[MOC] Wieża Borgiów
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Wieża Borgiów
Przedstawiam moją kolejną pracę. Tym razem mój wybór padł na Wieżę Borgiów z gry Assassin’s Creed Brotherhood.
Gra została wydana w 2010 roku i była pierwszą produkcją, której proces powstawania starałem się dokładnie śledzić. Była też pierwszą grą, którą nabyłem w edycji kolekcjonerskiej. Zajmuje ona drugie miejsce w moim prywatnym rankingu ulubionych gier (po odebraniu jej szlachetnego pierwszego miejsca w 2012 roku, przez Assassin’s Creed III) i jest dla mnie czymś wyjątkowym.
Dla nieobeznanych: w grze, jednym z zadań gracza, jest wyzwolenie Rzymu spod wpływu rodu Borgiów. Wyzwalamy poszczególne dzielnice podpalając wieże, które są swego rodzaju posterunkami i zabijamy kapiatana straży. Gdy to zrobimy, dzielnica jest wolna.
Konstrukcja przeleżała na półce prawie rok, poprawiana od czasu do czasu i kontynuowana. Nie chcąc budować całej wieży, której wysokość przekroczyłaby finalną konstrukcję dwukrotnie, zdecydowałem się „uciąć ją” w połowie.
Największym wyzwaniem konstrukcyjnym okazał się dach. Chciałem jak najlepiej odtworzyć włoski dach, podzielony na cztery części i po kilkudziesięciu nieudanych próbach, zdecydowałem się zastosować najprostsze rozwiązanie: plate 1x1.
Szczególnie zadowolony jestem jednak z rusztowań, których zakrzywienia, według mnie, udało mi się świetnie odtworzyć:
Zaś sama bryła wieży, zbudowana w tradycyjnej technice "klocek na klocku", również nie wyszła najgorzej:
A tu orginał z gry:
Zamieszczam też zdjęcie, które zamieściłem kilka dni temu na flickrze, jako swego rodzaju „zapowiedź” MOCa:
Gra została wydana w 2010 roku i była pierwszą produkcją, której proces powstawania starałem się dokładnie śledzić. Była też pierwszą grą, którą nabyłem w edycji kolekcjonerskiej. Zajmuje ona drugie miejsce w moim prywatnym rankingu ulubionych gier (po odebraniu jej szlachetnego pierwszego miejsca w 2012 roku, przez Assassin’s Creed III) i jest dla mnie czymś wyjątkowym.
Dla nieobeznanych: w grze, jednym z zadań gracza, jest wyzwolenie Rzymu spod wpływu rodu Borgiów. Wyzwalamy poszczególne dzielnice podpalając wieże, które są swego rodzaju posterunkami i zabijamy kapiatana straży. Gdy to zrobimy, dzielnica jest wolna.
Konstrukcja przeleżała na półce prawie rok, poprawiana od czasu do czasu i kontynuowana. Nie chcąc budować całej wieży, której wysokość przekroczyłaby finalną konstrukcję dwukrotnie, zdecydowałem się „uciąć ją” w połowie.
Największym wyzwaniem konstrukcyjnym okazał się dach. Chciałem jak najlepiej odtworzyć włoski dach, podzielony na cztery części i po kilkudziesięciu nieudanych próbach, zdecydowałem się zastosować najprostsze rozwiązanie: plate 1x1.
Szczególnie zadowolony jestem jednak z rusztowań, których zakrzywienia, według mnie, udało mi się świetnie odtworzyć:
Zaś sama bryła wieży, zbudowana w tradycyjnej technice "klocek na klocku", również nie wyszła najgorzej:
A tu orginał z gry:
Zamieszczam też zdjęcie, które zamieściłem kilka dni temu na flickrze, jako swego rodzaju „zapowiedź” MOCa:
Ostatnio zmieniony 2015-03-13, 23:00 przez LEGOlas0232, łącznie zmieniany 2 razy.
- Ciamek
- VIP
- Posty: 2781
- Rejestracja: 2004-06-24, 23:08
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: Piglet
- Kontakt:
-
Bardzo mi się podoba.
Wg mnie trzyma klimat, aczkolwiek grałem (mam nadzieję, że na razie) tylko w dwie pierwsze części. Swoją drogą nie planowałem grać w Brotherhood, bo myślałem, że to tylko na multiplayer?
Szkoda, że jest przycięta, bo teraz trochę dziwnie wygląda. Zwłaszcza gdy postawiłeś obok niej wózek z sianem.
Rusztowania bardzo fajne.
Miałem napisać coś jeszcze, ale zapomniałem co : o)
W moim wieku to normalne.
Gratuluję : o)
Wg mnie trzyma klimat, aczkolwiek grałem (mam nadzieję, że na razie) tylko w dwie pierwsze części. Swoją drogą nie planowałem grać w Brotherhood, bo myślałem, że to tylko na multiplayer?
Szkoda, że jest przycięta, bo teraz trochę dziwnie wygląda. Zwłaszcza gdy postawiłeś obok niej wózek z sianem.
Rusztowania bardzo fajne.
Miałem napisać coś jeszcze, ale zapomniałem co : o)
W moim wieku to normalne.
Gratuluję : o)
Zdrufko, Ciamek
Bardzo fajna wieża aczkolwiek te kolumny reddish na górze to mogłeś zrobić z bricków zamiast platów. Nie dość, że dało by się taniej to by takie dziury nie wystawały z boku.
Podoba mi się to mocowanie slopów 3x1 :)
Podoba mi się to mocowanie slopów 3x1 :)
Ostatnio zmieniony 2015-03-14, 00:09 przez Stelario, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- VIP
- Posty: 2363
- Rejestracja: 2014-03-16, 16:34
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
Szczegółowa praca. Ładnie wygląda. I assassins to też moja jedna z kilku najbardziej ulubionych serii gier. :)
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
Zastanawiałem się nad tym, ale wtedy musiałbym zmienić prawie całą konstrukcję barier, a uznałem, że i tak wygląda już bardzo dobrze.Stelario pisze:Bardzo fajna wieża aczkolwiek te kolumny reddish na górze to mogłeś zrobić z bricków zamiast platów. Nie dość, że dało by się taniej to by takie dziury nie wystawały z boku.
Konstrukcja świetna, choć kolorystyka postaci jakoś mi nie pasuje - przyznaję że nie grałem, ale zapowiedzi miały jakoś bardziej szaro-biało-czerwonego assassina.
Strasznie mi się podoba modelowanie schodków i desek naokoło murów, jakoś nie mogę sam przetrawić opcji by budować coś co nie jest sztywno przyczepione do części obok, ale w cudzych konstrukcjach bardzo do mnie trafia :)
Strasznie mi się podoba modelowanie schodków i desek naokoło murów, jakoś nie mogę sam przetrawić opcji by budować coś co nie jest sztywno przyczepione do części obok, ale w cudzych konstrukcjach bardzo do mnie trafia :)
Ride the wind, take on your destiny
You gotta get much higher
Fly your flight, get over society
The world is by far much bigger! - Samael
You gotta get much higher
Fly your flight, get over society
The world is by far much bigger! - Samael
Bardzo dobrze ta wieża wygląda. Broni się bez gry. Gdyby była cała drewniana to mogłaby robić za wieże z obozów Rzymian w asterixowej Galii. Nawet wyższa nie musiałaby być.
Jak dla mnie cała trylogia Ezio (ta piękna Wenecja w drugiej części!) jest ciekawsza niż późniejsze części (aczkolwiek w ostatnią nie grałem, bo wszyscy twierdzą, że najgorsza z cyklu pod prawie każdym względem).Historia Ezio to trylogia, jest jeszcze Revelations. Ale mi jakoś klimat Brotherhooda nie podchodzi, taki mroczniejszy niż ACII.