[MOC] Stalowa Wola Ł-34
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
No to moja Ł-34 przeszła ciężki test bojowy (zadbał o to młodszy z synów Karwika - Aluś) - ale wyszła z niego obronna ręką :) Wszystkie funkcje robocze działają elegancko, natomiast autozawór nie zawsze się włącza (pewnie siłowniczek zaszedł kurzem).
Jordanow-20160820-18 by Rafal Holub, on Flickr
Dzisiaj chcę zacząć przebudowę pod XLa, więc przy okazji zobaczę co mu dolega.
Jordanow-20160820-18 by Rafal Holub, on Flickr
Dzisiaj chcę zacząć przebudowę pod XLa, więc przy okazji zobaczę co mu dolega.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- Kruk
- Posty: 471
- Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
- Lokalizacja: Okolice Namysłowa
- brickshelf: Na razie brak ;/...
-
Super że będziesz śmieciarce dawał XL'a to na pewno jej na dobre wyjdzie ;).
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
W ładowarce. W śmieciarze nie jest potrzebny XL. Do jazdy po gładkiej powierzchni wystarczy L.legosamigos pisze:W śmieciarce? Przecież temat jest o ładowarce Ł-34 ;)Kruk pisze:Super że będziesz śmieciarce dawał XL'a to na pewno jej na dobre wyjdzie ;).
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- Kruk
- Posty: 471
- Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
- Lokalizacja: Okolice Namysłowa
- brickshelf: Na razie brak ;/...
-
Aaa moje niedopatrzenie :D, jak zobaczyłem fotkę to myślałem że o śmieciarkę też chodzi, nie mniej i do jednego i do drugiego modelu XL'a bym dał, ale to Twoja Żbiku decyzja. :)
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
Tak trochę offtop, ale Żbiku nie wiem czy dotarła wieść do Ciebie. Scania po raz pierwszy od wielu lat zmieniła gruntownie wygląd kabiny :D Aktualna chyba będzie prostsza do zbudowania :D
Masz nowe wyzwanie, bo póki co Twoje ciężarówki są chyba najwierniej wyglądającymi z LEGO :D
Masz nowe wyzwanie, bo póki co Twoje ciężarówki są chyba najwierniej wyglądającymi z LEGO :D
Ostatnio zmieniony 2016-08-24, 21:51 przez Iasafaer, łącznie zmieniany 1 raz.
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
To nie ten temat, trzeba było w Scanii pisać. Nie wiedziałem o tych zmianach, ostatnie co odnotowałem, to seria Streamline. Nie wiem czy one ułatwią budowanie. Patrząc na te przetłoczenia myślę, że nie bardzo. Może grill jest łatwiejszy ale kto wie...
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
Już nie chciałem przekopywać stron, także jeszcze raz wybacz za offtop. Trafiłem na artykuł i tak mi się nasunęło, bo widzę, że ktoś tu o Volvo wspominał :)Żbik pisze:To nie ten temat, trzeba było w Scanii pisać. Nie wiedziałem o tych zmianach, ostatnie co odnotowałem, to seria Streamline. Nie wiem czy one ułatwią budowanie. Patrząc na te przetłoczenia myślę, że nie bardzo. Może grill jest łatwiejszy ale kto wie...
Ogólnie kabina bardziej płaska, mniej obłych kształtów, także chyba łatwiejsza. No ale specjalistą jesteś Ty :D
A skoro już tu jestem. Co do silników. Zadziwia mnie to, że upychasz silniki balansując z mocą właściwie na słowo honoru, ale o dziwo to wszystko działa i to lepiej, niż by się można było spodziewać. Także słowa uznania za umiejętności, że zarówno Ł-kę jak i Volvo napędza zaledwie L-ka no to jestem pod wrażeniem.
Ostatnio zmieniony 2016-08-24, 22:12 przez Iasafaer, łącznie zmieniany 1 raz.
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Nie lubię przesadyzmu. Jeśli nie ma potrzeby, to nie ma co pchać największych silników i vogle najwięcej wszystkiego największego. Umiaru trochę :)Iasafaer pisze:Co do silników. Zadziwia mnie to, że upychasz silniki balansując z mocą właściwie na słowo honoru, ale o dziwo to wszystko działa i to lepiej, niż by się można było spodziewać. Także słowa uznania za umiejętności, że zarówno Ł-kę jak i Volvo napędza zaledwie L-ka no to jestem pod wrażeniem.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
Generalnie masz rację i Twoje modele są tego namacalnym dowodem.Żbik pisze:Nie lubię przesadyzmu. Jeśli nie ma potrzeby, to nie ma co pchać największych silników i vogle najwięcej wszystkiego największego. Umiaru trochę :)
Mnie tylko nurtuje fakt na ile te silniki dostają po tyłku. Czy bierzesz np pod uwagę, że póki modele stoją i się prezentują to nie sprawia to problemu. Okazjonalne "odpalenie" machiny też pewnie nie, ale gdyby tak przyszło się tym pobawić parę godzin intensywnie to czy takie "spasowanie" mocy na słowo honoru nie będzie ryzykowne? Jakby nie patrzeć L-ka w tak ciężkim modelu nie daje zbyt wiele "zapasu" o ile o takowym w ogóle można mówić.
Ja w swoim modelu za namową forumowiczów odrzuciłem koncepcję 4XLi i przerobiłem konstrukcję pod dwa. Teoretycznie to działa i sprawuje się całkiem nieźle, ale i tak obawiam się, że w podbramkowej sytuacji będzie można odczuć pewien niedobór mocy.
- Kruk
- Posty: 471
- Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
- Lokalizacja: Okolice Namysłowa
- brickshelf: Na razie brak ;/...
-
Mi się te nowe Scanie nie podobają ... Wrzuć zdjęcia jakieś jak przebudujesz Ł-34 na XL'owy silnik. :)
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Na wystawie w miniony weekend Ł-34 była katowana całe 2 dni i silnik działa. Ja zawsze buduję pod kątem wystaw, a nie tylko internetowej prezentacji, więc to musi być solidne.Iasafaer pisze:Mnie tylko nurtuje fakt na ile te silniki dostają po tyłku. Czy bierzesz np pod uwagę, że póki modele stoją i się prezentują to nie sprawia to problemu. Okazjonalne "odpalenie" machiny też pewnie nie, ale gdyby tak przyszło się tym pobawić parę godzin intensywnie to czy takie "spasowanie" mocy na słowo honoru nie będzie ryzykowne? Jakby nie patrzeć L-ka w tak ciężkim modelu nie daje zbyt wiele "zapasu" o ile o takowym w ogóle można mówić.
No pracuję nad tym. Trzeba przebudować przedni most, żeby ten grubas XL wszedł :)Kruk pisze:Wrzuć zdjęcia jakieś jak przebudujesz Ł-34 na XL'owy silnik. :)
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
Nie no wierzę na słowo :)Żbik pisze:Na wystawie w miniony weekend Ł-34 była katowana całe 2 dni i silnik działa. Ja zawsze buduję pod kątem wystaw, a nie tylko internetowej prezentacji, więc to musi być solidne.
Chociaż wiesz... 2 dni tu, 2 dni tam... pytanie, czy za pół roku ten silnik nie wyzionie ducha.
No ale podziwiam takie eksperymentowanie. Ja jakoś jestem spokojniejszy jak wiem, że mam zapas mocy na "nieprzewidziane" sytuacje. Że podjazdy, przeszkody, górki, pagórki... że gdzie nie wybiorę się z modelem to on temu podoła. Albo, że jak go przeładuję (w granicach rozsądku) to nadal pojedzie.
Wiesz to jak ze starymi autami ciężarowymi na drogach. Stare poczciwe, niekiedy 20-30 letnie ciągniki siodłowe nadal w wielu firmach wykonują lokalną robotę, sam zaczynałem pracę na starej Scanii, która ledwo miała niecałe 300KM no i w sumie dawało to radę, ciągałem tym kontenery z i do portu, kontenery które często były przeładowane nawet o 10 ton względem przepisów no i to jechało... ale większa górka i siłą rzeczy poczciwa Scania umierała (choć i tak Scanie zawsze słynęły z mocnych jednostek), blokowałem ruch, zwalniałem do 30kmh i tak jechałem na dolnej skrzyni kulając się pod te górki. Aż się chciało rzec wtedy, że te 100-150KM więcej by się przydało.
Zaintrygowało mnie, że Volvo też jeździ na L-ce...
No, ale skoro to działa :D
No cóż, bo postawiłem ścianę tekstu. To taka moja dygresja. Jesteś lata świetlne przede mną jeśli chodzi o konstrukcję, więc zdam się na Twe doświadczenie i skoro działa to znaczy, że tak ma być :D
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
XL osadzony:
Teraz tył i przebieg węży pneumatycznych, kabli. Na dniach będzie test.
Teraz tył i przebieg węży pneumatycznych, kabli. Na dniach będzie test.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi