[MOC] Nissan Skyline GT-R

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

[MOC] Nissan Skyline GT-R

#1 Post autor: Sariel »

Obrazek

Dane techniczne:
Wymiary: dł. 45s / szer. 18s / wys. 14s
Waga: 1.155 kg
Zawieszenie: przód - niezależne, tył - sztywna oś
Napęd: 2 x silnik RC bezpośrednio z szybszego wyjścia
Silniki: 2 x silnik RC

Model powstały wyłącznie w jednym celu: bycia lepszym niż mój [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=24485]Mustang Gymkhana[/URL] sprzed paru miesięcy. Mustang był dość ociężały i słabo skręcał, uznałem więc że pozostając przy tym samym napędzie i zasilaniu jedyną możliwością poprawienia osiągów będzie zmniejszenie całego modelu. To wymagało zmniejszenia rozstawu osi i tu jedyną opcją było ustawienie silników de facto za tylną osią. Potrzebny był więc samochód z pokaźnym "kuprem", i do tej roli pasował klasyczny już Skyline GT-R piątej generacji, czyli wersja R34. Uprzedzając zażalenia - tak, R34 występowało w wersji z napędem na tył, poza tym Nissan zaprojektował samochód tak żeby dało się go łatwo skonwertować z AWD do RWD zwyczajnie zmniejszając ciśnienie w przednim dyfrze - pracował on wtedy w trybie biernym.

Tak powstał model który od Mustanga był mniejszy, lżejszy, z mniejszymi kołami i lepszym promieniem skrętu, choć jednocześnie był zmniejszony do tego stopnia, że Longer nazwał go obudową na moduł RC. Coś w tym jest:

Obrazek

Od strony technicznej model jest prościutki, z układem skrętu wykorzystującym wyjście z modułu RC i zawieszeniem niezależnym upchniętym pod maską. Z tyłu mamy dwa silniki RC spięte na sztywno, bez dyfra, zawieszone na przegubie i funkcjonujące jako oś zawieszona w ten sposób że może poruszać się góra-dół. Nie jest to rozwiązanie które mogę polecić, bo raz że silniki są długie a dwa że koła są od nich jedynie odrobinę wyższe - jednym słowem, zawieszenie z tyłu jest niskie i twarde bo inaczej samochód waliłby silnikami w ziemię. Całość daje w rezultacie dobrą skłonność do dryfowania wraz ze sprawnym skrętem, dzięki dociążeniu przodu modułem RC.

[PURYŚCI NIE CZYTAĆ]
Na oświetlenie modelu składa się osiem diod pico LED z arsenału Brickstuffa (linek), cztery z przodu i cztery z tyłu. Są to maleńkie diody o dużej mocy dające się wcisnąć niemal wszędzie. Po dwie znalazły się w każdym z przednich reflektorów, po prostu włożone pod płytki - co niestety zostawiło minimalny luz i poskutkowało przekrzywionym niedociśniętym reflektorem na niektórych zdjęciach. Z tyłu długo kombinowałem, aż doszedłem do rozwiązania gdzie dioda siedzi w dziurze za okrągłym czerwonym dishem 2x2 którego środek zasłania plate 1x1. Takie rozwiązanie rozprowadza światło w dishu w taki sposób, że świecą głównie jego krawędzie. Całość jest zaskakująco prądożerna i zasila ją pojedyńcza bateria AA w małym batboxie w kabinie, z wyłącznikiem magnetycznym. Niestety batbox i wychodząca z niego plątanina kabli nie robią dobrze estetyce.

Przez dłuższy czas uparcie starałem się wyposażyć model w niebieski underglow, czyli podświetlenie pod budą. Przetestowałem kilka rozwiązań, od diod RGB od Lifelites po przewody EL, ale wszystkie były albo za słabe, albo zbyt punktowe, a przy tym pożerały masę miejsca. Koniec końców nie jest tak dyskotekowo jak mogło być.

W trakcie budowy modelu zacząłem kombinować z panem od Seven Studs (linek) w temacie tego co by tu można fajnego wydrukować, i tym sposobem Nissan dostał dodatkowy zestaw kół do driftu, w całości wydrukowanych w 3D (uprzedzam, cena może przyprawić o zasłabnięcie). Koła sprawdziły się zaskakująco dobrze, całkiem normalnie jeździło się na nich po prostej i natychmiastowo wpadało się w poślizg na każdym zakręcie. Mimo lekko chropowatej powierzchni jazda była całkiem gładka, być może nawet bardziej niż na kołach Lego. Przy okazji koła mocno się zeszlifowały - w kwestii trwałości rozwiązanie to nie umywa się niestety do plastiku Lego.
[/PURYŚCI NIE CZYTAĆ]

Obrazek Obrazek

Estetycznie model tak naprawdę polega na kolorze, bo z proporcjami jest słabo. Musiałem m.in. złamać maskę żeby zmieścić pod nią zawieszenie, tylne zawieszenie siedzi niżej niż przednie, a dach, mimo mierzenia proporcji po tysiąc razy, wygląda po prostu dziwnie. Prawdziwy R34 powinien być niebieski, to wiadomo, a że ja z "ciemnych" kolorów Lego bardzo lubię ciemnoniebieski, to stanęło na kombinacji niebieskiej budy z ciemnoniebieską maską, dachem i spojlerem (spojler: Snape zabija Dumbledore'a). Do tego limonkowe paski (z początku były żółte ale ten kolor wydawał się zbyt normalny) oraz duża liczba nalepek własnej roboty. Myślę, że wygląd modelu bardzo ucierpiał przez jego miniaturyzację - zwyczajnie ciężko zadbać o detale i proporcje kiedy całe nadwozie to tak naprawdę kilka płytek trzymających się krawędziami wokół modułu RC. Model generalnie najlepiej wygląda z przodu, nad maską spędziłem jakieś 2 tygodnie z suwmiarką i schematami, ale też nie do końca mnie ona przekonuje.

Podczas testów na torze okazało się, że model jest znacznie szybszy i zwrotniejszy od Mustanga, do tego stopnia że jeździłem w stanie permanentnej paniki. Nagle cały tor stał się śmiertelną pułapką, i były na nim dosłownie dwa miejsca gdzie na chwilę odważałem się pojechać z pełną prędkością. Kombinacja zmniejszonej wagi i mniejszych kół naprawdę się sprawdziła - polecam na filmie fragment około 1:06, to draństwo naprawdę jest tak szybkie i zrywne. Jeśli chodzi o dryft, model jest oczywiście zbyt prymitywny i ze zbyt słabym skrętem żeby wykonać uczciwy dryft, ale ze wszystkiego co zbudowałem był niego najbliżej (przykład - 2:43 na filmie). Cała ta szybkość i zrywność tak mi się spodobały, że następnego dnia zabrałem model do parku, z kamerą i telefonem na przyczepce celem pomiaru prędkości. Pomiar zakończył się bardzo szybko kiedy na chropawym asfaltopodobnym czymś tylne zawieszenie zaczęło tak dobijać, że cała karoseria dosłownie rozpadła mi się na oczach. Po 2 minutach jazdy pozbierałem model do worka i pogratulowałem sobie wybitnego pomysłu.

Galeria

Fotki:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

I film:
https://www.youtube.com/watch?v=RABN9EKumJg
Ostatnio zmieniony 2015-09-12, 15:01 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#2 Post autor: 3dom »

#KLASA

Piękna kolorystyka, nieziemskie foty, przednie reflektory dają +25 do lansu. Performance robi niesamowite wrażenie. Czuć klimat Fast & Furious, to moje ulubione auto z tej serii. Dobra robota :)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Jellyeater
VIP
Posty: 2363
Rejestracja: 2014-03-16, 16:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić
Kontakt:

 

#3 Post autor: Jellyeater »

Wszystko pięknie, tylko po co ta tarka na masce? Patrzę na zdjęcia i czegoś takiego nie ma. Tak to super zasuwa i się ślizga.
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto

Awatar użytkownika
Lomeltor
Posty: 264
Rejestracja: 2015-03-01, 21:19
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#4 Post autor: Lomeltor »

Panie, wyszło Ci to elegancko :) To, że modele są świetne to już nie trzeba mówić ale jak je prezentujesz to dopiero. Fajnie wyszedł Ci ten klip z tym modelem. Fest mi się podobają te ujęcia a i podkład muzyczny Kavinsky'ego też robi swoje. Model, powiem wprost - "jeździłbym" :D Zawsze marzyłem o takim samochodzie (może kiedyś), jak kiedyś grało się w jakąś grę, to jak nie było Nissana Skyline, to od razu odechciewało grać się dalej...
Tobie model wyszedł tak jak powinien, nie mam zastrzeżeń, na nowo rozbudziłeś marzenia o tym samochodzie - dzięki! ;)
STT | Typowy technicowiec

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#5 Post autor: 3dom »

Jellyeater pisze:Wszystko pięknie, tylko po co ta tarka na masce? Patrzę na zdjęcia i czegoś takiego nie ma.
Oj bo Ty patrzysz na zwykłe Skajlajny a ten Sariela jest niezwykły :)

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2015-09-12, 16:43 przez 3dom, łącznie zmieniany 1 raz.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Lomeltor
Posty: 264
Rejestracja: 2015-03-01, 21:19
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#6 Post autor: Lomeltor »

Bo jak się wpiszę w google grafika "skyline gt-r hood" to pierwsze wyskakuje: http://khongthe.com/wallpapers/cars/und ... 221484.jpg To potem nie widać co jest na masce :P
STT | Typowy technicowiec

Awatar użytkownika
MarcinMK
VIP
Posty: 421
Rejestracja: 2013-11-01, 16:24
Lokalizacja: Kołobrzeg
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#7 Post autor: MarcinMK »

Model elegancki, pięknie śmiga. Kolory pierwsza klasa. Zdjęcia i film, jak zwykle, rewelka. Na minus to oczywiście... brak kierowcy GT-R Chomika.
1971

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#8 Post autor: Sariel »

Tarka na masce po pierwsze primo pozwala ukryć elementy przedniego zawieszenia, a po drugie primo ;) urozmaica maskę, bo taka gładka i pusta byłaby nudna.
lomeltor pisze:Bo jak się wpiszę w google grafika "skyline gt-r hood" to pierwsze wyskakuje: http://khongthe.com/wallpapers/cars/und ... 221484.jpg To potem nie widać co jest na masce :P
E tam, BJ Ci wytłumaczy że najlepsze maski robi Volvo:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2015-09-12, 17:35 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

BJ
VIP
Posty: 999
Rejestracja: 2012-01-16, 21:42
Lokalizacja: Majdan/Warszawa

#9 Post autor: BJ »

To wiadome było od zawsze, w ogóle całe volvo jest najlepsze;) Ale tylko te starsze, bo w tych nowszych to strach, poduszka może Ci się spod maski otworzyć albo co...

Dlatego kupiłem volviaka z '69, grunt to bezpieczeństwo:D
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek

Awatar użytkownika
Lomeltor
Posty: 264
Rejestracja: 2015-03-01, 21:19
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#10 Post autor: Lomeltor »

Bo Volvo jest jak wino ;)
STT | Typowy technicowiec

Iwona
VIP
Posty: 388
Rejestracja: 2014-12-27, 14:09
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#11 Post autor: Iwona »

Świetny model :)

Awatar użytkownika
SERVATOR
VIP
Posty: 3607
Rejestracja: 2013-11-08, 11:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#12 Post autor: SERVATOR »

Całkiem niezłe te koła choć ich trwałość jak widzę pozostawia sporo do życzenia.
A sam model rewelacyjny. Jest na czym oko zawiesić i widać, że daje frajdę z zabawy.
Zapewne jeszcze dziś (i słusznie) zawojuje internety. :)

Awatar użytkownika
Deckard Cain
Posty: 369
Rejestracja: 2010-06-17, 20:16
Lokalizacja: Krosno
brickshelf: DeckardCain

 

#13 Post autor: Deckard Cain »

Jak zobaczyłem dwa pierwsze zdjęcia myślałem z początku że to jakiś resorak. Pięknie to wyszło.
W dodatku model w moich ulubionych kolorach.
Ostatni z Horadrimów

Awatar użytkownika
Mateusz92
VIP
Posty: 456
Rejestracja: 2012-05-21, 18:33
Lokalizacja: Wrocław/Zduny
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#14 Post autor: Mateusz92 »

Super moc, od razu przypomina mi się nfs carbon :)

ODPOWIEDZ