[MOC] Medium Tank

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

[MOC] Medium Tank

#1 Post autor: Sariel »

W ramach odpoczynku po TrTr...

Medium Tank

Obrazek

Dane techniczne:

Masa: 822g
Wymiary: 30x20x12 studów (nie licząc lufy)
Napęd: 2xRC przez substraktor
Silniki: 2xRC do napędu, 1x71427 do obracania wieżyczki, 1x71427 do podnoszenia i opuszczania lufy
Zawieszenie: spód gąsienic - wózki wachliwe, przód gąsienic amortyzowany
Gąsienice: 150 ogniw + 8 zapasowych

Kolejny czarny czołg, mam nadzieję że tym razem przypomina coś sylwetką. Specjalnie dla V1 zadbałem o żaluzje nad silnikiem (w tej roli specjalnie ściągniety grill 8x8) i trochę narzędzi na pancerzu (łopata, topór, klucz francuski, kilof - jak na Technic istna orgia detali :P ):

Obrazek Obrazek

Uparcie pozostaję przy 'gołych' gąsienicach, ale tym razem zgodnie z uwagami V1 zmiejszyłem dysproporcje kół napinających i jezdnych, dodałem koła napinające na górze gąsienicy, i rozstawiłem wózki jezdne niemal idealnie równo.

Obrazek

Przód gąsienic jest zamontowany na amortyzowanym wachaczu który może się dość znacznie unieść przy wjeżdżaniu na przeszkodę:

Obrazek Obrazek

Całość jeździ, skręca, obraca wieżyczką i podnosi lufę. Niestety nie strzela - przymierzałem się do zrobienia działa strzelającego gumką ale wyglądało fatalnie. W ramach rekompensaty czerwony reflektor z przodu naprawdę świeci:

Obrazek


Galeria zdjęć | Czekająca na moderację galeria na BS

Film pokazujący funkcje czołgu:
[youtube]http://youtube.com/watch?v=ea4RY5w42BM[/youtube]

I tradycyjnie kilka zdjęć na zachętę:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 2007-12-29, 14:31 przez Sariel, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
makorol
Posty: 666
Rejestracja: 2004-11-20, 09:55
Lokalizacja: Bystrzyca / Wrocław
brickshelf: makorol

 

#2 Post autor: makorol »

No super, super :mruga:

O wiele bardziej mi sie podoba od poprzedniego - bardziej przypomina czołg :-) A tak poza tym to fajnie, że wózki jezdne i całe mechanizmy gasienic są zakryte ta klapą. Pokaż troche zdjęc mechanizmow w środku.
Pozdrawiam, Makorol.

Awatar użytkownika
V1
VIP
Posty: 2554
Rejestracja: 2007-04-07, 05:56
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Noddy

 

#3 Post autor: V1 »

Ten jest dużo lepszy od poprzedniego. Fajnie że ma płyty pancerne po bokach, ciekawsze podwozie (chodzi mi o "drivetrain") i żaluzje naprawdę dużo mu dodają.
Pajączki wyglądają sympatycznie, choć lepiej by było umieścić tego przedniego na zupełnie gładkiej powierzchni, np. na nieco powiększonym skosie pancerza, żeby się dobrze odcinał od reszty.
Chyba dosyć realistycznie dopasowałeś prędkość jazdy, skręcania, i obracania wieży.
Zaś mechanizm podnoszenia lufy jest na tyle energiczny, że z braku amunicji mógłby samą lufą walić niemców po hełmach :)
Ale mogę się trochę poczepiać, co?

Pod czołgiem powinien zmieścić się żołnierz z oporządzeniem, sam wsiadałem/wysiadałem kiedyś przez właz podłogowy jakiegoś ruskiego czołgu i nie wydaje mi się, żeby we współczesnych czołgach to się mogło zmienić :) A czy ten da radę przejechać przez choćby swoje ogniwo gąsienicowe? Do tego kadłub bardzo wystaje z przodu przed gąsienice. W ogóle tył dużo bardziej wygląda jak przód :)
Fajnie że ma amortyzowane koła (pomijając realizm :), tylko czy to ma szansę pracować przy najeździe na przeszkodę? Bo wydaje mi się że wystający przód będzie to skutecznie blokował.
Boczne płyty pancerne trochę lepiej by wyglądało bardziej jednolicie, i dobrze by było podkreślić, że nie są jedną całością. Mógłbyś zdjąć te łuki z tyłu, i zamiast nich zakończyć błotniki podobnie jak z przodu.
Jak na technic faktycznie "orgia szczegółów" :), ale jest jeszcze parę, które można w ładny sposób uwidocznić - rury wydechowe, kaemy, haki holownicze, antena, skrzynka z narzędziami, zbiorniki oleju, czy wody, tłumik płomieni, wyrzutnie rakiet / flar...
Mam wrażenie że pod koniec filmu coś przeskakuje przy jeździe na wprost?

Ale jeszcze raz napiszę na koniec - jest dużo lepszy od poprzedniego!
Ostatnio zmieniony 2007-07-22, 15:35 przez V1, łącznie zmieniany 1 raz.
\/1 ______________

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#4 Post autor: Sariel »

Prześwit wynosi 1 stud pod całym podwoziem, więc przez ogniwo przejedzie, przez minifiga niekoniecznie.
Przód jak do tej pory niczego nie blokował. Koło napędowe jest na samym przedzie, więc raczej pomaga niż przeszkadza.
Z przodu w ogóle nie miałem szansy kończyć błotników, bo musiałem dać miejsce na podniesienie amortyzowanego wachacza. Błotniki z przodu są raczej urwane niż zakończone :)
Mam parę różowym płytek i ładną parasolkę w kwiatuszki - myślisz że nadadzą się do "orgii szczegółów"? ;)
Pod koniec filmu wypiął mi się jeden plate pod podwoziem i przez to poluzowały się zębatki, stąd te odgłosy. Musiał być wcześniej słabo wciśnięty, a drugi raz filmu nie chciałem robić bo po wczorajszych szaleństwach wyglądam jak kurczak i ograniczam kontakt ze słońcem ;)
Dzięki!

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

Re: Medium Tank

#5 Post autor: smyk »

Sariel pisze:W ramach odpoczynku po TrTr...
Takiego odpoczynku to nie toleruję...
niemniej czołg niezły, a uwagi V1 bardzo słuszne.

Koniec przerwy, bierz się za trialówkę! :twisted:

Awatar użytkownika
pit
VIP
Posty: 681
Rejestracja: 2006-03-16, 23:10
Lokalizacja: Rzeszów
brickshelf: pepik

 

#6 Post autor: pit »

Do tego, co napisał V1 dodałbym parę rzeczy od siebie (jeśli chodzi o stylistykę oczywiście i nie tylko).
Podniósłbym kadłub czołgu (w końcu tam musi się zmieścić przynajmniej kierowca), a obniżył wieżę.
Koło napinające (tylne) przesunąłbym trochę do tyłu.
Tych kółeczek podtrzymujących jest trochę za dużo.
Przód kadłuba nie wystający tak bardzo poza "obrys" gąsienic (teoretycznie czołg powinien wjechać na jakąś przeszkodę o wysokości 2-3 studów).
No i nieco wyżej podłoga - może dałoby się zastosować do konstrukcji wózków "wieszaki".

Ale faktycznie czołg jest zdecydowanie lepszy od poprzedniego.
Acha, wyrzuć te błotniki z tyłu :)

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#7 Post autor: Sariel »

pit pisze:Przód kadłuba nie wystający tak bardzo poza "obrys" gąsienic
Z przodu siedzi silnik 71427 obracający wieżę. Bardzo chętnie kupię micromotor jeśli ktoś zechce mi go sprzedać, i zastosuję go zamiast. Do tego czasu niestety przód pozostanie taki jaki jest.

Awatar użytkownika
pit
VIP
Posty: 681
Rejestracja: 2006-03-16, 23:10
Lokalizacja: Rzeszów
brickshelf: pepik

 

#8 Post autor: pit »

Sariel pisze:Z przodu siedzi silnik 71427 obracający wieżę. Bardzo chętnie kupię micromotor jeśli ktoś zechce mi go sprzedać, i zastosuję go zamiast. Do tego czasu niestety przód pozostanie taki jaki jest.
Wieży też pewnie nie da się cofnąć, bo z tyłu są silniki RC.
Ale jakby podnieść cały kadłub...

pawelec
Posty: 107
Rejestracja: 2006-12-28, 10:21
Lokalizacja: Gdynia

#9 Post autor: pawelec »

Fajny, fajny.

Może silniki RC możnaby wystawić na zewnątrz.
Nie znam się na czołgach ale jakoś tak mi się kojarzy, że z tyłu zawsze wystawały im jakieś "zbiorniki".

Zrób jeszcze żyro-stabilizator lufy a padnę na kolana :mruga:
Pozdrawiam
Paweł

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#10 Post autor: Sariel »

Ale silniki RC już wystają z tyłu jak się przyjrzysz. Jak je cofnę bardziej to kuper czołgu będzie wystawał za gąsienice, a to też niedobrze. Niestety, ten czołg mieści 4 silniki i jest tak wypchany mechaniką że prawie od niej pęka. Np. wieżyczka jest dość mocno wysunięta do przodu dlatego żeby zmieścił się za nią substraktor. Za jakiś czas przymierzę się do większego czołgu, może uda mi się uwzględnić w nim wszystkie Wasze uwagi :)

ODPOWIEDZ