku najbardziej ulubionych serii gier. :)
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto

pablos_83
Posty: 23
Rejestracja: 2014-10-18, 12:23
Lokalizacja: Włocławek
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#8 Post autor: pablos_83 »

Bardzo fajna wieża, od razu wiadomo o co chodzi. Powinna być jednak trochę wyższa, ale klimat zachowany.

LEGOlas0232

#9 Post autor: LEGOlas0232 »

Stelario pisze:Bardzo fajna wieża aczkolwiek te kolumny reddish na górze to mogłeś zrobić z bricków zamiast platów. Nie dość, że dało by się taniej to by takie dziury nie wystawały z boku.
Zastanawiałem się nad tym, ale wtedy musiałbym zmienić prawie całą konstrukcję barier, a uznałem, że i tak wygląda już bardzo dobrze.

Allegrak
Posty: 34
Rejestracja: 2014-11-02, 21:21
Lokalizacja: Komorów koło Pruszkowa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#10 Post autor: Allegrak »

pomysł na mur rewelacyjny

Awatar użytkownika
Kocur
Posty: 884
Rejestracja: 2014-11-30, 19:15
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Kocur

 

#11 Post autor: Kocur »

Konstrukcja świetna, choć kolorystyka postaci jakoś mi nie pasuje - przyznaję że nie grałem, ale zapowiedzi miały jakoś bardziej szaro-biało-czerwonego assassina.

Strasznie mi się podoba modelowanie schodków i desek naokoło murów, jakoś nie mogę sam przetrawić opcji by budować coś co nie jest sztywno przyczepione do części obok, ale w cudzych konstrukcjach bardzo do mnie trafia :)
Ride the wind, take on your destiny
You gotta get much higher
Fly your flight, get over society
The world is by far much bigger!
- Samael

Awatar użytkownika
Durzy
Posty: 1113
Rejestracja: 2014-02-23, 12:37
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#12 Post autor: Durzy »

Bardzo dobrze ta wieża wygląda. Broni się bez gry. Gdyby była cała drewniana to mogłaby robić za wieże z obozów Rzymian w asterixowej Galii. Nawet wyższa nie musiałaby być.

Historia Ezio to trylogia, jest jeszcze Revelations. Ale mi jakoś klimat Brotherhooda nie podchodzi, taki mroczniejszy niż ACII.
Jak dla mnie cała trylogia Ezio (ta piękna Wenecja w drugiej części!) jest ciekawsza niż późniejsze części (aczkolwiek w ostatnią nie grałem, bo wszyscy twierdzą, że najgorsza z cyklu pod prawie każdym względem).

ODPOWIEDZ