Wiek: 35 Dołączył: 30 Maj 2011 Wpisy: 193 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-02-02, 22:22 [MOC] 8840 Studless
Witam,
Tak rzadko publikuję że nie wiem jak zacząć :)
Może zacznę zdjęciem - przedstawiam 8840 w wersji studless, zbudowany we współpracy z moim trzyletnim pomocnikiem :)
Model posiada wszystkie funkcje pierwowzoru, czyli skrętne koła za pomocą kierownicy, działające zawieszenie tylnej osi, oraz działającą atrapę silnika.
Cóż więcej pisać, ten klasyk chyba wszyscy znają. Niestety nie jestem właścicielem tego autka. Pamiętam że jako dziecko studiując katalogi starałem się odzwierciedlić w/w model z tego co posiadałem ale zawsze czegoś brakowało.
Dlatego też jako pomoc, spełnienie dziecięcych marzeń (i zajęcie czymś pomocnika) zbudowałem sobie pseudo oryginał w wersji "to co zostało z klocków z tamtych lat", tak że i tata i synek mają się czym bawić.
To co głównie odbiega od wzorca, to:
szerokość - moja wersja jest o 1 studa szersza,
opony, obecnie nie posiadam żadnych terenowych, które rozmiarem pasowałyby do tych z oryginału, 56x26 są znacząco za duże, więc uznałem że założę z innym bieżnikiem, ale przynajmniej pasujące rozmiarem.
umiejscowienie mocowania tylnego amortyzatora do ramy - w oryginale jest przesunięte na wysokości o pół studa. Dopasowanie do właściwej wysokości wymusiłoby zastosowanie klocków "studowych", chciałem rozwiązać to na liftarmach, więc skończyło się na zmniejszeniu skoku tylnej osi.
Mam oryginał i muszę powiedzieć, że odrazu widać jaki model zbudowałeś,. Jedna co mi sę wydaje to że masz żle pochyloną "klatkę" i za krótki przód (oryginał miał brick'a 1x16). Mam też wrażenie że jest trochę za niski.
Miałem w planach też zbudować właśnie ten model ale brak wolnych kocków go uniemożliwia :)
Wiek: 35 Dołączył: 30 Maj 2011 Wpisy: 193 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-02-03, 13:03
AOW napisał/a:
masz żle pochyloną "klatkę" i za krótki przód
Przód ma właściwą długość, w oryginale jest brick 1x12, z 11 otworami, u mnie liftarm 1x11.
Pochylenie klatki, też jest dobre, złudzenie wynika z...
AOW napisał/a:
Mam też wrażenie że jest trochę za niski.
ontek napisał/a:
umiejscowienie mocowania tylnego amortyzatora do ramy - w oryginale jest przesunięte na wysokości o pół studa
...niżej niż w mojej wersji, stąd mój wydaje się niższy od oryginału - bo ma wyżej przypięty amortyzator do ramy.
(jeśli ścisnę lekko amortyzatory w oryginale to ma taką wysokość jak mój :))
Wiek: 34 Dołączył: 08 Kwi 2009 Wpisy: 769 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-03, 17:47
Fajnie użyłeś skośne panele.
Klatka tak jak pisze AOW ma zły kąt - wystarczy zobaczyć, że słupek przy szybie u Ciebie jest z axle 4 a w oryginale jest 6. Na dachu jest za to na odwrót - u Ciebie 6 a w oryginale 4.
Ostatnio zmieniony przez Atros 2016-02-03, 17:48, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 35 Dołączył: 30 Maj 2011 Wpisy: 193 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-02-03, 17:54
Atros napisał/a:
Klatka tak jak pisze AOW ma zły kąt - wystarczy zobaczyć, że słupek przy szybie u Ciebie jest z axle 4 a w oryginale jest 6. Na dachu jest za to na odwrót - u Ciebie 6 a w oryginale 4.
Jejku rzeczywiście, kompletnie tego nie zauważyłem, zarówno w moim pseudo oryginale jak i wersji nowoczesnej, ale tak to jest budować z pomocnikiem :D. Wieczorem poprawię i wrzucę update.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich wpisów Nie możesz usuwać swoich wpisów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum