[MOC] GAZ 3351

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Jellyeater
VIP
Posty: 2363
Rejestracja: 2014-03-16, 16:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić
Kontakt:

 

#16 Post autor: Jellyeater »

A mi z filmiku rzuciło się w oczy to, że Sariel ma sztangę. Good for you. :-)

Ciekawa maszyna. Niebanalna. Ten skręt tych dwóch modułów i ta wciągarka. Szkoda, że gąsienice zawodzą.

Hm jak to działa w prawdziwym świecie, że czołgi skręcają? Przecież nie wykorzystują do tego poślizgu na parkiecie?
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto

Awatar użytkownika
Zwariowany
Posty: 178
Rejestracja: 2016-12-29, 16:47
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#17 Post autor: Zwariowany »

SAMOLOT albo się ślizga, albo wykorzystuje różnicę prędkości gąsienic. A może kręci gąsienicami w odwrotnych kierunkach :P Strasznie mieszasz hehe
MOC jest silna we mnie, a ja jestem silny MOCą

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#18 Post autor: Sariel »

Jellyeater pisze:Hm jak to działa w prawdziwym świecie, że czołgi skręcają?
Nie skręcają, jadą prosto na Berlin ;) Oczywiście że wykorzystują poślizg gąsienic, tylko nie jeżdżą po parkiecie. Tu możesz sobie zobaczyć jak czasem ładnie mielą wtedy ziemię:

Ostatnio zmieniony 2017-05-29, 09:00 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 471
Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
Lokalizacja: Okolice Namysłowa
brickshelf: Na razie brak ;/...

 

#19 Post autor: Kruk »

Sariel pisze:Tak, dziś Patronite, jutro clickbait, a pojutrze obudzę się jako Gonciarz ;)
Sooo true...
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/

Awatar użytkownika
Zwariowany
Posty: 178
Rejestracja: 2016-12-29, 16:47
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#20 Post autor: Zwariowany »

Sariel dla mnie to wygląda na różnice w prędkości gąsienic a nie poślizg jednej z nich.
MOC jest silna we mnie, a ja jestem silny MOCą

Tranzystor
Posty: 572
Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
Lokalizacja: Rybnik okolice
brickshelf: Tranzystor

 

#21 Post autor: Tranzystor »

Zwariowany pisze:Sariel dla mnie to wygląda na różnice w prędkości gąsienic a nie poślizg jednej z nich.
Skoro jest różnica prędkości gąsienic to raczej jest też poślizg.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#22 Post autor: Sariel »

Jak wyżej. Poślizg jest w tym sensie że gąsienice ślizgają się trochę po podłożu, stąd efekt mielenia ziemi.

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2432
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

#23 Post autor: dmac »

Ładnie to działa, naprawdę. I kolor ścigancki oraz draczny, jak mawiała dawno temu pewna znajoma Jola :) .
I czegoś się nauczyłem przy okazji:
a) jak sterować pojazdem z dwoma modułami gąsienicowymi nie bawiąc się w cuda-wianki z napędzaniem pojedynczych gąsienic,
b) nie można się zagapić, gdy w BOPie znowu będą gumowe łączniki :) .

Dziękuję i gratuluję!
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

MickeyMPL
Posty: 25
Rejestracja: 2016-03-06, 12:19
Lokalizacja: Liverpool
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#24 Post autor: MickeyMPL »

Z innej beczki - jakiego sznurka użyłeś? Bo na filmiku jest biały (odwzorowanie linki stalowej?) - a gdyby użyć te z modeli: 42009 lub 42042 (czarnych) z tworzywa sztucznego? Model super!
Ostatnio zmieniony 2017-05-29, 19:46 przez MickeyMPL, łącznie zmieniany 1 raz.

SAMOLOT
VIP
Posty: 437
Rejestracja: 2014-09-30, 17:39
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Samolot
Kontakt:

 

#25 Post autor: SAMOLOT »

Tu jest filmik który świetnie pokazuje jak działa napęd gąsienicowy przy skręcie.


Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#26 Post autor: Sariel »

Chyba nie zaryzykuję więcej Legowego sznurka do większych obciążeń. Mam linkę wędkarską z atestem na 20 kilo, następnym razem ją zastosuję.

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2462
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#27 Post autor: eric trax »

Ciekawe rzeczy przeczytałem. W kontekście moich planów co do kolejnego modelu bardzo przydatne informacje. Sam GAZ to dość specyficzny pojazd albo się go lubi albo nienawidzi za jego osobliwy wygląd. Bardzo mi się podoba, że model jest w stanie wjeżdżać wręcz na ściany. Nie powiem robi to wrażenie :)
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#28 Post autor: Bricksley »

Tak czytam Wasze pomysły na to by ograniczyć uślizg gąsienic i jedyne co mi się nasuwa na myśl to że zaprzeczacie idei jaką jest napęd gąsienicowy. Widzieliście kiedyś by w rzeczywistości maszyna gąsienicowe (nie mini koparka na gumowych gąsienicach), ale taka gdzie ogniwa gąsienic są normalne z płyt stalowych poruszała się chociażby po asfalcie/betonie? Nie, nie poruszają się, ale nie ze względu na fakt że by zaorały przy okazji podłoże ale ze względu na fakt uślizgu. Tak, prawdziwe maszyny też się ślizgają na sztywnym/utwardzonym podłożu bo współczynnik tarcia między gąsienicami a podłożem jest bardzo niski, zupełnie jak w przypadku klocków, przypadek? Potrzeba wprowadzenia napędu gąsienicowego była oczywiście możliwość stabilnego poruszania się po grząskim terenie, jak choćby piasek gdzie normalne ogumione pojazdy się zakopywały ze względu na zbyt duży nacisk na podłoże, płyty gąsienic skutecznie rozłożyły ogromny ciężar maszyny na dużej powierzchni z jednoczesnym zachowanie odpowiednio dużego współczynnika tarcia umożliwiającego swobodne poruszanie. To co chcecie osiągnąć czyli dobrą przyczepność na np. podłodze a jednocześnie jak najmniejsze opory przy skręcaniu to wzajemnie się wyklucza. Mając przyczepność przy prostej jeździe przy skręcie gąsienice, ramy boczne, rolki odczują bardzo duże naprężenia a to z kolei źle się odbije na konstrukcji, która będzie musiała znieść wiele, a także na żywotności samych gumowych gąsienic które będą zużywać się dość szybko. Tak więc, nie tędy droga :)
Pozdrawiam :)

SAMOLOT
VIP
Posty: 437
Rejestracja: 2014-09-30, 17:39
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Samolot
Kontakt:

 

#29 Post autor: SAMOLOT »

Bricksley pisze: To co chcecie osiągnąć czyli dobrą przyczepność na np. podłodze a jednocześnie jak najmniejsze opory przy skręcaniu to wzajemnie się wyklucza. Mając przyczepność przy prostej jeździe przy skręcie gąsienice, ramy boczne, rolki odczują bardzo duże naprężenia a to z kolei źle się odbije na konstrukcji, która będzie musiała znieść wiele, a także na żywotności samych gumowych gąsienic które będą zużywać się dość szybko. Tak więc, nie tędy droga :)
Pozwolę sobie zauważyć, że to właśnie starałem się przekazać w swoim przydługim wpisie na pierwszej stronie.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#30 Post autor: Sariel »

Bricksley pisze:Widzieliście kiedyś by w rzeczywistości maszyna gąsienicowe (nie mini koparka na gumowych gąsienicach), ale taka gdzie ogniwa gąsienic są normalne z płyt stalowych poruszała się chociażby po asfalcie/betonie?
Większość współczesnych czołgów podstawowych, takich ważących po 50-60 ton, lata po asfalcie/betonie aż miło:


ODPOWIEDZ