Jest zima to musi być zimno i musi padać śnieg, ale zazwyczaj drogowcy o tym zapominają i co roku zaskakuje ich śnieg. Postanowiłem więc wziąć sprawy w swoje ręce i stawić czoło śniegowi na ulicach. Oczywiście przy pomocy pługu śnieżnego.
Zaczynając od przodu. Operowanie pługiem odbywa się za pomocą 2 małych siłowników śrubowych, jeden do podnoszenia- opuszczania, drugi do obracania pługiem na boki. Zakres obrotu pługu w lewą stronę jest mniejszy niż w prawą. Do napędu każdej z funkcji służy po jednym silniku M.
W wyglądzie kabiniy można doszukać się podobieństw do ciężarówek MAN. Posada ona otwierane drzwi oraz detale we wnętrzu. Oczywiście jest odchylana. Pod kabiną znajduje się atrapa silnika V6. Za kabiną umiejscowiony jest BaterryBox który można łatwo wyciągnąć.
Jeśli chodzi o piaskarkę to działa nawet sprawnie. Jako surowca użyłem half bushów. Do napędu piaskarki służy silnik M umieszony w zbiorniku. Piaskarka nie jest włączana bezpośrednio z pilota tylko służy do tego PF switch umieszczony po prawej stronie pojazdu. Cała zasada działanie opiera się generalnie na kole zębatym z36 oraz discu 3x3.
Do napędu ciężarówki służy silnik Xl z przełożeniem 1:2.3. Do skrętu służy silnik Servo. Model porusza się wystarczająco sprawnie, może nie jest demonem prędkości ale też w założeniu nie miał nim być. Z przodu znajdują sie też światła zamocowane bezpośrednio do pługu.
To chyba wszystko z mojej strony, czekam na Wasze komentarze.
Światła z pługu przeniósłbym na kabinę, albo na mocowanie pługu. Bo w położeniu roboczym ... widać to na ostatniej fotce.
Podobają mi się detale w kabinie. Gratuluję udanego modelu :)
... Jest zima to musi być zimno i musi padać śnieg, ale zazwyczaj drogowcy o tym zapominają i co roku zaskakuje ich śnieg. Postanowiłem więc wziąć sprawy w swoje ręce i stawić czoło śniegu na ulicach. Oczywiście przy pomocy pługu śnieżnego...
Cytat z kultowego "Misia" "jak jest zima, to musi być zimno"
i to prawda, że drogowcy jak zwykle zaskoczeni :D choć powinni się już przyzwyczaić, że w tym okresie można spodziewać się ujemnych temperatur i opadów śniegu
Diabolique napisał/a:
Światła z pługu przeniósłbym na kabinę, albo na mocowanie pługu. Bo w położeniu roboczym ... widać to na ostatniej fotce.
Podobają mi się detale w kabinie. Gratuluję udanego modelu :)
Wydaje mi się, że Diabolique ma chyba rację odnośnie świateł, że powinny być zamontowane na stałe gdzieś nad pługiem, a nie na samym pługu. Poza tym przyzwyczaiłeś nas do bardzo fajnych i udanych modeli :)
_________________ Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
Jeśli chodzi o śnieg to testowałem go na balkonie na mokrym śniegu i nawet nie chciał ruszyć. Nie wiem jak będzie na suchym bo na balkonie ani grama śniegu, a nie mam w okolicy zbytnio kawałka prostego terenu
Bardzo ładna konstrukcja. Przychylę się do jednej z opinii lampy powinny być zamontowane na podnośniku pługa tak by świeciły na wprost niezależnie od położenia lemiesza.
Dodatkowo sam lemiesz powinien mieć luz kiedy jest opuszczony. Na filmie widać, że każde najechanie na nierówność tutaj pin powoduje podniesienie lemiesza i przepuszczanie kolejnych pinów.
_________________ Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 100%
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich wpisów Nie możesz usuwać swoich wpisów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum