No przecież skręt jest na M motor :)Zwariowany pisze:... ale czemu skręt na siłowniki, a nie np. serwo lub M motor?
[MOC] Ził 130 mmz 555
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3944
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
- Zwariowany
- Posty: 178
- Rejestracja: 2016-12-29, 16:47
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3944
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
-
- Posty: 572
- Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
- Lokalizacja: Rybnik okolice
- brickshelf: Tranzystor
-
-
- VIP
- Posty: 437
- Rejestracja: 2014-09-30, 17:39
- Lokalizacja: Kraków
- brickshelf: Samolot
- Kontakt:
-
Dziękuję za wszystkie pochlebne opinie.
Teraz o układzie skrętu kilka słów wyjaśnienia.
Kiedy zaczynałem prace nad modelem i powstała szoferka stało się jasne, że kluczowe dla estetyki modelu będzie zachowanie proporcji nadkoli.
Przypomniałem sobie rozwiązanie opisywane przez Sariela z wirtualną osią obrotu.
Postanowiłem w ramach eksperymentu zbudować podobną konstrukcję i ją przetestować.
Co ciekawe, okazało się, że takie zawieszenie jest dość mocne. '
Ma oczywiście swoje wady, spore luzy i utrudnioną regulację. Dlatego z 16 zostały nie zabezpieczone abym mógł ustawiać zbieżność :) (może powinienem dopisać regulację zbieżności do funkcji modelu)
Sporo czasu zajęło mi odpowiednie wzmocnienie konstrukcji i przyspieszenie jego pracy przy zachowaniu małych wymiarów. W dalszym ciągu prędkość nie jest imponująca ale w prawdziwym Zile też trzeba było się nakręcić.
Na koniec dodałem super proste zawieszenie i przeniesienie napędu na koło kierownicy.
Wszystko działa bardzo dobrze.
Skrzynia biegów jest podobna do tej
ale oparta o nowe podzespoły z Porsche i to chyba dzięki tym nowym czerwonym ślizgaczom działa bez zatrzymywania modelu przy zmianie biegów.
Przy okazji odkryłem że nowe czerwone tryby
nowa 16
przenoszą większe obciążenia niż stare.
Zapewne z powodu szerokiego kołnierza. Na starych trybach model nie chciał jeździć na 4 biegu.
No to tyle jak będą jeszcze jakieś pytania z chęcią odpowiem.
Teraz o układzie skrętu kilka słów wyjaśnienia.
Kiedy zaczynałem prace nad modelem i powstała szoferka stało się jasne, że kluczowe dla estetyki modelu będzie zachowanie proporcji nadkoli.
Przypomniałem sobie rozwiązanie opisywane przez Sariela z wirtualną osią obrotu.
Postanowiłem w ramach eksperymentu zbudować podobną konstrukcję i ją przetestować.
Co ciekawe, okazało się, że takie zawieszenie jest dość mocne. '
Ma oczywiście swoje wady, spore luzy i utrudnioną regulację. Dlatego z 16 zostały nie zabezpieczone abym mógł ustawiać zbieżność :) (może powinienem dopisać regulację zbieżności do funkcji modelu)
Sporo czasu zajęło mi odpowiednie wzmocnienie konstrukcji i przyspieszenie jego pracy przy zachowaniu małych wymiarów. W dalszym ciągu prędkość nie jest imponująca ale w prawdziwym Zile też trzeba było się nakręcić.
Na koniec dodałem super proste zawieszenie i przeniesienie napędu na koło kierownicy.
Wszystko działa bardzo dobrze.
Skrzynia biegów jest podobna do tej
ale oparta o nowe podzespoły z Porsche i to chyba dzięki tym nowym czerwonym ślizgaczom działa bez zatrzymywania modelu przy zmianie biegów.
Przy okazji odkryłem że nowe czerwone tryby
nowa 16
przenoszą większe obciążenia niż stare.
Zapewne z powodu szerokiego kołnierza. Na starych trybach model nie chciał jeździć na 4 biegu.
No to tyle jak będą jeszcze jakieś pytania z chęcią odpowiem.
- Zwariowany
- Posty: 178
- Rejestracja: 2016-12-29, 16:47
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Miałem na myśli przeniesienie skrętu poprzez układ zębatek i silnik np. serwo. Gdzieś w modelu sportowym widziałem rozwiązanie skrętu w takiej konstrukcji, ale właśnie bez siłowników. Zastanawiałem się czy takie rozwiązanie jest lepsze, z stąd pytanie. Przymierzam się do zrobienia Porsche 956 – podwozie Technic, góra ModelTeam. Szukam natchnienia, dobrych pomysłów i sprawdzonych konstrukcji a, że mało się znam to pytam o to, co mnie zaciekawi. :DTranzystor pisze:A jak połączyłbyś to bezpośrednio?
MOC jest silna we mnie, a ja jestem silny MOCą
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2201
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
Na naszym krakowskim podwórku można spotkać też zielonego z HDSem:
I co, że nie jest niebieski? Pomarańczowy bardzo fajnie się wyróżnia w tłumie :)
I co, że nie jest niebieski? Pomarańczowy bardzo fajnie się wyróżnia w tłumie :)
Ostatnio zmieniony 2017-04-07, 15:01 przez Kubrick, łącznie zmieniany 1 raz.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3944
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Jeździ jeszcze ta zielonka? :DKubrick pisze:Na naszym krakowskim podwórku można spotkać też zielonego z HDSem:
Obrazek
I co, że nie jest niebieski? Pomarańczowy bardzo fajnie się wyróżnia w tłumie :)
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2201
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
O ile pamiętam z rozmowy z synem właściciela, to chyba diesle Leyland. Kursuje codziennie, właściciel/kierowca już grubo po 70, ale daje radę. Często widuję go w okolicach stacji BP na Bora-Komorowskiego, albo przy Łokietka na wysokości Krak-Cemu.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>