Na wstępie - nie wiem czy ktoś już kiedyś zbudował coś takiego, lub wykorzystał ten pomysł (nawiasem mówiąc wpadłem na to niedawno) bo Ja takiej przekładni i sterowanej w ten sposób nie widziałem.
Jeśli powielam czyjś pomysł przepraszam ale to nieświadomie
Przełożeń w sumie jest 12 ale część się dubluje więc mamy 4 różne do przodu i 4 różne do tyłu (piszę do przodu i do tyłu bo w tym przypadku ruchy silnika lewe czy prawe też mają wpływ na całkowite przełożenie - 2 silniki).
Skrzynia jest wygodna, bo silniki ją napędzające jednocześnie służą do zmiany biegów - np:
-lewe obroty silnika 1 - 1 bieg
-lewe obroty silnika 1 + lewe obroty silnika 2 - 2 bieg
-lewe obroty silnika 1 + prawe obroty silnika 2 - 3 bieg
-prawe obroty silnika 2 - 4 bieg
Zakładając że to były biegi do przodu, do tyłu jest odwrotnie
Skrzynia na zdjęciach jest duża ale to prototyp-można ją zmniejszyć
Zdjęcia z konieczności są tu (brickshelf ma na razie problemy):
Wiek: 46 Dołączył: 07 Kwi 2007 Wpisy: 2526 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-08-30, 10:00
Cytat:
tylko inaczej go wykorzystujesz
Ale przyznasz że to 'tylko' robi wielką różnicę :) Chyba nie było czegoś takiego do tej pory.
Twoja przekładnia satelitarna to też niby 'tylko' obracająca się zębatka, a patent niesamowity.
Jeżeli system da się wykorzystać pod obciążeniem (w pojeździe), to będzie to pierwsza naprawdę praktyczna skrzynia, bez dodatkowej pneumatyki do zmiany biegów czy Bóg wie czego... Bardzo ciekawe! Czekam na wyniki testów!
Wiek: 35 Dołączył: 14 Mar 2006 Wpisy: 2060 Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2007-08-30, 11:20
Hmmm... jako, że bawiłem się w sumator i jestem praktykiem, to podchodzę do patentu sceptycznie. To oczywiście będzie działać. Ale nie będzie efektywne. Bo zamiast maksymalnie wykorzystywać możliwości silników, one tutaj ze sobą "walczą", na szczęście sumator chroni je przed obrażeniami.
Więc do konstrukcji, która ma być mocna, lub szybka to sie nie nadaje. Jedynie do pojazdu, który ma "ładnie jeździć, przyspieszać i zwalniać". Do tego patent nie da się raczej zastosować przy sterowaniu RC. Za to przy nowej elektryce i możliwościach zmieniania polaryzacji, tych wszystkich magicznych przełącznikach, powinno się udać.
Wiek: 39 Dołączył: 26 Sie 2007 Wpisy: 1460 Skąd: Polska
Wysłany: 2007-08-30, 14:59
Cytat:
Hmmm... jako, że bawiłem się w sumator i jestem praktykiem, to podchodzę do patentu sceptycznie. To oczywiście będzie działać. Ale nie będzie efektywne. Bo zamiast maksymalnie wykorzystywać możliwości silników, one tutaj ze sobą "walczą", na szczęście sumator chroni je przed obrażeniami.
Jakbyś przeczytał dokładnie to co napisałem to byś wiedział, że na dwóch z czterech biegach do przodu i tak samo do tyłu pracuje tylko jeden lub drugi silnik! Więc one ze sobą w takim wypadku nie walczą!
Wiek: 35 Dołączył: 14 Mar 2006 Wpisy: 2060 Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2007-08-30, 19:01
Emilus napisał/a:
Cytat:
Hmmm... jako, że bawiłem się w sumator i jestem praktykiem, to podchodzę do patentu sceptycznie. To oczywiście będzie działać. Ale nie będzie efektywne. Bo zamiast maksymalnie wykorzystywać możliwości silników, one tutaj ze sobą "walczą", na szczęście sumator chroni je przed obrażeniami.
Jakbyś przeczytał dokładnie to co napisałem to byś wiedział, że na dwóch z czterech biegach do przodu i tak samo do tyłu pracuje tylko jeden lub drugi silnik! Więc one ze sobą w takim wypadku nie walczą!
Dwóch z czterech. Czyli na dwóch jest inaczej. Na przykład tak:
Cytat:
-lewe obroty silnika 1 + prawe obroty silnika 2 - 3 bieg
Nie atakuję, jedynie podkreślam pewien aspekt tego rozwiązania.
Maksymalne wykorzystanie obu silnikach ma miejsce tylko na jednym biegu?
Cytat:
-lewe obroty silnika 1 + lewe obroty silnika 2 - 2 bieg
Ostatnio zmieniony przez smyk 2007-08-30, 19:04, w całości zmieniany 2 razy
Wiek: 46 Dołączył: 07 Kwi 2007 Wpisy: 2526 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-08-31, 01:05
Jak wiadomo - skrzynia powinna różnicować obroty i - odwrotnie proporcjonalnie - moc.
Czy dobrze kojarzę, że w tym rozwiązaniu na poszczególnych 'biegach' moc również rośnie wraz z obrotami? Bo na to mi wygląda po bliższym przyjrzeniu?
Przecież jeżeli mamy jeden bieg, na którym chodzi jeden silnik,
i poprzez dyferencjał dołączymy drugi silnik, to w efekcie otrzymamy wzrost i mocy i prędkości obrotowej. A tak nie powinno być, bo wtedy najwyższą moc (czy moment obrotowy) będziemy mieli na najwyższym biegu, gdzie są również najwyższe obroty!
To jednak jakiś podejrzany patent :)
Niech ktoś proszę potwierdzi lub zaprzeczy czy dobrze myślę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich wpisów Nie możesz usuwać swoich wpisów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum