noniusz pisze:O, w końcu podwozie ma szansę wyglądać "jak człowiek" :)
Czy takie zagranie dla zachowania proporcji nie wymusi przebudowania np. już powstałego wysięgnika na dłuższy?
Też mam nadzieję, że wszystko ładnie się zmieści. Mierzyłem długość wysięgnika w nowej skali z większymi kołami i okazało się, że nowy wysięgnik w porównaniu do poprzedniego będzie dłuższy o jeden panel 3x11.
noniusz pisze:To jak - wszystkie osie będą skrętne?? Prawdziwy dźwig ma w ogóle taką opcję?
Przy krabie wszystkie osie powinny mieć ten sam promień skrętu, przy "normalnym" skręcie osie powinny mieć inny promień skrętu, jak chcesz to zrobić?
Prawdziwy LTM 1500 ma 5 różnych trybów skrętu, w tym sterowanie krabowe, ale co ciekawe nie na wszystkich osiach. Tylko osie 1,2,3,4,7,8 są skrętne co powoduje przy włączonym krabie uślizg kół na osiach 5 i 6 (w moim przypadku napędowych).
Aby uniknąć tego zjawiska w moim żurawiu osie napędowe 5 i 6 będą w normalnym trybie skrętu nieruchome (na wprost), natomiast w trybie krab wychylać się o ten sam kąt co pozostałe.
Sam tryb kraba chcę rozwiązać w ten sposób, że przy każdej skrętnej osi będą dwie listwy zębate (przy napędowych 5 i 6 po jednej listwie), a przełączanie odbywać się będzie poprzez przesuw głównej osi układu kierowniczego o kilka studów, co spowoduje wysprzęglenie z jednego trybu (listwy zębatej) na drugi. Każda oś będzie skręcać o inny kąt dzięki odpowiedniemu oddaleniu listwy zębatej od osi. Przy tylu osiach rozwiązanie kątów skrętu przez system przekładni zębatych generuje duże luzy, więc zrobię jak napisałem powyżej.
M_longer pisze:Pamiętaj co Longer mówił o podporach.
A tak w ogóle to zapoznaj się z tym:
http://www.eurobricks.com...opic=99748&st=0
Masz tu pokazane jak buduje się takie podwozia od zera, razem z instrukcjami.
M_longer, pamiętam co pisałeś, a z tym wątkiem zapoznałem się spory czas temu :-) Myślę, że po zmianie kół na większe pewne problemy znikną, dojdzie tylko większe tarcie i waga modelu :-)
W budowie: Liebherr LTM 1500-8.1 Pozdrawiam.