[2017] LUGPol - PIERWSZA KREW, edycja 2017

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
bacon
Adminus Emeritus
Posty: 1501
Rejestracja: 2012-07-26, 15:21
Lokalizacja: Piekary Śląskie

[2017] LUGPol - PIERWSZA KREW, edycja 2017

#1 Post autor: bacon »

Drodzy nowi forumowicze!

Kontynuujemy tradycję wiosennego konkursu dla debiutantów, to już kolejna - siódma edycja!

W czasie ostatnich dwunastu miesięcy zarejestrowało się na LUGPolu około 120 osób, chcemy Was lepiej poznać i zobaczyć Wasze prace. Aby zachęcić Was do udziału w życiu forum, zapraszamy do specjalnego konkursu.

LUGPol - Pierwsza Krew 2017

Obrazek
Plakat wykonał Bobofrutx.

Regulamin
1. W konkursie mogą brać udział osoby które spełniają choć JEDEN z dwóch warunków:
  • a) zarejestrowały się na forum 01.05.2016 lub później,
    lub
    b) w dniu ogłoszenia konkursu nie opublikowały jeszcze na forum żadnej pracy.
1.1. Osoby powracające na forum nie mogą uczestniczyć w konkursie.
1.2. Osoby startujące w zeszłorocznej edycji Pierwszej Krwi nie mogą uczestniczyć w konkursie.
2. Zadanie konkursowe: zbudować i opublikować na forum premierowe prace (tzn. nigdy wcześniej nie prezentowane, zbudowane specjalnie na ten konkurs) w jednej lub więcej z 5 podanych kategorii.
3. W jednej kategorii można zgłosić co najwyżej jedną pracę. Maksymalna liczba prac, którą można zgłosić w konkursie to 5, pod warunkiem że każda jest w innej kategorii.
4. Prace należy zgłaszać najpóźniej do 31 lipca 2017 23:59:59. Zgłoszenie pracy do konkursu polega na wykonaniu dwóch operacji. Należy:
  • a) Opublikować pracę na forum (w odpowiednim dziale tematycznym).
    b) Dodać nowy post do wątku zgłoszeniowego, podając w nim nazwę pracy, nazwę kategorii, miniaturę jednego reprezentatywnego zdjęcia i link do tematu gdzie opublikowaliśmy pracę.
5. Zwycięskie prace wyłonione zostaną w głosowaniu na forum.
5.1. W przypadku dwóch lub więcej prac z taką samą liczbą głosów zostanie uruchomiona dodatkowa ankieta dotycząca tych prac.
6. Kategorie konkursowe:
  • Kategoria I - Mostowa dioramka
    Zbuduj dioramę (scenkę) nawiązującą do słowa "most". Przykładowe tematy: most wanted, most expensive, Most na rzece Kwai, Most Karola etc.
    Zasady i ograniczenia: Rozmiar pracy nie może przekroczyć 32x32 kropek (brak ograniczenia wysokości).
    Nagrody: Kategoria II - Konstrukcja Technic
    Zbuduj dowolną konstrukcję Technic.
    Zasady i ograniczenia: Maksymalnie dwa silniki albo 5 korbek. Korbka to ogólna nazwa elementu do manualnej obsługi funkcji modelu. Korbką jest więc korba, wajcha, wolant, dźwignia, pokrętło itd. Praca musi składać się w co najmniej 75% z klocków technicowych.
    Nagrody: Kategoria III - Microskala
    Zbuduj w mikroskali jakiś charakterystyczny dla Polski element architektury, może to być np. katowicki Spodek, Wawel, Jezus ze Świebodzina, Belweder, Sukiennice, Sejm, pomnik Neptuna lub cokolwiek innego powszechnie rozpoznawalnego.
    Zasady i ograniczenia: Praca musi zawierać maksymalnie 300 elementów.
    Nagrody: Kategoria IV - Mój urlop
    Zbuduj dowolną pracę przedstawiającą miejsce sposób spędzania tegorocznego urlopu. Morze, góry, kanapa, remont w domu etc.
    Zasady i ograniczenia: Rozmiar pracy nie może przekroczyć 16x16 kropek (brak ograniczenia wysokości). Pracę będzie można również zgłosić do "Ligi gorących szesnastek" (jeżeli zachowa wysokość do 16 kropek).
    Nagrody: Kategoria V - Pojazd przyszłości
    Zbuduj w dowolnej skali pojazd, który będzie można spotkać w 2100 roku. Tematyka dowolna, może to być pojazd kołowy, latający czy cokolwiek wyobraźnia podpowie.
    Zasady i ograniczenia: Pojazd musi zawierać maksymalnie 400 elementów
    Nagrody: Kategoria VI - Brickheadz
    Zbuduj dowolną postać w stylu Brickheadz.
    Zasady i ograniczenia: Tematyka dowolna, praca musi zachować skalę i charakter serii. Można np. wziąć udział w tworzeniu Reprezentacji Polski - viewtopic.php?t=29556
    Nagrody:
7. W przypadku małej ilości prac konkursowych organizatorzy zastrzegają sobie możliwość połączenia kilku lub wszystkich kategorii w jedną.
8. Nagrody będzie można odebrać na wystawie w Jordanowie. W razie nieobecności laureata koszty przesyłki nagród w PL pokrywa Klub.
9. W kwestiach nieujętych regulaminem oraz spornych decydują i mętnych odpowiedzi udziela administracja. Wszelkie pytania proszę zadawać w tym wątku.
10. Tematy do zgłaszania prac:
Ostatnio zmieniony 2017-05-16, 09:24 przez bacon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jaco3011
Posty: 240
Rejestracja: 2016-09-07, 17:03
Lokalizacja: Kielce / Kraków
brickshelf: ---
Kontakt:

 

#2 Post autor: Jaco3011 »

Jakieś wyjątki co do limitu klocków? Mam jeden projekcik, który idealnie pasuje do V kategorii. I... nie chce mi się liczyć klocków :P
"Kim jesteśmy? Z czego budujemy? Dokąd to wszystko zmierza?" ~własne
"Człowiek człowiekowi wilkiem, a LEGO LEGO LEGO" ~własne

Awatar użytkownika
SERVATOR
VIP
Posty: 3607
Rejestracja: 2013-11-08, 11:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#3 Post autor: SERVATOR »

Jak Ci się nie chce liczyć, to możesz się nie zgłaszać. To chyba oczywiste.

Styrany
Posty: 26
Rejestracja: 2016-05-01, 14:46
Lokalizacja: Zamość
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#4 Post autor: Styrany »

Czy jeżeli chodzi o kategorię technic to chodzi tutaj że jak mam 2 wykorzystane silniki to nie mogę już dołączyć funkcji pojazdu na korbki?

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#5 Post autor: 3dom »

Nie możesz.
Można użyć 1 silnika i 2,5 korbki :)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

McJakub
Posty: 5
Rejestracja: 2017-03-16, 09:32
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
brickshelf: McJakub

 

#6 Post autor: McJakub »

Jak jest w kwestii customów?
Chodzi mi głownie o hełmy i karabiny.

Awatar użytkownika
Falcrum
VIP
Posty: 607
Rejestracja: 2016-08-29, 14:22
Lokalizacja: Oksford/Lublin fifty-fifty
brickshelf: GrandVigoFalcrum

 

#7 Post autor: Falcrum »

McJakub pisze:Jak jest w kwestii customów?
Chodzi mi głownie o hełmy i karabiny.
Zdaje się, że tak jak w przypadku MOCów, czyli są dozwolone.
Czuję, że Twoja ulubiona pozycja to Most na rzece Kwai ;)
A szare klocki są najbardziej kolorowe!

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#8 Post autor: Bricksley »

Falcrum pisze:McJakub napisał/a:
Jak jest w kwestii customów?
Chodzi mi głownie o hełmy i karabiny.

Zdaje się, że tak jak w przypadku MOCów, czyli są dozwolone.
Pozwól że na pytania będą odpowiadać organizatorzy.
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
bacon
Adminus Emeritus
Posty: 1501
Rejestracja: 2012-07-26, 15:21
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#9 Post autor: bacon »

Co to za customowe hełmy? Z plasteliny?
Czy raczej masz na myśli Brickarmsy itp?

Awatar użytkownika
Falcrum
VIP
Posty: 607
Rejestracja: 2016-08-29, 14:22
Lokalizacja: Oksford/Lublin fifty-fifty
brickshelf: GrandVigoFalcrum

 

#10 Post autor: Falcrum »

Zadam pytanie do kategorii szóstej, a nawet pozwolę odpowiedzieć na nie organizatorom :)
Mam zbudować pracę o szkielecie identycznym do szkieletu znanego z zestawów, czy mogę stworzyć budowlę o identycznych rozmiarach, ale przykładowo zbuduję ją SNOTem?
A szare klocki są najbardziej kolorowe!

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#11 Post autor: 3dom »

Falcrum pisze:Mam zbudować pracę o szkielecie identycznym do szkieletu znanego z zestawów, czy mogę stworzyć budowlę o identycznych rozmiarach, ale przykładowo zbuduję ją SNOTem?
Oba rozwiązania są dopuszczalne.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Styrany
Posty: 26
Rejestracja: 2016-05-01, 14:46
Lokalizacja: Zamość
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#12 Post autor: Styrany »

Czy jeżeli mamy kategorię technic to załóżmy mam 2 silniki w modelu. Ale chciałbym switch'em obsługiwać włącznik świateł czy takie coś to już za dużo?

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#13 Post autor: 3dom »

Za dużo. Ale jak podłączysz światła do BB to będzie ok.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Styrany
Posty: 26
Rejestracja: 2016-05-01, 14:46
Lokalizacja: Zamość
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#14 Post autor: Styrany »

Czyli rozumiem dźwignia do skrzyni biegów też odpada? Dajmy na to przykład samochód: silnik do jazdy przod tył i skręt i to tyle z funkcji?

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#15 Post autor: 3dom »

Tak - chodzi o to żeby próg wejścia był niski i porównywalne szanse miały osoby dopiero zaczynające przygodę z LEGO jak i te posiadające znaczną kolekcję zestawów/elementów. Bardziej nacisk na kreatywność niż zbudowanie modelu z 20 funkcjami i 10 silnikami.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

ODPOWIEDZ