[MOC] scammell explorer
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2200
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
[MOC] scammell explorer
http://www.brickshelf.com/gallery/Kubri ... g_0559.jpg
Po wielu miesiacach walki z kilkunastoma wersjami kilkuset pomyslow mozliwych do zrealizowania na kilka milionow sposobow... Oto i jest. Pierwszy w pelni mobilny model ciezarowki trialowej mojego autorstwa, ktory nie straszy przeskakujacymi przekladniami podczas najezdzania na dywan.
Krotko i zwiezle postaram sie go opisac, aczkolwiek moze to mimo wszystko byc przydlugie i nudne.
Historii mojaj przygody z trialowkami nie bede przyblizal, tam gdzies cos jest wczesniej w tej czesci forum.
Zaczne od podwozia, ktorego jakos specjalnie nie fotografowalem, bo chcialem pewne rzeczy zachowac dla siebie, a moze po prostu stwierdzilem, ze sa niewarte publikacji (jak uda mi sie pewnego pieknego dnia zrzucic zdjecia z komorki, to moze cos dodam).
Zastosowalem dosc proste rozwiazanie ukladu zawieszenia, ktore eliminuje koniecznosc uzycia amortyzatorow, a przy tym daje dosc realistyczne odwzorowanie oryginalu.
http://www.brickshelf.com/gallery/Kubri ... totyp1.jpg
Cala tajemnica to 3 kolebki: przednia waha sie tradycyjnie na boki, a 2 tylne obracaja sie wokol osi poprzecznej w stosunku do ramy*, co widac na filmach w galerii modelu (link na koncu).
*tak to dziala w oryginale:
http://www.brickshelf.com/gallery/Kubri ... gbeam2.gif
http://www.brickshelf.com/gallery/Kubri ... plorer.gif
Przeniesienie napedu to system stalego napedu wszystkim 6 kol oparty na przekladniach slimakowych przy kazdym kole. Silnik RC napedza kola momentem obrotowym spotegowanym dzieki przelozeniu 120 : 1, co przy masie wlasnej calego pojazdu (~1,8 KG) i nieznacznie skroconym rozstawie osi daje calkiem przyzwoite jak na moj gust wlasnosci terenowe.
Nadwozie wzorowane na explorerze nawet w miare go przypomina, choc wiele eleentow powstalo metoda "na oko", bo po prostu nie mialem wystarczajaco dokladnej dokumentacji a (wlasciwie, znalazlem tylko jednego pdfa z wymiarowka, ktorej trzeba bylo sie domyslac).
http://www.brickshelf.com/gallery/Kubri ... g_0570.jpg
http://www.brickshelf.com/gallery/Kubri ... g_0571.jpg
Jak widac, kolorystycznie dosc laciate, ale to bedzie sie rozwijac w miare przybywania odpowiednich klockow do mojej kolekcji oraz w miare wolnego czasu (sesja za 2 tygodnie, wiec teraz bedzie go mniej).
Zabudowa typowa dla tego modelu, czyli paka, a na niej podnosnik sluzacy do wyciagania ciezkich pojazdow zakopanych po osie w blocie tak, jakby to byly zabawki.
http://www.brickshelf.com/gallery/Kubri ... al/jib.gif
http://www.youtube.com/v/QXNJShsvVDY"
Podnosnik w moim modelu radzil sobie z 8868, ale mysle, ze jeszcze jakis zapas mu zostal, choc nie ryzykowalbym podnoszenia MANa smyka za zderzak
Cala galeria bedzie po cenzurze dostepna tu: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=258090
Filmy znajda sie tu:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=259392
Zdjecia originalu do wgladu tu:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=258089
Wiekszosc materialow znalazlem tu:
http://freespace.virgin.net/scammell.man/index2.htm
A teraz czas na podziekowania:
Darkowi Mrozowi za inspiracje jego unistarem i popedzania mnie na spotkaniu 00453005_0000002u w lutym.
TT za udostepnienie rozwiazan tylnego zawieszenia.
Truckerowi za zaprowadzenie na gielde i godziny spedzone na gadzie przy omawianiu coponiektorych rozwiazan.
Aro_kalowi i Robsonowi za wepchniecie mi zestawow z kolami.
Mahjqa za pomysl z prototypem.
Pietruchowi za meczenie mnie 2 godziny temu, zebym mu pokazal zdjecia.
Aurimaxowi za omowienie wieki temu pewnych drobiazgow technicznych i wepchniecie mi silnikow 71427c01, ktore mialy sluzyc do napedu, a skonczylo sie na tym, ze jeden z nich skreca przednimi kolami.
Sarielowi za inspiracje jego dzwigiem, ktora wplynela na to, jak wyglada w moim modelu ramie pomocy drogowej.
Flaumie za kazdorazowe pytanie o mojego trucka.
I wszystkim pozostalym, ktorzy mieli jakis udzial, a ktorych zapomnialem wymienic.
Ostatnio zmieniony 2007-12-29, 14:26 przez Kubrick, łącznie zmieniany 1 raz.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Re: scammell explorer
No popatrz, to samo rozwiązanie stosowałem ostatnio w dźwiguKubrick pisze:Cala tajemnica to 3 kolebki: przednia waha sie tradycyjnie na boki, a 2 tylne obracaja sie wokol osi poprzecznej w stosunku do ramy.
To ja sobie obejrzę to ramię i wtedy pogadamy o opłacie licencyjnej A poważnie, miło mi że mój MOC pomógł Ci jakoś w tworzeniu tego cudeńka. Już parę dni temu myszkowałem po Twojej galerii i widziałem że szykujesz folder ze zdjęciami oryginału, ale nie spodziewałem się że Scammel jest już gotowyKubrick pisze:Sarielowi za inspiracje jego dzwigiem, ktora wplynela na to, jak wyglada w moim modelu ramie pomocy drogowej.
Ostatnio zmieniony 2007-06-13, 17:51 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2200
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
Ja robie tak,ze najpierw robie model, potem galerie. Scammell mi sie marzyl od dawna, ale nie mialem jak go zrobic. Teraz byla okazja, byly mozliwosci, zal bylo nie skorzystac.Sariel pisze:Już parę dni temu myszkowałem po Twojej galerii i widziałem że szykujesz folder ze zdjęciami oryginału, ale nie spodziewałem się że Scammel jest już gotowy
A folder z oryginalem raz mi polecial, bo pewnie obsluga BS nie skojarzyla o co morze chodzic A chodzil otylko o to, zeby pokazac co to jest, bo malo kto zna te samochody ( ja je wypatrzylem kiedys na discovery travel and adventure )
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
- TruckeR
- Posty: 851
- Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
- Lokalizacja: Układ Mendelejewa
- brickshelf: Ciezarowkaz
-
No wreeeeeszcie fotki.. Męczenie Kubricka przyniosło skutek Na razie mogę powiedzieć ze jest brzydki jak Scammell.. To, co najważniejsze w trialówkach, czyli mechanika jest w porządku, ale stylistyka trochę kuleje - strasznie wysoki wyszedł Ci przedział silnikowy, do tego sześciocylindrowy silnik wygląda dość niefortunnie, zwłaszcza, że jest umieszczony zaraz przy kabinie.. Jeśli dasz radę to powiększ go, albo przesuń do przodu. No i czy lampy nie są ciut za nisko? Poza tym w miarę w porządku. Ciekawy tylko jestem jak będzie zachowywał się na torze, gdy dasz wszędzie koła 24x43.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!
Nobody helps him, now he has his revenge!
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Ok, zasadnicze pytanie - spełnia regulamin TrTr? Będzie oficjalny start? Jak się spisuje w terenie, bo wygląda jakby środek ciężkości miał naprawdę wysoko? Musi być chyba szybki z przełożeniem 120:1, właśnie policzyłem że mój dźwig, napędzany takim samym silnikiem miał na 1 biegu przełożenie 1080:1 - i jak wiemy wlókł się w żółwim tempie
PS. Właśnie policzyłem że 3 bieg mojego dźwigu to też przełożenie 120:1. Więc już się chyba mniej więcej orientuję co do szybkości Scammela
PS. Właśnie policzyłem że 3 bieg mojego dźwigu to też przełożenie 120:1. Więc już się chyba mniej więcej orientuję co do szybkości Scammela
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2200
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
Na jednym z filmow widac, ze pudelko z 10 CD pokonuje od najazdu przednim kolem do zjazdu tylnym w 20 kilka sekund.
Nie da razy go przesunac, bo dalej jest juz konstrukcja ukladu kierowniczego upchnieta.TruckeR pisze:silnik wygląda dość niefortunnie, zwłaszcza, że jest umieszczony zaraz przy kabinie..
TruckeR pisze:strasznie wysoki wyszedł Ci przedział silnikowyTruckeR pisze:awie ), ale jakbym go obnizyl, to atrapa silnika juz calkiem nie wejdzie, albo bede musial caly przedni most przerobic.Roznie to widywalem to rozwiazane na zdjeciach explorrow, wiec na razie zostanie jak jest, najwyzej kiedys sie tym pobawieTruckeR pisze:No i czy lampy nie są ciut za nisko?kola:takSariel pisze:zasadnicze pytanie - spełnia regulamin TrTr?
naped: tak
wymiary: tak
masa wlasna: tak
klocki: tylko lego
stylizowany na prawdziwym: tak
skala okolo 1:13: tak
ruchomy zawias: takPostaram sie jak tylko bedzie sie dalo, nie po to go budowalem, zeby stal na polce i sie kurzyl.Sariel pisze:Będzie oficjalny start?zaliczyl "test glana"* celujaco, czyli calkiem niezle sobie radziSariel pisze:Jak się spisuje w terenieSariel pisze:bo wygląda jakby środek ciężkości miał naprawdę wysoko
Dodatkowe obciazniki sa umieszczone nisko, zeby auto bylo stabilne, kabina jest zrobiona z plate'ow, zeby byla jak najlzejsza i generalnie staralem sie rozlozyc mase tak, zeby zachowanie amochodu bylo jak najbardziej neutralne i jazda mozliwie najmnije ryzykowna.
*test glana polega na przejezdzie po 2 glanach ustawionych tak, ze zjazd z jednego zaczyna najazd na drugi... nie wiem jak to opisac, to trzeba zobaczyc
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
Rzeczywiście, wygląda jak scammell . Tylko jakoś mało mi się podoba ta łaciatość silnika i okolic; jako zatwardziały systemowiec jestem bardzo przeczulony na tym punkcie
A filmy bardzo chętnie obejrzę, jak już się pojawią.
A filmy bardzo chętnie obejrzę, jak już się pojawią.
Ostatnio zmieniony 2007-06-13, 19:04 przez pkowalcz, łącznie zmieniany 1 raz.
Długośmy na ten dzień czekali - że zacytuję barda. Radość to niewątpliwa. I wreszcie ciężarówka, w której kolebki nie są odstępstwem od oryginału! Ciekawy pomysł z tym podnośnikiiem, niewątpliwie wnosi pewne urozmaicenie. Pozostaje poważna kwestia wyglądu. O pstrokatości sam wspomniałeś. Uwagi Trucker słuszne. Okropnie wygląda ta dziurawa pionowa belka na samym przedzie. Zastanawiam się jak ze zwrotnością?
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2200
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
niestety, bez tego most podczas najazdu na przeszkode potrafil sie odpiac i zostac obok samochodu juz przy roznicy poziomow miedzy kolami rzedu 4-5cm.smyk pisze:Okropnie wygląda ta dziurawa pionowa belka na samym przedzie
Jak na razie kiepawo, bo na plytkach w kuchni wykazuje podsterownosc transatlantyka Musze popracowac nad geometria ukladu kierowniczego, ale generalnie mysle, ze skladajac sie na kilka razy powinienem sie zmiescic na typowej trasie trialusmyk pisze:Zastanawiam się jak ze zwrotnością?
Najgorszym problemem jest to, ze pod duzym obciazeniem potrafi przeniesienie napedu sie troche porozpinac i nad tym musze kilka nocek zarwac, ale jest to do zrobienia, a moze nawet sie uda wtedy cos wiecej osiagnac
Nie do konca, bo tylny most w oryginalem ma kolebki na tradycyjnie zawieszonej belcesmyk pisze:I wreszcie ciężarówka, w której kolebki nie są odstępstwem od oryginału!
W mojej galerii bedzie film z zaprezentowanym dzialaniem tego podnosnika, jak sie opublikuje, to bedzie mozna podziwiacsmyk pisze:Ciekawy pomysł z tym podnośnikiiem, niewątpliwie wnosi pewne urozmaicenie.
Problem w tym,ze rozmiar jest spory - ok. 73MB.
Filmy powolutku sobie uploaduje, ale nie wiem, czy nie bedzie dobrym rozwiazaniem dac je na youtube.
Jutro pokombinuje z tym.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Kubrick, jak wygląda zbieżność osi Twojego Scammela? Przerabiałem identyczny układ jezdny w moim ostatnim dźwigu, i musiałem uzyskać zbieżność Ackermanna żeby te tylne wachacze dobrze skręcały. Optymalnie jest uzyskać oś skrętu przez ich środek, wtedy podczas zakrętu koła na wachaczu kręcą się z tą samą prędkością i opory są znacznie mniejsze.
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2200
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
Wlasnie na razie jest tak, ze zbieznosc ma miejsce tylko przy jezdzie na wprost i przez to kolo po zewnetrznej sie slizga. Bede sie staral w wolnej chwili poprzerabiac to troche. Nie osiagne moze idealnej zbieznosci, ale im blizej idealu, tym lepiej, bo przez to trace duzo na zwrotnosci.
W scammellu i tak sie kreca rownoSariel pisze:wtedy podczas zakrętu koła na wachaczu kręcą się z tą samą prędkością
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2200
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
filmy udalo mi sie nareszcie doprowadzic do stanu ogladalnosci
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rwOj7_LTUME[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cqOz-F_S84A[/youtube]
Na razie tylko tyle, jeszcze sprobuje z innymi filmami.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rwOj7_LTUME[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cqOz-F_S84A[/youtube]
Na razie tylko tyle, jeszcze sprobuje z innymi filmami.
Ostatnio zmieniony 2007-07-24, 20:05 przez Kubrick, łącznie zmieniany 2 razy.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2200
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
Najnowsze wiesci z fron... znaczy z placu budowy:
Scammell zwolnil, mimo napedu z szybszego gniazda w silniku RC, przelozenie 300:1 robi swoje. Zbudowalem calkowicie nowy przedni most,ktory jeszcze wzmocnie w paru miejscach i bedzie calkiem sprawny. Promien skretu zmniejszyl sie przynajmniej o polowe (tak na oko, bo nie mierzylem tego dokladnie) i zawracam juz na szerokosci 1-osobowego lozka.
Wywalilem tylny dyfer, wale to rozwiazanie, tylko przeskakiwal, a na trakcji jeszcze zyskalem.
Chyba jeszcze z przelozeniem przejde na 180:1 przy ostatecznym mocowaniu silnika, moze bedzie rownie sprawny w terenie, ale na pewno bedzie mial przyzwoita szybkosc, bo na razie chyba szybciej jezdzilem moim 4x4 na 2 silnikach z redukcja.
Generalnie podsumowanie dnia pracy: poprawa trakcji, zwiekszenie mocy, poprawienie niedociagniec mechanicznych z ukladzie napedowym, nowy uklad kierowniczy.
Do zrobienia:
-mocowanie silnikow
-nowa kabina
-zabudowa z tylu
-poprawki w ksztalcie ramy
-zalatanie dziury po starym przednim moscie
-ZDJECIA!!
-kilka wodotryskow, zeby sie modelteamowcy tez mieli czym nacieszyc
Najwieksza sensacja wieczoru: kiedy oparlem sie o sciane, obrocilem felgami wewnatrz opon kol z jumping gianta.
I na koniec: fotel kierowcy zostaje niezmieniony, tez bedzie mial osobna sesje
Scammell zwolnil, mimo napedu z szybszego gniazda w silniku RC, przelozenie 300:1 robi swoje. Zbudowalem calkowicie nowy przedni most,ktory jeszcze wzmocnie w paru miejscach i bedzie calkiem sprawny. Promien skretu zmniejszyl sie przynajmniej o polowe (tak na oko, bo nie mierzylem tego dokladnie) i zawracam juz na szerokosci 1-osobowego lozka.
Wywalilem tylny dyfer, wale to rozwiazanie, tylko przeskakiwal, a na trakcji jeszcze zyskalem.
Chyba jeszcze z przelozeniem przejde na 180:1 przy ostatecznym mocowaniu silnika, moze bedzie rownie sprawny w terenie, ale na pewno bedzie mial przyzwoita szybkosc, bo na razie chyba szybciej jezdzilem moim 4x4 na 2 silnikach z redukcja.
Generalnie podsumowanie dnia pracy: poprawa trakcji, zwiekszenie mocy, poprawienie niedociagniec mechanicznych z ukladzie napedowym, nowy uklad kierowniczy.
Do zrobienia:
-mocowanie silnikow
-nowa kabina
-zabudowa z tylu
-poprawki w ksztalcie ramy
-zalatanie dziury po starym przednim moscie
-ZDJECIA!!
-kilka wodotryskow, zeby sie modelteamowcy tez mieli czym nacieszyc
Najwieksza sensacja wieczoru: kiedy oparlem sie o sciane, obrocilem felgami wewnatrz opon kol z jumping gianta.
I na koniec: fotel kierowcy zostaje niezmieniony, tez bedzie mial osobna sesje
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2200
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=2562701 Wtej chwili co prawda paki nie ma, ale efekt bedzie podobny. To wystawalo z 6-7 kropek za duzo w tyl, a wlasnie mnie teraz to meczy. Na tym zdjeciu paka ma dokladnie 24x24 kropki i nie jestem w stanie zrobic jej wiekszej, bo bym musial chyba przyczepe dorabiac, a oryginal wyglada wlasnie w ten sposob, stad moje pytanie z FAQ o mozliwosc obejscia tego punktu regulaminu na rzecz tego, ze kabina jest wielkosci sali gimnastycznej.Maciej Drwięga pisze:Powiedz (nie w tym wątku), w którym miejscu coś Ci wystaje aż tak kropnie
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>