[MOC] Parowóz Oi1-29 Debiucik

Trains, Monorail

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Zwariowany
Posty: 178
Rejestracja: 2016-12-29, 16:47
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

[MOC] Parowóz Oi1-29 Debiucik

#1 Post autor: Zwariowany »

Witam

Jest to mój debiut za równo tu na forum jak i rodzaju mojej konstrukcji. Do tej pory bawiłem się w konstrukcje Technic, z naciskiem raczej na te z instrukcji lub odwzorowane z MOCy Afoli.
Mam nadzieję, że moja konstrukcja choć ciut przypomina oryginał.

Przedstawiam parowóz pruskiej serii P6 u nas bardziej znany jako Oi1 na podstawie zachowanego w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie.
Lokomotywę wyposażyłem w światła a napędzają ją dwa silniki M z przełożeniem 1.667:1, pokonuje łuki,zwrotnice i krzyżówki.Pomimo lekkiej wagi ciągnie wagony z zestawów 7597,79111,7939.


Obrazekoi1-29-km1 by Sebastian Żelazek, on Flickr[/img]

Obrazek5 by Sebastian Żelazek, on Flickr[/img]

Obrazek12 by Sebastian Żelazek, on Flickr[/img]



GALERIA

Filmik początek budowy, napęd jeden silnik M

Jazda z wagonami-wygląd końcowy

Widok z góry



Ewentualne porady, sugestie mile widziane, pozdrawiam Wszystkich.
Ostatnio zmieniony 2017-01-07, 21:32 przez Zwariowany, łącznie zmieniany 2 razy.
MOC jest silna we mnie, a ja jestem silny MOCą

Awatar użytkownika
Maks
Posty: 155
Rejestracja: 2014-02-19, 09:57
Lokalizacja: Gniezno
brickshelf: MaksM

 

#2 Post autor: Maks »

Bardzo fajna jak na pierwszy raz, szczególnie obfite wykorzystanie węży pneumatycznych dało bardzo dobry efekt. Czemu użyłeś technic bricków 1x2 zamiast zwykłych bricków tam na dole przed pierwszym z tych dużych kół? Trochę szkoda, że jest szeroki tylko na 6 studów, gdyby kabina była szeroka na 7 to trochę wyraźniej by wystawała zza kotła, jak w oryginale.

Awatar użytkownika
Zwariowany
Posty: 178
Rejestracja: 2016-12-29, 16:47
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#3 Post autor: Zwariowany »

Maks
Co do węży pneumatycznych :D przed publikacją zastanawiałem się, czy nie przesadziłem.Wydawało mi się takie natkane. Jeśli chodzi o tech. brick z dwoma otworami ? To brakło mi zwykłych. Co do szerokości zastanawiałem się czy nie wykonać na 7-8 studów szeroką w kabinie, błotniku\kładce ( nie wiem jak ten element się nazywa ) i miejscu gdzie wsuwają się ramiona kół. Ostatecznie zdecydowałem się na taką wersję, bez przeróbek.
MOC jest silna we mnie, a ja jestem silny MOCą

Awatar użytkownika
Sajan
VIP
Posty: 425
Rejestracja: 2012-03-18, 12:18
Lokalizacja: Bydgoszcz
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#4 Post autor: Sajan »

Bardzo mi się podoba.
Czy nie dało by się puścić kabelka od BB dołem, przy łączeniu węglarki? Teraz rzuca się w oczy. Fajne detale z wężyków od pneumatyki. Masz może filmik jak jeździ?

Awatar użytkownika
Zwariowany
Posty: 178
Rejestracja: 2016-12-29, 16:47
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#5 Post autor: Zwariowany »

Sajan
A jakoś nie pomyślałem o tym,na pewno się da. Będę musiał podziurawić podłogę kabiny i węglarki i przeciągnąć przewód. Co do filmu, moje pseudo GoPro ugotowałem na wakacjach za granicą więc dobrej jakości na razie nie mam. Wstawię filmik z telefonu. Na razie z początku budowy a jutro jak rozłożę tory z obecnej konstrukcji.
MOC jest silna we mnie, a ja jestem silny MOCą

wielkamucha
Posty: 798
Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#6 Post autor: wielkamucha »

Ha, bardzo przyjemna konstrukcja!

Bardzo podobają mi się te pruskie maszyny (austriackie też) - są dużo ładniejsze od niemieckich, które pomimo że fajne i zazwyczaj "po niemiecku" przemyślane i funkcjonalne, to też są "po niemiecku" takie niefinezyjne... Od pewnego czasu przymierzam się do rozebrania swojej Pu i zbudowania czegoś na podobieństwo Ol12 czy Tl103...

Się podoba :)

bzzz-bzzz

ODPOWIEDZ