[MOC] SCANIA R620 Timber Truck
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
[MOC] SCANIA R620 Timber Truck
No i jest :) Mam przyjemność zaprezentować mój najnowszy - wykonany w skali mniej więcej 1:17 - model: ciężarówkę z przyczepą do transportu drewna - SCANIA R620 Timber Truck. Wykonany zgodnie z moją filozofią budowy z LEGO, czyli jako próba łączenia pełnej funkcjonalności z możliwie realistycznym wyglądem.
Zawsze podobały mi się Scanie przez swój nowoczesny i niestandardowy design. Z zainteresowaniem śledziłem kolejne próby oddania fikuśnych kształtów maski i całej kabiny. Warto wspomnieć kilka przykładów (raczej tylko estetycznie pedroagnelo czy w klimacie Technic nasz [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?p=152301]Mrosik[/URL]). W końcu zdecydowałem się też spróbować. W momencie, gdy pojawiły się pierwsze przecieki na temat Merca, czyli nowej pneumatyki i gotowego elementu do budowy rozsuwanego ramienia, od razu wiedziałem, że to musi być timber truck :) Dziś przyjrzałem się datom pierwszych zdjęć i projektów z ML-CADa i okazało się, że model powstawał od początku marca, czyli ponad 9 miesięcy. Dość długo ale sporą część tego czasu musiałem przeczekać w oczekiwaniu na elementy ze wspomnianego 42043. Po doświadczeniach ze śmieciarką było łatwiej z elementami mechanicznymi (zawieszenie) ale najtrudniejsza okazała się estetyka kabiny i to ona pochłonęła najwięcej czasu. W oryginale Scania ma wszędzie łuki - kabina zwęża się ku górze, rozszerza się ku tyłowi, a dach opada leciutko ku przodowi. Do tego dodaj "paraboliczną", czyli nieregularną krzywiznę grilla przechodzącą płynnie w skos drzwi i masz pełen obraz prostoty :D
Ciężarówka ma napęd na wszystkie koła i w pełni funkcjonalne zawieszenie we wszystkich osiach (w przyczepie wszystkie osie też mają zawieszenie, z tym że na gumkach, a nie na sprężynach jak to jest w samochodzie). Do sterowania funkcjami pneumatycznymi służą 3 kompresory: główny (wyposażony w autozawór: PF L i 2 pompki) obsługuje funkcje rozsuwania ramienia, obrotu chwytaka, zacisk szczęk chwytaka, podnoszenia kabiny, rozsuwania i opuszczania podpór; i dwa dodatkowe (każdy po PF M i 1 pompce) do obsługi funkcji podnoszenia i prostowania ramienia (każdy z nich sprzężony elektrycznie z dedykowanym serwozaworem dla uniknięcia opóźnień przy stracie). Ramię ma możliwość obrotu w zakresie 360 stopni (po 180 w każdą ze stron).
Przyczepa jest nie tylko biernym elementem zestawu, gdyż ma swoją funkcjonalność. Ciężarówka zabiera na siebie jedną długość pni, przyczepa – dwie. Chwytak nie byłby w stanie dosięgnąć na tyle daleko, aby ułożyć dalszą część, więc projektanci wpadli na pomysł ruchomego wózka (patrz na filmie od momentu 5:47).
Funkcje modelu podzieliłem (podobnie jak w śmieciarce) na dwie grupy: sterowane ręcznie z modelu i zdalnie z pilota.
1. z modelu:
- podnoszenie kabiny operatora ramienia,
- rozsuwanie podpór,
- opuszczanie podpór,
- pozycjonowanie wózka z drewnem (przyczepa).
2. z pilota.
- wszystkie funkcje ramienia (obrót, podnoszenie, prostowanie, rozsuwanie, obrót chwytaka, zacisk szczęk chwytaka),
- jazda i skręt.
Jeśli chodzi o bebechy, to model posiada:
- 12 silników (11 ciężarówka + 1 przyczepa): 6 PF serwo (sterowanie pneumatyką ramienia + skręt ciężarówki) , 2 PF L (pozycjonowanie wózka w przyczepie + główny kompresor), 3 PF M (obrót chwytaka + dwa dodatkowe kompresory), 1 PF XL (napęd),
- 2 Bboxy (jeden w ciężarówce, drugi w przyczepie),
- 5 kompletów świateł PF (4 w ciężarówce, 1 w przyczepie),
- pneumatykę (3 duże v2, 4 cienkie v2, 2 duże v1 i 3 małe v1 + 4 pompki).
Ogólnie jestem z modelu zadowolony. Funkcjonalnie może nie dorównuje oryginałowi (trudno operuje się tym ramieniem) ale zabawa jest przednia :) Pozwoliłem sobie na jeden element mocno niekoszerny, bo i chromowane i grawerowane logo producenta na masce :)
Chciałbym szczególnie podziękować:
- Auriemu, za chromy (i logo!),
- Ericowi Traxowi za konsultację merytoryczną,
- Axel'owi, za cierpliwe znoszenie natarczywego czasem klienta ;)
- Byniowi (http://mojeaberracje.pl) za piękne zdjęcia!
Galeria BS, a póki co kilka zdjęć:
Film pewnie nie powala ale jest:
Zapraszam do komentowania. Chętnie odpowiem na ewentualne pytania. Wątek WIP zamknąłem.
=====
Poważyłem przed chwilą całość i tak:
- ciężarówka (z bateriami) - 4,05 kg,
- przyczepa (z bateriami) - 1,35 kg,
- drewno, które widać na filmie - 3,5 kg.
Cały zestaw ważył więc 8,9 kg i jeden silnik XL radził sobie z tym bez problemu.
Zawsze podobały mi się Scanie przez swój nowoczesny i niestandardowy design. Z zainteresowaniem śledziłem kolejne próby oddania fikuśnych kształtów maski i całej kabiny. Warto wspomnieć kilka przykładów (raczej tylko estetycznie pedroagnelo czy w klimacie Technic nasz [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?p=152301]Mrosik[/URL]). W końcu zdecydowałem się też spróbować. W momencie, gdy pojawiły się pierwsze przecieki na temat Merca, czyli nowej pneumatyki i gotowego elementu do budowy rozsuwanego ramienia, od razu wiedziałem, że to musi być timber truck :) Dziś przyjrzałem się datom pierwszych zdjęć i projektów z ML-CADa i okazało się, że model powstawał od początku marca, czyli ponad 9 miesięcy. Dość długo ale sporą część tego czasu musiałem przeczekać w oczekiwaniu na elementy ze wspomnianego 42043. Po doświadczeniach ze śmieciarką było łatwiej z elementami mechanicznymi (zawieszenie) ale najtrudniejsza okazała się estetyka kabiny i to ona pochłonęła najwięcej czasu. W oryginale Scania ma wszędzie łuki - kabina zwęża się ku górze, rozszerza się ku tyłowi, a dach opada leciutko ku przodowi. Do tego dodaj "paraboliczną", czyli nieregularną krzywiznę grilla przechodzącą płynnie w skos drzwi i masz pełen obraz prostoty :D
Ciężarówka ma napęd na wszystkie koła i w pełni funkcjonalne zawieszenie we wszystkich osiach (w przyczepie wszystkie osie też mają zawieszenie, z tym że na gumkach, a nie na sprężynach jak to jest w samochodzie). Do sterowania funkcjami pneumatycznymi służą 3 kompresory: główny (wyposażony w autozawór: PF L i 2 pompki) obsługuje funkcje rozsuwania ramienia, obrotu chwytaka, zacisk szczęk chwytaka, podnoszenia kabiny, rozsuwania i opuszczania podpór; i dwa dodatkowe (każdy po PF M i 1 pompce) do obsługi funkcji podnoszenia i prostowania ramienia (każdy z nich sprzężony elektrycznie z dedykowanym serwozaworem dla uniknięcia opóźnień przy stracie). Ramię ma możliwość obrotu w zakresie 360 stopni (po 180 w każdą ze stron).
Przyczepa jest nie tylko biernym elementem zestawu, gdyż ma swoją funkcjonalność. Ciężarówka zabiera na siebie jedną długość pni, przyczepa – dwie. Chwytak nie byłby w stanie dosięgnąć na tyle daleko, aby ułożyć dalszą część, więc projektanci wpadli na pomysł ruchomego wózka (patrz na filmie od momentu 5:47).
Funkcje modelu podzieliłem (podobnie jak w śmieciarce) na dwie grupy: sterowane ręcznie z modelu i zdalnie z pilota.
1. z modelu:
- podnoszenie kabiny operatora ramienia,
- rozsuwanie podpór,
- opuszczanie podpór,
- pozycjonowanie wózka z drewnem (przyczepa).
2. z pilota.
- wszystkie funkcje ramienia (obrót, podnoszenie, prostowanie, rozsuwanie, obrót chwytaka, zacisk szczęk chwytaka),
- jazda i skręt.
Jeśli chodzi o bebechy, to model posiada:
- 12 silników (11 ciężarówka + 1 przyczepa): 6 PF serwo (sterowanie pneumatyką ramienia + skręt ciężarówki) , 2 PF L (pozycjonowanie wózka w przyczepie + główny kompresor), 3 PF M (obrót chwytaka + dwa dodatkowe kompresory), 1 PF XL (napęd),
- 2 Bboxy (jeden w ciężarówce, drugi w przyczepie),
- 5 kompletów świateł PF (4 w ciężarówce, 1 w przyczepie),
- pneumatykę (3 duże v2, 4 cienkie v2, 2 duże v1 i 3 małe v1 + 4 pompki).
Ogólnie jestem z modelu zadowolony. Funkcjonalnie może nie dorównuje oryginałowi (trudno operuje się tym ramieniem) ale zabawa jest przednia :) Pozwoliłem sobie na jeden element mocno niekoszerny, bo i chromowane i grawerowane logo producenta na masce :)
Chciałbym szczególnie podziękować:
- Auriemu, za chromy (i logo!),
- Ericowi Traxowi za konsultację merytoryczną,
- Axel'owi, za cierpliwe znoszenie natarczywego czasem klienta ;)
- Byniowi (http://mojeaberracje.pl) za piękne zdjęcia!
Galeria BS, a póki co kilka zdjęć:
Film pewnie nie powala ale jest:
Zapraszam do komentowania. Chętnie odpowiem na ewentualne pytania. Wątek WIP zamknąłem.
=====
Poważyłem przed chwilą całość i tak:
- ciężarówka (z bateriami) - 4,05 kg,
- przyczepa (z bateriami) - 1,35 kg,
- drewno, które widać na filmie - 3,5 kg.
Cały zestaw ważył więc 8,9 kg i jeden silnik XL radził sobie z tym bez problemu.
Ostatnio zmieniony 2016-01-07, 14:40 przez Żbik, łącznie zmieniany 6 razy.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
-
- VIP
- Posty: 2363
- Rejestracja: 2014-03-16, 16:34
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
I jeszcze świeci. Piękne... Ze swoją pracą poczekam do stycznia. :P
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2462
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Przecież te silniki w kabinie to są jakieś jaja :( Tak piękny model a pierwsze co zauważyłem to servomotor na miejscu kierowcy.
Myślę że trzeba było użyć legowych szyb żeby to zasłonić... To samo tyczy się kabiny operatora podnośnika
Poza tym prima sort :D
Myślę że trzeba było użyć legowych szyb żeby to zasłonić... To samo tyczy się kabiny operatora podnośnika
Poza tym prima sort :D
Ostatnio zmieniony 2015-12-22, 07:04 przez eric trax, łącznie zmieniany 1 raz.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
Żbiku cudo , po prostu cudo !! Innymi słowami nie idzie tego określić . Chciałbym mieć taki zestaw ( samochód + przyczepa ) u siebie na półeczce :) Pozdrawiam
Moja kolekcja http://brickset.com/sets/ownedby-kruszyna
- makorol
- Posty: 666
- Rejestracja: 2004-11-20, 09:55
- Lokalizacja: Bystrzyca / Wrocław
- brickshelf: makorol
-
Pierwsze wrażenie - wow, jest naprawdę ładna. Kabina wygląda pięknie, super kolor. Ładnie zorganizowane przewody na ramieniu. Bardzo ciekawy system ruchomego wózka na przyczepie, przyznam, że pierwszy raz coś takiego widzę :). No i dużo dały zdjęcia, są świetne, mam nadzieję, że jest więcej, szkoda, że na brickshelfie, bo trzeba czekać :/
ALE. Silniki w kabinie i Box w kabinie operatora to tragedia. Z początku tego nie zauważyłem, bo skupiłem się na zdjęciach detali, ale na filmie bardzo się to rzuciło w oczy. Serio, wygląda to bardzo słabo, nie wierzę, że nie dało się tego umieścić gdzieś indziej. O ile silnik w kabinie dałoby się zasłonić robiąc tam szybę w Trans Black, to boxa w kabinie operatora spokojnie można by było zamontować w innym miejscu.
No i film trochę wypalił mi uszy :)
ALE. Silniki w kabinie i Box w kabinie operatora to tragedia. Z początku tego nie zauważyłem, bo skupiłem się na zdjęciach detali, ale na filmie bardzo się to rzuciło w oczy. Serio, wygląda to bardzo słabo, nie wierzę, że nie dało się tego umieścić gdzieś indziej. O ile silnik w kabinie dałoby się zasłonić robiąc tam szybę w Trans Black, to boxa w kabinie operatora spokojnie można by było zamontować w innym miejscu.
No i film trochę wypalił mi uszy :)
Pozdrawiam, Makorol.
Bardzo fajny model w ładnym kolorze. Strasznie podoba mi się patent z przesuwanym ładunkiem na tylnej przyczepie.
Jedyne co mnie razi to te bolce trzymające ładunek. Muszą się strasznie chybotać bo jak widać 3 od końca jest już od nowości jakiś wygięty. Chociaż ciężko w lego o stabilny "bolec" grubości 1 i takiej wysokości.
Jedyne co mnie razi to te bolce trzymające ładunek. Muszą się strasznie chybotać bo jak widać 3 od końca jest już od nowości jakiś wygięty. Chociaż ciężko w lego o stabilny "bolec" grubości 1 i takiej wysokości.
Powiedzmy STOP rasistowskim opiniom na temat kolorów zabawek dla dzieci.
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Tak jak przedmówcom mnie również nie podoba się servo motor w kabinie kierowcy i BB w kabinie operatora. Właśnie te 2 elementy psują wygląd Twojej wspaniałej ciężarówki. Cieszę się, że zdecydowałeś się na przyczepkę. Mnie również spodobał się ten mechanizm przesuwu ładunku, jak i słupków na przyczepce. Czy tak jest w oryginale czy to Twój pomysł? I jeszcze jedno pytanie czy chwytak jest obrotowy, bo na filmie nie widziałem tego? Widziałem cząstkowo Twój model, mam nadzieję, że kiedyś uda mi się go obejrzeć w całości i choć trochę nim posterować ;)
Ostatnio zmieniony 2015-12-22, 10:43 przez legosamigos, łącznie zmieniany 2 razy.
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
- Kruk
- Posty: 471
- Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
- Lokalizacja: Okolice Namysłowa
- brickshelf: Na razie brak ;/...
-
Nooo Żbiku, ale dałeś czadu XD, jak tylko zobaczyłem że scania i Żbik to już wiedziałem ;D, a jak zobaczyłem to jedyne co to oo kur...cze XD. Na serio warto było czekać tyle czasu zanim zrobisz ten model aa i widzę że jednak zdecydowałeś się na przyczepę. Model jest obłędny, odwzorowanie detali powala, aż się ciśnie na usta jak kiedyś będą wyglądać Twoje modele o_O.Amortyzacja działa super, nie widzę jakiś niedociągnięć, trochę mi się rzuciło w oczy że ostatnia oś przy scanii lekko rozchodzi się ale to logiczne przy takich ciężarach. Model dla mnie jeździ prawidłowo aczkolwiek fajnie by było gdyby jeździł ciut szybciej, w końcu tonie maszyna budowlana, a model ciężarówki więc mogła by być ciut szybsza. :) Chromy na kołach jeszcze bardziej dodają autentyczności i ten kolor bardzo dobrze pasuje w takich konstrukcjach. Ramie działa bardzo fajnie, nie ma tu mowy o zero jedynkowym działaniu a płynnej kontroli, kable świetnie poupinałeś i wcale nie wygląda to źle, co do BB w wieżyczce...nooo fakt można by kombinować z miejscem gdzie indziej nie mniej sam wiem że czasami no po prostu się nie da gdzie indziej dać i musi tak zostać. Przyczepa na pewno wyszła in plus, a mechanizm w niej zastosowany bardzo ciekawy. Na serio Genialna praca Żbiku warta tej pracy co włożyłeś w niej, mi osobiście zazdrość tyłek ściska i to znak że ta praca jest super :D. Jeszcze raz wielkie gratulacje i zapewne wygrasz na MOC miesiąca i oczywiście masz mój głos.:)
Ostatnio zmieniony 2015-12-22, 11:20 przez Kruk, łącznie zmieniany 1 raz.
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Znakomite zdjęcia, te czerwone klocki wyglądają jak lakierowane. Również uważam że widoczne silniki w kabinie to kompletny strzał w stopę. Film - uszy jak uszy, ale mi wypalił oczy. Z całym szacunkiem, wygląda na kręcony Tamagotchi. Większość dzisiejszych komórek sfilmowałaby to o niebo lepiej, więc nie wiem czemu przy tak ładnym modelu nie zdecydowałeś się zadbać o prezentację.
Aha, na masce jest nalepka - więc kim jesteś i co zrobiłeś z prawdziwym Żbikiem?
Aha, na masce jest nalepka - więc kim jesteś i co zrobiłeś z prawdziwym Żbikiem?
Ostatnio zmieniony 2015-12-22, 11:48 przez Sariel, łącznie zmieniany 2 razy.
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2432
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Hehe, ten grawerowany napis z przodu to po prostu szczyt ekstrawagancji! Uczcijmy minutą ciszy pamięć Żbika-purysty :D . Ale świetnie to wygląda.Sariel pisze:więc kim jesteś i co zrobiłeś z prawdziwym Żbikiem?
Bardzo piękny model. Stopień skomplikowania mechaniki - nieosiągalny dla mnie. Estetyka - bez zarzutu. Podobieństwo do oryginału widzę nawet ja, choć na co dzień odróżniam w najlepszym razie osobówkę od ciężarówki ;) .
Jak Cię znam, Żbiku, to zwyczajnie nie było możliwości ukrycia tego silnika i batboksa, ale trudno nie powiedzieć: ach, szkoda!
Chciałbym kiedyś zbudować kompresor, który byłby choć w połowie tak sprawny jak Twoje. Niesamowite, że tak rozbudowana instalacja pneumatyczna działa tak żwawo.
Moje najszczersze gratulacje!
P.S. Wyłączyłbym autofocus w kamerze, zwłaszcza gdy model stał, a filmowane było tylko działanie ramienia. Gubiła Ci ostrość, cholerka!
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Dziękuję za wszystkie komentarze, zwłaszcza te merytoryczne :)
Jestem świadomy tego, że serwo w kabinie kłuje w oczy ale jest to cena funkcjonalności jaką prezentuję. W końcu to dział Technic, a nie Model Team i pewne niedoskonałości estetyczne są akceptowalne. Rozważałem czarne szyby jak to bywa w modelach RC ale odpuściłem.
To co widać + listwa zębata i ślimak do przesuwu wózka. A to co umożliwia przesuw i pozycjonowanie kłonic pierwszych (patrząc od przodu przyczepy) to zwykłe cięgno z liftów z dwoma odpowiednio umieszczonymi chwytakami. Czysta mechanika, zero magii ;)
No właśnie nie można by było. W modelu nie ma już miejsca na nic:makorol pisze:ALE. Silniki w kabinie i Box w kabinie operatora to tragedia. Z początku tego nie zauważyłem, bo skupiłem się na zdjęciach detali, ale na filmie bardzo się to rzuciło w oczy. Serio, wygląda to bardzo słabo, nie wierzę, że nie dało się tego umieścić gdzieś indziej. O ile silnik w kabinie dałoby się zasłonić robiąc tam szybę w Trans Black, to boxa w kabinie operatora spokojnie można by było zamontować w innym miejscu.
Jestem świadomy tego, że serwo w kabinie kłuje w oczy ale jest to cena funkcjonalności jaką prezentuję. W końcu to dział Technic, a nie Model Team i pewne niedoskonałości estetyczne są akceptowalne. Rozważałem czarne szyby jak to bywa w modelach RC ale odpuściłem.
To są delikatne elementy, więc się pod ciężarem wyginają. Nie widzę lepszego rozwiązania. Poza tym w przyczepie te kłonice są ruchome, przez co są i mniej sztywne.Stelario pisze:Jedyne co mnie razi to te bolce trzymające ładunek. Muszą się strasznie chybotać bo jak widać 3 od końca jest już od nowości jakiś wygięty.
Nie jest to zbyt skomplikowane. Zapomniałem wrzucić do filmu. Zrobiłem na szybko foto:V1 pisze:Zafrapowało mnie jak zrobiłeś przesuwane słupki w przyczepie. To musi być jakiś bardzo sprytny mechanizm.
To co widać + listwa zębata i ślimak do przesuwu wózka. A to co umożliwia przesuw i pozycjonowanie kłonic pierwszych (patrząc od przodu przyczepy) to zwykłe cięgno z liftów z dwoma odpowiednio umieszczonymi chwytakami. Czysta mechanika, zero magii ;)
legosamigos pisze:Czy tak jest w oryginale czy to Twój pomysł?
Przyczepa jest nie tylko biernym elementem zestawu, gdyż ma swoją funkcjonalność. Ciężarówka zabiera na siebie jedną długość pni, przyczepa – dwie. Chwytak nie byłby w stanie dosięgnąć na tyle daleko, aby ułożyć dalszą część, więc projektanci wpadli na pomysł ruchomego wózka (patrz na filmie na filmie od momentu 5:47).
Tak, jest obrotowy, choć jest to najsłabsze ogniwo ramienia - działa zbyt szybko. Miałem to sfilmowane ale widać nie weszło w trakcie montażu :) To jest miejsce, gdzie można pomyśleć o mechanicznym, a nie pneumatycznym sterowaniu.legosamigos pisze:I jeszcze jedno pytanie czy chwytak jest obrotowy, bo na filmie nie widziałem tego?
Zapraszam, najlepiej na którejś z naszych wystaw!legosamigos pisze:Widziałem cząstkowo Twój model, mam nadzieję, że kiedyś uda mi się go obejrzeć w całości i choć trochę nim posterować ;)
Kamera HD okazała się gorsza niż mój stary aparat :( Trudno, jest jak jest. Zapewniam, że na wystawie model zaprezentuje się lepiej :)dmac pisze:P.S. Wyłączyłbym autofocus w kamerze, zwłaszcza gdy model stał, a filmowane było tylko działanie ramienia. Gubiła Ci ostrość, cholerka!
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi