3 sekundy używania wujka Googla: http://www.autocentrum.pl/motoslownik/b ... znicowego/Muszel pisze:Nie bardzo rozumiem na czym polega blokada dyfrów. Oglądałem fragment przełączania obu mechanizmów xx razy i dalej nie czaje. Mógłbyś to jakoś przybliżyć?
[MOC] Land Rover Defender 90
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
Ten sam element co w skrzyni biegów przepina Cię między zebatki tutaj wchodzi w starego dyfra? Przynajmniej tak to wygląda.Muszel pisze:Obserwowałem od dawna projekt na fb, mi się bardzo podoba. Jedyne co moim zdaniem razi to servo, znacznie mniej niż brak wnętrza.
Nie bardzo rozumiem na czym polega blokada dyfrów. Oglądałem fragment przełączania obu mechanizmów xx razy i dalej nie czaje. Mógłbyś to jakoś przybliżyć?
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Sztuką jest, zrobić to boczną!
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Dyferencjał odpowiada za przekazywanie napędu na koła. Gdy jedno koło jest uniesione w powietrzu, albo ma mniejsza przyczepność, to właśnie ono się będzie kręcić, a drugie stanie w miejscu. Blokada dyferencjałów sprawia że oba koła kręcą się z tą samą prędkością, ponieważ są połączone wtedy na sztywno.OmenGda pisze:Ten sam element co w skrzyni biegów przepina Cię między zebatki tutaj wchodzi w starego dyfra? Przynajmniej tak to wygląda.Muszel pisze:Obserwowałem od dawna projekt na fb, mi się bardzo podoba. Jedyne co moim zdaniem razi to servo, znacznie mniej niż brak wnętrza.
Nie bardzo rozumiem na czym polega blokada dyfrów. Oglądałem fragment przełączania obu mechanizmów xx razy i dalej nie czaje. Mógłbyś to jakoś przybliżyć?
Wiem czym jest dyferencjał, jak i po co działa i co w praktyce daje jego blokada. Chodziło mi o zrealizowanie blokady w tym konkretnym modelu, np. cześć x wysuwa się w y, co powoduje z. Widzę, że pneumatyka przesuwa driving ring, ale nie mogę sobie wyobrazić jak to wpływa na zablokowanie dyfra.
Ostatnio zmieniony 2016-07-31, 21:33 przez Muszel, łącznie zmieniany 2 razy.
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Są dwie wersje. Dyfer centralny to stary dyfer z24/z16, więc on się łączy z driving ringiem bezpośrednio. Tak, z nowym też. Wsuwasz ring w bok dyfra i zablokowane. Natomiast w tylnej osi jest już nowy dyfer z28 który się z niczym nie łączy, więc tu musiałem zrobić obejście - półosie wychodzące z dyfra napędzają oprócz kół również z16 które łączą się, lewa z prawą, poprzez driving ringa. Mówiąc inaczej, zapinasz driving ringa, masz lewą i prawą półoś dyfra spięte na sztywno. Mam wrażenie że kiedyś wrzucałem jakiś schemat tego, ale nie pamiętam gdzie.Muszel pisze:Chodziło mi o zrealizowanie blokady w tym konkretnym modelu, np. cześć x wysuwa się w y, co powoduje z. Widzę, że pneumatyka przesuwa driving ring, ale nie mogę sobie wyobrazić jak to wpływa na zablokowanie dyfra.
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 2015-01-06, 13:05
- Lokalizacja: UK Midlands
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Znakomity model. Estetycznie rewelacyjny, świetnie wygląda w tej kolorystyce. W doskonały sposób oddałeś mnóstwo detali Defendera, mi osobiście bardzo podoba się koło zapasowe umieszczone na masce. Mimo, że nie publikujesz instrukcji myślę, że niedługo w internecie pojawią się kolejne wersje inspirowane Twoim modelem, w tym 110.
O widzisz, dzięki bardzo za wytłumaczenie, już rozumiem :) jak byś przypadkiem trafił na ten schemat, nie obraziłbym się (pewnie nie tylko ja) jak byś go wrzucił w temat ;)Sariel pisze:Są dwie wersje. Dyfer centralny to stary dyfer z24/z16, więc on się łączy z driving ringiem bezpośrednio. Tak, z nowym też. Wsuwasz ring w bok dyfra i zablokowane. Natomiast w tylnej osi jest już nowy dyfer z28 który się z niczym nie łączy, więc tu musiałem zrobić obejście - półosie wychodzące z dyfra napędzają oprócz kół również z16 które łączą się, lewa z prawą, poprzez driving ringa. Mówiąc inaczej, zapinasz driving ringa, masz lewą i prawą półoś dyfra spięte na sztywno. Mam wrażenie że kiedyś wrzucałem jakiś schemat tego, ale nie pamiętam gdzie.Muszel pisze:Chodziło mi o zrealizowanie blokady w tym konkretnym modelu, np. cześć x wysuwa się w y, co powoduje z. Widzę, że pneumatyka przesuwa driving ring, ale nie mogę sobie wyobrazić jak to wpływa na zablokowanie dyfra.
M_longer, spoko, nic się nie stało ;)
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2432
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
No, Panie Bracie, dałeś czadu!
Dobrze, że na dachu są te dwa szare plate'y odwrócone dziurami na zewnątrz, bo przez chwilę się zastanawiałem, czy to z klocków, czy jakieś RC sobie kupiłeś :) .
Co do opon - no właśnie w drugiej chwili pomyślałem, że to Xerionowe. Pewnie nie byłoby problemu z zamianą?
A w trzeciej chwili przyszło mi do głowy. , że już nie wiem, dokąd jeszcze to nasze hobby nas zaprowadzi, skoro można już budować modele tak wielkie, tak mobilne (czytaj: skomplikowane mechanicznie i jak najbardziej ruchome), a przy tym tak pięknie wyglądające. Nie wiem; mógłby jeszcze wydawać odgłosy jak prawdziwy i śmierdzieć spalinami ;) .
Gratuluję!
Dobrze, że na dachu są te dwa szare plate'y odwrócone dziurami na zewnątrz, bo przez chwilę się zastanawiałem, czy to z klocków, czy jakieś RC sobie kupiłeś :) .
Co do opon - no właśnie w drugiej chwili pomyślałem, że to Xerionowe. Pewnie nie byłoby problemu z zamianą?
A w trzeciej chwili przyszło mi do głowy. , że już nie wiem, dokąd jeszcze to nasze hobby nas zaprowadzi, skoro można już budować modele tak wielkie, tak mobilne (czytaj: skomplikowane mechanicznie i jak najbardziej ruchome), a przy tym tak pięknie wyglądające. Nie wiem; mógłby jeszcze wydawać odgłosy jak prawdziwy i śmierdzieć spalinami ;) .
Gratuluję!
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
- Lomeltor
- Posty: 264
- Rejestracja: 2015-03-01, 21:19
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Ehhhh.... Wszystkie ohy i ahy już padły także nie wiem co by jeszcze napisać. Model jest po prostu bez błędy. To, że wnętrza nie ma, jest praktycznie nie zauważalne, karoseria i detale robią taką robotę, tak przykuwają wzrok, że do środka nawet się nie patrzy. Dla mnie trochę szkoda, że nie udało się zmieścić przedniej blokady dyfra i że masa uniemożliwia zamocowania koła z tłu.
Sam się przymierzam, do budowy Defendera już od momentu opublikowania moca przez Sheepo i moda RM8 tylko w trochę innej skali i wersji nieco bardziej trialowej. Ale to dopiero chyba podczas jesiennych wieczorów.
Sam się przymierzam, do budowy Defendera już od momentu opublikowania moca przez Sheepo i moda RM8 tylko w trochę innej skali i wersji nieco bardziej trialowej. Ale to dopiero chyba podczas jesiennych wieczorów.
STT | Typowy technicowiec