Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Skrzynia biegów 8 biegowa
Autor Wiadomość
Emilus 
Adminus Emeritus


Wiek: 38
Dołączył: 26 Sie 2007
Wpisy: 1460
Skąd: Polska
Wysłany: 2007-08-30, 09:11   [MOC] Skrzynia biegów 8 biegowa

Na wstępie - nie wiem czy ktoś już kiedyś zbudował coś takiego, lub wykorzystał ten pomysł (nawiasem mówiąc wpadłem na to niedawno) bo Ja takiej przekładni i sterowanej w ten sposób nie widziałem.
Jeśli powielam czyjś pomysł przepraszam ale to nieświadomie

Przełożeń w sumie jest 12 ale część się dubluje więc mamy 4 różne do przodu i 4 różne do tyłu (piszę do przodu i do tyłu bo w tym przypadku ruchy silnika lewe czy prawe też mają wpływ na całkowite przełożenie - 2 silniki).
Skrzynia jest wygodna, bo silniki ją napędzające jednocześnie służą do zmiany biegów - np:
-lewe obroty silnika 1 - 1 bieg
-lewe obroty silnika 1 + lewe obroty silnika 2 - 2 bieg
-lewe obroty silnika 1 + prawe obroty silnika 2 - 3 bieg
-prawe obroty silnika 2 - 4 bieg
Zakładając że to były biegi do przodu, do tyłu jest odwrotnie

Skrzynia na zdjęciach jest duża ale to prototyp-można ją zmniejszyć

Zdjęcia z konieczności są tu (brickshelf ma na razie problemy):




_________________
legotrucktrial.boo.pl | Regulamin LTTC 2012 | Terminarz LTTC i CC 2012
Ostatnio zmieniony przez Sariel 2007-12-29, 14:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5040
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2007-08-30, 09:26   

Patrzę i nie bardzo rozumiem jak to działa. Dzięki różnicowaniu napędu w dyfrze?
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
Emilus 
Adminus Emeritus


Wiek: 38
Dołączył: 26 Sie 2007
Wpisy: 1460
Skąd: Polska
Wysłany: 2007-08-30, 09:51   

Różnice prędkości obrotowych kół kątowych w dyferku wpływają na prędkość wypadkową
_________________
legotrucktrial.boo.pl | Regulamin LTTC 2012 | Terminarz LTTC i CC 2012
 
 
 
V1 
VIP


Wiek: 46
Dołączył: 07 Kwi 2007
Wpisy: 2525
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-08-30, 09:56   

O rany wygląda rewelacyjnie.... spróbuję zbudować takie coś.
_________________
\/1 ______________
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5040
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2007-08-30, 10:07   

Czyli właściwie zbudowałeś normalny sumator, tylko inaczej go wykorzystujesz.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
Emilus 
Adminus Emeritus


Wiek: 38
Dołączył: 26 Sie 2007
Wpisy: 1460
Skąd: Polska
Wysłany: 2007-08-30, 10:09   

Nie. Bo przełożenia od silników lewego i prawego nie są takie same więc to nie jest normalny sumator.
_________________
legotrucktrial.boo.pl | Regulamin LTTC 2012 | Terminarz LTTC i CC 2012
Ostatnio zmieniony przez Emilus 2007-08-30, 10:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
V1 
VIP


Wiek: 46
Dołączył: 07 Kwi 2007
Wpisy: 2525
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-08-30, 11:00   

Cytat:
tylko inaczej go wykorzystujesz


Ale przyznasz że to 'tylko' robi wielką różnicę :) Chyba nie było czegoś takiego do tej pory.
Twoja przekładnia satelitarna to też niby 'tylko' obracająca się zębatka, a patent niesamowity.
_________________
\/1 ______________
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5040
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2007-08-30, 11:02   

Robi różnicę, owszem. Sam chętnie przetestuję jak to działa :)
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
dmac 
Adminus Emeritus


Wiek: 47
Dołączył: 17 Cze 2004
Wpisy: 1942
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2007-08-30, 11:43   

Jeżeli system da się wykorzystać pod obciążeniem (w pojeździe), to będzie to pierwsza naprawdę praktyczna skrzynia, bez dodatkowej pneumatyki do zmiany biegów czy Bóg wie czego... Bardzo ciekawe! Czekam na wyniki testów!
_________________
Pozdrawiam,
dmac
 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 34
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2037
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2007-08-30, 12:20   

Hmmm... jako, że bawiłem się w sumator i jestem praktykiem, to podchodzę do patentu sceptycznie. To oczywiście będzie działać. Ale nie będzie efektywne. Bo zamiast maksymalnie wykorzystywać możliwości silników, one tutaj ze sobą "walczą", na szczęście sumator chroni je przed obrażeniami.

Więc do konstrukcji, która ma być mocna, lub szybka to sie nie nadaje. Jedynie do pojazdu, który ma "ładnie jeździć, przyspieszać i zwalniać". Do tego patent nie da się raczej zastosować przy sterowaniu RC. Za to przy nowej elektryce i możliwościach zmieniania polaryzacji, tych wszystkich magicznych przełącznikach, powinno się udać.
 
 
 
Emilus 
Adminus Emeritus


Wiek: 38
Dołączył: 26 Sie 2007
Wpisy: 1460
Skąd: Polska
Wysłany: 2007-08-30, 15:59   

Cytat:
Hmmm... jako, że bawiłem się w sumator i jestem praktykiem, to podchodzę do patentu sceptycznie. To oczywiście będzie działać. Ale nie będzie efektywne. Bo zamiast maksymalnie wykorzystywać możliwości silników, one tutaj ze sobą "walczą", na szczęście sumator chroni je przed obrażeniami.


Jakbyś przeczytał dokładnie to co napisałem to byś wiedział, że na dwóch z czterech biegach do przodu i tak samo do tyłu pracuje tylko jeden lub drugi silnik! Więc one ze sobą w takim wypadku nie walczą!
_________________
legotrucktrial.boo.pl | Regulamin LTTC 2012 | Terminarz LTTC i CC 2012
Ostatnio zmieniony przez Emilus 2007-08-30, 16:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Grand
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-30, 16:07   

Podoba mi się ta skrzynia, wygląda solidnie, mógłbyś zamieścić gdzieś filmik jak to działa? :)
 
 
 
Emilus 
Adminus Emeritus


Wiek: 38
Dołączył: 26 Sie 2007
Wpisy: 1460
Skąd: Polska
Wysłany: 2007-08-30, 18:01   

Na razie nie mam czym zrobić filmiku

Brickshelf już działa, to linki:
http://www.brickshelf.com...ry.cgi?f=273776
_________________
legotrucktrial.boo.pl | Regulamin LTTC 2012 | Terminarz LTTC i CC 2012
 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 34
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2037
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2007-08-30, 20:01   

Emilus napisał/a:
Cytat:
Hmmm... jako, że bawiłem się w sumator i jestem praktykiem, to podchodzę do patentu sceptycznie. To oczywiście będzie działać. Ale nie będzie efektywne. Bo zamiast maksymalnie wykorzystywać możliwości silników, one tutaj ze sobą "walczą", na szczęście sumator chroni je przed obrażeniami.

Jakbyś przeczytał dokładnie to co napisałem to byś wiedział, że na dwóch z czterech biegach do przodu i tak samo do tyłu pracuje tylko jeden lub drugi silnik! Więc one ze sobą w takim wypadku nie walczą!

Dwóch z czterech. Czyli na dwóch jest inaczej. Na przykład tak:
Cytat:
-lewe obroty silnika 1 + prawe obroty silnika 2 - 3 bieg

Nie atakuję, jedynie podkreślam pewien aspekt tego rozwiązania.

Maksymalne wykorzystanie obu silnikach ma miejsce tylko na jednym biegu?
Cytat:
-lewe obroty silnika 1 + lewe obroty silnika 2 - 2 bieg
Ostatnio zmieniony przez smyk 2007-08-30, 20:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
V1 
VIP


Wiek: 46
Dołączył: 07 Kwi 2007
Wpisy: 2525
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-08-31, 02:05   

Jak wiadomo - skrzynia powinna różnicować obroty i - odwrotnie proporcjonalnie - moc.

Czy dobrze kojarzę, że w tym rozwiązaniu na poszczególnych 'biegach' moc również rośnie wraz z obrotami? Bo na to mi wygląda po bliższym przyjrzeniu?

Przecież jeżeli mamy jeden bieg, na którym chodzi jeden silnik,
i poprzez dyferencjał dołączymy drugi silnik, to w efekcie otrzymamy wzrost i mocy i prędkości obrotowej. A tak nie powinno być, bo wtedy najwyższą moc (czy moment obrotowy) będziemy mieli na najwyższym biegu, gdzie są również najwyższe obroty!

To jednak jakiś podejrzany patent :)
Niech ktoś proszę potwierdzi lub zaprzeczy czy dobrze myślę.

V1
_________________
\/1 ______________
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,052 sekundy. Zapytań do SQL: 10