[Zawody] Rajd #1 STT 2016

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Blaha
VIP
Posty: 876
Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
brickshelf: blaha

 

#31 Post autor: Blaha »

Panowie, dzięki za rajd. Warunki były ciężkie, bo sypnęło gradem, do tego bardzo zzimno, ale daliśmy radę. Moje auto spisywało się nieźle, ale kierowca dał ciała i słaby wynik niestety.
Konkurencja spora, nikt nie odpuszczał, ani piędzi ziemi ;) Debiutant noniusz pokazał się z bardzo dobrej strony - auto dawało radę, kierowiec też. TT wraca na salony ;)

Poniżej prezentuję wyniki dzisiejszego rajdu STT 1/2016:

Obrazek

Jeszcze raz dziękówka!

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#32 Post autor: noniusz »

Panowie, dojechałem, chociaż część drogi, na którą trafiłem, zdecydowanie krajową “11-tką” nie była… Jednak z GPS-em nie ma co się sprzeczać.

Bardzo dziękuję za spotkanie oraz wspólnie rozegrane zawody, lekko nie było, ani pogoda nas nie rozpieszczała, ani konkurencja nie dała odetchnąć.

Co się zaś tyczy wyników, Jaca, dobrze zaksięgowałeś moją wpłatę? W tytule przelewu wpisałem ostatnia pozycja na liście startowej a nie w klasyfikacji…

:)

A tak na poważnie - jak na debiut, jestem bardzo zadowolony, co prawda zamykam klasyfikację ale fakt jest taki, że w żadnej z rozegranych sekcji nie byłem ostatni, co więcej w jednej udało mi się nawet osiągnąć 3-cią lokatę. Na pewno zabrakło doświadczenia.

Reasumując - Truck Trial nie taki straszny jak go malują, jest zabawa, są emocje. Można przeczytać dziesiątki relacji, obejrzeć setki zdjęć, ale dopiero w praktyce można zweryfikować swoją wiedzę i umiejętności.

Niestety dystans dzielący mnie od miejsc rozgrywania zawodów skutecznie dyskwalifikuje mnie z regularnych startów...

Jeszcze raz - dziękuję.

Awatar użytkownika
Uncle Jaca
Posty: 1122
Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: jacaelnegro

 

#33 Post autor: Uncle Jaca »

Dziękówka za rajd panowie!! Super otwarcie sezonu mieliśmy :D

Podsumowanie by UJa:

Ruszyliśmy. Pogoda słaba, przemarzłem okrutnie. Jak już walnął grad to mówię no masakra jakaś... Ale daliśmy radę i jakoś przemęczyliśmy. 8 Zawodników w tym jeden debiutant. 4 (tylko) trasy ale żadnej łatwej. Niby 6min max na trasę ale szło to powoli, w trialowym tempie ;) Dzięki zmianie opon mogliśmy na nowo odkryć park i pojechać nowe przeszkody. Osobiście brakło mi długiego podjazdu i większej ilości przechyłów, ale nadrobimy next time. Dużo krętych tras i manewrowania. Układy różne i po wynikach widać, że mieliło się to wszystko w trakcie zawodów. Ciekaw byłem jak spiszą się poszczególne maszyny, przejdźmy do podsumowania zatem.

7. noniusz- Tatra 8x8 Debiut. Bardzo moim zdaniem udany występ. Widać, że to nie pierwsza zbudowana maszyna i wnioski już jakieś zaprocentowały fajną trialówką. Bardzo pochwalę, że jak na debiut 8x8 to dla mnie był kosmos, osobiście zbudowałem pierwsze po ponad trzech latach i zdania byłem, że do takiego układu trza dojrzeć. Ty masz już to na starcie - szacun. Są dupsy do wywalenia na start ale to kosmetyka, knoby za to wypadałoby pomazać :P Ładna kabinka, grill. gratuluję, wbijaj na STT i nie patrz na kilometry. Jest prośba o zdjęcia - podeślij co tam masz.

7. krowkens - Mercedes 4x4 To jest normalnie jakiś majstersztyk na kołach. Konstrukcyjnie to szok?! Jakim prawem to wszystko upchnąłeś i w dodatku tak ładnie to działa??? No rzeź jest czysta. Wykombinowałeś bombe. Nie rozumiem czemu się to nie przekłada na wynik bo auto się naprawdę spisywało. Chyba je musisz oblatać bardziej. Równa jazda, musi być tylko lepiej. Bardzo ładna kabina technicowa.

6. Blaha - Tatra 6x6 Trzy elki i nietypowa skrzynia. Długi rozstaw 1_2oś. Auto dawało radę bezproblemowo, nie było jednak momentów aby wykorzystać drugi bieg, który wydaje się być ciut za szybki i moc się gdzieś gubi. Jazda z głową w chmurach. Po pierwszej super szkoleniowej sekcji zawał na drugiej... Trzecia znów ok a o czwartej mogę dobrego jedynie powiedzieć, że szybko poszło.. Brakło chyba skupienia troszkę. Długość nie przeszkadzała przy manewrach bo skręt fajnie skonstruowany jednak już na korzeniu dała się we znaki -przeszkoda pod rozwagę na przyszłość. Później już przejechana ok. Po pierwszej sekcji się Ciebie wystraszyłem, że wykoksisz zawody i spuścisz manto.

5. lomeltor - Kamaz 6x6 Kamaz wraz z trzecią osią mocno zyskał! Zbudowana na ostatnią chwilę dała bardzo duży bonus. Auto zyskało na stabilności mocno i trialowo zdecydowanie lepiej niż w wersji 4x4. Podobnie jak Blaha wyniki naprzemienne. Kwestia oblatania fury i treningów. Z samochodem było wszystko ok, bezawaryjnie parł do przodu. Technic Kamaz bardzo mi się podoba. Nie zwalniaj!

4. Kamyk - Tatra 4x4. Najciekawsze auto zawodów. Bardzo fajnie się patrzyło na Twoje przejazdy. Niezły fun i dla nas i myślę, że i dla Ciebie. Zawijająca również druga oś tak procentowała, że mogłeś robić co chciałeś. Niecodzienny widok kraba czy nawrotu z bramki w bramkę. Super, że się na nią zdecydowałeś zbudować. Kiedyś ją budowałem, nawet też na elkach, ale chciałem mieć sprzężony skręt. Projekt padł po konsultacji z Blahą ale Ty furę odrypałeś wzorowo. Minus do przelicznika jest tak znikomy do osiąganego zysku, że było warto. Duża kabina ciągnie jednak Tatrę na pysk i trzeba mocno uważać. Nie było dziś dużo przechyłów ale i tak fikałeś rolki i na boki. Ciężki temat. Długa jest optymalnie, prześwit ok. No trza uważać, po prostu. Elki,w tym przypadku dwie nawet prądziły ale już na konkret progu się zagotowały. Mocne 4 miejsce. O punkt za podium.

3. sebanm- AEC Matador 4x4 Gratuluję podium, to po pierwsze i szkoleniowej wręcz, wygranej sekcji. Masz opanowany układ 4x4, jazda i kierowanie bardzo dobre. Brakło niewiele i byłoby jeszcze lepiej. Klatka wymuszona regulaminem przynajmniej kierowcy ocaliła życie :P fajny i solidny występ. Jest pudło, graty!

2. TT - Tatra 8x8 Jedyny pojazd na NXT i na lego oponach. Sterowanie wzorowe, widać i czuć precyzję. Jedyne co jakoś często było słychać to zmianę biegów - czemu? Równa jazda przez całe zawody, lata doświadczeń i ustawianie, odnajdywanie się na trasie w punkt. Stosunkowo mała masa pojazdu i niższy przelicznik nawet nie rzutował. Była presja. Po trzeciej sekcji jak liczę mieliśmy równo po 17pkt. Drugi plac - gratuluję! Ciężki rywal.

1. UJa - Tatra 8x8 Miejsca na sekcjach 2,2,6,1. Trzecia sekcja doprecyzowała regulamin :P podczas czas stop nie można dotykać pojazdu, amen. Trzecia sekcja honorowa, postawiona na jedna kartę, sprawa honoru i ambicji. Trzeba było no, musiałem tam wjechać. I wjechałem, tyle tylko, że dużo czasu straciłem i już nie zdążyłem wykończyć reszty bramek. Limit 6min i koniec przejazdu. Czwarta sekcja już epicko wygrana i tym samym cały rajd. Jest radość :D otwarcie sezonu wzorowe. Tatra podkręcona, wyeliminowana amatorka z poprzedniego sezonu. Customy z gorszego sortu spadają z felgi.. Jestem w plecy :( ale wynik jest, jazda w miarę bez błędów, trochę masa za duża ale i przelicznik ciut lepszy. Jest ok, do zobaczenia na next race :)

Raz jeszcze dziękuję za zawody i gratuluję wszystkim osiągniętych wyników. Uczta z wami potrialować Panowie, po prostu.

I na koniec kilka ciekawostek jakie zauważyłem patrząc z boku:

Jaki układ miał największe szanse na wygraną? Zobaczmy po sekcjach: 1szą i 2gą sekcję wygrało 6x6, 3cią 4x4 a ostatnią czwartą 8x8. Duże zróżnicowanie ze wskazaniem na środkowy układ.

Osoba jadąca jako pierwsza przeciera szlaki.. zdecydowanie. Dobrze zrobiliśmy, aby faworyci jechali jako pierwsi i pokazali na co ich stać. Pierwszy przejazd jest kluczowy zarówno strategicznie przy kolejności pokonywania bramek i odpowiedniego dojazdu do nich jak i zweryfikowania przejezdności bramek. Kierowcy otwierający sekcje osiągali na niej odpowiednio wyniki: 3,8,8,7. Ciężko się jedzie pierwszemu, prosty wniosek.

Opony legowe vs custom. TT wykręcił drugi plac, pokonując aż 6 rywali na custom oponach. Daje do myślenia?! Zauważamy, że praktycznie wszystkie parametry przemawiają za customami a jednak na legowych wynik jest. Da się? (O jednym jednak trzeba pamiętać, waga jest o wiele większa customowej opony a przy zmianie na aż 8szt to już będzie znacząca różnica.)

Mamy szerokie bramki, szersze niż w LTTC a kary mnożyły się jak szalone. Większość tras, jak nie wszystkie dziś były na "zwrotność" i tu szacun dla długich aut bo trzeba było się namęczyć. Chyba najczyściej jechał Kamyk, który mógł pozwolić sobie na manewrowanie nawet w bramce.

Pozdrawiam, UJa
Pies utonął, łańcuch pływa

Awatar użytkownika
Lomeltor
Posty: 264
Rejestracja: 2015-03-01, 21:19
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#34 Post autor: Lomeltor »

Panowie wielkie dzięki za rajd! Było bardzo fajnie, trochę lipa z pogodą ale no cóż...
Z mojego bolidu jestem zadowolony, może nie jest idealny jeszcze ale coś już idzie z nim podziałać. Mam tylko trochę pretensji sam do siebie o 3 sekcję, za dużo bawiłem się pierdołami i brakło czasu...
Tatra Kamyka - Hit spotkania, naprawdę fest mi się podoba. Gratuluję maszyny :)
Nie obyło się też bez drobnych sprzeczek/kontrowersji/dyskusji ale to już jak w starym małżeństwie :P
Gratuluję Osobom na podium oraz naszemu debiutującemu koledze, naprawdę jestem pod wrażeniem, oby tak dalej!

Na deser fotki z rajdu, może komuś przyda się do portfolio :D
https://goo.gl/photos/FLZWsXittJkH2Mz4A
Ostatnio zmieniony 2016-04-25, 07:08 przez Lomeltor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bacon
Adminus Emeritus
Posty: 1501
Rejestracja: 2012-07-26, 15:21
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#35 Post autor: bacon »

Fajne zdjęcia. Ostro zaczęliście, na bogato :)

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#36 Post autor: noniusz »

Uncle Jaca pisze:Jest prośba o zdjęcia - podeślij co tam masz
Zrobiłem kilka zdjęć, natomiast bardziej skupiłem się na filmowaniu, postaram się zmontować wideorelację - i tu moja prośba do każdego z uczestników o uzupełnienie arkusza:
https://drive.google.com/open?id=1i_FB6 ... xi40Sd951k

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#37 Post autor: TT »

Dzięki za dobry rajd. Gratulacje dla Jacy za zwycięstwo. Wszyscy mogą być zadowoleni ze swojego startu. No może poza Blahą - najgorszy sędzia, najgorszy kierowca, dużo błędów konstrukcyjnych itp. :)

Kilka moich spostrzeżeń:
1. Bardzo równe pojazdy. Nie było żadnego odstającego marudera, ani żadnego jednoznacznego faworyta.
2. Customowe opony - jakoś wyciągnąłem 2 miejsce na zwykłych, ale i tak widzę potrzebę zakupu tych niekoszernych. W przypadku 8x8 różnica jeszcze nie jest aż tak duża, bo i tak ma co ciągnąć, ale dla 4x4 różnica jest znaczna.
3. Kara/bonus za NXT - moim zdaniem przepis nietrafiony. Sterowanie NXT nie przyniosło mi żadnych korzyści - tak samo łapałem kary, nie byłem w stanie lepiej manewrować dzięki NXT. Jedyny plus to możliwość płynnej regulacji prędkości na NXT (oczywiście o ile ktoś to dobrze zaimplementuje), ale tak samo można mieć płynną regulacje na PF. Zasięg hmmm kostka NXT też potrafi się zawieszać i mieć opóźnienia.
4. Sekcje były naprawdę trudne. Rzadko zdarza mi się w ogóle nie podchodzić do jakiś bramek - a tym razem były aż 2 takie bramki. Na plus.
5. Trzeba popracować nad organizacją:
- kolejna sekcja mogłaby już być w pełni gotowa i czekać na zakończenie poprzedniej - potrzeba do tego więcej gwoździ i chorągiewek,
- zbyt długo trwają dyskusję na temat regulaminu podczas 'czas stop', oczywiście warto na bieżąco wyjaśniać wszystkie wątpliwości, ale można by w ten sposób zyskać trochę czasu, którego zabrakło na rozegranie ostatniej sekcji.
Ostatnio zmieniony 2016-04-25, 17:28 przez TT, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
krowkens
Posty: 218
Rejestracja: 2013-01-18, 14:07
Lokalizacja: Tychy
brickshelf: krowkens

 

#38 Post autor: krowkens »

Mnie podoba się Tatra Kamyka. Druga skrętna oś daje sporo zysku.
Ciekaw byłem czy mój Mercedes da radę i myślę że auto dawało radę, muszę więcej poćwiczyć.
Ogólnie bardzo fajne zawody mimo kiepskiej pogody.
Fajnie że Noniuszowi chciało się przyjechać - wpadaj jeszcze do nas.

Awatar użytkownika
Uncle Jaca
Posty: 1122
Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: jacaelnegro

 

#39 Post autor: Uncle Jaca »

Noniusz, pozwól, że napiszę tutaj: UJa Tatra 815 8x8 2x XL 565mm 2827g 1:5 i 1:3

Dziękówka TT, cinżko było :)

Ale Panie, muszę Cię troszkę z błędu wyprowadzić - Blaha nie sędziował zawodów. Miał za to kilka innych zadań na głowie jak choćby ogarnianie wyników na bieżąco co chyba skutecznie wpłynęło na słabsze skupienie na trasach.

Następnym razem (jeśli tylko pogoda pozwoli) pojeździmy w zupełnie innym miejscu, jeszcze nigdy nie rozgrywaliśmy tam rajdu :) Termin jest tak odległy (przez matury czy inne tam jakieś wyjazdy), że każdy zdąży zapoznać się z tematem który wbijał Blaha i choć raz przeczyta sobie regulamin i czasu styknie na wszystko :)

No a na temat sterowania to już chyba tylko w suahili nie był poruszany. Wspieram Cię po całości i łączę się w bólu, no nie ma miętkiej gry.
Pies utonął, łańcuch pływa

Awatar użytkownika
Lomeltor
Posty: 264
Rejestracja: 2015-03-01, 21:19
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#40 Post autor: Lomeltor »

Żeby, było śmieszniej to zgubiłem czerwony "serek" z owiewki i dziś po robocie podjechałem go poszukać, bo w sumie mam blisko. Szukałem z 20min ale niestety lipa, nic nie znalazłem. Wracając jechałem przez stację benzynową a tak przy dystrybutorze znalazłem 1zł - w tej cenie mam takie dwa! Tyle wygrać... :D
Ostatnio zmieniony 2016-04-25, 21:06 przez Lomeltor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#41 Post autor: noniusz »

Jest i zapowiadane wideo:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Ec9ZyqU ... e=youtu.be[/youtube]

Awatar użytkownika
Lomeltor
Posty: 264
Rejestracja: 2015-03-01, 21:19
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#42 Post autor: Lomeltor »

Dzięki wielkie za czas jaki chciało Ci się poświęcić na zrobienie materiału. Kawał dobrej roboty!
STT | Typowy technicowiec

Awatar użytkownika
Blaha
VIP
Posty: 876
Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
brickshelf: blaha

 

#43 Post autor: Blaha »

Wielkie dzięki za filmik :)
Mój przejazd to pokaz jak NIE należało jechać tej sekcji :D

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#44 Post autor: noniusz »

Blaha pisze:Mój przejazd to pokaz jak NIE należało jechać tej sekcji
Miałeś "pecha" wygrać wcześniejszą sekcję i w tej jechałeś jako pierwszy... Jak się okazało na ten podjazd należało zrobić natarcie z boku.

Poza tym:
TT pisze:Blaha - najgorszy sędzia, najgorszy kierowca, dużo błędów konstrukcyjnych itp. :)
:)

Niestety akumulatorek w aparacie odmówił współpracy i kolejnego Twojeg przejazdu nie udało mi się już sfilmować.

Awatar użytkownika
Blaha
VIP
Posty: 876
Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
brickshelf: blaha

 

#45 Post autor: Blaha »

Racja, zamuliłem się jakoś totalnie i już do końca zawodów się nie obudziłem.. bywa.

A TT tak napisał, bo się chyba wystraszył mojego Armaxia po pierwszej sekcji. Ta mi poszła wybornie. Sam nawet nie wiem jak mi tak łatwo pod ten najazd wciągnęło. Chyba trzy eLki dały z siebie wszystko na drugiej osi :)
Spokojnie, na kolejnych sekcjach wróciłem już do swojego "świetnego" poziomu...
Ale nic nie szkodzi, dobrze się bawiłem z Wami - to się liczy :)
Ostatnio zmieniony 2016-04-29, 08:51 przez Blaha, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ