[MOC] PECH_MK1

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
pangniadek
Posty: 14
Rejestracja: 2015-08-26, 15:12
Lokalizacja: Warszawa / Zabki

[MOC] PECH_MK1

#1 Post autor: pangniadek »

W pełni sterowany mech bojowy PECH w wersji 1.

Napędzany dwoma silnikami PF-XL, wieża obracana PF Servem oraz dwa działa Gatlinga rozpędzane przez silniki PF-M.
Jako zasilania użyłem akumulatora Litowo-Polimerowego (używane głównie w środowisku RC oraz ASG).

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Mam nadzieje, że jako pierwsza prezentowana zabawka choć trochę się spodoba.
Ostatnio zmieniony 2015-11-28, 22:05 przez pangniadek, łącznie zmieniany 2 razy.

pangniadek
Posty: 14
Rejestracja: 2015-08-26, 15:12
Lokalizacja: Warszawa / Zabki

#2 Post autor: pangniadek »

Update do MK2

w MK1 pojawił się problem z przełożeniem napędu o 90'
Wieżyczka została ta sama, jedynie podwozie zostało usprawnione tak aby nie musiało przenosić pnapędu zębatkami kątowymi.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2015-11-28, 22:05 przez pangniadek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

Re: PECH_MK1

#3 Post autor: M_longer »

pangniadek pisze: Mam nadzieje, że jako pierwsza prezentowana zabawka choć trochę się spodoba.
Jeśli coś działa, to film pokazujący jak to robi jest zawsze mile widziany.

Po co dublowałeś zębatki?

Awatar użytkownika
Biedrus
VIP
Posty: 1409
Rejestracja: 2015-05-31, 17:41
Lokalizacja: Tarnów
brickshelf: biedrus

 

#4 Post autor: Biedrus »

Wszystko pięknie, tylko te zdjęcia ważą mega dużo!.Przeczytaj to:
http://www.00453005_0000002.pl/artykuly.php?show=83819
http://www.lugpol.pl/artykuly.php?show=48681
Ostatnio zmieniony 2015-11-28, 21:39 przez Biedrus, łącznie zmieniany 2 razy.

pangniadek
Posty: 14
Rejestracja: 2015-08-26, 15:12
Lokalizacja: Warszawa / Zabki

#5 Post autor: pangniadek »

Dzięki za podpowiedź Biedrus, już zmieniłem

Zapomniałem dodać, że całość jest zarządzana SBrick'iem

https://www.youtube.com/watch?v=xVnXylJiq2M

@M_longer - dublowałem aby zmniejszyć nacisk na zębach

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#6 Post autor: M_longer »

pangniadek pisze: dublowałem aby zmniejszyć nacisk na zębach
Oj bez przesady. Ile to waży? Kilogram? Ja mam w holowniku (który ciągał jednym XLem siebie i ramę z innej ciężarówki, razem ponad 5kg)układ zębatek z pojedynczą z8 w napędzie i nic nie strzeliło. Trochę wiary w wytrzymałość tworzywa ;)

Awatar użytkownika
SERVATOR
VIP
Posty: 3607
Rejestracja: 2013-11-08, 11:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#7 Post autor: SERVATOR »

Śmiga miło. Jak to jest podłączone do aku o którym piszesz?

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3941
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

#8 Post autor: legosamigos »

Myślę, że 1 silnik M-ka do działek w zupełności by wystarczył, a drugi silnik mógłbyś wykorzystać by te działka strzelały. Byłby lepszy efekt :)
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

szelmo
Posty: 22
Rejestracja: 2014-01-07, 11:56
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#9 Post autor: szelmo »

Fajny. Pierwszy raz widzę, żeby ktoś warstwę wizualną poprawiał poprzez użycie siłowników śrubowych ;)

Awatar użytkownika
kobalt
Posty: 183
Rejestracja: 2014-02-25, 10:52
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: kobalt

 

#10 Post autor: kobalt »

Fajny pomysł i realizacja.
Siłowniki mogły by podnosić działka.
Wydaje mi się że, jakby go "obudować" to by jeszcze lepiej wyglądał : np jak T1 z Terminatora
Obrazek

pangniadek
Posty: 14
Rejestracja: 2015-08-26, 15:12
Lokalizacja: Warszawa / Zabki

#11 Post autor: pangniadek »

Tak, M_longer - ważył kilogram, ale przełożenie było ustawione na prędkość i wolałem się zabezpieczyć.

@Servator - podłączyłem przez złącze tamiya zainstalowane po jednej stronie kabelka Lego PF.
Muszę przejść na T-Connect z racji na wielkość - ok 4x mniejszy od Tamiya.

@Legosamios - na razie mam opcję sterowania tylko 4 kanałami (2x gąsienice, obracanie, fire).. ale spokojnie.. niebawem ogarnę 8 ;)

ODPOWIEDZ