Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Most, jakże by inaczej - KOLEJOWY!
Autor Wiadomość
szarikm 
Adminus Emeritus


Wiek: 34
Dołączył: 03 Lis 2005
Wpisy: 1271
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-08-31, 20:44   [MOC] Most, jakże by inaczej - KOLEJOWY!

Witam

Most powstał nie dawno, tydzień temu. Zbudowany na "potrzeby" wystawy w Kielcach. Na początku zbudowałem konstrukcję, na której wspierały się tory oraz kratownicę u dołu.
Brat stwierdził, że wygląda jak kładka dla pieszych, więc......... postanowił mi pomóc w rozbudowie mostu o górne przęsła!! byłem zaskoczony :)
Także prezentowany most ma dwóch "ojców" mnie oraz mojego nie legowego brata - Pucydrona :)
Oto i most:


GALERIA
_________________
szarikm
FAQ początkującego AFOLa
Ostatnio zmieniony przez Maciej Drwięga 2007-12-29, 19:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 31
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 1973
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2007-08-31, 20:47   

Sprawdzales jak ze sztywnoscia? Jest funkcjonalny? Chodzi mi o to, czy pociag moze smialo po nim jechac i sie toto nie zarwie pod nim.
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

 
 
 
szarikm 
Adminus Emeritus


Wiek: 34
Dołączył: 03 Lis 2005
Wpisy: 1271
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-08-31, 20:52   

Kubrick napisał/a:
Sprawdzales jak ze sztywnoscia? Jest funkcjonalny? Chodzi mi o to, czy pociag moze smialo po nim jechac i sie toto nie zarwie pod nim.

:/ zapomniałem o tym napisać.

Załozeniem budowy, było właśnie wytrzymanie przejeżdzającego pociągu :)

Most jest sztywny i wyrztymały jak Wasze ramy w cięzarówkach. Dwie potężne belki złożone z 3 technic bricków 16L, (piny co drugi otwór + kratownica od spodu).

Pociąg może jechać swobodnie, most nie rozleci się przy pierwszy lepszym przejeździe, ewentualnie może się cała konstrukcja ześliznąć ze stołu na glebę - ale to można pominąć ze względów oczywistych.
_________________
szarikm
FAQ początkującego AFOLa
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 31
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 1973
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2007-08-31, 20:54   

szarikm napisał/a:
spoko, spoko, sztywny i wyrztymały jak Wasze ramy w cięzarówkach.
Skad wiesz jak u mnie ze sztywnoscia? ;) Na dywanie naprawde nie miales miarodajnego testu :P
szarikm napisał/a:
Dwie potężne belki złożone z 3 technic bricków 16L, piny co drugi otwór.
Brzmi ostro :)
Juz nie moge sie doczekac, az to zobacze.
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

 
 
 
szarikm 
Adminus Emeritus


Wiek: 34
Dołączył: 03 Lis 2005
Wpisy: 1271
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-08-31, 20:57   

Kubrick napisał/a:
Skad wiesz jak u mnie ze sztywnoscia?

Na "Wyrzymałości Materiałów" dowiedziałem się m.in., że:
Cytat:
Najważniejsze warunki przy wyboczeniach to: sztywności i bezpieczeństwa

trochę smiechu było....
_________________
szarikm
FAQ początkującego AFOLa
 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 34
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2037
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2007-08-31, 22:16   

Niezłe, niezłe. Troszkę rażą dziury w belkach, ale "bryła" całości robi bardzo pozytywne wrażenie. Zresztą - mam słabość do mostów.
 
 
 
orion_blue
[Usunięty]

Wysłany: 2007-09-03, 21:52   

fajna sprawa, zrób teraz most na dwa tory :P
 
 
 
trubal 
collection rebuilder


Wiek: 34
Dołączył: 13 Cze 2007
Wpisy: 299
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2007-09-05, 11:43   

przypomniała mi się od razu gierka bridge builder, jest mega :)
_________________
"I got a bad feeling about this..."

Mój sklep BL:
www.brickbox.prv.pl
 
 
 
 
pawelec 

Wiek: 47
Dołączył: 28 Gru 2006
Wpisy: 107
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-01-01, 23:35   

Fajny mostek.

Ale mam jedno pytanie: czy użycie tych ukośnych axli ma jakiś sens?
Są one łączone łącznikami, czyli pod obciążeniem axle mogą się rozjeżdżać.
Co innego gdyby to były pojedyńcze axle.

Co o tym myślisz?

Pozdrawiam
Paweł.
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
 
szarikm 
Adminus Emeritus


Wiek: 34
Dołączył: 03 Lis 2005
Wpisy: 1271
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-01-02, 00:36   

pawelec napisał/a:
czy użycie tych ukośnych axli ma jakiś sens?
Jak najbardziej! Są to "zastrzały" które uniemożliwiają przemieszczanie się elementów ram względem siebie - montuje się je po przekątnych.
Np. masz kwadrat złożony z 4 belek/liftarmów (belki połączone ze sobą na końcach belek jednym pinem) - może go bardzo łatwo przerobić na romb, przemieszczając boki naprzeciwległe w przeciwne strony. Zastrzał uniemożliwia przemieszczanie się belek. Jeden zastrzał blokuje w jedną stronę.
pawelec napisał/a:
Są one łączone łącznikami, czyli pod obciążeniem axle mogą się rozjeżdżać.
Dlatego też, może tego nie zauważyłeś, przy głównym słupie zastrzały schodzą się (nie są rówloległe). Dzięki temu, usiłując przekręcić słup w którąkolwiek stronę, jeden zastrzał jest rozciągany (rozsuwa się), ale za to drugi jest ściskany (dociska się elementy) - i on właśnie odpowiada za blokowanie przekręcania.
Pozostałe dwie pary po bokach, również w ten sam sposób są chronione przez roszczepieniem się. Obojętnie z której strony (w płaszczyźnie kratownicy) podziałasz siłą zawsze trzy zastrzały będą się rozciągać (luzować się) i trzy będa się ściskać (zaciskać).
_________________
szarikm
FAQ początkującego AFOLa
 
 
 
pawelec 

Wiek: 47
Dołączył: 28 Gru 2006
Wpisy: 107
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-01-02, 22:35   

Szacuneczek dla wiedzy kolegi :)

I za to lubię to forum :) Właśnie dowiedziałem się czegoś o budowaniu mostów kratowych. Ciekawe jakby linowy zrobić.....
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
 
szarikm 
Adminus Emeritus


Wiek: 34
Dołączył: 03 Lis 2005
Wpisy: 1271
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-01-02, 22:55   

Cytat:
Szacuneczek dla wiedzy kolegi :)
Dziękuję, miło mi to słyszeć :)
Teraz już wiesz dlaczego na drzwiach do stodoły od strony budynku jest zbita z desek litera "Z" :D

pawelec napisał/a:
Właśnie dowiedziałem się czegoś o budowaniu mostów kratowych. Ciekawe jakby linowy zrobić.....
Z lin będzie to samo: jedna będzie wiotczeć, druga się napinać. Zauważyłem nawet taki patent w dużych samochodach dostawczych z plandeką rozpiętą na lichej konstrukcji.
_________________
szarikm
FAQ początkującego AFOLa
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,085 sekundy. Zapytań do SQL: 10