Nie powinno, gdyż redukcja jest dopiero za dyfrem. Gdzieś kiedyś czytałem, że układy napędowe projektuje się tak, żeby jak największa część całego układu pracowała z możliwie najmniejszymi momentami.Żbik pisze:Mogę spróbować, tylko żeby nie przesadzić, bo znowu będzie strzelać :)
[MOC] Stalowa Wola Ł-34
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
Hey! you're banjaxed!
Hey! you're screwed!
And death is coming for you!
Hey! you're screwed!
And death is coming for you!
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3941
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Pojazdy z ograniczeniem do 40 km/h również mogą poruszać się po drogach publicznych. Ciągnik rolniczy Ursus też przecież może poruszać się po drogach. Wystarczy, że ma oświetlenie i tablice rejestracyjne :) A większość pojazdów wolnobieżnych przeważnie przewożone jest na lawecie, co by nie powodować za dużych zatórówKruk pisze:Szczerze ja się prawie nic nie poruszam po drogach, to nie nie widziałem o_O, myślałem że jak mają ograniczenie do 40 km/h to nie mogą się poruszać po drogach publicznych.
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
Stalowa Wola jako właśnie pojazd wolno bieżny, nawet rejstracji nie potrzebuje. A że przeważnie na lawecie, to raczej z przyczyny tego że dużo szybciej. No i na 100km to pali chyba z 80l, więc opłaca się wynająć lawete.Pojazdy z ograniczeniem do 40 km/h również mogą poruszać się po drogach publicznych. Ciągnik rolniczy Ursus też przecież może poruszać się po drogach. Wystarczy, że ma oświetlenie i tablice rejestracyjne :) A większość pojazdów wolnobieżnych przeważnie przewożone jest na lawecie, co by nie powodować za dużych zatórów
O UDT nie pomyślałem. Nie mniej jednak, żeby ten numer co kolwiek znaczył, to ładowarka musiała by przechodzić okresowe przeglądy. Nikt tego nie robi bo drogo i ''przecież to nie potrzebne''. Po za tym jedyną Ł-34 która by była wstanie przejść kontrolę była by prawdopodobnie ta Żbika. A ładowarki to czasem nie podlegają pod inny urząd czy tam instytut górnictwa?Nie posiada rejestracji, ale wydaje mi się, że posiada numer dopuszczenia UDT, który bywa naniesiony w jakimś "subtelnym" miejscu. Ale wydaje mi się, bo nie wiem :)
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
No to jest oczywiste :) Ale właśnie dlatego jeśli zmniejszy się redukcję za dyferencjałem, to zębatki w dyferencjale mogą znowu zacząć strzelać, bo będzie działać na nie większa siła. Przy przełożeniu z12/z20 ten stosunek będzie wynosił nie 1/3 a 3/5 siły, która do dyferencjału wchodzi.CamelXP pisze:Gdzieś kiedyś czytałem, że układy napędowe projektuje się tak, żeby jak największa część całego układu pracowała z możliwie najmniejszymi momentami.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
Nikt tego nie robi póki na budowie się nic nie stanie :)Błotnik pisze:O UDT nie pomyślałem. Nie mniej jednak, żeby ten numer co kolwiek znaczył, to ładowarka musiała by przechodzić okresowe przeglądy. Nikt tego nie robi bo drogo i ''przecież to nie potrzebne''. Po za tym jedyną Ł-34 która by była wstanie przejść kontrolę była by prawdopodobnie ta Żbika. A ładowarki to czasem nie podlegają pod inny urząd czy tam instytut górnictwa?Nie posiada rejestracji, ale wydaje mi się, że posiada numer dopuszczenia UDT, który bywa naniesiony w jakimś "subtelnym" miejscu. Ale wydaje mi się, bo nie wiem :)
Ostatnio słyszało się o paru przypadkach przewrócenia się dźwigów. Sadzisz, że ktoś puścił płazem nieważny przegląd techniczny "bo drogo" ?
Kto miał ten po łbie za to dostał zapewne solidnie.
Ja jak jeździłem busem z windą to normalnie jeździłem na przeglądy z windą i koleś normalnie mi przybijał pieczątkę w "dowodzie rejestracyjnym" windy.
-
- Posty: 225
- Rejestracja: 2013-08-20, 18:45
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Ładowarki nie podlegają dozorowi technicznemu, ponieważ nie znajdują się na liście urządzeń technicznych wymienionych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2012 r. w sprawie rodzajów urządzeń technicznych podlegających dozorowi technicznemu (Dz. U. 2012 nr 0 poz. 1468).Iasafaer pisze:Nie posiada rejestracji, ale wydaje mi się, że posiada numer dopuszczenia UDT, który bywa naniesiony w jakimś "subtelnym" miejscu. Ale wydaje mi się, bo nie wiem :)
Odnośnie ostatnich wypadków, to jeśli masz na myśli żurawie wieżowe na Elektrowni Opole (pierwszy wypadek przy próbach i drugi w którym zginęło dwóch pracowników) to nikt po łbie nie oberwał...
Pozdrawiam
cody1976
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Mam już gotowy most przedni. Było trochę kombinacji, bo ramię po opuszczeniu sporo miejsca zajmuje i dość mocno musiałem go okroić.
Tylni będzie łatwiejszy, więc zaraz pewnie też wrzucę :)
=====
Jest i tylni:
Tylni będzie łatwiejszy, więc zaraz pewnie też wrzucę :)
=====
Jest i tylni:
Ostatnio zmieniony 2016-09-26, 00:55 przez Żbik, łącznie zmieniany 1 raz.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
Miałem na myśli zmniejszenie redukcji za silnikiem, teraz jest 1:5.Żbik pisze:No to jest oczywiste :) Ale właśnie dlatego jeśli zmniejszy się redukcję za dyferencjałem, to zębatki w dyferencjale mogą znowu zacząć strzelać, bo będzie działać na nie większa siła. Przy przełożeniu z12/z20 ten stosunek będzie wynosił nie 1/3 a 3/5 siły, która do dyferencjału wchodzi.CamelXP pisze:Gdzieś kiedyś czytałem, że układy napędowe projektuje się tak, żeby jak największa część całego układu pracowała z możliwie najmniejszymi momentami.
Hey! you're banjaxed!
Hey! you're screwed!
And death is coming for you!
Hey! you're screwed!
And death is coming for you!
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Czyli przed dyferencjałem, a nie za :) No tak, to jedyne sensowne wyjście żeby nie obciążać zębatek w mechanizmie różnicowym. Problem w tym, że nie bardzo jest jak tę redukcję zrobić. Fajnie da się to zrobić przez przełożenie z12/z36 ale XL jest o studa za wysoko żeby spasował się z wałem napędowym, dlatego tuż za nim jest para z8, co powoduje, że redukcja z12/z36 z przodu się nie zmieści :(CamelXP pisze:Miałem na myśli zmniejszenie redukcji za silnikiem
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
-
- Posty: 572
- Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
- Lokalizacja: Rybnik okolice
- brickshelf: Tranzystor
-
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Szczerze mówiąc - nie chce mi się :) Trzeba by wrócić do poprzedniego ułożenia elementów - L znowu na tył, autozawór na przód (on tam miał problemy z włączaniem się ze względu na spore zagęszczenie kabli). Teraz jest dobrze.Tranzystor pisze:Proszę zmienić silnik na L.
Całe podwozie wygląda teraz tak:
[img]http://www.00453005_0000002.pl/other/Zbik/L34B/Axle_both.jpg[/img]
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi