[MOC] Skrzynia biegów 8 biegowa
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
[MOC] Skrzynia biegów 8 biegowa
Na wstępie - nie wiem czy ktoś już kiedyś zbudował coś takiego, lub wykorzystał ten pomysł (nawiasem mówiąc wpadłem na to niedawno) bo Ja takiej przekładni i sterowanej w ten sposób nie widziałem.
Jeśli powielam czyjś pomysł przepraszam ale to nieświadomie
Przełożeń w sumie jest 12 ale część się dubluje więc mamy 4 różne do przodu i 4 różne do tyłu (piszę do przodu i do tyłu bo w tym przypadku ruchy silnika lewe czy prawe też mają wpływ na całkowite przełożenie - 2 silniki).
Skrzynia jest wygodna, bo silniki ją napędzające jednocześnie służą do zmiany biegów - np:
-lewe obroty silnika 1 - 1 bieg
-lewe obroty silnika 1 + lewe obroty silnika 2 - 2 bieg
-lewe obroty silnika 1 + prawe obroty silnika 2 - 3 bieg
-prawe obroty silnika 2 - 4 bieg
Zakładając że to były biegi do przodu, do tyłu jest odwrotnie
Skrzynia na zdjęciach jest duża ale to prototyp-można ją zmniejszyć
Zdjęcia z konieczności są tu (brickshelf ma na razie problemy):
Jeśli powielam czyjś pomysł przepraszam ale to nieświadomie
Przełożeń w sumie jest 12 ale część się dubluje więc mamy 4 różne do przodu i 4 różne do tyłu (piszę do przodu i do tyłu bo w tym przypadku ruchy silnika lewe czy prawe też mają wpływ na całkowite przełożenie - 2 silniki).
Skrzynia jest wygodna, bo silniki ją napędzające jednocześnie służą do zmiany biegów - np:
-lewe obroty silnika 1 - 1 bieg
-lewe obroty silnika 1 + lewe obroty silnika 2 - 2 bieg
-lewe obroty silnika 1 + prawe obroty silnika 2 - 3 bieg
-prawe obroty silnika 2 - 4 bieg
Zakładając że to były biegi do przodu, do tyłu jest odwrotnie
Skrzynia na zdjęciach jest duża ale to prototyp-można ją zmniejszyć
Zdjęcia z konieczności są tu (brickshelf ma na razie problemy):
Ostatnio zmieniony 2007-12-29, 14:29 przez Emilus, łącznie zmieniany 2 razy.
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2432
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Jeżeli system da się wykorzystać pod obciążeniem (w pojeździe), to będzie to pierwsza naprawdę praktyczna skrzynia, bez dodatkowej pneumatyki do zmiany biegów czy Bóg wie czego... Bardzo ciekawe! Czekam na wyniki testów!
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
Hmmm... jako, że bawiłem się w sumator i jestem praktykiem, to podchodzę do patentu sceptycznie. To oczywiście będzie działać. Ale nie będzie efektywne. Bo zamiast maksymalnie wykorzystywać możliwości silników, one tutaj ze sobą "walczą", na szczęście sumator chroni je przed obrażeniami.
Więc do konstrukcji, która ma być mocna, lub szybka to sie nie nadaje. Jedynie do pojazdu, który ma "ładnie jeździć, przyspieszać i zwalniać". Do tego patent nie da się raczej zastosować przy sterowaniu RC. Za to przy nowej elektryce i możliwościach zmieniania polaryzacji, tych wszystkich magicznych przełącznikach, powinno się udać.
Więc do konstrukcji, która ma być mocna, lub szybka to sie nie nadaje. Jedynie do pojazdu, który ma "ładnie jeździć, przyspieszać i zwalniać". Do tego patent nie da się raczej zastosować przy sterowaniu RC. Za to przy nowej elektryce i możliwościach zmieniania polaryzacji, tych wszystkich magicznych przełącznikach, powinno się udać.
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Jakbyś przeczytał dokładnie to co napisałem to byś wiedział, że na dwóch z czterech biegach do przodu i tak samo do tyłu pracuje tylko jeden lub drugi silnik! Więc one ze sobą w takim wypadku nie walczą!Hmmm... jako, że bawiłem się w sumator i jestem praktykiem, to podchodzę do patentu sceptycznie. To oczywiście będzie działać. Ale nie będzie efektywne. Bo zamiast maksymalnie wykorzystywać możliwości silników, one tutaj ze sobą "walczą", na szczęście sumator chroni je przed obrażeniami.
Ostatnio zmieniony 2007-08-30, 15:00 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Na razie nie mam czym zrobić filmiku
Brickshelf już działa, to linki:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=273776
Brickshelf już działa, to linki:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=273776
Dwóch z czterech. Czyli na dwóch jest inaczej. Na przykład tak:Emilus pisze:Jakbyś przeczytał dokładnie to co napisałem to byś wiedział, że na dwóch z czterech biegach do przodu i tak samo do tyłu pracuje tylko jeden lub drugi silnik! Więc one ze sobą w takim wypadku nie walczą!Hmmm... jako, że bawiłem się w sumator i jestem praktykiem, to podchodzę do patentu sceptycznie. To oczywiście będzie działać. Ale nie będzie efektywne. Bo zamiast maksymalnie wykorzystywać możliwości silników, one tutaj ze sobą "walczą", na szczęście sumator chroni je przed obrażeniami.
-lewe obroty silnika 1 + prawe obroty silnika 2 - 3 bieg
Nie atakuję, jedynie podkreślam pewien aspekt tego rozwiązania.
Maksymalne wykorzystanie obu silnikach ma miejsce tylko na jednym biegu?
-lewe obroty silnika 1 + lewe obroty silnika 2 - 2 bieg
Ostatnio zmieniony 2007-08-30, 19:04 przez smyk, łącznie zmieniany 2 razy.
Jak wiadomo - skrzynia powinna różnicować obroty i - odwrotnie proporcjonalnie - moc.
Czy dobrze kojarzę, że w tym rozwiązaniu na poszczególnych 'biegach' moc również rośnie wraz z obrotami? Bo na to mi wygląda po bliższym przyjrzeniu?
Przecież jeżeli mamy jeden bieg, na którym chodzi jeden silnik,
i poprzez dyferencjał dołączymy drugi silnik, to w efekcie otrzymamy wzrost i mocy i prędkości obrotowej. A tak nie powinno być, bo wtedy najwyższą moc (czy moment obrotowy) będziemy mieli na najwyższym biegu, gdzie są również najwyższe obroty!
To jednak jakiś podejrzany patent
Niech ktoś proszę potwierdzi lub zaprzeczy czy dobrze myślę.
V1
Czy dobrze kojarzę, że w tym rozwiązaniu na poszczególnych 'biegach' moc również rośnie wraz z obrotami? Bo na to mi wygląda po bliższym przyjrzeniu?
Przecież jeżeli mamy jeden bieg, na którym chodzi jeden silnik,
i poprzez dyferencjał dołączymy drugi silnik, to w efekcie otrzymamy wzrost i mocy i prędkości obrotowej. A tak nie powinno być, bo wtedy najwyższą moc (czy moment obrotowy) będziemy mieli na najwyższym biegu, gdzie są również najwyższe obroty!
To jednak jakiś podejrzany patent
Niech ktoś proszę potwierdzi lub zaprzeczy czy dobrze myślę.
V1
\/1 ______________