Kilka słów o systemie paypal + procedura reklamacji

Składnica wiedzy

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
judam
Posty: 508
Rejestracja: 2012-08-09, 12:46
Lokalizacja: Wolsztyn
brickshelf: judam
Kontakt:

 

#16 Post autor: judam »

Trzeba zrozumieć to, że paypal jest tworzony dla krajów tysiąc razy bardziej "normalnych" niż Polska. Ktoś kto np w Niemczech czy Anglii płaci to ma dostać to za co płaci i tam nie ma oszustów krętaczy itp. takich jak w Polsce.
Ostatnio zmieniony 2015-03-13, 18:24 przez judam, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gmkkk
Posty: 1005
Rejestracja: 2014-06-24, 21:06
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
brickshelf: gmkkk

 

#17 Post autor: gmkkk »

Oszuści są wszędzie tylko, że w tych "normalnych" krajach nie ma pobłażania im...

cody1976
Posty: 225
Rejestracja: 2013-08-20, 18:45
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#18 Post autor: cody1976 »

Z PayPal wszystko działa expresowo, ale w przypadku normalnego przelewu (a nie wszyscy na eBay akceptują Paypal) już nie jest tak kolorowo:


Serdecznie dziękuję za kontakt z Działem Obsługi Klienta eBay w sprawie przedmiotu o numerze 231307047332.

Jest mi bardzo przykro, że napotkane przez Ciebie trudności uniemożliwiają pozytywne zakończenie transakcji.

Informuję, że w przypadku płatności poprzez przelew bankowy serwis nie oferuje ochrony transakcji. Spowodowane jest to działaniem banków oraz procedur, na które nie mamy wpływu. Serwis eBay zachęca użytkowników do korzystania z serwisu PayPal, ponieważ oferuje on ochronę zarówno sprzedających jak i kupujących przy dokonywaniu transakcji metodą elektroniczną.

Jeśli rozmowy z Twoim partnerem handlowym nie przyniosły rezultatu, radzę zgłosić tę sprawę na policję. Bezpieczeństwo transakcji dokonywanych za pośrednictwem serwisu eBay jest jednym z naszych priorytetów. Dlatego też chętnie będziemy współpracować z przedstawicielami policji i organów wymiaru sprawiedliwości.

Jak skontaktować się z policją?

Udaj się do lokalnej komendy policji. Jej pracownicy poinformują Cię o przebiegu postępowania wyjaśniającego i koniecznej dokumentacji. W zależności od charakteru Twojego zgłoszenia, sprawa może zostać skierowana do specjalnego wydziału, który zajmuje się tego typu przestępstwami.
Po otrzymaniu oficjalnego zgłoszenia z policji lub innego organu wymiaru sprawiedliwości sprawą zajmie się Dział Bezpieczeństwa firmy eBay.

Wniosek o udzielenie informacji dotyczących użytkownika naszego serwisu powinien wysłać do nas policjant prowadzący dochodzenie za pomocą internetowego formularza LERS - Law Enforcement eRequest System:

https://lers.corp.ebay.com

Powyższy formularz służy wyłącznie do komunikacji miedzy firmą eBay, a polską policją i innymi organami wymiaru sprawiedliwości.

Jednocześnie informuję, że zgłosiłam twojego partnera handlowego do Działu Bezpieczeństwa za zachowanie niezgodne z zasadami naszego serwisu.

Jeśli Dział Bezpieczeństwa stwierdzi, że użytkownik złamał zasady eBay lub naruszył prawo, nasi pracownicy podejmą odpowiednie kroki, na przykład:

- usunięcie aukcji
- upomnienie użytkownika
- ograniczenie możliwości sprzedawania lub korzystania z serwisu eBay
- zawieszenie tymczasowe lub na czas nieokreślony

Pamiętaj również, że możesz wystawić Twojemu partnerowi handlowemu opinię dotyczącą transakcji, która wpłynie na jego Wskaźniki sprzedawcy, będące jego wizytówką poziomu obsługi Klienta na naszym serwisie.

Oto jak wystawić opinię:

1. Zaloguj się na koncie Mój eBay.
2. Przejdź do sekcji Konto > Opinie.
3. Kliknij: Wystaw opinię.

Jeżeli dodasz jasny i wiarygodny komentarz do wystawionej opinii, pomożesz innym użytkownikom lepiej poznać Twojego partnera handlowego. Pamiętaj przy tym, że nie można usunąć wystawionej opinii i komentarza.

Kupujący mogą dodatkowo wystawić sprzedającym anonimowe oceny szczegółowe w czterech kategoriach: zgodność przedmiotu z opisem, komunikacja, szybkość wysyłki przedmiotu oraz opłaty za wysyłkę i obsługę.

Oceny szczegółowe widoczne są tylko jako średnie wyniki i sprzedający nie wie, jakie oceny szczegółowe wystawił mu dany kupujący.

Zdaję sobie sprawę z faktu, ze nie jest to odpowiedź, której oczekiwałaś lecz miej na uwadze fakt, że Dział Obsługi Klienta eBay nie ma wpływu na zmianę procedur eBaya, które ustalane były wcześniej.

Mam nadzieję, że wyjaśnienia te okazały się pomocne.

W razie dodatkowych pytań skontaktuj się ze mną ponownie.



cody1976

Awatar użytkownika
Innos
Posty: 1026
Rejestracja: 2011-01-10, 22:01
Lokalizacja: Krakówarszawa
brickshelf: Innos

 

#19 Post autor: Innos »

gmkkk pisze: 1. pobiera prowizję od sprzedaży a nie od wystawienia,
Allegro też pobiera prowizję od sprzedaży. Od wystawienia są opłaty, ale to raczej symboliczny koszt (max 1zł). Oczywiście przy handlu pojedynczymi elementami Lego opłaty za wystawienie są dotkliwe, ale to nie jest serwis dedykowany, jak BL, który uwzględnia specyfikę towaru, którym się handlue
gmkkk pisze: 2. prowizja wynosi 3 a nie 5% (od kwoty powyzej 100 ją mniejsze prowizje),
Skupiając się na Lego: dla typowych transakcji na Allegro prowizja to (najprościej matematycznie ujmując) 3%+3zł (do 1000zł), na BL 3% do 500USD. Całe "olaboga" 3zł różnicy. W praktyce jeszcze mniej bo na BL dochodzi przewalutowanie na PayPal o ile na koncie nie ma się USD (plus aktualnie kursy nie sprzyjają).
To tak w temacie demonizowania Allegro. eBay przy transakcjach międzynarodowych zdziera dużo więcej, plus PayPal. Ale oczywiście BL jest o niebo przyjemniejszy, bo przejrzysty i wyspecjalizowany, z kompletną bazą danych - nie ma w ogóle co porównywać.


Natomiast co do samego PayPala to też bym aż tak pod niebiosa nie wychwalał. Ten system działa, i owszem, i jest bardzo bezpieczny dla kupujących, ale kiedy istnieje jakieś elementarne wzajemne zaufanie. Tak samo BL i łatwość zablokowania oszusta - to działa, gdy większość użytkowników jest uczciwa. Gdyby zasady PP i BL zaimplementować na Allegro to założę się, że pierwszy efekt byłby taki, że konkurujące sklepy wzajemnie by sobie blokowały konta zgłaszając oszustwo. Nawet, jeśli blokada byłaby za każdym razem zdejmowana po przedstawieniu dowodów, to utrudnienie życia byłoby znaczne. Po prostu system działa w społeczeństwach cywilizowanych, gdzie ludzie sobie ufają i nie znają zjawiska powszechnego cebulactwa. ;)
-He's much too bright for that.
-Bright? He's a common ignorant slob. He don't even speak good English.
-He doesn't speak good English.

Awatar użytkownika
MarcinMK
VIP
Posty: 422
Rejestracja: 2013-11-01, 16:24
Lokalizacja: Kołobrzeg
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#20 Post autor: MarcinMK »

Prowizja to 6 %...
1971

Awatar użytkownika
grzybiarz
Posty: 46
Rejestracja: 2013-07-17, 14:24
Lokalizacja: DGL
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#21 Post autor: grzybiarz »

Byłem kiedyś na policji, jak włamano mi się na Paypal i pobrano kilka tysięcy. Nie wiem na jakiej zasadzie, bo ja nawet nie miałem takich pieniędzy na koncie. Skończyło się tak, że gościa nie znaleźli, ale kasę wyrównali mi na 0 - wcześniej właśnie był jakiś debet, ale nawet nie wiedziałem, bo w ogóle tego paypala nie używałem, ani się tam nie logowałem. Widocznie padłem ofiara phishingu, czyli dostałem maila od "hackerów", który wyglądał na maila paypalowego, ale np. pisany był z adresu contact@paypaI.pl czy coś w ten deseń, zalogowałem się tak naprawdę przekazując swoje dane komuś. Tak że uważajcie na maila od Paypala, ja nawet teraz jak coś dostaję, to kasuję maila i dopiero wchodzę z przeglądarki.
Ostatnio zmieniony 2015-03-13, 21:15 przez grzybiarz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gmkkk
Posty: 1005
Rejestracja: 2014-06-24, 21:06
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
brickshelf: gmkkk

 

#22 Post autor: gmkkk »

Kroki do podjęcia w przypadku oszustwa:

W przypadku niedoręczenia przesyłki (maksymalny czas oczekiwanie na przesyłkę w obrębie UE to 14 dni - ekonomiczna- najdłużej czekałem na przesyłkę z Belgii = 12 dni. Po tym czasie obowiązkowo skontaktować się ze sprzedawcą o ile wcześniej już nie było zapytania o przesyłkę. Po 14 dniach sprawa jest mocno podejrzana.

Niezwłocznie zgłosić problem do Bricklinka.
najpierw NRS- sprzedający nie odpowiadający na wiadomości Briclink- zakładka problem - order /member / item - wpisać nr zamówienia - wypełnić powód z komentarzem - take action.
Podobnie idzie to z NSS niewysyłający sprzedający- wypełnić kolejne zakładki.
NSS można wystawić po 7 dniach od zamówienia.
Zakładki sa bardzo intuicyjne nawet przy podstawowej znajomości angielskiego. W prawym okienku podać powód, dodać komentarz, take action. Dalej sprawy toczą się automatycznie.

Paypal
Problemy zgłasza się w zakładce - centrum rozstrzygania - na górnym pasku w koncie
Z listy płatności wybrać transakcję której dotyczy problem - na zgłoszenie roszczenia jest 45 dni od daty przelewu!
Najpierw zrobić to jako spór - wypełnienie kolejnych zakładek jest bardzo proste! i wypełnić pole wiadomości wysyłanej do sprzedawcy za pośrednictwem paypal.
Otrzymuje się wiadomość
Szanowny Użytkowniku!

Zarejestrowaliśmy otwarcie przez Ciebie sporu dotyczącego płatności dla
użytkownika xx z dnia 23 sty 2015 (transakcja xxxxxxx), spowodowanego nieotrzymaniem zakupionego przedmiotu.

----------------------------------------------------------------
Szczegóły transakcji
----------------------------------------------------------------

Imię i nazwisko sprzedającego: xx
Adres e-mail sprzedającego: xxxxx
Numer identyfikacyjny transakcji sprzedającego: xxxxxx
Data transakcji: 23 sty 2015
Kwota transakcji: -xxx,00 EUR
Twój numer identyfikacyjny transakcji: xxxxxx
Numer sprawy: PP-xxxx
Numer identyfikacyjny transakcji kupującego: xxxxxx

Termin udzielenia odpowiedzi: 15-03-2015

Po otwarciu sporu w Centrum rozstrzygania będziesz współpracować
bezpośrednio ze sprzedającym w celu rozwiązania tego problemu.
Powiadomimy Cię pocztą elektroniczną, gdy sprzedający zamieści odpowiedź. W
większości przypadków spory w Centrum rozstrzygania są rozstrzygane szybko i
polubownie. Centrum rozstrzygania oferuje możliwość przeglądania
szczegółów sporu, kontaktowania się ze sprzedającym lub poproszenia firmy PayPal o
podjęcie decyzji o wyniku sprawy przez zgłoszenie roszczenia.


----------------------------------------------------------------
Co dalej:
----------------------------------------------------------------
- Zaloguj się do konta PayPal.
- Na pasku menu kliknij łącze Centrum rozstrzygania .
- Sprawdź szczegóły sporu.
- Wyślij sprzedającemu nową wiadomość.


----------------------------------------------------------------
Ramy czasowe
----------------------------------------------------------------

Spór można w przekształcić w roszczenie PayPal w dowolnym momencie, do
dnia
15-03-2015. Tego dnia spór zostanie automatycznie zamknięty. Zachęcamy
do
jak najszybszego udzielenia odpowiedzi sprzedającemu. Raz zamkniętego
sporu
nie można ponownie otworzyć ani przekształcić w roszczenie PayPal.

Aby dowiedzieć się więcej na temat procesu rozstrzygania sporów w
systemie
PayPal, zaloguj się do konta i kliknij łącze Samouczki w zakładce
Centrum
rozstrzygania.

Z poważaniem
PayPal

Wobec braku odpowiedzi / zlekceważenia z zachowaniem terminów! z wiadomości odnośnie sporu wchodzimy na paypal - centrum rozstrzygania- otwarte sprawy i przekształcamy spór w roszczenie - znowu wypełnienie prostych tabelek - teraz nie mogę tego dokładnie prześledzić bo mój spór i roszczenie zostały zamknięte ale naprawdę jest to proste.

Kolejna wiadomość

Szanowny Użytkowniku!

Otrzymaliśmy Twoją prośbę o przekształcenie tego sporu w roszczenie.
Firma
PayPal może przeanalizować Twoją korespondencję ze sprzedającym,
odbywającą
się za pośrednictwem Centrum rozstrzygania, i zwrócić się z prośbą o
przekazanie dodatkowych informacji.

W przypadku kontaktu z naszej strony dotyczącego dodatkowych informacji
prosimy o odpowiedź w wyznaczonym terminie. Brak odpowiedzi w wyznaczonym
terminie może spowodować zamknięcie sprawy i rozstrzygnięcie jej na
korzyść
sprzedającego.

-----------------------------------
Szczegóły transakcji
-----------------------------------


Imię i nazwisko sprzedającego: xxxx
Adres e-mail sprzedającego: xxxx
Numer identyfikacyjny transakcji sprzedającego: xxxx

Data transakcji: 23 sty 2015
Kwota transakcji: -xxx,00 EUR
Twój numer identyfikacyjny transakcji: xxxx
Numer sprawy: PP-xxxx

Numer identyfikacyjny transakcji kupującego: 9xxxxx

Z poważaniem
PayPal

Tu paypal zwraca się do sprzedawcy (co do niego wysyła nie wiem)
W moim przypadku paypal nie zwracał się o żadne dodatkowe informacje- wszystko na temat wpisałem w zakładkach, łącznie z tym, że pokrzywdzonych jest więcej.
Sprzedający nie odpowiedział prawdopodobnie na żądanie wyjaśnień z PP. Nie jestem w stanie napisać co jest w przypadku gdy odpowie i zacznie się wykręcać. W razie problemów radzę mieć zdjęcia paczek, historię maili, rachunek itd.
Paypal daje czas na ustosunkowanie się sprzedającemu do roszczenia 7 dni.

Po tym czasie spór rozstrzyga

Szanowny Użytkowniku!
Zakończyliśmy badanie sprawy i zadecydowaliśmy o jej rozstrzygnięciu na
Twoją korzyść.
Udało nam się odzyskać xxx,00 EUR i kwota ta została dodana do Twojego
konta. Zaksięgowanie tej korekty powinno nastąpić w ciągu pięciu dni
roboczych.
Jeśli nadal jest Ci należna jakaś kwota, dołożymy wszelkich starań w
celu odzyskania tych środków od sprzedającego.
Jeśli na koncie sprzedającego nie będzie wystarczających środków do
przekazania użytkownikowi należnego zwrotu, zapewniamy, że podejmiemy
właściwe działania względem konta sprzedającego, które mogą
obejmować ograniczenie przywilejów konta.

w 3 dniu roboczym kasa została zaksięgowana na koncie/ karcie, z której płaciłem w PP.

Mam nadzieję, że moja "przygoda" i ten mały poradnik (aczkolwiek nie mogę dokładnie prześledzić zakładek, bo musiałbym komuś założyć spór a zwłaszcza roszczenie) będzie komuś pomocny, gdyby wpadł w tarapaty. Oby nikt nie musiał z tego koprzystać...
Ostatnio zmieniony 2015-03-14, 21:18 przez gmkkk, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Innos
Posty: 1026
Rejestracja: 2011-01-10, 22:01
Lokalizacja: Krakówarszawa
brickshelf: Innos

 

#23 Post autor: Innos »

MarcinMK pisze:Prowizja to 6 %...
Z Pomocy Allegro, dla działu Dla Dzieci:
Do 100 zł - 6% ceny końcowej
100,01-1000 zł - 6 zł plus 3% kwoty powyżej 100 zł
1000,01-5000 zł - 33 zł plus 1,5% kwoty powyżej 1000 zł
Użyłem skrótu myślowego pisząc "typowe transakcje" i mając na myśli przedział 100-1000zł, oczywiście mocno nieprecyzyjnie. Nie znam statystyk, może i transakcji w kwotach do 100zł jest ilościowo więcej (ale już niekoniecznie wartościowo), ale z premedytacją je pominąłem bo to transakcje, w których koszty wysyłki potrafią stanowić 10-20% (i więcej) wartości towaru, więc prowizja nie jest aż tak kluczową składową ceny zakupu/sprzedaży - zarówno na Allegro przy transakcjach krajowych jak i na BL z nierzadko kosztownymi wysyłkami zagranicznymi.
Ostatnio zmieniony 2015-03-13, 22:37 przez Innos, łącznie zmieniany 1 raz.
-He's much too bright for that.
-Bright? He's a common ignorant slob. He don't even speak good English.
-He doesn't speak good English.

Awatar użytkownika
Stelario
VIP
Posty: 1795
Rejestracja: 2014-11-30, 19:49
Lokalizacja: z PRLu

#24 Post autor: Stelario »

Apropo transakcji w Polsce. Jedna Pani kupiła ode mnie przedmiot za 30 zł i dostałem taką oto wiadomość.

Kod: Zaznacz cały

przed chwilka zrobiłam przelew. Dane do wysyłki to; XXXX
Tak na marginesie gdy nie otrzymam przesyłki-sprawe zgłaszam na policje-ale mam nadzieje ze nie bedzie takiej potrzeby.
Ostatnio zmieniony 2015-03-14, 01:09 przez Stelario, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Jahoo
Administrator
Posty: 969
Rejestracja: 2012-12-09, 23:28
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Proszę uzupełnić
Kontakt:

 

#25 Post autor: Jahoo »

Stelario pisze:Apropo transakcji w Polsce. Jedna Pani kupiła ode mnie przedmiot za 30 zł i dostałem taką oto wiadomość.

Kod: Zaznacz cały

przed chwilka zrobiłam przelew. Dane do wysyłki to; XXXX
Tak na marginesie gdy nie otrzymam przesyłki-sprawe zgłaszam na policje-ale mam nadzieje ze nie bedzie takiej potrzeby.
Hehe..." Nie znam Pana, ale sobie uważaj złodzieju..."

GrublukTheGrim
Posty: 243
Rejestracja: 2011-04-29, 21:22
Lokalizacja: Znikąd

#26 Post autor: GrublukTheGrim »

Hihi... Humor zupełnie jak z Simpsonów. :-)

Awatar użytkownika
gmkkk
Posty: 1005
Rejestracja: 2014-06-24, 21:06
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
brickshelf: gmkkk

 

#27 Post autor: gmkkk »

Ten rok to jakiś dla mnie pechowy...
Najpierw była wpadka ze sklepem z Danii ( na szczęście sprawa dzięki paypalowi rozwiązana, potem wpadka na alllegro - nie dostarczono zestawu i ostatnio wpadka z tym sklepem http://www.bricklink.com/store.asp?p=mstrauss
I znowu różnica między Allegro a BL oraz payu i paypal.
Nadmienię, że wszystkie sprawy mają szczęśliwe zakończenie:)
Zakup na allegro i brak przedmiotu przez miesiąc - nerwy, telefony, oczywiście allegro jakiekolwiek zainteresowanie sporem wykazało po ok 2 tygodniach i oczywiście żadnego skutku to nie miało, żeby odzyskać kasę trzeba się pofatygować na Policję. Po kolejnym telefonie do Sprzedającej i poinformowaniu,że żarty się skończyły i jej wymówki już mnie nie interesują a sprawą od jutra zajmie się Policja przedmiot ekspresem został wysłany. Pomoc ze strony allegro i payu żadna...
a teraz BL/Paypal...
Zestawy zapłacone 14 maja z wysyłką do DE i info od znajomego (firma sprawdzona i nie takie paczki nie ginęły) - brak paczki. Sprzedający nie odpowiada na maile albo na zasadzie "wysłałem", znowu 3 dni ( bo tyle idzie paczka w DE albo i szybciej) i nic.
No to piszemy do BL - NSS, reakcja sprzedającego - on wysłał oczywiście ale numeru śledzenia nie podał. No to ciuciubabka dalej, tym razem zgłoszenie sprawy do centrum sporów na paypalu - ta dam - PO KILKUNASTU!!! minutach info z paypala i od samego sprzedawcy paczka została dostarczona! w mailu od sprzedawcy link do DHL ( no nareszcie ) i tam jak wół w trackingu stoi, że szanowny pan wysłał klocki jak tylko otrzymał NSS! a zgłoszenie do paypala to mu od razu przypomniało o numerze paczki. Telefon do znajomego- czy z paczką wszystko gra (nie dzwonił w sprawie tej paczki bo nie wiedział, o którą chodzi a tą dopiero otrzymał i miał wieczorem dzwonić). Z paczką wszystko w porządku a smaczku dodaje faktura wystawiona z dniem 14 maja...
I to jest ta różnica... monity maile nie zrobiły wrażenia, do DE nie pojadę sprzedawcy szukać... ale wystarczyło napisać do BL/paypal i zamówienie ekspresem zrealizowane!
Wniosek: u nas pobierają prowizje i mają bezpieczeństwo transakcji w głębokiej d... a tam płaci się prowizje i to niemałe ale w razie problemu pomoc jest natychmiastowa...
Ostatnio zmieniony 2015-06-15, 18:45 przez gmkkk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
martinb
Posty: 680
Rejestracja: 2015-01-11, 20:12
Lokalizacja: Schwiebus

#28 Post autor: martinb »

Mam trzy pytania dotyczące PayPala do Szanownych Koleżanek i Kolegów z forum, którzy handlują zestawami via BrickLink:

1. Czy trzeba mieć jakiś specjalny typ konta PayPal, aby móc swobodnie handlować via BrickLink z ludźmi z całego świata jako osoba prywatna? Czy może trzeba dany typ konta zmienić na np. jakieś "konto firmowe", aby przypadkiem PayPal w swojej dobroci nie zablokował mi konta (tak jak to ma czasem miejsce w niektóryc hprzypadkach, które nagłaśniane są w Internecie). Czy wystarczy konto PayPal z powiązaną kartą kredytową i kontem bankowym?

Na BrickLinku często spotyka się, że sprzedający zawsze ma wpisaną rutynę: całkowity koszt zamówienia (z wysyłką) + 1 USD/PLN + 5%. I w związku z tym mam tutaj dwa pytania:

2. Czy jeśli kupujący przelewa na moje konto PayPal 100 zł, to czy PayPal automatycznie odejmuje od tej kwoty prowizję i na moim koncie ląduje np. 5% mniej (czyli 95 zł)?

3. Po co sprzedający ustawiają tę wartość oprócz tych 5% (np. 1 PLN, 1 USD, itp.)? To jest kwota dla pokrycia kosztów wysyłki czy może jakiś przewalutowań?

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź. :-)

Awatar użytkownika
Kalais
Posty: 554
Rejestracja: 2014-11-30, 19:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#29 Post autor: Kalais »

Najlepiej zawsze sprawdzać u źródeł ;)
Tu masz wyjaśnienie wszystkich prowizji przez PayPal:

https://www.paypal.com/pl/webapps/mpp/paypal-fees

Co do pierwszego pytania, to jeśli będziesz systematycznie sprzedawał to warto się zainteresować kontem firmowym i ogólnym zwiększeniem limitów Twojego konta PP. Są tam różne limity nawet na otrzymywaną kasę, nie tylko na wysyłaną.

Awatar użytkownika
Innos
Posty: 1026
Rejestracja: 2011-01-10, 22:01
Lokalizacja: Krakówarszawa
brickshelf: Innos

 

#30 Post autor: Innos »

1. Sprzedawać i kasę otrzymywać przez PayPal można nawet przy umowie na gębę, z perspektywy PP to obojętne, czy transakcja jest przeprowadzana na dedykowanym handlowi serwisie jak BL, w rozmowach przez maila, FB czy jakkolwiek inaczej. Wpłaty może dostawać zatem każdy, i przy transakcjach handlowych (które są wówczas obustronnie ubezpieczone) każdy płaci prowizje. Przy odpowiedniej skali sprzedaży konto firmowe pozwala uzyskać niższe opłaty, to już po szczegóły patrz na stronie PP, wszystko ładnie w tabelach widać.
2. Tak. Odejmowana jest prowizja % i stała opłata, obie zależne od waluty i kraju nadawcy
3. Sprzedający ustalają opłatę za PayPal na masę różnych, czasem dziwnych sposobów. ;) PayPal oprócz opłaty procentowej pobiera zawsze drobną (1,35 PLN, €0,35 itd) opłatę stałą. Ale pewnie w wielu przypadkach sprzedawcy mają swoją matematykę i liczą coś po swojemu, więc kto ich tam wie. ;)
-He's much too bright for that.
-Bright? He's a common ignorant slob. He don't even speak good English.
-He doesn't speak good English.

ODPOWIEDZ