[WIP] EN57 w malowaniu PKP tzw: "Kibel"

Trains, Monorail

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
DawKub1922
Posty: 140
Rejestracja: 2016-09-03, 20:04
Lokalizacja: Olszowa

#16 Post autor: DawKub1922 »

meler pisze: Nie wiem ile modułów planujesz, ale współczuję portfelowi.
Moduły / człony - muszą być trzy, jak w oryginale. Fakt będzie to kosztowało, jednak skoro powiedziałem A to trzeba i B teraz powiedzieć....

POZdrawiam
#NSNP

Awatar użytkownika
Mateusz92
VIP
Posty: 456
Rejestracja: 2012-05-21, 18:33
Lokalizacja: Wrocław/Zduny
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#17 Post autor: Mateusz92 »

Jak już Maciej wspomniał pokombinuj z długością pojedynczego członu. Ja jestem też w trakcie budowy EZT i według skalowania powinienem mieć jeśli dobrze pamiętam długość człony 70 studów. Skróciłem do 50. Nie wygląda to może jakoś super (rozważam przedłużenie do 54), ale w miarę sprawnie jeździ po LEGOwych łukach (sprawdź też jak zachowuję się na zwrotnicach; u mnie okazało się, że jak zwrotnica jest po zewnętrznej stronie okręgu to uderza w dźwignie). Dodam jeszcze, że życzę Ci wytrwałości bo widzę u siebie, że w Pendolino mam już ok 2600 części ,a jest duże prawdopodobieństwo dobicia do 3500 (pierwsze szkice poczyniłem gdzieś w październiku 2015 :) ).
Ostatnio zmieniony 2017-01-21, 12:54 przez Mateusz92, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Maciej Drwięga
Posty: 1109
Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: maciejd

 

#18 Post autor: Maciej Drwięga »

Mateusz92 pisze:według skalowania powinienem mieć jeśli dobrze pamiętam długość człony 70 studów. Skróciłem do 50. Nie wygląda to może jakoś super (rozważam przedłużenie do 54)
54 powinno być dość OK. Wtedy przód nabierze też takiego "szerokiego" wyglądu: https://www.flickr.com/photos/maciej_dr ... ateposted/
3 człony powinny zamaskować kombinowanie z długością pojedynczego.
Mateusz92 pisze:sprawdź też jak zachowuję się na zwrotnicach; u mnie okazało się, że jak zwrotnica jest po zewnętrznej stronie okręgu to uderza w dźwignie
Eeetam. No co Ty ;)
Teraz najważniejsze jest, aby nie do końca wiedząc jakie są problemy natury technicznej wszcząć lament, że:
DawKub1922 pisze:będzie to kosztowało, jednak skoro powiedziałem A to trzeba i B teraz powiedzieć
No, będzie. No, nie trzeba.

Przy projektach, które są wysokiego ryzyka, robi się coś takiego jak próbne konstrukcje. Tak zwany Proof Of Concept. Możesz zbudować to z czegokolwiek, nawet samą ostoję, ale sprawdzić zachowanie na torach.
To nie jest zamek, drzewo czy kamieniczka, gdzie zawsze można założenia zmienić. Tutaj elementem ograniczającym są tory, w szczególności rozjazdy i łuki. I możesz skutecznie ten fakt ignorować, ale wtedy co najwyżej będzie to stało w gablocie a nie jeździło.
To właśnie powoduje, że jest to projekt sporego ryzyka, bo model jest długi, wybrałeś sobie szerokość 8 kropek i dodatkowo wieloczłonowy pojazd. Przy czymś takim o ile dobrze pamiętam minimalna odległość między członami to przy zwykłym połączeniu członów wynosi 5,5 kropki dla 8 kropek szerokości. Trochę więcej niż w EN, bo tu powinna być 1-2 kropki maksymalnie. Do końca nie będziesz wiedział, czy to co budujesz tak dużymi nakładami finansowymi zadziała tak, jak chcesz.
Trochę bez sensu kupować elementy, skoro podstawowych kwestii rozwiązanych nie masz.
No ale możesz skutecznie ignorować tego typu porady albo wrócić do klonowania modeli innych jako własnych MOCy.
Mateusz92 pisze:życzę Ci wytrwałości
Ja w sumie też, lubię tą żółto-niebieską kolorystykę.
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.

Awatar użytkownika
Mateusz92
VIP
Posty: 456
Rejestracja: 2012-05-21, 18:33
Lokalizacja: Wrocław/Zduny
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#19 Post autor: Mateusz92 »

Maciej Drwięga pisze:
Mateusz92 pisze:sprawdź też jak zachowuję się na zwrotnicach; u mnie okazało się, że jak zwrotnica jest po zewnętrznej stronie okręgu to uderza w dźwignie
Eeetam. No co Ty ;)
Tutaj powinienem dodać, że jak zwrotnica jest zaraz za zakrętem. Jako odbicie na równoległy tor przejeżdża bezproblemowo. Śmieszność tej sytuacji polega jeszcze na tym, że zahacza "dziobem". Oryginał też miał problem z wjazdem na niektóre stację z tego powidu. Także zbudowałem model bardzo wierny oryginałowi. :)
Maciej Drwięga pisze:To nie jest zamek, drzewo czy kamieniczka, gdzie zawsze można założenia zmienić. Tutaj elementem ograniczającym są tory, w szczególności rozjazdy i łuki. I możesz skutecznie ten fakt ignorować, ale wtedy co najwyżej będzie to stało w gablocie a nie jeździło.
To właśnie powoduje, że jest to projekt sporego ryzyka, bo model jest długi, wybrałeś sobie szerokość 8 kropek i dodatkowo wieloczłonowy pojazd. Przy czymś takim o ile dobrze pamiętam minimalna odległość między członami to przy zwykłym połączeniu członów wynosi 5,5 kropki dla 8 kropek szerokości. Trochę więcej niż w EN, bo tu powinna być 1-2 kropki maksymalnie. Do końca nie będziesz wiedział, czy to co budujesz tak dużymi nakładami finansowymi zadziała tak, jak chcesz.
Ta odległość 5,5 kropki to chyba na wózkach Jacobsa. W Pendolino mam 3 study odległości, człony łączone wózkami (idzie ten połówkowy liftarm pod drzwiami dla pasażerów) i śmiga.
Maciej Drwięga pisze:
Mateusz92 pisze:życzę Ci wytrwałości
Ja w sumie też, lubię tą żółto-niebieską kolorystykę.
Ja też lubię tą żółto-niebieską kolorystykę. Może dlatego, że jeszcze nie jeździłem w tych kolorach. Natomiast najładniejszą dla mnie ma teraz ENdolino od Kolei Dolnośląskich.

Awatar użytkownika
Maciej Drwięga
Posty: 1109
Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: maciejd

 

#20 Post autor: Maciej Drwięga »

Mateusz92 pisze:Tutaj powinienem dodać, że jak zwrotnica jest zaraz za zakrętem
Rozjazd. Rozjazd. Zwrotnica zmienia zwrot składu... a tu zwrot się nie zmienia ;)
Mateusz92 pisze:Ta odległość 5,5 kropki to chyba na wózkach Jacobsa. W Pendolino mam 3 study odległości, człony łączone wózkami (idzie ten połówkowy liftarm pod drzwiami dla pasażerów) i śmiga.
Aż sprawdzę, choć rzeczywiście to jest uzależnione od rozmieszczenia czopów skrętu i tego, ile wraz z nimi jest punktów przełamań zestawu. Istotnie może się to redukować do ciut ponad 2 jeżeli łączenie wózków jest na zwykłym przegubie a nie sztywne/wspólny wózek.
Mateusz92 pisze:Natomiast najładniejszą dla mnie ma teraz ENdolino od Kolei Dolnośląskich.
No ładna jest, to prawda. Dodaje lekkości tej dość topornej konstrukcji.
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.

meler
VIP
Posty: 422
Rejestracja: 2015-08-26, 15:04
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: meler

 

#21 Post autor: meler »

Tutaj 3 kropki :) Manewrując wózkami i maskując rękaw jakimiś zaokrąglonymi "slopes" pewnie udałoby się optycznie sprowadzić do mniej niż jeden stud.

Obrazek

Awatar użytkownika
DawKub1922
Posty: 140
Rejestracja: 2016-09-03, 20:04
Lokalizacja: Olszowa

#22 Post autor: DawKub1922 »

Maciej Drwięga pisze:...Teraz najważniejsze jest, aby (...) wszcząć lament...
Maciej Drwięga pisze:...No ale możesz skutecznie ignorować tego typu porady...
W którym momencie „wszcząłem lament” oraz kiedy i gdzie napisałem / powiedziałem, że ignoruję czyjeś porady???

Bo jak na razie odniosłem się tylko do jednej porady Kolegi Bricksley’a:
Bricksley pisze:...Znacznie lepiej to wygląda gdy łuk układa się z odcinków prostych.
„I tak będę musiał torowisko budować jak Kolega radzi...”
Ostatnio zmieniony 2017-01-22, 22:00 przez DawKub1922, łącznie zmieniany 1 raz.
#NSNP

Awatar użytkownika
Maciej Drwięga
Posty: 1109
Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: maciejd

 

#23 Post autor: Maciej Drwięga »

DawKub1922 pisze:W którym momencie „wszcząłem lament
O tutaj.
DawKub1922 pisze:Mam nadzieję, że kiedyś go skończę bo chyba nie do końca zdawałem sobie sprawę z tego za co się biorę (mam na myśli okna, ich ilość)...
DawKub1922 pisze:Fakt będzie to kosztowało, jednak skoro...
To jest po prostu dla mnie zabawne, że okna np. są problemem, ale nie jest problemem budowanie łuków z prostych torów, gdzie na pół okręgu idzie 46 takich elementów :), o tutaj:
Bricksley pisze:Znacznie lepiej to wygląda gdy łuk układa się z odcinków prostych.
DawKub1922 pisze:I tak będę musiał torowisko budować jak Kolega radzi...
Czyli pół kółeczka torów kosztuje mniej więcej tyle, co niemal setka żółtych ramek do okien... ale z ramkami okien problem, bo dużo. Z torami już nie problem, choć tyle samo to mniej więcej kosztuje... i pełny okrąg ma średnicę 4 metrów :) I nadal nie rozwiązuje kwestii rozjazdów.

No po prostu widzę sprzeczności.
DawKub1922 pisze:gdzie napisałem / powiedziałem, że ignoruję czyjeś porady???
No więc raczej chodzi o to, że bezkrytycznie łykasz wszystko jak pelikan rybę nie dopytując, co i jak. Lub nawet nie sprawdzając, z czym się pewne rzeczy wiążą.
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.

wielkamucha
Posty: 798
Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#24 Post autor: wielkamucha »

Chłopaki, nie kłóćcie się...

Cyku-cyku wygląda interesująco (brawa za kolorystykę, klasyka:), choć też przychylę się do zdania, że ze względów funkcjonalnych przydałoby się skrócić budowany wagon (jak i pozostałe z całej jednostki). Osobiście jestem zwolennikiem szerokości 8 studów dla taboru kolejowego, ale oprócz oczywistych "plusów dodatnich", są też "plusy ujemne", jak chociażby kwestia odpowiedniego dobrania proporcji czy większej bądź mniejszej wierności pierwowzorowi. Wiadomo, coś za coś. Jednak tylko do budowniczego należy decyzja, którą drogę wybierze.

Względem dachu, bo widzę, że problem mamy z nim wszyscy. Kompletując ostatnio klocki do nowego projektu natknąłem się na takie elementy: http://www.bricklink.com/v2/catalog/cat ... =11290#T=C i przyznam, że wyglądają one BAAARDZO kusząco... Nie myśleliście o zastosowaniu ich w wagonach? Zwłaszcza ci, którzy budują na 8 studów szerokości?

meler
VIP
Posty: 422
Rejestracja: 2015-08-26, 15:04
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: meler

 

#25 Post autor: meler »

Tak, klocek 11290 to bardzo kusząca alternatywa, jednak kropki na szczycie psują efekt... Tak czy owak warte przetestowania.

Awatar użytkownika
Zwariowany
Posty: 178
Rejestracja: 2016-12-29, 16:47
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#26 Post autor: Zwariowany »

A może z tego łagodniejsze łuki Flexible Train Track?
MOC jest silna we mnie, a ja jestem silny MOCą

Awatar użytkownika
DawKub1922
Posty: 140
Rejestracja: 2016-09-03, 20:04
Lokalizacja: Olszowa

#27 Post autor: DawKub1922 »

Powiedziałbym święte słowa:
wielkamucha pisze:Chłopaki, nie kłóćcie się...
(...) ale oprócz oczywistych "plusów dodatnich", są też "plusy ujemne", jak chociażby kwestia odpowiedniego dobrania proporcji czy większej bądź mniejszej wierności pierwowzorowi. Wiadomo, coś za coś. Jednak tylko do budowniczego należy decyzja, którą drogę wybierze.(...)
I być może mój model się kilku osobom nie spodoba, być może będzie wyglądał pokracznie, być może będzie miał problemy na zwrotnicach oraz łukach, być może będzie doprowadzał kogoś do apopleksji, i nie będzie idealny… Jednak będzie mój, a zabawa przy jego budowaniu, rozwiązywaniu mniejszych bądź większych problemów, to:
Maciej Drwięga pisze:(...)To jest właśnie radość budowania. Trzymam kciuki. (...)
#NSNP

Awatar użytkownika
DawKub1922
Posty: 140
Rejestracja: 2016-09-03, 20:04
Lokalizacja: Olszowa

#28 Post autor: DawKub1922 »

meler pisze:Tutaj 3 kropki :) (...)
Ten punkt (poradę) mogę uznać za zrealizowany, choć co prawda na tym foto tego nie widać…

Obrazek20170214_204510 by Dawid Kubicki, on Flickr
Zwariowany pisze: (...) Flexible Train Track?
A nad tym się zastanawiam…
POZdrawiam
#NSNP

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3941
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

#29 Post autor: legosamigos »

Zaczyna nabierać kształtów, przynajmniej ten pierwszy skład :) A jak zamierzasz zrobić przegub między składami?
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

Awatar użytkownika
DawKub1922
Posty: 140
Rejestracja: 2016-09-03, 20:04
Lokalizacja: Olszowa

#30 Post autor: DawKub1922 »

legosamigos pisze: (...) A jak zamierzasz zrobić przegub między składami?
Jakiś tam pomysł już mam, a czy będzie dobry wyjdzie w praniu...
POZdrawiam
#NSNP

ODPOWIEDZ