Forum LUGPol Strona Główna Forum LUGPol
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Ciężarowka trialowa
Autor Wiadomość
Damjan97 


Wiek: 20
Dołączył: 13 Lip 2015
Wpisy: 111
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2017-01-06, 11:08   [MOC] Ciężarowka trialowa



Witam
Z nowym rokiem prezentuję nowy MOC, ciężarówkę trialową. Jest to moja pierwsza trialówka. Oczywiście podejrzałem kilka innych tego typu pojazdów żeby zorientować się w jaki sposób zbudowane są przedni oraz tylny most.

Wymiary:
-Długość: 37cm
-Szerokość: 18cm
-Wysokość: 22cm
-Waga: ~1250g





Do napędu służy 1 silnik XL z redukcją 1:8.3, układ napędowy nie posiada dyferencjałów co jak wiadomo jest zaletą w terenie. Za skręt kołami odpowiada silnik M z przełożeniem 1:5.

Model posiada pełne zawieszenie (osie pływające), po jednej szarej sprężynie na koło. Aczkolwiek mam wrażenie że tylne zawieszenie jest trochę za miękkie.

W kabinie znajduje się fotel kierowcy oraz kierownica. BatteryBox znajduje się jak najdalej z tyłu, aby stanowić przeciwwagę dla kabiny.



Model radzi sobie w terenie jak i w wodzie oraz śniegu, co możecie zobaczyć na filmach. Na filmie ze śniegiem model porusza się widocznie wolniej co prawdopodobnie jest spowodowane słabymi bateriami.




Pełna galeria FLICKR: https://www.flickr.com/ph...157674836436893



_________________
https://www.youtube.com/c...vvANVmoF7vH5eLw
Ostatnio zmieniony przez Damjan97 2017-01-06, 11:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Jaco3011 

Wiek: 17
Dołączył: 07 Wrz 2016
Wpisy: 151
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-01-06, 22:33   

Zastanawiam się czy dla Trialówki jest dobrze mieć duże momenty bezwładności i dla których osi obrotu. Na logikę dobrze jest mieć duże względem każdej osi...

Ale to tylko rozważania teoretyczne, a i tak trialówki to nie moja bajka.
_________________
"Kim jesteśmy? Z czego budujemy? Dokąd to wszystko zmierza?" ~własne
 
 
 
Blaha 
VIP
STT, DFC/LAR i Elfy :D


Wiek: 31
Dołączył: 09 Sie 2011
Wpisy: 578
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2017-01-07, 00:28   

Ciekawa, lekka maszynka :)
Sympatycznie się prezentuje i sprawnie jeździ.
Niska masa wybacza te niepodparte kardany (czemu nie wsadzić ich do ball-jointów? Byłoby na pewno sztywniej i lepiej dla nich). Zwolnice oparte na trójkątach też się nie sprawdzą przy cięższych maszynach.. No ale dla masy 1250g to wszystko daje rade :)
Czy mam rozumieć, że popełniłeś właśnie preludium do cięższego trialu? ;)
_________________
Park Maszyn
 
 
 
Uncle Jaca 
VIP
4x4 6x6 8x8 i 6x9


Wiek: 35
Dołączył: 21 Kwi 2012
Wpisy: 1029
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2017-01-07, 08:16   

Fajny lajcik hehe, tak jak Blaha pisze, przy takiej masie jest ok.

Jak się wkręciłeś w truck trial to zapraszam Cię na zawody STT, z Mikołowa masz bliziutko :)
_________________
Jeśli wierzysz w to co robisz efekty są świetne a Twój zapał udziela się innym - Yukon Men
 
 
 
legosamigos 
VIP


Wiek: 42
Dołączył: 11 Kwi 2012
Wpisy: 2495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-01-07, 10:38   

Damian, może spróbuj wystartować ze swoją trialówką w zawodach. Fajnie sobie radzi Twój model w terenie, więc czemu nie wystartować? Dopracować jeszcze jakieś elementy kabiny, jak wycieraczki itp. bo chyba koledzy trialowcy mają jakieś wymogi m.in. odnośnie kabiny, ale może się mylę ;)
_________________
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
 
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 30
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 1859
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2017-01-07, 10:56   

legosamigos napisał/a:
Fajnie sobie radzi Twój model w terenie, więc czemu nie wystartować?
Bo nie spełnia regulaminu? :P
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

 
 
 
Blaha 
VIP
STT, DFC/LAR i Elfy :D


Wiek: 31
Dołączył: 09 Sie 2011
Wpisy: 578
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2017-01-07, 11:44   

Jeśli start w zawodach to jedynie kategoria open. Ważne, aby przyjść, samemu obadać temat, zobaczyć inne maszyny, sprawdzić swoją. O wynik ta maszyna nie powalczy, bo jak pisze Kubrick, nie spełnia regulaminu. Co nie gra:
- Budujemy modele prawdziwych maszyn - nie ma tu marki, modelu, blueprinta z rozstawami osi, zdjęcia poglądowego oryginału, przyjętej skali budowania.
- Nie widzę tutaj skrzyni biegów, która jest wymagana.
- Auto nie osiąga minimalnej masy dla układu 4x4, czyli 1700 g.
- może jeszcze jakieś duperele - nie widać wszystkiego na zdjęciach/filmie.

Liczy się to, że zbudowałeś swoją pierwszą terenową maszynę.
Pojeździj, potestuj, podpatrz galerie kolegów trialowców (koniecznie obuduj te kardany).
Jeśli Cię to zajara to zapraszam na wiosnę na pierwsze treningi STT i zawody.
Więcej info znajdziesz w dziale sporty motorowe :)
Pozdrawiam.
_________________
Park Maszyn
 
 
 
Tranzystor 


Wiek: 23
Dołączył: 29 Sie 2016
Wpisy: 368
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2017-01-07, 15:01   

No i po chłopie.
_________________
YouTube | Flickr | Sklep Bricklink
 
 
 
eric trax 
VIP
LEGO Farmer :D


Wiek: 28
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 968
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-01-16, 17:14   

Panowie chyba zbyt serio traktujecie zawody truck trialu. Damian zbudował swój pierwszy pojazd TrTr żeby spróbować z czym to się je a wy już o regulaminie. To nie jest auto na zawody. Cięzarówka która ma sobie poradzić z trasami na zawodach to musi być bardzo dopracowana maszyna i trzeba wskazać kierunek rozwoju a nie rzucać punktami z regulaminu, który za chwilę będzie zajmował ryzę papieru A4.


Twój model jako luźna próba złapania o co w tym chodzi jest jak najbardziej ok. Na początek bez skrzyni bo i po co? Trzeba wypracować swoją koncepcję budowania mostów. Twoje są ok dla tego konkretnego modelu. Dodając skrzynię biegów i np jeszcze jednego boxa zauważysz że przestają wystarczać. Ich konstrukcja jest zwarta to dobrze ale na oko widać, że dla cięższego pojazdu nie będą wystarczające. Napęd jaki na nie przekazujesz czyli dwa kardany muszą być maksymalnie obudowane. Te przy podjeżdżaniu na przykład na cegłę rozsypią się w oka mgnieniu. Dla takiego zamocowania osi dobrym rozwiązaniem było by zastosowanie łączników kulowych z ramkami od unimoga. BBox jest za wysoko co może przyczyniać się do przewracania pojazdu, dałbym go niżej za tylną osią.


Bardzo fajnie, że wcześniej podejrzałeś prace innych. Widać, że odrobiłeś lekcje bo konstrukcja jest maksymalnie prosta i posiada znikomą ilość kół zębatych. Na początek dobrym kierunkiem jest stosowanie sprawdzonych rozwiązań bardziej doświadczonych kolegów nawet kopiowanie budowy mostów czy skrzyń biegów i stopniowe zmiany adoptujące je do Twoich pojazdów. Jesteś początkujący więc nikt nie będzie miał Ci tego za złe. Z czasem wypracujesz swoje metody na budowanie trialówek o ile nie zdążą Cię zniechęcić :)
_________________
Na warsztacie:
- Challenger MT 865 + Lemken Diamant - 20%
- Amazone Pantera 4505 - 15%
- Autosan H9-21 - 95%
Ostatnio zmieniony przez eric trax 2017-01-16, 17:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
Cieślu 
VIP
Do odciny!


Wiek: 24
Dołączył: 13 Kwi 2009
Wpisy: 1150
Skąd: Karczew/Warszawa
Wysłany: 2017-01-16, 21:00   

Bardzo fajna, lajtowa trialówka. Dobry wstępniak do poważniejszych maszyn. Mam nadzieję, że temat trialu Ci się spodobał i wkrótce zbudujesz coś nowego, jeszcze lepszego. Regulaminami się na razie nie przejmuj, chociaż z Twoim talentem zbudowanie czegoś w zgodzie z nimi nie będzie Ci nastręczać problemów. Zapraszam na zawody do Warszawy, koniecznie z autem :)
_________________
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
Ostatnio zmieniony przez Cieślu 2017-01-16, 21:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
Damjan97 


Wiek: 20
Dołączył: 13 Lip 2015
Wpisy: 111
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2017-01-16, 22:14   

Dzięki za pozytywne komentarze.
Generalnie lubię budować różne pojazdy terenowe, moja ciężarówka sprawiła mi wiele frajdy podczas jeżdżenia nią, aczkolwiek nie sądzę abym dalej brnął w trial, tzn. w zawody czy coś w tym stylu. Może kiedyś , ale na razie będę przyglądać się innym.
_________________
https://www.youtube.com/c...vvANVmoF7vH5eLw
 
 
 
legosamigos 
VIP


Wiek: 42
Dołączył: 11 Kwi 2012
Wpisy: 2495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-01-16, 22:20   

Może zbuduj Żuka na zawieszeniu trialowym :D skoro ma być jakiś konkretny model. Na pewno ciekawie by wyglądał ;)
_________________
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
 
 
 
 
Blaha 
VIP
STT, DFC/LAR i Elfy :D


Wiek: 31
Dołączył: 09 Sie 2011
Wpisy: 578
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2017-01-18, 22:38   

Najważniejsza jest właśnie ta frajda :)
Cieszę się, że maszyna sprawia Ci wiele radości. Czekam zatem na kolejne pojazdy terenowe:)
Oczywiście nie mam zamiaru kogokolwiek namawiać do zawodów w trialu, ale fajnie jakby udało Ci się wpaść w tym roku na STT - zapraszam serdecznie.
Myślę, że może to być inspirujące i ciekawe doświadczenie procentujące w kolejnych mocach :)

A co do trialu, to ja traktuję go bardzo poważnie, stąd takie podejście i skomplikowany regulamin - drogi Ericu - dziękuję za komplementy :)
_________________
Park Maszyn
 
 
 
Damjan97 


Wiek: 20
Dołączył: 13 Lip 2015
Wpisy: 111
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2017-01-19, 13:39   

eric trax napisał/a:


Napęd jaki na nie przekazujesz czyli dwa kardany muszą być maksymalnie obudowane. Te przy podjeżdżaniu na przykład na cegłę rozsypią się w oka mgnieniu.


Może to nie cegła, ale podobne
https://www.instagram.com...gotechnicgarage

Przepraszam, ze Instagram, ale nie ma sensu wrzucać tego na YT.
_________________
https://www.youtube.com/c...vvANVmoF7vH5eLw
 
 
 
piotrpki 

Wiek: 42
Dołączył: 11 Sty 2012
Wpisy: 49
Skąd: warszawa
Wysłany: 2017-02-22, 21:42   

Damjan, a nie bałeś się, że go utopisz ?
Sam boję się na dwór pozwolić córce Lego zabrać, a żeby do rzeki 8-0 ?
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,085 sekundy. Zapytań do SQL: 13