[MOC] Sprzęgło odśrodkowe
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Sprzęgło odśrodkowe
Witam wszystkich.
Nareszcie udało mi się coś stworzyć
Ostatnio dużo pracuję i braknie mi czasu na te i inne przyjemności
Chciałem wrzucić fotki na BS ale nie mogę się zalogować :O
Sprzęgło odśrodkowe, cierne, widziane już na BS, teraz w wersji skompresowanej
Ilość nieoryginalnych części: 3
- obciążenia wahadełek, sztuk dwie (zaznaczone na niebiesko, śrubki z łożyskiem, są
zakręcone leciutko, nie niszczą klocków)
- "tarcza sprzęgła", uszczelka do baterii wannowej, gumowa, miękka umocowana między felgą a oponką małą na wałku napędzanym
Oczywiście jeżeli ktoś ma propozycję zastąpienia tych nieoryginalnych oryginalnymi przy
zachowaniu obecnych właściwości to ja jestem otwarty
Zasady działania chyba nie muszę tłumaczyć
Ze wstępnych prób na prowizorycznym podwoziu wynika że działa całkiem sprawnie, fajnie
przenosi tylko tyle mocy ile potrzeba, nie łamiąc starych z8 w ostatniej parze zębatek,
przełożenie to 1:9 (o ile się nie mylę, trzy pary redukcyjne z z8 na z24)
Ale mam problem, siły działające na układ, na obrazku powyżej (zaznaczone na zielono), powodują że "korpus
sprzęgła (zaznaczony na czerwono) się rozsuwa i
klinuje między brickami, tutaj prośba do Was
Mam duże braki w klockach, czyli nie mam żadnej sensownej części którą mógłbym użyć do
korpusu, potrzebuję konkretnych propozycji jakimi klockami zastąpić korpus tak żeby go
zblokować w sobie może liftarmy? itp
Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji i konstruktywnej krytyki
Moris
P.S. sorki za jakość zdjęć, telefon i sztuczne oświetlenie
Nareszcie udało mi się coś stworzyć
Ostatnio dużo pracuję i braknie mi czasu na te i inne przyjemności
Chciałem wrzucić fotki na BS ale nie mogę się zalogować :O
Sprzęgło odśrodkowe, cierne, widziane już na BS, teraz w wersji skompresowanej
Ilość nieoryginalnych części: 3
- obciążenia wahadełek, sztuk dwie (zaznaczone na niebiesko, śrubki z łożyskiem, są
zakręcone leciutko, nie niszczą klocków)
- "tarcza sprzęgła", uszczelka do baterii wannowej, gumowa, miękka umocowana między felgą a oponką małą na wałku napędzanym
Oczywiście jeżeli ktoś ma propozycję zastąpienia tych nieoryginalnych oryginalnymi przy
zachowaniu obecnych właściwości to ja jestem otwarty
Zasady działania chyba nie muszę tłumaczyć
Ze wstępnych prób na prowizorycznym podwoziu wynika że działa całkiem sprawnie, fajnie
przenosi tylko tyle mocy ile potrzeba, nie łamiąc starych z8 w ostatniej parze zębatek,
przełożenie to 1:9 (o ile się nie mylę, trzy pary redukcyjne z z8 na z24)
Ale mam problem, siły działające na układ, na obrazku powyżej (zaznaczone na zielono), powodują że "korpus
sprzęgła (zaznaczony na czerwono) się rozsuwa i
klinuje między brickami, tutaj prośba do Was
Mam duże braki w klockach, czyli nie mam żadnej sensownej części którą mógłbym użyć do
korpusu, potrzebuję konkretnych propozycji jakimi klockami zastąpić korpus tak żeby go
zblokować w sobie może liftarmy? itp
Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji i konstruktywnej krytyki
Moris
P.S. sorki za jakość zdjęć, telefon i sztuczne oświetlenie
Ostatnio zmieniony 2007-12-29, 14:29 przez moris, łącznie zmieniany 7 razy.
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Ja pisałem na pw, ale chyba kolea nie odebrał
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
troche jaśniej, bo nie rozumiem do czego pijeszorion_blue pisze:ale chyba wszyscy sie znają na tym xD
odebrał i się odzywał na gadulcuŻbik pisze:Ja pisałem na pw, ale chyba kolea nie odebrał
własnie o takie właściwości korpusu mi chodziło http://www.peeron.com/inv/parts/32532
tylko za duże troche, można jeszcze ciaśniej
na liftarmach może uda mi się zrobić na 6 studów długości
Proszę o wydłużenie doby do min 30 h http://www.abagdynia.pl
sprzęgło odśrodkowe nie jest wynalazkiem, znamy je dosyć długoGrand pisze:wynalazek
a czy ja napisałem że nadaje się świetnie do TrTr?Grand pisze:W TrTr go nikt nie użyje
części owszem są nieoryginalne ale działają jak należy, zło konieczne.Grand pisze:, z powodu nieoryginalnych części i tego, że rozsypie się na pierwszej, lepszej przeszkodzie
Jak napisałem:
"Oczywiście jeżeli ktoś ma propozycję zastąpienia tych nieoryginalnych oryginalnymi przy zachowaniu obecnych właściwości to ja jestem otwarty"
moment obrotowy jest przenoszony przez axle, oponkę i felgę oraz koła pasowe które są raczej dosyć wytrzymałe, jak już pisałem mechanizm przekazuje tylko tyle mocy ile potrzeba, nie łamiąc zębatek, najpierw sprzęgło po prostu będzie się ślizgać a później można by mówić o jakimkolwiek rozsypywaniu się, co do konstrukcji korpusu to właśnie po to jest ten temat żeby go wzmocnić co by się nie rozłożył w czasie pracy.
w zespole napędowym razem z automatyczną skrzynią biegów, w dużym pojeździe, coś "ala" autobus, po to też jest ślizganie się sprzęgła żeby zmiana obciążenia silnika i całego układu napędowego przy zmianie biegu nie powodowała "rozsypywania się wszystkiego"Grand pisze:więc gdzie chcesz go stosować?
Ostatnio zmieniony 2007-09-11, 19:18 przez moris, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
moris, puźniej to można uznać że Twój MOC jest owszem, fajną ciekawostką ale tylko ciekawostką. Dlaczego? Bo po pierwsze używa nieoryginalnych części czego osobiście nie uznaję. Fakt, trudno byłoby je zastąpić ale nie wydaje mi się to niewykonalne. Tylko trudne - są przecież klocki działające jak obciążniki. Po drugie, zdajesz sobie na pewno sprawę że nikt nie zastosuje tak dużego i skomplikowanego mechanizmu jeśli może go zastąpić zębatką ze sprzęgłem lub przekładnią pasową która działa jak sprzęgło. Jednym słowem - fajna konstrukcja ale IMHO sztuka dla sztuki. I robiłaby na pewno znacznie większe wrażenie gdyby była wyłącznie z klocków.
poprawione przepraszamSariel pisze:moris, puźniej...
Możliwe że popełniłem błąd nie wyjaśniając do czego dokładnie ma służyć to sprzęgło,
więc wyłuszczę to Wam teraz
Chodzi o to, żeby układ napędowy działał jak w prawdziwym pojeździe, czyli: uruchamianie silnika ---> pojazd stoi na luzie, wrzucamy jedynkę, dodajemy gazu ---> ruszamy, zwiększa się prędkość ---> zmienia się bieg w automatycznej skrzyni biegów
Jak narazie nie mam planów na TrTr, chcę zbudować coś co będzie działało jak prawdziwe.
Dlaczego takie sprzęgło a nie gumki czy zębatki ze sprzęgłem obciążeniowym?
Ponieważ silnik będzie pracował cały czas, nie chodzi tylko o poślizg przy zmianie biegu. Potrzebne będzie zmienianie prędkości obrotowej silnika, im większa predkość obrotowa tym większa siła zasprzęglania.
Silnik będzie uruchamiany na luzie i hamulcu, sprzęgło przekazywać będzie minimalny moment obrotowy, dlatego luz i hamulec. Wrzucamy pierwszy bieg (w skrzyni biegów przekazywanie napędu nie będzie realizowane przez zazębianie zębatek a przez załaczanie sprzęgieł ciernych), dodajemy gazu, pojazd rusza na dużym przełożeniu redukcyjnym, dalej dwójka itd... żeby zwolnić i zatrzymać się wrzucamy luz (lub zadziała sprzęgło jednostronne, jeżeli uda mi się takowe skonstruować) i hamujemy.
Sama skrzynia będzie sterowana pneumatyką, duża (rozsądnie duża)i skomplikowana
I właśnie o to mi chodzi
Co do sprzęgła to napewno będzie mniejsze,
Inspiracją dla mnie są autobusy miejskie w gdyni
Też mi się to nie podoba, wolałbym nie oszukiwaćSariel pisze:Dlaczego? Bo po pierwsze używa nieoryginalnych części czego osobiście nie uznaję. Fakt, trudno byłoby je zastąpić ale nie wydaje mi się to niewykonalne. Tylko trudne - są przecież klocki działające jak obciążniki.
Sariel jeżeli znasz taki klocek to proszę o linka
W woli wyjaśnienia: sprzęgło obciążeniowe tudzież bezpieczeństwa, czyli załaczające się wtedy gdy potrzeba odebrać trochę momentu obrotowego, żeby nie uszkodzić czegokolwiek. Nie daje możliwości regulowania momentu obrotowego przekazywanego dalej na koła.Sariel pisze:...przekładnią pasową która działa jak sprzęgło.
Moim pierwszym zawodem jest technik mechanik samochodowy, sprzęgło kojarzy mi się tylko z jednym
Proszę o wydłużenie doby do min 30 h http://www.abagdynia.pl
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Proszę, pierwszy z brzegu: http://www.peeron.com/inv/parts/73090bmoris pisze:Sariel jeżeli znasz taki klocek to proszę o linka