[MOC] Stalowa Wola Ł-34

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#61 Post autor: Żbik »

No to moja Ł-34 przeszła ciężki test bojowy (zadbał o to młodszy z synów Karwika - Aluś) - ale wyszła z niego obronna ręką :) Wszystkie funkcje robocze działają elegancko, natomiast autozawór nie zawsze się włącza (pewnie siłowniczek zaszedł kurzem).

ObrazekJordanow-20160820-18 by Rafal Holub, on Flickr

Dzisiaj chcę zacząć przebudowę pod XLa, więc przy okazji zobaczę co mu dolega.

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 471
Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
Lokalizacja: Okolice Namysłowa
brickshelf: Na razie brak ;/...

 

#62 Post autor: Kruk »

Super że będziesz śmieciarce dawał XL'a to na pewno jej na dobre wyjdzie ;).
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3942
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

#63 Post autor: legosamigos »

Kruk pisze:Super że będziesz śmieciarce dawał XL'a to na pewno jej na dobre wyjdzie ;).
W śmieciarce? Przecież temat jest o ładowarce Ł-34 ;)
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#64 Post autor: Żbik »

legosamigos pisze:
Kruk pisze:Super że będziesz śmieciarce dawał XL'a to na pewno jej na dobre wyjdzie ;).
W śmieciarce? Przecież temat jest o ładowarce Ł-34 ;)
W ładowarce. W śmieciarze nie jest potrzebny XL. Do jazdy po gładkiej powierzchni wystarczy L.

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 471
Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
Lokalizacja: Okolice Namysłowa
brickshelf: Na razie brak ;/...

 

#65 Post autor: Kruk »

Aaa moje niedopatrzenie :D, jak zobaczyłem fotkę to myślałem że o śmieciarkę też chodzi, nie mniej i do jednego i do drugiego modelu XL'a bym dał, ale to Twoja Żbiku decyzja. :)
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/

Awatar użytkownika
Iasafaer
Posty: 281
Rejestracja: 2015-05-14, 20:05
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#66 Post autor: Iasafaer »

Tak trochę offtop, ale Żbiku nie wiem czy dotarła wieść do Ciebie. Scania po raz pierwszy od wielu lat zmieniła gruntownie wygląd kabiny :D Aktualna chyba będzie prostsza do zbudowania :D
Masz nowe wyzwanie, bo póki co Twoje ciężarówki są chyba najwierniej wyglądającymi z LEGO :D
Ostatnio zmieniony 2016-08-24, 21:51 przez Iasafaer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#67 Post autor: Żbik »

To nie ten temat, trzeba było w Scanii pisać. Nie wiedziałem o tych zmianach, ostatnie co odnotowałem, to seria Streamline. Nie wiem czy one ułatwią budowanie. Patrząc na te przetłoczenia myślę, że nie bardzo. Może grill jest łatwiejszy ale kto wie...

Awatar użytkownika
Iasafaer
Posty: 281
Rejestracja: 2015-05-14, 20:05
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#68 Post autor: Iasafaer »

Żbik pisze:To nie ten temat, trzeba było w Scanii pisać. Nie wiedziałem o tych zmianach, ostatnie co odnotowałem, to seria Streamline. Nie wiem czy one ułatwią budowanie. Patrząc na te przetłoczenia myślę, że nie bardzo. Może grill jest łatwiejszy ale kto wie...
Już nie chciałem przekopywać stron, także jeszcze raz wybacz za offtop. Trafiłem na artykuł i tak mi się nasunęło, bo widzę, że ktoś tu o Volvo wspominał :)
Ogólnie kabina bardziej płaska, mniej obłych kształtów, także chyba łatwiejsza. No ale specjalistą jesteś Ty :D

A skoro już tu jestem. Co do silników. Zadziwia mnie to, że upychasz silniki balansując z mocą właściwie na słowo honoru, ale o dziwo to wszystko działa i to lepiej, niż by się można było spodziewać. Także słowa uznania za umiejętności, że zarówno Ł-kę jak i Volvo napędza zaledwie L-ka no to jestem pod wrażeniem.
Ostatnio zmieniony 2016-08-24, 22:12 przez Iasafaer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#69 Post autor: Żbik »

Iasafaer pisze:Co do silników. Zadziwia mnie to, że upychasz silniki balansując z mocą właściwie na słowo honoru, ale o dziwo to wszystko działa i to lepiej, niż by się można było spodziewać. Także słowa uznania za umiejętności, że zarówno Ł-kę jak i Volvo napędza zaledwie L-ka no to jestem pod wrażeniem.
Nie lubię przesadyzmu. Jeśli nie ma potrzeby, to nie ma co pchać największych silników i vogle najwięcej wszystkiego największego. Umiaru trochę :)

Awatar użytkownika
Iasafaer
Posty: 281
Rejestracja: 2015-05-14, 20:05
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#70 Post autor: Iasafaer »

Żbik pisze:Nie lubię przesadyzmu. Jeśli nie ma potrzeby, to nie ma co pchać największych silników i vogle najwięcej wszystkiego największego. Umiaru trochę :)
Generalnie masz rację i Twoje modele są tego namacalnym dowodem.
Mnie tylko nurtuje fakt na ile te silniki dostają po tyłku. Czy bierzesz np pod uwagę, że póki modele stoją i się prezentują to nie sprawia to problemu. Okazjonalne "odpalenie" machiny też pewnie nie, ale gdyby tak przyszło się tym pobawić parę godzin intensywnie to czy takie "spasowanie" mocy na słowo honoru nie będzie ryzykowne? Jakby nie patrzeć L-ka w tak ciężkim modelu nie daje zbyt wiele "zapasu" o ile o takowym w ogóle można mówić.

Ja w swoim modelu za namową forumowiczów odrzuciłem koncepcję 4XLi i przerobiłem konstrukcję pod dwa. Teoretycznie to działa i sprawuje się całkiem nieźle, ale i tak obawiam się, że w podbramkowej sytuacji będzie można odczuć pewien niedobór mocy.

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 471
Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
Lokalizacja: Okolice Namysłowa
brickshelf: Na razie brak ;/...

 

#71 Post autor: Kruk »

Mi się te nowe Scanie nie podobają ... Wrzuć zdjęcia jakieś jak przebudujesz Ł-34 na XL'owy silnik. :)
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#72 Post autor: Żbik »

Iasafaer pisze:Mnie tylko nurtuje fakt na ile te silniki dostają po tyłku. Czy bierzesz np pod uwagę, że póki modele stoją i się prezentują to nie sprawia to problemu. Okazjonalne "odpalenie" machiny też pewnie nie, ale gdyby tak przyszło się tym pobawić parę godzin intensywnie to czy takie "spasowanie" mocy na słowo honoru nie będzie ryzykowne? Jakby nie patrzeć L-ka w tak ciężkim modelu nie daje zbyt wiele "zapasu" o ile o takowym w ogóle można mówić.
Na wystawie w miniony weekend Ł-34 była katowana całe 2 dni i silnik działa. Ja zawsze buduję pod kątem wystaw, a nie tylko internetowej prezentacji, więc to musi być solidne.
Kruk pisze:Wrzuć zdjęcia jakieś jak przebudujesz Ł-34 na XL'owy silnik. :)
No pracuję nad tym. Trzeba przebudować przedni most, żeby ten grubas XL wszedł :)

Awatar użytkownika
Iasafaer
Posty: 281
Rejestracja: 2015-05-14, 20:05
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#73 Post autor: Iasafaer »

Żbik pisze:Na wystawie w miniony weekend Ł-34 była katowana całe 2 dni i silnik działa. Ja zawsze buduję pod kątem wystaw, a nie tylko internetowej prezentacji, więc to musi być solidne.
Nie no wierzę na słowo :)
Chociaż wiesz... 2 dni tu, 2 dni tam... pytanie, czy za pół roku ten silnik nie wyzionie ducha.
No ale podziwiam takie eksperymentowanie. Ja jakoś jestem spokojniejszy jak wiem, że mam zapas mocy na "nieprzewidziane" sytuacje. Że podjazdy, przeszkody, górki, pagórki... że gdzie nie wybiorę się z modelem to on temu podoła. Albo, że jak go przeładuję (w granicach rozsądku) to nadal pojedzie.
Wiesz to jak ze starymi autami ciężarowymi na drogach. Stare poczciwe, niekiedy 20-30 letnie ciągniki siodłowe nadal w wielu firmach wykonują lokalną robotę, sam zaczynałem pracę na starej Scanii, która ledwo miała niecałe 300KM no i w sumie dawało to radę, ciągałem tym kontenery z i do portu, kontenery które często były przeładowane nawet o 10 ton względem przepisów no i to jechało... ale większa górka i siłą rzeczy poczciwa Scania umierała (choć i tak Scanie zawsze słynęły z mocnych jednostek), blokowałem ruch, zwalniałem do 30kmh i tak jechałem na dolnej skrzyni kulając się pod te górki. Aż się chciało rzec wtedy, że te 100-150KM więcej by się przydało.
Zaintrygowało mnie, że Volvo też jeździ na L-ce...
No, ale skoro to działa :D

No cóż, bo postawiłem ścianę tekstu. To taka moja dygresja. Jesteś lata świetlne przede mną jeśli chodzi o konstrukcję, więc zdam się na Twe doświadczenie i skoro działa to znaczy, że tak ma być :D

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#74 Post autor: Żbik »

XL osadzony:

Obrazek

Teraz tył i przebieg węży pneumatycznych, kabli. Na dniach będzie test.

Muszel
Posty: 178
Rejestracja: 2016-06-05, 18:51
Lokalizacja: Łódź
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#75 Post autor: Muszel »

A zmieniałeś coś w przełożeniach? Czy po prostu Ł-ka będzie ~2 wolniejsza?
Pozdrawiam,
Piotrek

ODPOWIEDZ