[MOC] Honda Civic V RWD

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
BoskiKacu
Posty: 123
Rejestracja: 2015-05-14, 20:07
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

[MOC] Honda Civic V RWD

#1 Post autor: BoskiKacu »

Witam.

To mój pierwszy post na forum, a za razem zgłoszenie na konkurs "Pierwsza Krew"
Zainspirowany własnym samochodem, przedstawiam Wam tuningowaną wersję wspomnianej Hondy.
W modelu jest negatyw (pochylone koła ;) napęd na tylną oś na sztywno (szpera 100% do driftu) oraz dwucylindrowy rzędowy poprzeczny silnik przed przednią osią. Sterowanie z dachu (kierownica to imitacja) Z tyłu żółte na dole to stabilizator, to na górze to rozpórka kielichów :D
Sportowy wydech końcowy i lotka JDM

Mam nadzieję, że spodoba Wam się moja praca:D

https://www.flickr.com/photos/133909888@N05/

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#2 Post autor: M_longer »

Jesteś pewien że w międzyczasie nikt nie nadepnął na ten model?

BoskiKacu
Posty: 123
Rejestracja: 2015-05-14, 20:07
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#3 Post autor: BoskiKacu »

Tak, bez wątpienia;)

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#4 Post autor: M_longer »

Nie podoba mi się to zupełnie, a w tym wypadku jest jeszcze karykaturalnie przerysowane. Model wyglądałby lepiej z prostymi kołami.
Rozumiem że skala wymusiła takie rozwiązanie, ale Civica z tylnym napędem to chyba w tamtych czasach nie produkowali?
Na plus należy zaliczyć to że jak się przymknie oko to z przodu przypomina Civica.
Ostatnio zmieniony 2015-07-11, 20:32 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.

BoskiKacu
Posty: 123
Rejestracja: 2015-05-14, 20:07
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#5 Post autor: BoskiKacu »

Generalnie w opisie wspomniałem o tuningu, to właśnie przeniesienie napędu na tylną oś i most 100% (w YT wpisz CIVIC rwd i znajdziesz). Jest przerysowana troche, ale chciałem żeby była na glebie, a i żeby była taka wiesz... gładka i okrąglutka, co bywa trudne przy technic:)

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2198
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#6 Post autor: Kubrick »

Negatyw faktycznie mocno przerysowany, może jeszcze z dużym naciągiem by to wyglądało lepiej, ale coś mi nie pasi do końca. Podpowiedź: Fajnie te opony się naciągają na podwójnych felgach z VW T1 :)

Bardzo interesująca przednia oś, fajnie rozwiązałeś problem skrętu i geometrii - jest w tym potencjał, żeby coś więcej fajnego wymodzić.

I ten JDMowy spoiler od SPOONa tez mi się podoba. Jak Hondy i JDM mnie nie jarają, bo wolę VAGi, german style i OEM+, to takie smaczki doceniam :)
Ostatnio zmieniony 2015-07-11, 20:32 przez Kubrick, łącznie zmieniany 2 razy.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2198
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#7 Post autor: Kubrick »

Proszę bardzo :) Tak na szybko poskładałem, warto pokombinować i upchać jakąś oponkę jeszcze do środka, żeby się bieżnik nie zapadał, ale wtedy trzeba się bardziej nagimnastykować przy naciąganiu.
Obrazek Obrazek
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
ontek
VIP
Posty: 202
Rejestracja: 2011-05-30, 20:41
Lokalizacja: Rzeszów
brickshelf: ontek

 

#8 Post autor: ontek »

hm, gdyby wiózł krowę, co waży tak z 300 kilo + zestaw wakacyjny (200kg) to te koła rzeczywiście fabrycznie mogłyby być tak ugięte ale bez byka i zestawu wakacyjnego to po jakiego? ogólnie bryła ok, da się podciągnąć pod każdą markę i model. Ogólnie dobry start i życzę dalszego rozwoju oraz czasu, bo jednak wiek rośnie odwrotnie proporcjonalnie do czasu :)
Dzięki wszystkim za oddane głosy!
Już niedługo nowy moc

BoskiKacu
Posty: 123
Rejestracja: 2015-05-14, 20:07
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#9 Post autor: BoskiKacu »

Niestety nie mam takich felg :(

Fakt, bardziej to Hot Hatch inspirowany Civic niz sam Civic, ale dziękuję za docenienie układu kierowniczego nad którym chwilę siedziałem i przez który trudno było też napędzić silnik z przodu, ale udało się:)

Miałem go w ogóle nie kończyć, ale dziewczyna mnie namówiła, no i jest;)

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2198
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#10 Post autor: Kubrick »

BoskiKacu pisze:Fakt, bardziej to Hot Hatch inspirowany Civic niz sam Civic,
Ale sam pas przedni elegancko odwzorowuje moim zdaniem 'jajko' ;]
BoskiKacu pisze:dziękuję za docenienie układu kierowniczego nad którym chwilę siedziałem i przez który trudno było też napędzić silnik z przodu, ale udało się
Chcę to zobaczyć w akcji - nakręć jakiś film, albo chociaż gifa popełnij.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Waler
VIP
Posty: 768
Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
brickshelf: waler
Kontakt:

 

#11 Post autor: Waler »

Honda Syfik, imitacja auta sportowego, jak ja jej nienawidzę a zwłaszcza przeróbek po których właściciele myślą że są fajni bo mają największy spoiler w mieście. Głośne, przerdzewiale i gubiące olej gruchoty (a taki jeździ właśnie po moim osiedlu i denerwuje ludzi). Z kolei pocieszające jest to, że gdybym sprzedał kolekcje klocków to mógłbym sobie kupić kilka takich hond, tylko pytanie po co :). To taka dygresja na początek.
Co do pracy to zgodzę się, że oryginał przypomina tylko z przodu. Ta honda to pracuje w polu że takie grube opony jak u traktora? Wszystkie 4 opony powinny być najcieńsze jakie są stworzone do tych felg czyli TE. Po drugie silnik. Z tego co kojarzę siedzą tam 4 cylindry. No to gdzie w Twojej pracy podziały się pozostałe dwa? Chyba, że to jakiś swap na 0.9 Multiair ;). Kolejny błąd - napęd. Civic i RWD? Hłe hłe hłe, rozbawileś mnie. Zrobienie napędu na przód nie jest wcale takie trudne, jest mnóstwo przykładów. Choćby najlepiej zaczerpnąć rozwiązania z mini trialowek. Ogółem to kiepski model wziąłeś do odwzorowania z klocków. Lepiej byłoby wziąć auto z klasycznym napędem ( silnik wzdłużnie, napęd na tył) chociaż problemów z podwoziem by nie było. Na karoserię polecam amerykańskie kanciaki - dobrze odwzorowuje się je z klocków bo są kanciaste :)

BoskiKacu
Posty: 123
Rejestracja: 2015-05-14, 20:07
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#12 Post autor: BoskiKacu »

Słuchaj, takim jeżdżę to mnie zaispirował. A wolę zmodowanym Cyfikiem jeździć niż jakąś landarą w dieslu tylko dlatego, ze tani dobry i wygodny. Każdy ma inne spojrzenie na samochód. Kup sobie busa, jak nie podoba Ci sie, ze Civic jest glosny, niski i niepraktyczny. Ale wieczorem na jakąś nocną jazdę, to chyba z taryfiarzami byś się musiał ustawić. W Hondzie chodzi o coś więcej, tak jak Kubrick napisał, ze woli VAGi, to pewnie nie miał na myśli najnowszego Passata,tylko jakąś pomodzoną Jette czy cuś (choć może się mylę).
Jak pewnie zauwazyłeś, "to pierwsza krew" i użyłem możliwie najmniejszych opon jakie miałem, chciałem niższy profil, ale nie mam.

P.S. jak w takiej wielkości samochodzie zrobić 4 cyle z przodu i jeszcze napęd na przednią oś przy pozostawionym negatywie? Bo to o to w tym wszystkim chodziło tak po prawdzie.

Do Kubrick: Dziś ogarnę ten filmik i wstawię:)
Ostatnio zmieniony 2015-07-12, 07:16 przez BoskiKacu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dirtzone
VIP
Posty: 400
Rejestracja: 2013-08-11, 16:21
Lokalizacja: Łódź

#13 Post autor: dirtzone »

BoskiKacu pisze:P.S. jak w takiej wielkości samochodzie zrobić 4 cyle z przodu
Można by samemu zbudować atrapę silnika, nie używając legowych cylindrów. Nie mogę teraz znaleźć przykładu, ale gdzieś, kiedyś widziałem takie w Tatrze trtr u kogoś.

BoskiKacu
Posty: 123
Rejestracja: 2015-05-14, 20:07
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#14 Post autor: BoskiKacu »

Wiem, robiłem taki mini v6 podobny do tego z buggy w drugim modelu 9393, ale w końcu uznałem, że w niej zostawie klasyczne cylindry, bo ładnie wypełniły przestrzeń pod maską:)

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2198
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#15 Post autor: Kubrick »

BoskiKacu pisze:tak jak Kubrick napisał, ze woli VAGi, to pewnie nie miał na myśli najnowszego Passata,tylko jakąś pomodzoną Jette czy cuś (choć może się mylę).
Jettę chętnie bym przygarnął, ale do tej pory jeździłem czarnym Polo 6N lekko zbliżonym do matki ziemi (mam lęk wysokości ;) ).
[img]http://www.00453005_0000002.pl/forum/images/photos/531b7d5f5373c7bc7746d.jpg[/img]
Info dla wszystkich sceptyków - da się normalnie jeździć po Polsce niskim autem ;]
BoskiKacu pisze:A wolę zmodowanym Cyfikiem jeździć niż jakąś landarą w dieslu tylko dlatego, ze tani dobry i wygodny.
Ja tu po Twojej stronie staję... A teraz mam Golfa Varianta w Dieslu (prestisz w... bardzo prestisz :P ).

Ale się rozpisałem poz tematem O.o
Waler pisze:Honda Syfik, imitacja auta sportowego, jak ja jej nienawidzę a zwłaszcza przeróbek po których właściciele myślą że są fajni bo mają największy spoiler w mieście. Głośne, przerdzewiale i gubiące olej gruchoty (a taki jeździ właśnie po moim osiedlu i denerwuje ludzi).
Jak to czytałem, to liczyłem na wypowiedź w moim stylu, mniej więcej tak
Kubrick by pisze:...ale model trafia w tą estetykę itd.
Szkoda, że witamy nowego użytkownika taką nietolerancją. BoskiKacu, nie przejmuj się, moje MOCe na glebie też spotykają się z niezrozumieniem tematu ;)
dirtzone pisze:Można by samemu zbudować atrapę silnika, nie używając legowych cylindrów. Nie mogę teraz znaleźć przykładu, ale gdzieś, kiedyś widziałem takie w Tatrze trtr u kogoś.
Pewnie o tym mowa.
BoskiKacu pisze:Jak pewnie zauwazyłeś, "to pierwsza krew" i użyłem możliwie najmniejszych opon jakie miałem, chciałem niższy profil, ale nie mam.
Ale potencjał już widać, wreszcie nie będę jedynym, który uważa, że tuningowane auta są fajne.
Tak z ogólnej obserwacji, wychodzi, że to jest fajne:
Obrazek
Ale to już nie:
Obrazek
A przecież jedno i drugie, to tuning w najlepszej formie, ale w różnych stylach. Dlatego, mimo że nie jestem fanem JDM, stylu VIP, śródziemnomorskiego, hiszpańskiego, czy angielskiego, to szanuję dobre projekty, bo wiem ile trzeba w to włożyć pieniędzy, pracy i serca.
BoskiKacu pisze:Dziś ogarnę ten filmik i wstawię
czekam zniecierpliwiony :)
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

ODPOWIEDZ