[WIP] MAN F2000
-
- VIP
- Posty: 1263
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
[WIP] MAN F2000
Witajcie! Jako, że tematy WIP są ostatnio na czasie i najwyraźniej dobrze wychodzi to modelom prezentowanym w takich tematach to postanowiłem założyć także swój. Mam na warsztacie obecnie ciężarówkę MAN F2000- czyli popularny widok na naszych drogach.
Z początku miała ona służyć jedynie do przewozu kontenerów, które miały był ładowane moim wózkiem widłowym, ale dzięki BJowi udało mi się znaleźć taką oto zabudowę:
Nie widziałem wcześniej tego typu konstrukcji z Lego i postanowiłem się z tym tematem zmierzyć.
Założenia jakie przed sobą postawiłem to:
- napęd 6x2 z czterobiegową skrzynią biegów Sariela (jest i działa dobrze mimo początkowych problemów)
- pneumatyczne zawieszenie (jest już na 2 osiach i działa fajnie chociaż regulacja prześwitu jest dość umowna, małe siłowniki są zbyt krótkie)
-podnoszona i skrętna trzecia oś ( z początku miała być nadążna ale dość słabo to działało więc kombinuję obecnie ze sterowaną wersją )
- w pełni funkcjonalna zabudowa , zdolna unieść kontener i go załadować oraz rozładować
- funkcjonalne podpory ( tylna już działa, przednia czeka na siłowniki)
-funkcje pneumatyczne sterowane manualnie, siedmioma zaworami na prawym boku pojazdu. Zawory będą służyć do: podnoszenia opuszczania każdej z osi oddzielnie, wychylania i wysuwania podpór oraz wychylania i łamania wysięgników
- za zasilanie układu ma być odpowiedzialny kompresor zbudowany na 1 pompce z przyśpieszonym w stosunku 3:5 silnikiem L. Nie wiem czy to nie będzie za mało, mam już pomysł gdzie umiejscowić drugi kompresor
-unoszona kabina
- próba połączenia stylu Technic z MT
Obecnie na pokładzie znajduje się PF XL do napędu, PF medium do skrętu (przełożenie 5:1), silnik PF L do napędu kompresora oraz PF medium do zmiany biegów.
Na razie tyle przychodzi mi do głowy, wrzucam kilka słabych zdjęć na początek:
Jestem ciekaw co sądzicie, czekam też na konstruktywną krytykę, zwłaszcza jeśli chodzi o estetykę bo w tym czuję największe braki :)
Z początku miała ona służyć jedynie do przewozu kontenerów, które miały był ładowane moim wózkiem widłowym, ale dzięki BJowi udało mi się znaleźć taką oto zabudowę:
Nie widziałem wcześniej tego typu konstrukcji z Lego i postanowiłem się z tym tematem zmierzyć.
Założenia jakie przed sobą postawiłem to:
- napęd 6x2 z czterobiegową skrzynią biegów Sariela (jest i działa dobrze mimo początkowych problemów)
- pneumatyczne zawieszenie (jest już na 2 osiach i działa fajnie chociaż regulacja prześwitu jest dość umowna, małe siłowniki są zbyt krótkie)
-podnoszona i skrętna trzecia oś ( z początku miała być nadążna ale dość słabo to działało więc kombinuję obecnie ze sterowaną wersją )
- w pełni funkcjonalna zabudowa , zdolna unieść kontener i go załadować oraz rozładować
- funkcjonalne podpory ( tylna już działa, przednia czeka na siłowniki)
-funkcje pneumatyczne sterowane manualnie, siedmioma zaworami na prawym boku pojazdu. Zawory będą służyć do: podnoszenia opuszczania każdej z osi oddzielnie, wychylania i wysuwania podpór oraz wychylania i łamania wysięgników
- za zasilanie układu ma być odpowiedzialny kompresor zbudowany na 1 pompce z przyśpieszonym w stosunku 3:5 silnikiem L. Nie wiem czy to nie będzie za mało, mam już pomysł gdzie umiejscowić drugi kompresor
-unoszona kabina
- próba połączenia stylu Technic z MT
Obecnie na pokładzie znajduje się PF XL do napędu, PF medium do skrętu (przełożenie 5:1), silnik PF L do napędu kompresora oraz PF medium do zmiany biegów.
Na razie tyle przychodzi mi do głowy, wrzucam kilka słabych zdjęć na początek:
Jestem ciekaw co sądzicie, czekam też na konstruktywną krytykę, zwłaszcza jeśli chodzi o estetykę bo w tym czuję największe braki :)
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
-
- VIP
- Posty: 1263
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Pewnie są, koła od Unimoga sugerują skalę w okolicach 1:10. Ja jednak stwierdziłem, że to wszystko wtedy wyjdzie za wielkie, za drogie i pewnie jeszcze będzie nędznie działać więc nie chcę się bawić w aż tak wielki model. Dlatego zostawiłem te koła i przyjąłem nieco mniejszą skalę, chociaż do niej mam akurat podejście bardziej "na oko" Myślę, że po dodaniu owiewki, która powiększy optycznie znacznie kabinę powinno to wyglądać nieco inaczej. Zawsze mogę jeszcze spróbować kół o rozmiar mniejszych ale tak jak jest na razie najbardziej mi pasuje.M_longer pisze:Koła nie są za duże w stosunku do kabiny?
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
-
- VIP
- Posty: 1263
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Zgadzam się, będę robił co w mojej mocy żeby ją trochę urozmaicić ale na razie skupiam się na sprawach mechanicznych :) Na pewno z kabiną będzie masa pracy bo na razie jest kompletnie pozbawiona detali i jest to raczej taki zarys.3dom pisze:Kabina strasznie... klockowata. Takie pudełko. Nie jest za długa/za niska? Może ja urozmaicić przetłoczeniami jak w oryginale?
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
Ciekawie wygląda ta maszyneria do podnoszenia kontenerów.
Chciałbym tylko zauważyć, że przednia ściana kabiny jest prawie cała zaokrąglona, zderzak także i płaska ściana jedynie z zaokrąglonymi narożnikami nie oddaje oryginału wystarczająco dobrze.
Poczynając od bocznych krawędzi chłodnicy mógłbyś dać już zaokrąglenia (budując przednią ścianę studami do przodu).
Chciałbym tylko zauważyć, że przednia ściana kabiny jest prawie cała zaokrąglona, zderzak także i płaska ściana jedynie z zaokrąglonymi narożnikami nie oddaje oryginału wystarczająco dobrze.
Poczynając od bocznych krawędzi chłodnicy mógłbyś dać już zaokrąglenia (budując przednią ścianę studami do przodu).
\/1 ______________
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
To po co pchać się w taką skalę? Przejdź na 1:17 - będzie taniej i bardziej kompaktowo. Jeśli chcesz sterować pneumatyką z modelu, to spokojnie wszystko upchniesz to w tej skali.Cieślu pisze:koła od Unimoga sugerują skalę w okolicach 1:10. Ja jednak stwierdziłem, że to wszystko wtedy wyjdzie za wielkie, za drogie i pewnie jeszcze będzie nędznie działać więc nie chcę się bawić w aż tak wielki model. Dlatego zostawiłem te koła i przyjąłem nieco mniejszą skalę, chociaż do niej mam akurat podejście bardziej "na oko"
Tak na marginesie dodam, że te małe siłowniki w podporach nie utrzymają modelu we właściwej pozycji i będzie się gibał.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2013-09-25, 13:56
- Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
A dlaczego koniecznie pneumatyka a nie duże siłowniki śrubowe?
I jeżeli w tej skali chcesz budować i iść w stronę MT to masz do odwzorowania masę szczegółów na samej tylko kabinie.
I jeżeli w tej skali chcesz budować i iść w stronę MT to masz do odwzorowania masę szczegółów na samej tylko kabinie.
Ostatnio zmieniony 2016-01-12, 15:47 przez kiohin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VIP
- Posty: 1263
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Na wstępie dziękuję za opinie, część rzeczy przemyślałem na nowo.
Ale jeszcze zobaczymy. Nad zderzakiem zdążyłem trochę posiedzieć, być może wieczorem pokażę co wymodziłem.
1. Lubię pneumatykę.
2. Doprowadzenie napędu do siłowników było by mocno problematyczne, a nawet jeśli możliwe to psułoby estetykę, na której mi zależy. A tak podpinam sobie tylko przewody i wszystko gra i buczy. Poza tym jest jeszcze kwestia udźwigu.
Masz rację, problem w tym, że na razie nie do końca wiem jak ugryźć to zaokrąglenie. Myślę nad użyciem tego klocka:V1 pisze:Chciałbym tylko zauważyć, że przednia ściana kabiny jest prawie cała zaokrąglona, zderzak także i płaska ściana jedynie z zaokrąglonymi narożnikami nie oddaje oryginału wystarczająco dobrze.
Poczynając od bocznych krawędzi chłodnicy mógłbyś dać już zaokrąglenia (budując przednią ścianę studami do przodu).
Ale jeszcze zobaczymy. Nad zderzakiem zdążyłem trochę posiedzieć, być może wieczorem pokażę co wymodziłem.
Kabina będzie na pewno odrobinę wyższa, dojdzie jeszcze owiewka.legosamigos pisze:Też nie ukrywam, że albo kabina za niska, albo koła za duże :)
Po prostu lubię te skalę, nie mogę się przekonać do mniejszej. Nie musi być kompaktowo, ma mi się dobrze budować :) Co do siłowników, okaże się, testowałem z jednym i na tą chwilę pozwolę sobie się z Tobą nie zgodzić ale się nie upieram.Żbik pisze:To po co pchać się w taką skalę? Przejdź na 1:17 - będzie taniej i bardziej kompaktowo. Jeśli chcesz sterować pneumatyką z modelu, to spokojnie wszystko upchniesz to w tej skali.
Tak na marginesie dodam, że te małe siłowniki w podporach nie utrzymają modelu we właściwej pozycji i będzie się gibał.
Powody są co najmniej dwa:kiohin pisze:A dlaczego koniecznie pneumatyka a nie duże siłowniki śrubowe?
1. Lubię pneumatykę.
2. Doprowadzenie napędu do siłowników było by mocno problematyczne, a nawet jeśli możliwe to psułoby estetykę, na której mi zależy. A tak podpinam sobie tylko przewody i wszystko gra i buczy. Poza tym jest jeszcze kwestia udźwigu.
Ostatnio zmieniony 2016-01-12, 16:37 przez Cieślu, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Trzeba dać dłuższy curved slop - 1x4 lub 2x4 (jeśli jest).Cieślu pisze:Myślę nad użyciem tego klocka:
No oby :) Jeśli ma być zawieszenie, to bujanie będzie bardziej dokuczliwe.Cieślu pisze:Co do siłowników, okaże się, testowałem z jednym i na tą chwilę pozwolę sobie się z Tobą nie zgodzić ale się nie upieram.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2200
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
Jakoś tak spróbuj: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=3910832Cieślu pisze:na razie nie do końca wiem jak ugryźć to zaokrąglenie.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
-
- VIP
- Posty: 1263
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Zamysł jest taki, żeby przed rozpoczęciem ładowania kontenera spuszczać powietrze żeby auto opadło. Wtedy będzie znacznie stabilniejsze.Żbik pisze:No oby :) Jeśli ma być zawieszenie, to bujanie będzie bardziej dokuczliwe.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar