Czyli znowu nic zaskakującego, jak na niego... :PBONBINI pisze:Coś czuję, że M_longer, szykuje jakiś rarytas MOC'owy. :-)
[WIP] Longerowy wątek WIP
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
W przypadku tego typu układu kół (w skali 1:17) ograniczenie nazywa się otwór krzyżowy.Tranzystor pisze:Ograniczenia są tylko w naszych głowach.
Gdyby te felgi:
Miały okrągły otwór zbudowanie takiej naczepy byłoby banalne (gdzieś na początku tego wątku pokazałem to):
To jest gotowy, uniwersalny wózek dla takich naczep. Jednak przez brak możliwości niezależnego obracania się dwóch kół, to nie ma prawa działać. I tak, próbowałem opcji z dwoma osiami 4L ze stopem, bardzo ładnie się uginają pod obciążeniem i koła się wykrzywiają.
Cóż, nożycowe rozkładanie mają naczepy Swing Wing firmy Drake:cody1976 pisze:To nie jest naczepa i nie podpina się tego chyba pod ciągnik...
A więc najpierw wyjaśnienie oznaczeń (zakładam, że budujesz belkę dwuteową):M_longer pisze: BONBINI napisał/a:
M_longer, jeśli chcesz mogę gdziesz poszperać o proporcjach takich belek :-) Środnik masz za gruby.
Chętnie, to jest zbudowane na zasadzie "widziałem w necie i niech będzie tak".
h - wysokość Twojej belki,
L - długość Twojej belki,
d1 - wysokość dolnej półki belki,
b1 - szerokość dolnej półki belki,
d2 - wysokość górnej półki belki,
b2 - szerokość górnej półki belki,
b - grubość środnika belki.
Teraz proporcje, pierwsze co robisz to zakładasz sobie długość belki L, reszta to proporcje:
wysokość belki h:
L/25 < h < L/15
wysokość dolnej półki d1:
0,12 h < d1 < 0,20 h
wysokość górnej półki d2:
0,10 h < d2 < 0,15 h
(możesz dla uproszczenia przyjąć d1 = d2)
szerokość dolnej półki b1:
0,30 h < b1 < 0,60 h
szerokość górnej półki b2:
0,40 h < b2 < 0,80 h
(możesz dla uproszczenia przyjąć b1 = b2)
grubość środnika belki b:
0,10 h < b < 0,12 h
Powyższe wytyczne stosuje się aby wstępnie przyjąć przekrój belek sprężonych.
W budowie: Liebherr LTM 1500-8.1 Pozdrawiam.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Wiem co to jest :Pcody1976 pisze:Chodziło mi konkretnie o model SPMT firmy Schuerle, to samobieżny wózek modułowy, może się skusisz na na górnicze klimaty ?:
I nie, nie chcę się pakować w makiety póki co.
To ja jednak zostanę przy tym, co mam teraz zbudowane :)BONBINI pisze:Powyższe wytyczne stosuje się aby wstępnie przyjąć przekrój belek sprężonych.
M_longer, nie poddawaj się, zamiast cm przyjmij study i wszystko pięknie się ułoży :-)M_longer pisze:To ja jednak zostanę przy tym, co mam teraz zbudowane :)
Chociaż środnik odchudź bo jest za gruby, a półki za cienkie.
Skosy które masz w belkach też występują możesz zostawić.
Posłuchaj choć raz mojej rady ;-)
W budowie: Liebherr LTM 1500-8.1 Pozdrawiam.
Longer, te koła są dużo za małe? http://www.bricklink.com/v2/catalog/cat ... 695c01#T=C
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
O studa na średnicy. Za dużo :)BJ pisze:Longer, te koła są dużo za małe? http://www.bricklink.com/...e?P=2695c01#T=C
Dobra, jeszcze jeden pomysł wpadł mi do głowy. No w zasadzie dwa zbliżone.
Nie mam tych opon, więc nie jestem w stanie tego przetestować, ale te: http://www.bricklink.com/v2/catalog/cat ... und%5D#T=C platy mają 48mm średnicy. Opona 49.5. Może da się takie płaty wcisnąć w środek opony?
Ewentualnie można by spróbować zrobić felgę z takich platów, ale o średnicy 4st, daje to nam nieco większą średnicę od standardowej felgi, może da się to ładnie naciągnąć? W dodatku są też okrągłe platy, ale z dziurą o średnicy 2st, więc w środku dałoby się ukryć bushe trzające taką "felgę" na axlu.
W obu przypadkach dostajemy dziurę na pina jako mocowanie.
Nie mam tych opon, więc nie jestem w stanie tego przetestować, ale te: http://www.bricklink.com/v2/catalog/cat ... und%5D#T=C platy mają 48mm średnicy. Opona 49.5. Może da się takie płaty wcisnąć w środek opony?
Ewentualnie można by spróbować zrobić felgę z takich platów, ale o średnicy 4st, daje to nam nieco większą średnicę od standardowej felgi, może da się to ładnie naciągnąć? W dodatku są też okrągłe platy, ale z dziurą o średnicy 2st, więc w środku dałoby się ukryć bushe trzające taką "felgę" na axlu.
W obu przypadkach dostajemy dziurę na pina jako mocowanie.
Ostatnio zmieniony 2017-01-11, 22:20 przez BJ, łącznie zmieniany 1 raz.
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek
M_longer, a próbowałeś nałożyć jakąś oponę na ten element (nr 60208):M_longer pisze:W przypadku tego typu układu kół (w skali 1:17) ograniczenie nazywa się otwór krzyżowy.
Czy jak felga ma luzy w stosunku do opony nie można czegoś napchać do środka?
Pomyślałem, że szkoda Twojego projektu z powodu głupich kół...
Ostatnio zmieniony 2017-01-13, 11:20 przez BONBINI, łącznie zmieniany 1 raz.
W budowie: Liebherr LTM 1500-8.1 Pozdrawiam.
- Kruk
- Posty: 471
- Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
- Lokalizacja: Okolice Namysłowa
- brickshelf: Na razie brak ;/...
-
A może zmienić po prostu koła na mniejsze te Model Team'owe?
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
-
- Posty: 572
- Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
- Lokalizacja: Rybnik okolice
- brickshelf: Tranzystor
-
Ewentualnie możesz wydrukować felgi z okrągłym otworem pod tamte opony
Ostatnio zmieniony 2017-01-13, 21:50 przez Tranzystor, łącznie zmieniany 1 raz.