[MOC] Chojnicki Tur

Adventurers, Castle, HP, Ninja, Pirates, Western, WWII, Vikings

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Kocur
Posty: 884
Rejestracja: 2014-11-30, 19:15
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Kocur

 

[MOC] Chojnicki Tur

#1 Post autor: Kocur »

Po długiej walce z wymianą części i oczekiwaniu na klocki z BL udało się osiągnąć zamierzony efekt :)

Oto Chojnicki Tur w całej swojej okazałości:

Obrazek

Porównanie skali z minifigiem:

Obrazek Obrazek

W tym momencie tur ma 49 elementów + podstawka + kwiatki (6 sztuk), łącznie 56 części, tutaj kilka typów kwiatków do wyboru:

Obrazek

Zasadniczo najlepiej chyba jednak kojarzą się te najstarsze, zwykłe kwiatki które są już w LEGO od lat.

I pierwsze moje wideo, sorry za jakość ale muszę się nauczyć korzystać z programów do obróbki filmów:

ObrazekChojnicki Tur - movable parts by Kocur Velox, on Flickr


Post 10.03.2016:
Wziąłem się za złożenie Chojnickiego Tura i oczywiście zabrakło części, na razie uznaję że temat jest WIP jako że brakuje klocków w dobrych kolorach i przede wszystkim porządnych zdjęć. Jak mi dziecko pozwoli to spróbuję to zrobić w LDD to będzie lepiej widoczne.

Głównym założeniem było żeby tur był zabawką dla dzieciaków, a nie czymś poważnym, oraz żeby od razu kojarzył się z czarnym turem z herbu miasta. Głowa jest ruchoma, zawieszona na kulce żeby tur mógł się rozglądać, ogon również ruchomy na boki.

Oto jak wyszło, jeszcze raz przepraszam za jakość fot robionych przedpotopowym telefonem, ale jak już ogarnę brakujące elementy to cyknę nowe.

Ilość elementów na ten moment to 49 + podstawka i kwiatki, co łącznie daje 52 klocki. W sumie pasowało by dorzucić jeszcze jeden kwiatek, wtedy by było 54.

Brakujące klocki zastąpione innymi zamiennymi kolorami to:
- Całe poroże powinno być jednolite, niestety cone nie występuje w dark tan, więc muszę to dopracować - pewnie zostanie DBG zamiast czarnego
- Grzbiet powinien być jednolicie czarny (wstawione 2 dark blue curved slope bo mi się czarne skończyły)
- Podstawka 10x6 w kolorze green lub bright green

Wszystkie sugestie mile widziane, w końcu to nie ukończony projekt :)

A oto foty:

Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

no i wersja we właściwych kolorach z LDD:

Obrazek

Obrazek


Ostatnio zmieniony 2017-03-30, 21:14 przez Kocur, łącznie zmieniany 6 razy.
Ride the wind, take on your destiny
You gotta get much higher
Fly your flight, get over society
The world is by far much bigger!
- Samael

Awatar użytkownika
Neo
Posty: 293
Rejestracja: 2011-04-29, 21:24
Lokalizacja: Kraków/Rzeszów/Starachowice

#2 Post autor: Neo »

Naprawdę świetny !

Awatar użytkownika
Biedrus
VIP
Posty: 1409
Rejestracja: 2015-05-31, 17:41
Lokalizacja: Tarnów
brickshelf: biedrus

 

#3 Post autor: Biedrus »

Super! Chyba wygrałeś konkurs :P Tylko zdjęcia zrób lepsze.
Ostatnio zmieniony 2017-03-10, 10:13 przez Biedrus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kalais
Posty: 547
Rejestracja: 2014-11-30, 19:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#4 Post autor: Kalais »

Bardzo fajny. A jeszcze biorąc pod uwagę tak małą ilość klocków to w ogóle super :)

Jetboy

#5 Post autor: Jetboy »

Pozamiatene!
Edit: Chociaż z drugiej strony mimo że model jest świetny, to bardziej przypomina afrykańskiego bawoła, niż tura. Ale jest jeszcze czas na poprawki

Awatar użytkownika
Kocur
Posty: 884
Rejestracja: 2014-11-30, 19:15
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Kocur

 

#6 Post autor: Kocur »

Jetboy pisze:bardziej przypomina afrykańskiego bawoła, niż tura
To w sumie dobrze, bo to znaczy że jest bliżej krowy niż konia :)
Ride the wind, take on your destiny
You gotta get much higher
Fly your flight, get over society
The world is by far much bigger!
- Samael

Awatar użytkownika
Hobbit
Posty: 172
Rejestracja: 2016-04-14, 19:37
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#7 Post autor: Hobbit »

Bardzo fajnie wyszło, szyja jest trochę za chuda, ale model i tak jest świetny!
Hobbit

Awatar użytkownika
Kocur
Posty: 884
Rejestracja: 2014-11-30, 19:15
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Kocur

 

#8 Post autor: Kocur »

Hobbit pisze:Bardzo fajnie wyszło, szyja jest trochę za chuda, ale model i tak jest świetny!
Dzięki, musiała być chuda żeby mogła się poruszać we wszystkie strony tak jak w naTURze, dzięki temu jest większa bawialność. Tur może się rozglądać na boki oraz schylać łeb by poskubać kwiatki ;)
Ride the wind, take on your destiny
You gotta get much higher
Fly your flight, get over society
The world is by far much bigger!
- Samael

Awatar użytkownika
Deckard Cain
Posty: 369
Rejestracja: 2010-06-17, 20:16
Lokalizacja: Krosno
brickshelf: DeckardCain

 

#9 Post autor: Deckard Cain »

Najlepsze jest to że mina tego stworzenia może wyrażać cokolwiek.
Ostatni z Horadrimów

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2431
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

#10 Post autor: dmac »

Bawół nie bawół, ten turek podoba mi się najbardziej ze wszystkich. Nie wiem tylko, czy tak wyglądał turzy ogon, ale to detal.
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
Kocur
Posty: 884
Rejestracja: 2014-11-30, 19:15
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Kocur

 

#11 Post autor: Kocur »

Deckard Cain pisze:Najlepsze jest to że mina tego stworzenia może wyrażać cokolwiek.
No trzeba czytać z ruchu nieruchomych warg :)
dmac pisze:Bawół nie bawół, ten turek podoba mi się najbardziej ze wszystkich. Nie wiem tylko, czy tak wyglądał turzy ogon, ale to detal.
Dzięki, a co do ogona, udało mi się dzięki najprostszemu rozwiązaniu:

Obrazek + Obrazek + Obrazek

Osiągnąć pełny zakres merdania, to znaczy że wystarczy tyknąć a ogon sie buja, a nawet może się obracać o 360 stopni.

Naprawdę turzy ogon był jak ogon byka, czyli węższy, ale postawiłem na bawialność i pocieszny prawie komiksowy wygląd, by nasz czworonożny bohater był lepiej odbierany przez dzieci niż zoologów :)
Ostatnio zmieniony 2017-03-15, 19:44 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
Ride the wind, take on your destiny
You gotta get much higher
Fly your flight, get over society
The world is by far much bigger!
- Samael

Awatar użytkownika
Kocur
Posty: 884
Rejestracja: 2014-11-30, 19:15
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Kocur

 

#12 Post autor: Kocur »

Poważny update pierwszego posta i temat z WIP zmieniam na MOC :)
Ride the wind, take on your destiny
You gotta get much higher
Fly your flight, get over society
The world is by far much bigger!
- Samael

ODPOWIEDZ