Przedstawiam Mercedesa Unimoga U4000, którym startowałem w poprzednim sezonie STT.
Budując samochód chciałem silniki i skrzynie umieścić w mostach napędowych w celu redukcji strat w układzie napędowym. Z przodu silnik ze skrzynią jest nad osią i waha się tak jak zawieszenie przez co w kabinie musi mieć miejsce - stąd te dziury w podłodze kabiny.
Kabina wzorowana na Unimogu użytkownika Pat-Ard z tego tematu.
Przednie zawieszenie można pobrać tu
Tylne zawieszenie można pobrać tu
Całe autko można pobrać tu
Kilka fotek auta w akcji:
Reszta galerii tu
Kilka zdjęć autorstwa Lomeltora
I film autorstwa Noniusza
Samochód może się wydawać nieco skomplikowany w kilku miejscach, ale dzielnie jeździł.
Pakę ma z pokrywki pudełka klocków.
[MOC] Unimog U4000+instrukcja LDD
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
[MOC] Unimog U4000+instrukcja LDD
Ostatnio zmieniony 2016-12-14, 08:58 przez krowkens, łącznie zmieniany 2 razy.
- noniusz
- VIP
- Posty: 1073
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: gkurkowski
- Kontakt:
-
Estetycznie - od samego początku podobało mi się wymodelowanie kabiny, od razu widać, co to za auto.
Technicznie - w recenzji nie napisałeś podstawowych danych, więc ja trochę dopiszę - bieg szybszy przełożenie 1:1.8, jak dobrze kojarzę, najszybsze auto w tym sezonie STT, można było "poczuć" na zawodach, gdy trafiały się dłuższe przejazdy między bramkami lub przeszkodami, mogłeś sporo nadrabiać.
Z mojego laickiego punktu widzenia auto miało 2 wady:
1) było dość wąskie, środek ciężkości był dość wysoko przez co auto było dość wywrotne.
2) bardzo podoba mi się zabudowa podwozia półokrągłymi panelami, ale ze względu na duży rozstaw osi jeśli mnie pamięć nie myli auto potrafiło zawiesić się na poprzecznej przeszkodzie.
Technicznie - w recenzji nie napisałeś podstawowych danych, więc ja trochę dopiszę - bieg szybszy przełożenie 1:1.8, jak dobrze kojarzę, najszybsze auto w tym sezonie STT, można było "poczuć" na zawodach, gdy trafiały się dłuższe przejazdy między bramkami lub przeszkodami, mogłeś sporo nadrabiać.
Z mojego laickiego punktu widzenia auto miało 2 wady:
1) było dość wąskie, środek ciężkości był dość wysoko przez co auto było dość wywrotne.
2) bardzo podoba mi się zabudowa podwozia półokrągłymi panelami, ale ze względu na duży rozstaw osi jeśli mnie pamięć nie myli auto potrafiło zawiesić się na poprzecznej przeszkodzie.
Nie zwróciłem wcześniej uwagi, ale wydaje się bardzo pomysłowe, niestety pomysł ma rację bytu tylko w aucie 4x4.krowkens pisze:Z przodu silnik ze skrzynią jest nad osią i waha się tak jak zawieszenie przez co w kabinie musi mieć miejsce
- Uncle Jaca
- Posty: 1122
- Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- brickshelf: jacaelnegro
-
Jest i Mercedes :)
Dziękówka za instrukcje, z pewnością sobie zbuduję aby obadać na spokojno, zwłaszcza zmiana mnie interesuje na 1osi.
Ładny, szybki, zwrotny. Wywrotny jednak i potrafiący zawisnąć. Jak sam zauważyłeś skomplikowany względem moich konstrukcji :) Nie zauważyłem jednak aby nadmiernie wymagał serwisowania podczas rajdów, także raczej konstrukcja na plus. Wymagający jednak sporego objeżdżenia to i wynik byłby lepszy aczkolwiek kilka sekcji ukradłeś ;) Raczej utwardziłbym tą pierwszą oś, bo często na twarz leciał.
Taka gibana oś spokojnie również w 6x6 do wykorzystania.
I powiedz Tomku, zauważyłeś abyś dzięki takiej budowie faktycznie miał więcej mocy? Jak oceniasz taką konstrukcję sam? Opłaca sie taka kombinacja czy nie czy może niezauważalnie? Jakie wnioski?
Dziękówka za instrukcje, z pewnością sobie zbuduję aby obadać na spokojno, zwłaszcza zmiana mnie interesuje na 1osi.
Ładny, szybki, zwrotny. Wywrotny jednak i potrafiący zawisnąć. Jak sam zauważyłeś skomplikowany względem moich konstrukcji :) Nie zauważyłem jednak aby nadmiernie wymagał serwisowania podczas rajdów, także raczej konstrukcja na plus. Wymagający jednak sporego objeżdżenia to i wynik byłby lepszy aczkolwiek kilka sekcji ukradłeś ;) Raczej utwardziłbym tą pierwszą oś, bo często na twarz leciał.
Taka gibana oś spokojnie również w 6x6 do wykorzystania.
I powiedz Tomku, zauważyłeś abyś dzięki takiej budowie faktycznie miał więcej mocy? Jak oceniasz taką konstrukcję sam? Opłaca sie taka kombinacja czy nie czy może niezauważalnie? Jakie wnioski?
Pies utonął, łańcuch pływa
DziękiM_longer pisze:Ja chciałbym tylko dodać, że skrzynia biegów przesuwana w poprzek mostu jest świetna :)
Po zbudowaniu tych kilku trialówek zauważyłem że jeśli napęd od silnika do kół przechodzi przez mniej otworów w liftach tym lepiej. Każde takie "łożysko" podpierające oś generuje straty. Wykorzystanie nawet osiek ze stopem (np Axle 4,5,8 with stop) jeśli ten stop kończy się w otworze lifta jest niewskazane.Uncle Jaca pisze:I powiedz Tomku, zauważyłeś abyś dzięki takiej budowie faktycznie miał więcej mocy? Jak oceniasz taką konstrukcję sam? Opłaca sie taka kombinacja czy nie czy może niezauważalnie? Jakie wnioski?
Uważam że mocy w tym przypadku było więcej, a raczej że strat było mniej. Opłaciło się troszkę przykombinować mimo że nie znalazło to jakiegoś wyjątkowego potwierdzenia w wynikach, ale dawało radość z jazdy.