[MOC] Ciężarowka trialowa
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Ciężarowka trialowa
Witam
Z nowym rokiem prezentuję nowy MOC, ciężarówkę trialową. Jest to moja pierwsza trialówka. Oczywiście podejrzałem kilka innych tego typu pojazdów żeby zorientować się w jaki sposób zbudowane są przedni oraz tylny most.
Wymiary:
-Długość: 37cm
-Szerokość: 18cm
-Wysokość: 22cm
-Waga: ~1250g
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9IDfFp15smk&t=35s[/youtube]
Do napędu służy 1 silnik XL z redukcją 1:8.3, układ napędowy nie posiada dyferencjałów co jak wiadomo jest zaletą w terenie. Za skręt kołami odpowiada silnik M z przełożeniem 1:5.
Model posiada pełne zawieszenie (osie pływające), po jednej szarej sprężynie na koło. Aczkolwiek mam wrażenie że tylne zawieszenie jest trochę za miękkie.
W kabinie znajduje się fotel kierowcy oraz kierownica. BatteryBox znajduje się jak najdalej z tyłu, aby stanowić przeciwwagę dla kabiny.
Model radzi sobie w terenie jak i w wodzie oraz śniegu, co możecie zobaczyć na filmach. Na filmie ze śniegiem model porusza się widocznie wolniej co prawdopodobnie jest spowodowane słabymi bateriami.
Pełna galeria FLICKR: https://www.flickr.com/photos/124730997 ... 4836436893
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dc1eds6lJSQ&t=40s[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2017-01-06, 11:09 przez Damjan97, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jaco3011
- Posty: 240
- Rejestracja: 2016-09-07, 17:03
- Lokalizacja: Kielce / Kraków
- brickshelf: ---
- Kontakt:
-
Zastanawiam się czy dla Trialówki jest dobrze mieć duże momenty bezwładności i dla których osi obrotu. Na logikę dobrze jest mieć duże względem każdej osi...
Ale to tylko rozważania teoretyczne, a i tak trialówki to nie moja bajka.
Ale to tylko rozważania teoretyczne, a i tak trialówki to nie moja bajka.
"Kim jesteśmy? Z czego budujemy? Dokąd to wszystko zmierza?" ~własne
"Człowiek człowiekowi wilkiem, a LEGO LEGO LEGO" ~własne
"Człowiek człowiekowi wilkiem, a LEGO LEGO LEGO" ~własne
- Blaha
- VIP
- Posty: 873
- Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- brickshelf: blaha
-
Ciekawa, lekka maszynka :)
Sympatycznie się prezentuje i sprawnie jeździ.
Niska masa wybacza te niepodparte kardany (czemu nie wsadzić ich do ball-jointów? Byłoby na pewno sztywniej i lepiej dla nich). Zwolnice oparte na trójkątach też się nie sprawdzą przy cięższych maszynach.. No ale dla masy 1250g to wszystko daje rade :)
Czy mam rozumieć, że popełniłeś właśnie preludium do cięższego trialu? ;)
Sympatycznie się prezentuje i sprawnie jeździ.
Niska masa wybacza te niepodparte kardany (czemu nie wsadzić ich do ball-jointów? Byłoby na pewno sztywniej i lepiej dla nich). Zwolnice oparte na trójkątach też się nie sprawdzą przy cięższych maszynach.. No ale dla masy 1250g to wszystko daje rade :)
Czy mam rozumieć, że popełniłeś właśnie preludium do cięższego trialu? ;)
- Uncle Jaca
- Posty: 1122
- Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- brickshelf: jacaelnegro
-
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3941
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Damian, może spróbuj wystartować ze swoją trialówką w zawodach. Fajnie sobie radzi Twój model w terenie, więc czemu nie wystartować? Dopracować jeszcze jakieś elementy kabiny, jak wycieraczki itp. bo chyba koledzy trialowcy mają jakieś wymogi m.in. odnośnie kabiny, ale może się mylę ;)
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
- Blaha
- VIP
- Posty: 873
- Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- brickshelf: blaha
-
Jeśli start w zawodach to jedynie kategoria open. Ważne, aby przyjść, samemu obadać temat, zobaczyć inne maszyny, sprawdzić swoją. O wynik ta maszyna nie powalczy, bo jak pisze Kubrick, nie spełnia regulaminu. Co nie gra:
- Budujemy modele prawdziwych maszyn - nie ma tu marki, modelu, blueprinta z rozstawami osi, zdjęcia poglądowego oryginału, przyjętej skali budowania.
- Nie widzę tutaj skrzyni biegów, która jest wymagana.
- Auto nie osiąga minimalnej masy dla układu 4x4, czyli 1700 g.
- może jeszcze jakieś duperele - nie widać wszystkiego na zdjęciach/filmie.
Liczy się to, że zbudowałeś swoją pierwszą terenową maszynę.
Pojeździj, potestuj, podpatrz galerie kolegów trialowców (koniecznie obuduj te kardany).
Jeśli Cię to zajara to zapraszam na wiosnę na pierwsze treningi STT i zawody.
Więcej info znajdziesz w dziale sporty motorowe :)
Pozdrawiam.
- Budujemy modele prawdziwych maszyn - nie ma tu marki, modelu, blueprinta z rozstawami osi, zdjęcia poglądowego oryginału, przyjętej skali budowania.
- Nie widzę tutaj skrzyni biegów, która jest wymagana.
- Auto nie osiąga minimalnej masy dla układu 4x4, czyli 1700 g.
- może jeszcze jakieś duperele - nie widać wszystkiego na zdjęciach/filmie.
Liczy się to, że zbudowałeś swoją pierwszą terenową maszynę.
Pojeździj, potestuj, podpatrz galerie kolegów trialowców (koniecznie obuduj te kardany).
Jeśli Cię to zajara to zapraszam na wiosnę na pierwsze treningi STT i zawody.
Więcej info znajdziesz w dziale sporty motorowe :)
Pozdrawiam.
-
- Posty: 572
- Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
- Lokalizacja: Rybnik okolice
- brickshelf: Tranzystor
-
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2454
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Panowie chyba zbyt serio traktujecie zawody truck trialu. Damian zbudował swój pierwszy pojazd TrTr żeby spróbować z czym to się je a wy już o regulaminie. To nie jest auto na zawody. Cięzarówka która ma sobie poradzić z trasami na zawodach to musi być bardzo dopracowana maszyna i trzeba wskazać kierunek rozwoju a nie rzucać punktami z regulaminu, który za chwilę będzie zajmował ryzę papieru A4.
Twój model jako luźna próba złapania o co w tym chodzi jest jak najbardziej ok. Na początek bez skrzyni bo i po co? Trzeba wypracować swoją koncepcję budowania mostów. Twoje są ok dla tego konkretnego modelu. Dodając skrzynię biegów i np jeszcze jednego boxa zauważysz że przestają wystarczać. Ich konstrukcja jest zwarta to dobrze ale na oko widać, że dla cięższego pojazdu nie będą wystarczające. Napęd jaki na nie przekazujesz czyli dwa kardany muszą być maksymalnie obudowane. Te przy podjeżdżaniu na przykład na cegłę rozsypią się w oka mgnieniu. Dla takiego zamocowania osi dobrym rozwiązaniem było by zastosowanie łączników kulowych z ramkami od unimoga. BBox jest za wysoko co może przyczyniać się do przewracania pojazdu, dałbym go niżej za tylną osią.
Bardzo fajnie, że wcześniej podejrzałeś prace innych. Widać, że odrobiłeś lekcje bo konstrukcja jest maksymalnie prosta i posiada znikomą ilość kół zębatych. Na początek dobrym kierunkiem jest stosowanie sprawdzonych rozwiązań bardziej doświadczonych kolegów nawet kopiowanie budowy mostów czy skrzyń biegów i stopniowe zmiany adoptujące je do Twoich pojazdów. Jesteś początkujący więc nikt nie będzie miał Ci tego za złe. Z czasem wypracujesz swoje metody na budowanie trialówek o ile nie zdążą Cię zniechęcić :)
Twój model jako luźna próba złapania o co w tym chodzi jest jak najbardziej ok. Na początek bez skrzyni bo i po co? Trzeba wypracować swoją koncepcję budowania mostów. Twoje są ok dla tego konkretnego modelu. Dodając skrzynię biegów i np jeszcze jednego boxa zauważysz że przestają wystarczać. Ich konstrukcja jest zwarta to dobrze ale na oko widać, że dla cięższego pojazdu nie będą wystarczające. Napęd jaki na nie przekazujesz czyli dwa kardany muszą być maksymalnie obudowane. Te przy podjeżdżaniu na przykład na cegłę rozsypią się w oka mgnieniu. Dla takiego zamocowania osi dobrym rozwiązaniem było by zastosowanie łączników kulowych z ramkami od unimoga. BBox jest za wysoko co może przyczyniać się do przewracania pojazdu, dałbym go niżej za tylną osią.
Bardzo fajnie, że wcześniej podejrzałeś prace innych. Widać, że odrobiłeś lekcje bo konstrukcja jest maksymalnie prosta i posiada znikomą ilość kół zębatych. Na początek dobrym kierunkiem jest stosowanie sprawdzonych rozwiązań bardziej doświadczonych kolegów nawet kopiowanie budowy mostów czy skrzyń biegów i stopniowe zmiany adoptujące je do Twoich pojazdów. Jesteś początkujący więc nikt nie będzie miał Ci tego za złe. Z czasem wypracujesz swoje metody na budowanie trialówek o ile nie zdążą Cię zniechęcić :)
Ostatnio zmieniony 2017-01-16, 17:15 przez eric trax, łącznie zmieniany 1 raz.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
-
- VIP
- Posty: 1262
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Bardzo fajna, lajtowa trialówka. Dobry wstępniak do poważniejszych maszyn. Mam nadzieję, że temat trialu Ci się spodobał i wkrótce zbudujesz coś nowego, jeszcze lepszego. Regulaminami się na razie nie przejmuj, chociaż z Twoim talentem zbudowanie czegoś w zgodzie z nimi nie będzie Ci nastręczać problemów. Zapraszam na zawody do Warszawy, koniecznie z autem :)
Ostatnio zmieniony 2017-01-16, 21:01 przez Cieślu, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3941
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
- Blaha
- VIP
- Posty: 873
- Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- brickshelf: blaha
-
Najważniejsza jest właśnie ta frajda :)
Cieszę się, że maszyna sprawia Ci wiele radości. Czekam zatem na kolejne pojazdy terenowe:)
Oczywiście nie mam zamiaru kogokolwiek namawiać do zawodów w trialu, ale fajnie jakby udało Ci się wpaść w tym roku na STT - zapraszam serdecznie.
Myślę, że może to być inspirujące i ciekawe doświadczenie procentujące w kolejnych mocach :)
A co do trialu, to ja traktuję go bardzo poważnie, stąd takie podejście i skomplikowany regulamin - drogi Ericu - dziękuję za komplementy :)
Cieszę się, że maszyna sprawia Ci wiele radości. Czekam zatem na kolejne pojazdy terenowe:)
Oczywiście nie mam zamiaru kogokolwiek namawiać do zawodów w trialu, ale fajnie jakby udało Ci się wpaść w tym roku na STT - zapraszam serdecznie.
Myślę, że może to być inspirujące i ciekawe doświadczenie procentujące w kolejnych mocach :)
A co do trialu, to ja traktuję go bardzo poważnie, stąd takie podejście i skomplikowany regulamin - drogi Ericu - dziękuję za komplementy :)
Może to nie cegła, ale podobneeric trax pisze:
Napęd jaki na nie przekazujesz czyli dwa kardany muszą być maksymalnie obudowane. Te przy podjeżdżaniu na przykład na cegłę rozsypią się w oka mgnieniu.
https://www.instagram.com/p/BOU2rNYg5CW ... hnicgarage
Przepraszam, ze Instagram, ale nie ma sensu wrzucać tego na YT.