[MOC] Land Rover Defender 90

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#16 Post autor: Sariel »

Muszel pisze:Nie bardzo rozumiem na czym polega blokada dyfrów. Oglądałem fragment przełączania obu mechanizmów xx razy i dalej nie czaje. Mógłbyś to jakoś przybliżyć?
3 sekundy używania wujka Googla: http://www.autocentrum.pl/motoslownik/b ... znicowego/

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#17 Post autor: M_longer »

Fajny Jeep.

Awatar użytkownika
OmenGda
Posty: 873
Rejestracja: 2007-02-05, 21:58
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: OmenGda

 

#18 Post autor: OmenGda »

Muszel pisze:Obserwowałem od dawna projekt na fb, mi się bardzo podoba. Jedyne co moim zdaniem razi to servo, znacznie mniej niż brak wnętrza.
Nie bardzo rozumiem na czym polega blokada dyfrów. Oglądałem fragment przełączania obu mechanizmów xx razy i dalej nie czaje. Mógłbyś to jakoś przybliżyć?
Ten sam element co w skrzyni biegów przepina Cię między zebatki tutaj wchodzi w starego dyfra? Przynajmniej tak to wygląda.
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#19 Post autor: M_longer »

OmenGda pisze:
Muszel pisze:Obserwowałem od dawna projekt na fb, mi się bardzo podoba. Jedyne co moim zdaniem razi to servo, znacznie mniej niż brak wnętrza.
Nie bardzo rozumiem na czym polega blokada dyfrów. Oglądałem fragment przełączania obu mechanizmów xx razy i dalej nie czaje. Mógłbyś to jakoś przybliżyć?
Ten sam element co w skrzyni biegów przepina Cię między zebatki tutaj wchodzi w starego dyfra? Przynajmniej tak to wygląda.
Dyferencjał odpowiada za przekazywanie napędu na koła. Gdy jedno koło jest uniesione w powietrzu, albo ma mniejsza przyczepność, to właśnie ono się będzie kręcić, a drugie stanie w miejscu. Blokada dyferencjałów sprawia że oba koła kręcą się z tą samą prędkością, ponieważ są połączone wtedy na sztywno.

Muszel
Posty: 178
Rejestracja: 2016-06-05, 18:51
Lokalizacja: Łódź
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#20 Post autor: Muszel »

Wiem czym jest dyferencjał, jak i po co działa i co w praktyce daje jego blokada. Chodziło mi o zrealizowanie blokady w tym konkretnym modelu, np. cześć x wysuwa się w y, co powoduje z. Widzę, że pneumatyka przesuwa driving ring, ale nie mogę sobie wyobrazić jak to wpływa na zablokowanie dyfra.
Ostatnio zmieniony 2016-07-31, 21:33 przez Muszel, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#21 Post autor: M_longer »

Muszel pisze:Wiem czym jest dyferencjał, jak i po co działa i co w praktyce daje jego blokada. Chodziło mi o zrealizowanie blokady w tym konkretnym modelu, np. cześć x wysuwa się w y, co powoduje z.
Aha, no to wybacz wywód ;)

Awatar użytkownika
Mestari
VIP
Posty: 1430
Rejestracja: 2013-09-25, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#22 Post autor: Mestari »

Baaardzo mi się podoba... Kolor jest świetny, w terenie wygląda obłędnie.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#23 Post autor: Sariel »

Muszel pisze:Chodziło mi o zrealizowanie blokady w tym konkretnym modelu, np. cześć x wysuwa się w y, co powoduje z. Widzę, że pneumatyka przesuwa driving ring, ale nie mogę sobie wyobrazić jak to wpływa na zablokowanie dyfra.
Są dwie wersje. Dyfer centralny to stary dyfer z24/z16, więc on się łączy z driving ringiem bezpośrednio. Tak, z nowym też. Wsuwasz ring w bok dyfra i zablokowane. Natomiast w tylnej osi jest już nowy dyfer z28 który się z niczym nie łączy, więc tu musiałem zrobić obejście - półosie wychodzące z dyfra napędzają oprócz kół również z16 które łączą się, lewa z prawą, poprzez driving ringa. Mówiąc inaczej, zapinasz driving ringa, masz lewą i prawą półoś dyfra spięte na sztywno. Mam wrażenie że kiedyś wrzucałem jakiś schemat tego, ale nie pamiętam gdzie.

zantevski
Posty: 68
Rejestracja: 2015-01-06, 13:05
Lokalizacja: UK Midlands
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#24 Post autor: zantevski »

Znakomity model. Estetycznie rewelacyjny, świetnie wygląda w tej kolorystyce. W doskonały sposób oddałeś mnóstwo detali Defendera, mi osobiście bardzo podoba się koło zapasowe umieszczone na masce. Mimo, że nie publikujesz instrukcji myślę, że niedługo w internecie pojawią się kolejne wersje inspirowane Twoim modelem, w tym 110.

Muszel
Posty: 178
Rejestracja: 2016-06-05, 18:51
Lokalizacja: Łódź
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#25 Post autor: Muszel »

Sariel pisze:
Muszel pisze:Chodziło mi o zrealizowanie blokady w tym konkretnym modelu, np. cześć x wysuwa się w y, co powoduje z. Widzę, że pneumatyka przesuwa driving ring, ale nie mogę sobie wyobrazić jak to wpływa na zablokowanie dyfra.
Są dwie wersje. Dyfer centralny to stary dyfer z24/z16, więc on się łączy z driving ringiem bezpośrednio. Tak, z nowym też. Wsuwasz ring w bok dyfra i zablokowane. Natomiast w tylnej osi jest już nowy dyfer z28 który się z niczym nie łączy, więc tu musiałem zrobić obejście - półosie wychodzące z dyfra napędzają oprócz kół również z16 które łączą się, lewa z prawą, poprzez driving ringa. Mówiąc inaczej, zapinasz driving ringa, masz lewą i prawą półoś dyfra spięte na sztywno. Mam wrażenie że kiedyś wrzucałem jakiś schemat tego, ale nie pamiętam gdzie.
O widzisz, dzięki bardzo za wytłumaczenie, już rozumiem :) jak byś przypadkiem trafił na ten schemat, nie obraziłbym się (pewnie nie tylko ja) jak byś go wrzucił w temat ;)


M_longer, spoko, nic się nie stało ;)
Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2432
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

#26 Post autor: dmac »

No, Panie Bracie, dałeś czadu!
Dobrze, że na dachu są te dwa szare plate'y odwrócone dziurami na zewnątrz, bo przez chwilę się zastanawiałem, czy to z klocków, czy jakieś RC sobie kupiłeś :) .

Co do opon - no właśnie w drugiej chwili pomyślałem, że to Xerionowe. Pewnie nie byłoby problemu z zamianą?

A w trzeciej chwili przyszło mi do głowy. , że już nie wiem, dokąd jeszcze to nasze hobby nas zaprowadzi, skoro można już budować modele tak wielkie, tak mobilne (czytaj: skomplikowane mechanicznie i jak najbardziej ruchome), a przy tym tak pięknie wyglądające. Nie wiem; mógłby jeszcze wydawać odgłosy jak prawdziwy i śmierdzieć spalinami ;) .

Gratuluję!
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#27 Post autor: Sariel »

dmac pisze:Nie wiem; mógłby jeszcze wydawać odgłosy jak prawdziwy i śmierdzieć spalinami ;)
Słyszałem głosy że do realizmu brakuje plamy z oleju pod spodem.

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3942
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

#28 Post autor: legosamigos »

dmac pisze:...Co do opon - no właśnie w drugiej chwili pomyślałem, że to Xerionowe. Pewnie nie byłoby problemu z zamianą?...
Tylko chyba bieżnik z Xeriona nie bardzo pasuje do tego auta ;)
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

bart_ilo
VIP
Posty: 1494
Rejestracja: 2015-05-14, 20:04
Lokalizacja: Iłowa

#29 Post autor: bart_ilo »

Świetny samochód. Bardzo bawialny :)

Brakuje na filmiku jazdy po piasku (pustyni) :)

Awatar użytkownika
Lomeltor
Posty: 264
Rejestracja: 2015-03-01, 21:19
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#30 Post autor: Lomeltor »

Ehhhh.... Wszystkie ohy i ahy już padły także nie wiem co by jeszcze napisać. Model jest po prostu bez błędy. To, że wnętrza nie ma, jest praktycznie nie zauważalne, karoseria i detale robią taką robotę, tak przykuwają wzrok, że do środka nawet się nie patrzy. Dla mnie trochę szkoda, że nie udało się zmieścić przedniej blokady dyfra i że masa uniemożliwia zamocowania koła z tłu.

Sam się przymierzam, do budowy Defendera już od momentu opublikowania moca przez Sheepo i moda RM8 tylko w trochę innej skali i wersji nieco bardziej trialowej. Ale to dopiero chyba podczas jesiennych wieczorów.
STT | Typowy technicowiec

ODPOWIEDZ