[MOC] Mój pierwszy truck

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
BONBINI
Posty: 325
Rejestracja: 2014-04-22, 20:55
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#16 Post autor: BONBINI »

Iasafaer pisze:Nie mam niestety większych kół i przy tej wielkości modelu ciężko i tak jest poupychać te funkcje, które tam sobie wymarzyłem.
Nic nie dostaniesz na tacy - sam musisz pokombinować. Mam ten sam problem z wielkością kół przy budowie mojego żurawia. Pamiętam, że podwozie budowałem z 5 razy, ale na tym polega cała frajda z Lego. Powodzenia.
W budowie: Liebherr LTM 1500-8.1 Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#17 Post autor: M_longer »

BONBINI pisze:Mam ten sam problem z wielkością kół przy budowie mojego żurawia.
A podobno były idealne do skali? :)

Awatar użytkownika
Iasafaer
Posty: 281
Rejestracja: 2015-05-14, 20:05
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#18 Post autor: Iasafaer »

Czy ktoś z obecnych tutaj rozkminiał kiedyś silnik umieszczony pomiędzy kołami skrętnymi (realizm) i przy tym rozwiązał problem samego skrętu? Moje rozwiązanie niestety po podłączeniu serwomotora jest kompletnie nieprecyzyjne, żeby nie powiedzieć po prostu nie zdaje egzaminu. Ktoś zmagał się z podobnym problemem?
Czy może odpuścić sobie silnik umieszczony z przodu?

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#19 Post autor: M_longer »

Iasafaer pisze:Czy ktoś z obecnych tutaj rozkminiał kiedyś silnik umieszczony pomiędzy kołami skrętnymi (realizm) i przy tym rozwiązał problem samego skrętu? Moje rozwiązanie niestety po podłączeniu serwomotora jest kompletnie nieprecyzyjne, żeby nie powiedzieć po prostu nie zdaje egzaminu. Ktoś zmagał się z podobnym problemem?
Czy może odpuścić sobie silnik umieszczony z przodu?
Jak masz ten silnik zamontowany?

Awatar użytkownika
Iasafaer
Posty: 281
Rejestracja: 2015-05-14, 20:05
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#20 Post autor: Iasafaer »

SILNIK Uwaga - duże zdjęcie - Karol

Widać tu silnik i wspomniane rozwiązanie skrętu. Niestety jest ono "giętkie" i przez ograniczony obrót serwomotora nie daje on rady skręcić kół maksymalnie, a potem powrót do pozycji neutralnej nie zwraca kół do końca w pozycję na wprost.
Ostatnio zmieniony 2015-05-21, 19:09 przez Iasafaer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#21 Post autor: M_longer »

Iasafaer pisze:SILNIK Uwaga - duże zdjęcie - Karol

Widać tu silnik i wspomniane rozwiązanie skrętu. Niestety jest ono "giętkie" i przez ograniczony obrót serwomotora nie daje on rady skręcić kół maksymalnie, a potem powrót do pozycji neutralnej nie zwraca kół do końca w pozycję na wprost.
Gdzie Ty masz tam servomotor?

Awatar użytkownika
Iasafaer
Posty: 281
Rejestracja: 2015-05-14, 20:05
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#22 Post autor: Iasafaer »

To zdjęcie bez serwomotora jeszcze, pytałeś o umieszczenie silnika. Ok mój błąd, zrozumiałem, że pytasz o to w którym miejscu konkretnie umieściłem silnik (napędowy) :D
Serwomotor podłączyłem na razie prowizorycznie, żeby zobaczyć, jak sprawuje się mechanizm sam w sobie.

Już zamieszczam zdjęcie ;)
Ostatnio zmieniony 2015-05-21, 19:17 przez Iasafaer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Iasafaer
Posty: 281
Rejestracja: 2015-05-14, 20:05
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#23 Post autor: Iasafaer »

ZDJĘCIE

Zmniejszyłem :P

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#24 Post autor: M_longer »

Iasafaer pisze:ZDJĘCIE

Zmniejszyłem :P
Masz to co charakteryzuje większość początkowych modeli. Przekombinowanie :)
Servo działa tym sprawniej, im mniej zębatek ma po drodze. Czyli najlepiej podpinać servo bezpośrednio do gear racka odpowiadającego za skręt kół.

Awatar użytkownika
Iasafaer
Posty: 281
Rejestracja: 2015-05-14, 20:05
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#25 Post autor: Iasafaer »

Znaczy się nie wiem czy da się to zauważyć, ale serwo jest bezpośrednio podłączone do zębatki która napędza racka. Problemem jest "elastyczność" połączenia racka z kołami. Na zdjęciu widoczna jest ta pomarańczowa tuleja. Są z obu stron. Połączone pinami z jednej i drugiej strony. To połączenie jest bardzo giętkie i ono powoduje, że przy obciążeniu koła nie skręcą maksymalnie, serwo jedynie "wygnie" połączenie pomiędzy gear rackiem, a kołami.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#26 Post autor: M_longer »

Iasafaer pisze:To połączenie jest bardzo giętkie i ono powoduje, że przy obciążeniu koła nie skręcą maksymalnie, serwo jedynie "wygnie" połączenie pomiędzy gear rackiem, a kołami.
To nie jest bezpośrednie połączenie :)
Ale już wiesz co trzeba przebudować. Daj servo niżej, racka połącz bezpośrednio ze zwrotnicami, bez przedłużek.

Awatar użytkownika
Iasafaer
Posty: 281
Rejestracja: 2015-05-14, 20:05
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#27 Post autor: Iasafaer »

Dochodzimy do sedna tego o co pytałem na początku dzisiaj.
Nie da się racka połączyć bezpośrednio ze zwrotnicami. Dlaczego?
Ponieważ centralnie pomiędzy kołami mieści się silnik napędowy, którego musiałbym nie dość, że umieścić ze 2-3 study wyżej (co wyglądałoby dziwnie), co znowu lokalizacja skrzyni biegów uniemożliwia doprowadzenie napędu do racka na tej wysokości na której by on się znajdował.
Dlatego pytałem, czy ktoś rozkminiał już realistyczne umiejscowienie silnika napędowego i jednocześnie rozwiązał problem mechanizmu skrętu.
Ostatnio zmieniony 2015-05-21, 20:29 przez Iasafaer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#28 Post autor: M_longer »

Iasafaer pisze:Dlatego pytałem, czy ktoś rozkminiał już realistyczne umiejscowienie silnika napędowego i jednocześnie rozwiązał problem mechanizmu skrętu.
Ja nie :)
I prawdę mówiąc nigdy się tym nie przejmowałem, tylko pakowałem silniki tam gdzie pasowały najlepiej. Tobie też bym to radził, bo czasem nie ma sensu kombinować na siłę :)

Awatar użytkownika
Iasafaer
Posty: 281
Rejestracja: 2015-05-14, 20:05
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#29 Post autor: Iasafaer »

No skłaniam się ku odpuszczeniu sobie, chociaż no miałem hopla, żeby w miarę możliwości był realizm.
Atrapy silników mnie nigdy nie pociągały, zawsze dążyłem, żeby jednak ten napędowy był tam gdzie być powinien.
I tak skłaniam się ku zrezygnowaniu z przekładni, bo po podłączeniu wszystkiego i puszczeniu auta po pokoju nie potrafił podjechać nawet pod nierówność rzędu 0,5cm.
Dochodzę do wniosku, że za mały model za dużo w nim upchane, a tym samym stracił na praktyczności.

Powiedzmy, że cierpię na to samo co większość początkujących. Od razu chciałbym zbudować coś zbyt ambitnego w stosunku do doświadczenia :P

Edit
Chociaż i tak obiektywnie jestem zadowolony z tego rozwiązania skrętu, bo wbrew pozorom "jakoś" działa i w sumie lepiej, niż przypuszczałem.
Ostatnio zmieniony 2015-05-21, 20:44 przez Iasafaer, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Iasafaer
Posty: 281
Rejestracja: 2015-05-14, 20:05
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#30 Post autor: Iasafaer »

FILM "JAK TO DZIAŁA", a właściwie "Jak to NIE działa".

Ogólnie jestem niezadowolony z efektu, ale korzystając z nabytego doświadczenia następny będzie lepszy :P

ODPOWIEDZ