[WIP] CAT 434E
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
[WIP] CAT 434E
Model pojawił się na wystawie w Chojnicach, więc kurtynę można unieść ;) Jest to koparko-ładowarka Caterpillar 434E w skali 1:12. Nie udało mi się go w 100% skończyć na wystawę ale była solidna wersja beta, którą można było przetestować w boju.
I drugie zdjęcie (oba autorstwa Bart_Ilo - mam nadzieję, że nie obrazi się za to, że ich użyłem), na którym widać koła w konfiguracji do chodu kraba:
Model posiada 14 funkcji (w tym 12 zdalnie sterowanych):
- jazda (4x4, przedni most wahliwy),
- skręt (zdalnie przełączane 3 tryby skrętu: dwóch kół skrętnych, wszystkich kół skrętnych oraz chodu kraba),
- pneumatyczna blokada dyferencjałów w obu osiach,
- podpory (funkcja włączana ręcznie z modelu),
- unoszenie ramienia ładowarki,
- wysyp łyżki ładowarki,
- otwieranie łyżki ładowarki,
- przesuw wózka koparki (funkcja włączana ręcznie z modelu),
- pneumatyczny obrót ramienia koparki (w zakresie 180 stopni),
- unoszenie 1 sekcji ramienia koparki,
- wyprost 2 sekcji ramienia koparki,
- wydłużanie 2 sekcji ramienia koparki,
- wysyp łyżki koparki.
Co pokazały testy? Największym problemem jest unoszenie ramienia koparki - pojedyncze, szeregowo połączone siłowniki nie są w stanie dociągnąć ramienia do pozycji transportowej; są po prostu zbyt słabe, a w końcowej fazie podnoszenia ramię przyjmuje bardzo dziwny kąt, co znacznie utrudnia im pracę. Także konieczne będą kompromisy estetyczne żeby dołożyć drugą parę siłowników - mam nadzieję, że wtedy będzie to działało poprawnie.
Podczas testów jazdy udało mi się ukręcić ten klocek
, co wprawiło w osłupienie kolegów Trialowców :) Trzeba zatem dokładnie przejrzeć zakresy w jakich poruszają się koła przy skręcie - może coś gdzieś obciera.
Muszę też popracować nad estetyką kabiny, obecne "czarne szyby" zlewają się w jedną bryłę i słusznie koledzy zauważyli, że trzeba by dać jakieś płytki w charakterze poprzeczek, żeby ją ożywić. Pojawią się też światła PF, schodki po prawej stronie kabiny. Generalnie model jest nabity jak beka śledzi, na chwilę obecną mamy tam w środku:
- 1 x PF XL,
- 2 x PF L,
- 1 x PF M,
- 8 x PF Servo,
- 4 x PF receiver,
- Bbox 88000
- 2 x PF switch,
- 16 siłowników pneumatycznych (6 grubych V1, 4 grube V2, 1 cienkich V2, 5 małych V1),
- 4 pompki pneumatyczne 6s,
- 9 zaworów pneumatycznych,
- ponad 10 metrów węży pneumatycznych,
- nie wiem ile przedłużek PF
także cudem udało mi się domknąć kabinę (która nota bene ma krzywiznę beczki - jest obła we wszystkich płaszczyznach), a i tak tylko z trzech stron.
Pytania, wątpliwości? Piszcie, może uda się poprawić czego nie zauważyłem :)
I drugie zdjęcie (oba autorstwa Bart_Ilo - mam nadzieję, że nie obrazi się za to, że ich użyłem), na którym widać koła w konfiguracji do chodu kraba:
Model posiada 14 funkcji (w tym 12 zdalnie sterowanych):
- jazda (4x4, przedni most wahliwy),
- skręt (zdalnie przełączane 3 tryby skrętu: dwóch kół skrętnych, wszystkich kół skrętnych oraz chodu kraba),
- pneumatyczna blokada dyferencjałów w obu osiach,
- podpory (funkcja włączana ręcznie z modelu),
- unoszenie ramienia ładowarki,
- wysyp łyżki ładowarki,
- otwieranie łyżki ładowarki,
- przesuw wózka koparki (funkcja włączana ręcznie z modelu),
- pneumatyczny obrót ramienia koparki (w zakresie 180 stopni),
- unoszenie 1 sekcji ramienia koparki,
- wyprost 2 sekcji ramienia koparki,
- wydłużanie 2 sekcji ramienia koparki,
- wysyp łyżki koparki.
Co pokazały testy? Największym problemem jest unoszenie ramienia koparki - pojedyncze, szeregowo połączone siłowniki nie są w stanie dociągnąć ramienia do pozycji transportowej; są po prostu zbyt słabe, a w końcowej fazie podnoszenia ramię przyjmuje bardzo dziwny kąt, co znacznie utrudnia im pracę. Także konieczne będą kompromisy estetyczne żeby dołożyć drugą parę siłowników - mam nadzieję, że wtedy będzie to działało poprawnie.
Podczas testów jazdy udało mi się ukręcić ten klocek
, co wprawiło w osłupienie kolegów Trialowców :) Trzeba zatem dokładnie przejrzeć zakresy w jakich poruszają się koła przy skręcie - może coś gdzieś obciera.
Muszę też popracować nad estetyką kabiny, obecne "czarne szyby" zlewają się w jedną bryłę i słusznie koledzy zauważyli, że trzeba by dać jakieś płytki w charakterze poprzeczek, żeby ją ożywić. Pojawią się też światła PF, schodki po prawej stronie kabiny. Generalnie model jest nabity jak beka śledzi, na chwilę obecną mamy tam w środku:
- 1 x PF XL,
- 2 x PF L,
- 1 x PF M,
- 8 x PF Servo,
- 4 x PF receiver,
- Bbox 88000
- 2 x PF switch,
- 16 siłowników pneumatycznych (6 grubych V1, 4 grube V2, 1 cienkich V2, 5 małych V1),
- 4 pompki pneumatyczne 6s,
- 9 zaworów pneumatycznych,
- ponad 10 metrów węży pneumatycznych,
- nie wiem ile przedłużek PF
także cudem udało mi się domknąć kabinę (która nota bene ma krzywiznę beczki - jest obła we wszystkich płaszczyznach), a i tak tylko z trzech stron.
Pytania, wątpliwości? Piszcie, może uda się poprawić czego nie zauważyłem :)
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- Kruk
- Posty: 471
- Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
- Lokalizacja: Okolice Namysłowa
- brickshelf: Na razie brak ;/...
-
Model bajka, czekam na więcej zdjęć; szkoda, że nie da się nie zasłaniać kabiny przy tak wielkiej ilości funkcji pneumatycznych.
Ostatnio zmieniony 2017-07-15, 13:13 przez Kruk, łącznie zmieniany 1 raz.
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
Model rewelacyjny!
Bardzo mi się podoba, zresztą jak wszystkie Twoje modele, modele Erica Traxa i pozostałych kolegów z forum.
Chwilę przyglądałem się jak montowałeś elementy na wystawie i jestem pełen podziwu zdolności i cierpliwości przy takim budowaniu. Zazdroszczę takich konstrukcji :)
Jeśli chodzi o zdjęcia, nie obrażam się :) Wysłałem Ci na email kilka zdjęć koparko-ładowarki, które zrobiłem na wystawie.
Bardzo mi się podoba, zresztą jak wszystkie Twoje modele, modele Erica Traxa i pozostałych kolegów z forum.
Chwilę przyglądałem się jak montowałeś elementy na wystawie i jestem pełen podziwu zdolności i cierpliwości przy takim budowaniu. Zazdroszczę takich konstrukcji :)
Jeśli chodzi o zdjęcia, nie obrażam się :) Wysłałem Ci na email kilka zdjęć koparko-ładowarki, które zrobiłem na wystawie.
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2432
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Re: CAT 434E
Oj, ciężko będzie to pomieścić, jeśli mnie pamięć nie myli. A skoro już kompromis - może łatwiej byłoby poprawić kąt siłowników? W sensie: oddalić ich podstawę od ramienia? Albo przesunąć ich górny punkt zaczepienia "głębiej" w ramię?Żbik pisze:konieczne będą kompromisy estetyczne żeby dołożyć drugą parę siłowników
A model już wygląda świetnie - niczego nie ujmując fotografowi, na żywo znacznie lepiej :) .
Bekowata kabina to wyższa szkoła jazdy, ale słupki świetnie zdefiniowałyby jej kształt. Warto spróbować.
Powodzenia!
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
No oczywiście do 8862 wzdychałem w dzieciństwie, teraz wygląda dość zabawnie ;) Na wystawie mieliśmy w tle stare plakaty i ten model tam był. Przeszło mi przez myśl jak rewolucyjne zmiany przeszło LEGO od tego czasu!
Ładne te zdjęcia Bart_Ilo, takie "tłuste" :)
Dla ciekawych tego co kryje się pod szybami - tak model wyglądał jeszcze w piątek późnym wieczorem:
Ładne te zdjęcia Bart_Ilo, takie "tłuste" :)
Dla ciekawych tego co kryje się pod szybami - tak model wyglądał jeszcze w piątek późnym wieczorem:
Będzie ciężko, nie ma co kryć. Trzeba będzie przerobić połowę pierwszej sekcji ramienia ale nie jest to niemożliwe. Mam już pewien chytry plan ;) Opcje mocowania w innym miejscu już przerabiałem ale tylko na górze, może spróbuję też i na dole. Problemem jest też wydajność kompresora - na ręcznej pompce z trudem ale siłowniki dociągają ramię. Po zdjęciu drugiej sekcji ramienia dedykowany kompresor (PF L i 2 pompki) też dociąga elegancko. Trochę żal, że trzeba ładną estetykę pruć, no ale tak to nie może zostać :(dmac pisze:Oj, ciężko będzie to pomieścić, jeśli mnie pamięć nie myli. A skoro już kompromis - może łatwiej byłoby poprawić kąt siłowników? W sensie: oddalić ich podstawę od ramienia? Albo przesunąć ich górny punkt zaczepienia "głębiej" w ramię?
Ostatnio zmieniony 2017-07-15, 21:49 przez Żbik, łącznie zmieniany 1 raz.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
Szkoda, że nie ma więcej zdjęć na czystym tle.Więc czekamy.
Ostatnio rozmawialiśmy o tym projekcie i z tego co pamiętam kabina miała być w kolorze trans-black i bardzo mnie ciekawiło jak to chcesz zrobić bo przecież nie ma tylu rodzaju slopów czy tilów w tym kolorze, widzę jednak, że stara szkoła jazdy którą użyłeś w "Stalowej Woli" poszła górą.Nie miałem okazji widzieć modelu na żywo jednak miałem okazję widzieć kilka fotek w trakcie budowy co już w tedy zapierało dech w piersiach przez ilość elementów oraz ich funkcji.Widząc dopiero teraz ostatnie fotki wnętrza, oczy otwierają mi się jakie to jest złożone serce układu pneumatycznego oraz elektrycznego.
Naprawdę czapki z głów.
Ostatnio rozmawialiśmy o tym projekcie i z tego co pamiętam kabina miała być w kolorze trans-black i bardzo mnie ciekawiło jak to chcesz zrobić bo przecież nie ma tylu rodzaju slopów czy tilów w tym kolorze, widzę jednak, że stara szkoła jazdy którą użyłeś w "Stalowej Woli" poszła górą.Nie miałem okazji widzieć modelu na żywo jednak miałem okazję widzieć kilka fotek w trakcie budowy co już w tedy zapierało dech w piersiach przez ilość elementów oraz ich funkcji.Widząc dopiero teraz ostatnie fotki wnętrza, oczy otwierają mi się jakie to jest złożone serce układu pneumatycznego oraz elektrycznego.
Naprawdę czapki z głów.
Buduję najczęściej oczami...
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 2013-08-11, 16:19
- Lokalizacja: Radomsko, Wieluń
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Żbiku, jak zobaczyłem zdjęcie co ukrywa się pod tą czarną kabiną, zaniemówiłem. Jesteś niesamowitym budowniczym, tam nie ma pustego miejsca, nie mogę tego ogarnąć ile elementów tam jest upchane. A tematem wcześniej przeczytanym była recenzja najnowszego flagowca, bez komentarza. Ty zrobiłeś wszystkie funkcje na pneumatyce, jazda, plus blokada dyfra, niesposob zapamiętać wszystkiego. Czekam na poprawki i pełna prezentacje modelu.
Piwo moje paliwo;)
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Zdjęć jest cała masa ale takich z warsztatu, więc raczej mało eleganckich :)Taausz pisze:Szkoda, że nie ma więcej zdjęć na czystym tle.
Tak, nie udałoby się wymodelować kształtu bez wstawek innych niż trans-black, więc odpuściłem. Poza tym widok plątaniny węży i kabli nie jest miły dla oka. Są więc czarne szyby.Taausz pisze:Ostatnio rozmawialiśmy o tym projekcie i z tego co pamiętam kabina miała być w kolorze trans-black i bardzo mnie ciekawiło jak to chcesz zrobić bo przecież nie ma tylu rodzaju slopów czy tilów w tym kolorze, widzę jednak, że stara szkoła jazdy którą użyłeś w "Stalowej Woli" poszła górą.
No jest ciasno. Sporo brzydkich wyrazów poszło w eter podczas budowy tego co mamy w kabinie. Ale chyba jeszcze więcej trudności było z wózkiem, bo i ciasno i w ruchu, a dodatkowo bardzo obciążony mechanicznie i klocki już powoli wymiękają:zen535i pisze:tam nie ma pustego miejsca, nie mogę tego ogarnąć ile elementów tam jest upchane.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Re: CAT 434E
Widziałem model na żywo i faktycznie robi wrażenie, jak tam to wszystko jest upchane, także kolejny MOC miesiąca, może roku :D , zbliża się wielkimi krokami ;) Zwykle było to w grudniu :D
Myślę, że jak dasz jakieś żółte płytki jako słupki pionowe i poziome, to powinno zdecydowanie poprawić estetykę całej maszyny :)Żbik pisze:...Muszę też popracować nad estetyką kabiny, obecne "czarne szyby" zlewają się w jedną bryłę i słusznie koledzy zauważyli, że trzeba by dać jakieś płytki w charakterze poprzeczek, żeby ją ożywić...
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
- Kruk
- Posty: 471
- Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
- Lokalizacja: Okolice Namysłowa
- brickshelf: Na razie brak ;/...
-
Co prawda to prawda, sam ostatnio 3 modele do tyłu tylko na Sbrickach robię bo więcej miejsca dają.
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/