[MOC] Samochód 4x4
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Samochód 4x4
Witam.
Tym razem prezentuję Wam mój samochód terenowy 4x4.
Dane techniczne:
-Długość: 30cm
-Szerokość: 13,5cm
-Wysokość: 16cm
-Waga: 1013g
-Napęd: 1 silnik XL
-Skręt kołami: 1 Servomotor
-Skrzynia biegów: 1 silnik M
Pojazd posiada pełne zawieszenie- osie pływające oraz 2 biegową skrzynie biegów:
-Wolny bieg- przełożenie 1:3
-Wysoki bieg- przełożenie 1:1
Co do wyglądu to nie jest on wzorowany na realnych pojazdach. Starałem się, aby całość była jak najlżejsza stąd np. brak dachu oraz fotela pasażera.
Samochód w terenie spisuje się sprawnie aczkolwiek zrezygnowanie z dyfrów poprawiło by jego osiągi.
To tyle z mojej strony. Czekam na Wasze komentarze :D
GALERIA: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=565318
Ostatnio zmieniony 2016-07-27, 12:41 przez Damjan97, łącznie zmieniany 2 razy.
- Kruk
- Posty: 471
- Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
- Lokalizacja: Okolice Namysłowa
- brickshelf: Na razie brak ;/...
-
Bardzo przyjemny jeep/terenówka, fajnie jeździ i dobrze wygląda. Mi się podoba, daję plusa. :)
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
Luzy. Legowe koła zębate mają ogromne luzy. Przy kilku takich kołach luz jest tak duży, że właściwie to już przypadłość LEGO. Tak już musi być :)AOW pisze:Dlaczego większość pojazdów opartych na 100% Lego jeżdzi tak jakby skokowo? Że nie płynnie.
Model bardzo udany mi się podoba :)
Pozd.
Dodatkowo efekt też na moje oko potęguje gdzieś niedoskonałość konstrukcji. Na jakimś etapie układu napędowego występuje jakiś opór. Jako, że klocki poza luzami są też "elastyczne" to opór powoduje, że zanim element, który stawia opór zostanie wprawiony w ruch to po drodze następują naprężenia. Gdy naprężenie osiągnie jakąś granice, to całość "przeskakuje" wprawiając oporowy element w ruch i tak w koło macieju.
Nie wiem czy dobrze tłumaczę, tak mi się wydaje.
Może ktoś potrafi to w bardziej "naukowy" sposób wyjaśnić :)
Ostatnio zmieniony 2016-07-28, 15:35 przez Iasafaer, łącznie zmieniany 1 raz.
- Blaha
- VIP
- Posty: 876
- Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- brickshelf: blaha
-
hym dziwne to bo nie zauważyłem, żeby znane mi trialówki z zawodów poruszały się skokowo, a i masa większa i więcej kół zębatych... Powinno być gorzej. Obstawiam luzy w układzie napędowym - luźne koła, mosty, niepodparte wały itp. Dobrze podparte koła zębate (nie knoby!) nie powodują skokowej jazdy - to moja teza :)
żeby nie być gołosłownym film z zawodów z tego roku - klik.
Btw. - bardzo fajny i bawialny MOC! :)
żeby nie być gołosłownym film z zawodów z tego roku - klik.
Btw. - bardzo fajny i bawialny MOC! :)
Ostatnio zmieniony 2016-07-28, 22:54 przez Blaha, łącznie zmieniany 5 razy.
- Aleksander Spyra
- VIP
- Posty: 243
- Rejestracja: 2013-08-20, 18:41
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
-
Ja wskazałbym driving ring i zero-jedynkowe podawanie momentu obrotowego przez XLa za winowajców ;)
Model wygląda na pewno ciekawie, widać że karoseria jest uproszczona do maksimum, ale to zrozumiałe, jeżeli kładłeś nacisk na osiągi. Może tylko tylne lampy by się przydały ;)
Jestem ciekaw, jak spisywałby się na baterii 8878, przy wadze w pobliżu 850g.
Zastanawiam się tylko, czemu prezentując tak kompaktowy model, który na pewno podczas budowy sprawiał Ci problemy natury technicznej, nie podzielisz się zdjęciami podwozia, mechanizmów. Przecież to jest najważniejsze w MOCach ukazujących się w tym dziale, szczególnie, jeżeli estetyka, jak w przypadku tego pojazdu, jest odsunięta na drugi plan. Pochwal się, jak tam to upchnąłeś, chcę podpatrzeć ;)
Model wygląda na pewno ciekawie, widać że karoseria jest uproszczona do maksimum, ale to zrozumiałe, jeżeli kładłeś nacisk na osiągi. Może tylko tylne lampy by się przydały ;)
Jestem ciekaw, jak spisywałby się na baterii 8878, przy wadze w pobliżu 850g.
Zastanawiam się tylko, czemu prezentując tak kompaktowy model, który na pewno podczas budowy sprawiał Ci problemy natury technicznej, nie podzielisz się zdjęciami podwozia, mechanizmów. Przecież to jest najważniejsze w MOCach ukazujących się w tym dziale, szczególnie, jeżeli estetyka, jak w przypadku tego pojazdu, jest odsunięta na drugi plan. Pochwal się, jak tam to upchnąłeś, chcę podpatrzeć ;)
Bardzo mi się podoba. Też bym chętnie zobaczył podłogę. A te skoki podczas jazdy miałem kiedyś jak przy redukcji mi się trafiła lekko zagięta ośka. Przez to jak się kręciło koło zębate to raz miało większy opór względem drugiego a raz mniejszy.
Ps. Kozacko wygląda dolot powietrza!
Ps. Kozacko wygląda dolot powietrza!
Ostatnio zmieniony 2016-07-30, 07:13 przez OmenGda, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Miało być 'nie jest' - Chrome coś znów za mnie poprawił :-)Damjan97 pisze:No tak, przełożenia to 1:1 oraz 1:3 tak jak zresztą napisałem w poście. Do tego dochodzą jeszcze dyfryOmenGda pisze:Nie wiem jak reszta zębatek w skrzyni ale to chyba jest jest 1:1 i 1:3 z silnika skoro masz redukcję na dyfry?
Bo wydawało mi się, że podając parametry, redukcję się liczy od silnika do osi napędowej. Ale ja tam sie w sumie nie znam :-P
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Sztuką jest, zrobić to boczną!