Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] 8854 Power Crane na nowo
Autor Wiadomość
solic 
Technic/Trains


Wiek: 44
Dołączył: 18 Lut 2008
Wpisy: 366
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2016-02-08, 17:33   [MOC] 8854 Power Crane na nowo






Przedstawiam współczesną interpretację zestawu 8854 Power Crane.
Informacje na temat zestawu można znaleźć na Bricksecie: http://brickset.com/sets/8854-1 oraz na technicopedii: http://www.technicopedia.com/8854.html

Funkcje modelu:
- skręcane koła (sterowane kogutem na kabinie),
- rozstawianie podpór,
- obracanie wieży,
- pneumatycznie podnoszony /opuszczany wysięgnik,
- rozwijanie liny (z blokadą),
- rozsuwany wysięgnik.

Poza pneumatycznie podnoszonym wysięgnikiem wszystkie pozostałe funkcje obsługiwane są manualnie przy pomocy korbek - dla każdej funkcji przewidziano osobną korbkę. W dzisiejszych zestawach raczej byłoby jedno pokrętło i skrzynia rozdzielcza. Ale budując zgodnie z oryginałem należało moją wersję również wyposażyć w szereg korbek z każdej strony, jedynie zmieniłem na mniejsze koła pasowe służące za korbki.

Przy okazji w mojej wersji funkcja wysuwania wysięgnika działa zdecydowanie lepiej - w oryginalnym zestawie działa to niesamowicie opornie, do tego stopnia, że trzeba wysięgnikowi pomagać ręką, żeby się wysunął, bo gdyby tylko kręcić korbką to obawiam się, że zębatki z14 mogą się połamać - tak duży jest opór.

Ponadto poprawiłem nieznacznie kąt podnoszenia wysięgnika. W moim modelu podnosi się trochę bardziej, choć nadal jest on zdecydowanie za mały w stosunku do rzeczywistych maszyn (jak w praktycznie wszystkich fabrycznych zestawach dźwigowych).

Wszystko działa jak należy, co mam nadzieję widać na filmie.




Po krótkim omówieniu działania przejdźmy do tematu estetyki.
Na pewno w modelu może razić pusta kabina. Brak w niej drzwi, tylnej ściany, foteli, czy choćby deski rozdzielczej (ale za to jest podłoga, co we współczesnych zestawach jest rzadkością:) Tak, mi też niezbyt podoba się ta pustka, ale świadomie postanowiłem trzymać się oryginału.

Podobna sytuacja jest z brakiem zderzaka - z przodu ewidentnie go brakuje. Jednak jest to na tyle charakterystyczna cecha tego zestawu (podobnie jak białe światła), że należało to zachować bez zmian.

Miałem problem z błotnikami - w zestawie są proste płytki 4 x 6. Najpierw zrobiłem z kilku liftarmów 1x7, ale wyglądało to bardzo słabo - za grube i kompletnie nie przypominały błotników.
Dałem malutkie panele i moim zdaniem wygląda lepiej, choć kształtem nie są 100% zgodne z oryginałem. Ale chyba jest to bliższe oryginałowi niż jakby dać błotniki z zagiętych liftarmów.

Podobnie jak Judam w 8851 w miejsce starej brickowej obrotnicy 4x4 wzmocnionej osią gwintowaną z nakrętkami dałem dużą obrotnicę technicową.

Zadowolony jestem z wysięgnika - stały zrobiony z paneli 3x11 i liftarmów od spodu ma wystarczającą sztywność. W wysuwnym zamiast Technic Rack 1 x 20 x 2/3 dałem normalne listwy zębate 1x4 ułożone na… technic brickach.

Trochę zdjęć:




Zdjęcia porównawcze z zestawem:





Więcej zdjęć: będzie w galerii na BS (po upublicznieniu).
oraz galeria porównawcza mojej wersji i oryginalnego zestawu (również jeszcze niedostępna).

Dziękuję za uwagę i zapraszam do komentowania.
_________________
Pewnego dnia usiądę i to wszystko zbuduję...
Ostatnio zmieniony przez solic 2016-02-11, 17:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Atros 
VIP
Kuba


Wiek: 32
Dołączył: 08 Kwi 2009
Wpisy: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-08, 17:47   

Bardzo zgrabnie Ci to wyszło, podoba mi się. Zachowałeś estetyczne ułomności oryginału ale o to chodziło. Fajnie, że masz stary zestaw i możesz porównać łeb w łeb.
 
 
 
Bart86 


Wiek: 32
Dołączył: 20 Paź 2015
Wpisy: 93
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-02-08, 18:15   

Fiu, fiu! Świetny model :-)! Gratuluję samozaparcia i wzięcia na celownik leciwego żurawia samochodowego. Zestaw jest klasyczny. Udało Ci się uchwycić w zasadzie wszystkie charakterystyczne cechy oryginału: białe okrągłe światła, grill, mocno pochylona maska i ogólna lekka pokraczność samochodu (co oczywiście przemawia in plus :-)). Generalnie model mi się bardzo podoba, trochę jedynie mogę mieć ze swojej strony zastrzeżeń do błotników - ciut są za nisko w porównaniu do oryginału i zrobione z paneli minimalnie tracą archaiczny klimat swego protoplasty, lecz to jedynie moje indywidualne zdanie. Mógłbyś zaprezentować zdjęcie maski bez tego czerwonego tile na przodzie :-)? Wydaje mi się, że proporcje lepiej by wtedy wyglądały.
Sam chciałem zbudować Power Crane'a, jednak na drodze stanął mi problem braku pompki pneumatycznej starszego typu (właśnie tej tłoczkowej ze sprężynką). Stąd też, mój wybór padł na inną kategorię konkursową i jednocześnie na starszego braciszka Twego modelu, mianowicie 8848 Power Truck :-).
Jestem na tak :-).

Pozdrawiam,
_________________
Bart
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5118
Skąd: Lubin
Wysłany: 2016-02-08, 20:00   

Fajny. Sam chciałem go zrobić, o:



Ale zacząłem za bardzo kombinować i dałem sobie spokój :)

Wymień kółko na końcu ramienia, bo jest ciut za stare chyba ;)
_________________
m1longer.com
 
 
 
solic 
Technic/Trains


Wiek: 44
Dołączył: 18 Lut 2008
Wpisy: 366
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2016-02-08, 20:20   

Dzięki za odzew.

Atros napisał/a:
Bardzo zgrabnie Ci to wyszło, podoba mi się. Zachowałeś estetyczne ułomności oryginału ale o to chodziło.

Ułomności... bardzo dobre słowo:)

Atros napisał/a:
Fajnie, że masz stary zestaw i możesz porównać łeb w łeb.

Podchodząc do tego konkursu uznałem że najprościej budować mając przy sobie zbudowany oryginalny zestaw. To mocno ograniczyło wybór zestawów do modyfikacji, ale dzięki temu łatwo było zachować proporcje i funkcjonalność.

Bart86, dzięki.
Bez tego tilesa na przodzie dziury w panelu trochę za bardzo rzucają się w oczy. Oczywiście mogę wrzucić foto jak będzie odpowiednie światło do fotografowania.
Te błotniki są tak nietypowe, że ciężko cokolwiek sensownego wymyślić - jak widać na powyższym obrazku Longer też kombinował z panelami tylko troszkę większymi.


Marek, nieźle, początek obiecujący, ale chyba kuter bardziej perspektywiczny?:)

A co do kółka na końcu wysięgnika:
Kod:
30155 Wheel Spoked 2 x 2 with Pin Hole Years Released: 1998 - 2008

więc powinno się łapać, choć pewnie te byłoby bardziej na czasie:
_________________
Pewnego dnia usiądę i to wszystko zbuduję...
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5118
Skąd: Lubin
Wysłany: 2016-02-08, 20:22   

solic napisał/a:
Marek, nieźle, początek obiecujący, ale chyba kuter bardziej perspektywiczny?:)

Kuter był... inny. I w sumie fajny.
_________________
m1longer.com
 
 
 
AOW 

Wiek: 40
Dołączył: 31 Sty 2014
Wpisy: 144
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-09, 08:20   

No no chyba mój faworyt :) A jak usunies tego plaskiego plate'a z przodu nad światłmi bo tak trochę burzy wygląd oryginału. Reszta tip top :) Super że masz też oryginał (ja swój dostanę na dniach), który jest jednym z moich ulubionych.
Bardzo mi się ta interpretacja podoba ! :) Oryginał wygląda jakby bardziej "napakowany" :) \
pozd.
 
 
 
solic 
Technic/Trains


Wiek: 44
Dołączył: 18 Lut 2008
Wpisy: 366
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2016-02-09, 17:38   

Dzięki za wszyskie komentarze.

Przód bez kafelka 1x8 wygląda tak:

Studless_8854_31 by solic -, on Flickr

Mi sie wydaje, że jednak zasłonięcie tych dziur w panelu wychodzi na dobre.

AOW, Oryginał napakowany, może dlatego, że wizualnie technic bricki są grubsze od liftarmów.
Acha i jak poskładasz swój egzemplarz 8854 to daj znać, czy też tak ciężko chodzi rozsuwanie wysięgnika.
_________________
Pewnego dnia usiądę i to wszystko zbuduję...
 
 
 
Atros 
VIP
Kuba


Wiek: 32
Dołączył: 08 Kwi 2009
Wpisy: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-09, 18:48   

Jak dla mnie bez tile 1x8 jest lepiej.
 
 
 
AOW 

Wiek: 40
Dołączył: 31 Sty 2014
Wpisy: 144
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-10, 00:50   

solic, bez kafelka 100% lepiej - zresztą jeśli by to był produkt oficialny to pewnie by był bez kafelka.
Swojego jeszcze nie zbudowałem bo dotarł do mnie dziś (wczoraj) ale dam znać :)
 
 
 
noniusz 
VIP
Grzegorz


Wiek: 37
Dołączył: 23 Lis 2011
Wpisy: 974
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-10, 08:40   

Jedna z ładniejszych modyfikacji, jaka dotychczas powstała na konkurs.

Z kabiny faktycznie wieje "nudą", strasznie pusto tam...

Z tymi błotnikami trochę szkoda, że wyszły tak nowocześnie, ale to chyba najrozsądniejszy kompromis w tym przypadku.
_________________

 
 
 
Endrju_88 
Because I'm BATMAN !


Wiek: 31
Dołączył: 27 Sty 2015
Wpisy: 224
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-02-10, 10:16   

Zgadzam się z Tobą. Zdecydowanie w TOP 3 w swej kategorii konkursu. Wygładzona wersja 8854 :-)
Fajnie, że zachowałeś wymiar i wszystkie funkcje.
 
 
 
solic 
Technic/Trains


Wiek: 44
Dołączył: 18 Lut 2008
Wpisy: 366
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2016-02-10, 17:03   

Skoro tak piszecie to pewnie rzeczywiście bez kafelka lepiej. Zresztą jak patrzę na zdjęcie to dziury nawet tak nie straszą.
Często tak jest, że pewne rzeczy inaczej odbiera się w realu a inaczej na zdjęciu.
_________________
Pewnego dnia usiądę i to wszystko zbuduję...
 
 
 
AOW 

Wiek: 40
Dołączył: 31 Sty 2014
Wpisy: 144
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-10, 21:43   

solic, jak popatrzysz na przód to zdecydowanie czegoś brakuje - skośnego brick'a 1x4 - może udałoby Ci się coś tam "wszczepić" aby jeszcze barziej przypominiał oryginał ?
Ostatnio zmieniony przez AOW 2016-02-10, 21:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Durzy 


Wiek: 33
Dołączył: 23 Lut 2014
Wpisy: 1107
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-02-10, 23:26   

W moim odczuciu na tym ostatnim zdjęciu bez plejta (duuuużo lepiej!) wygląda jak radziecka ciężarówka.

Jak ktoś wcześniej bardzo trafnie napisał, wiernie oddaje brzydotę oryginału;)
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,074 sekundy. Zapytań do SQL: 12