Bricklink Stud.io

Mindstorms, WeDo, Lego Digital Desinger, Stud.io

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Jarema1980
Posty: 207
Rejestracja: 2015-04-07, 19:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

#31 Post autor: Jarema1980 »

Kto wie kiedy odbędzie się oficjalna premiera ?

Tranzystor
Posty: 572
Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
Lokalizacja: Rybnik okolice
brickshelf: Tranzystor

 

#32 Post autor: Tranzystor »

Tego nie wie nawet Jung-Ju Kim.

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#33 Post autor: Szerszen »

M_longer pisze:
zajac_poziomka pisze:To wszystko? Żadnego popularnego 3d? Bieda straszna.
To ma służyć do kupowania klocków na BL, nie do renderowania :D
Akurat export do PoVraya daje możliwość nawet raytracingu a nie tylko renderowania ;-)
A z samego POV-raya do CAD'a powinno dać się przewalić bez problemu, w końcu to strukturalny język programowania niemalże.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

zajac_poziomka
Posty: 9
Rejestracja: 2015-04-20, 19:11
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#34 Post autor: zajac_poziomka »

Szerszen pisze:Akurat export do PoVraya daje możliwość nawet raytracingu a nie tylko renderowania ;-)
A z samego POV-raya do CAD'a powinno dać się przewalić bez problemu, w końcu to strukturalny język programowania niemalże.
RayTracing daje fajne efekty, ale nie każdy ma czas czekać miesiącami, żeby zobaczyć większy obrazek :)

POVray -> CAD -> 3d to też jest nie najlepsze rozwiązanie.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#35 Post autor: M_longer »

zajac_poziomka pisze:
Szerszen pisze:Akurat export do PoVraya daje możliwość nawet raytracingu a nie tylko renderowania ;-)
A z samego POV-raya do CAD'a powinno dać się przewalić bez problemu, w końcu to strukturalny język programowania niemalże.
RayTracing daje fajne efekty, ale nie każdy ma czas czekać miesiącami, żeby zobaczyć większy obrazek :)

POVray -> CAD -> 3d to też jest nie najlepsze rozwiązanie.
A tak właściwie to po co tak kombinować?

Jetboy

#36 Post autor: Jetboy »

Zrobią pewnie modyfikacje bluerendera żeby łykał pliki ze stud.io

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#37 Post autor: M_longer »


Awatar użytkownika
ELEMENT
Posty: 542
Rejestracja: 2013-12-30, 15:14
Lokalizacja: Poznań/Yorkshire
brickshelf: PP-ELEMENT

 

#38 Post autor: ELEMENT »

No nie wiem czy to aż takie kombinowanie Longer, zależy jak na to spojrzysz. Szczególnie jeśli weźmiesz pod uwagę czas.

Z CAD-ów, to np. Inventor, zdaje się od 2015 roku posiada wbudowany rendering, który jest bardzo szybki i daje niezłe efekty. Dla przykładu technicowy pin:

Obrazek

Nadto można przy modelu złożeniowym włączyć detekcję kolizji i składać prawie jak w LDD, więc to całkiem niezłe narzędzie. Ułatwia sprawę, a nie utrudnia :-)

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#39 Post autor: M_longer »

ELEMENT pisze:Ułatwia sprawę, a nie utrudnia :-)
Kwestia nieprzyzwyczajania. Chyba,. Po prostu opanowałem LDD i LDrawa na tyle, że nie potrzebuję innych programów :)

Awatar użytkownika
CamelXP
VIP
Posty: 321
Rejestracja: 2011-11-05, 19:07
Lokalizacja: Lubin / Norymberga

#40 Post autor: CamelXP »

Wam też w drzewie palety elementów podświetla kategorię o dwa wiesze wyżej niż kursor?

EDYTA

I nie rozwija kategorii.... I nie można poruszać się przy pomocy klawiatury?
Ostatnio zmieniony 2016-11-29, 20:55 przez CamelXP, łącznie zmieniany 1 raz.
Hey! you're banjaxed!
Hey! you're screwed!
And death is coming for you!

Muszel
Posty: 178
Rejestracja: 2016-06-05, 18:51
Lokalizacja: Łódź
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#41 Post autor: Muszel »

ELEMENT pisze:Z CAD-ów, to np. Inventor, zdaje się od 2015 roku posiada wbudowany rendering, który jest bardzo szybki i daje niezłe efekty. Dla przykładu technicowy pin:
Conajmniej od 2013 jest renderowanie ;) z wcześniejszymi nie miałem do czynienia.

P. S. Skąd masz tak dokładny model pinu? :) eksport skądś czy własny?
Ostatnio zmieniony 2016-11-29, 23:29 przez Muszel, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#42 Post autor: M_longer »

Muszel pisze:P. S. Skąd masz tak dokładny model pinu? :) eksport skądś czy własny?
To wygląda jak model pinu z LDrawa :)

zajac_poziomka
Posty: 9
Rejestracja: 2015-04-20, 19:11
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#43 Post autor: zajac_poziomka »

M_longer pisze:A tak właściwie to po co tak kombinować?
Bo nie ma dobrego sposobu na przyjemne budowanie i zarazem łatwe i szybkie renderowanie modeli.
W LDD budowa modelu jest prosta i sprawia dużo frajdy, ale później trzeba używać POV-raya, żeby uzyskać obrazek. A to trwa całą wieczność.
Ldraw daje ogromne możliwości, ale modele konwertowane w blenderze są dość proste i mają sporo błędów. Zmiana wzoru studów na bardziej okrągłe i dołożenie loga sprawia, że wszystko wygląda ładnie, ale ładowanie większego projektu potrafi zarżnąć chyba każdy komputer.
Optymalnym narzędziem wydaje się MecaBricks. Można importować modele z LDD i eksportować do popularnych formatów 3d. Ma też nieźle dobrane kolory i materiały. Problemem jest tylko brak sporej liczby, zwłaszcza starszych, części.
Dlatego jestem zainteresowany stud.io.
M_longer pisze:Jest recenzja na Bricksecie:

http://brickset.com/article/24920/building-with-stud-io
Dzięki za linka. Przeczytam.

Jetboy

#44 Post autor: Jetboy »

zajac_poziomka pisze:
M_longer pisze:A tak właściwie to po co tak kombinować?
Bo nie ma dobrego sposobu na przyjemne budowanie i zarazem łatwe i szybkie renderowanie modeli.
W LDD budowa modelu jest prosta i sprawia dużo frajdy, ale później trzeba używać POV-raya, żeby uzyskać obrazek. A to trwa całą wieczność.
Bluerender czyta i renderuje pliki lxf. Łatwo szybko i przyjemnie. Modele klocków bierze z bazy LDD. Jest też zmodyfikowana wersja która używa tych modeli klocków co povray, ale obrazki są ze znakiem wodnym.

zajac_poziomka
Posty: 9
Rejestracja: 2015-04-20, 19:11
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#45 Post autor: zajac_poziomka »

Dostałem zaproszenie do stud.io :) Zaraz zacznę budować i zobaczę jak się to sprawuje.
Jetboy pisze:Bluerender czyta i renderuje pliki lxf. Łatwo szybko i przyjemnie. Modele klocków bierze z bazy LDD. Jest też zmodyfikowana wersja która używa tych modeli klocków co povray, ale obrazki są ze znakiem wodnym.
Ale chyba te modele nie mają loga Lego na pinach.

ODPOWIEDZ