Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Władimirec T25A
Autor Wiadomość
alchemist 

Wiek: 35
Dołączył: 29 Gru 2016
Wpisy: 32
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-07-31, 22:46   [MOC] Władimirec T25A

Cześć!

Publikuję swój pierwszy MOC :)

Jest to model traktora wzorowany na popularnym Władimircu T25A, którego ciągle można spotkać na polskiej wsi. Był konkurencją dla popularnej C-330, ponieważ oferował podobną moc - 25 KM. Najbardziej charakterystycznym elementem wczesnych wersji tego ciągnika był kolor czerwony - praktycznie wszystkie elementy były pomalowane na ten kolor, łącznie z niektórymi elementami silnika.

Z racji pochodzenia był to pierwszy pojazd mechaniczny, który prowadziłem, a zacząłem w wieku ok. 4 lat i śmigałem z zawrotną prdkością ok. 2 km/h - tak, ten traktor oferował nawet dwa biegi, które były wolniejsze od zwykłego tempa spacerowego :)

Odnośnie samego MOC-a, starałem się go w miarę odwzorować bazując na własnych zdjęciach i pomiarach, ale oczywiście nie wszystko mi wyszło. Starałem się trzymać skalę ok. 1:12, przyjmując jako punkt odniesienia koła (opony) z Claasa. Z funkcji chciałem wymienić pracujący silnik "zasilany" z tylnych kół, na których zamontowałem dyferenecjał oraz jego blokadę, skręt za pomocą kierownicy, podnoszoną maskę, wałek odbioru mocy (też z dyferencjału) oraz zaczep na małych siłownikach, ale każdy sterowany oddzielnie (korbek itp. naliczyłem 4). Poza tym to co widać na zdjęciach.

Z rzeczy, których nie udało mi się zrealizować, to przednia przeciwwaga (moje wersje mi w ogóle nie pasowały), odpowiednie kolory felg, oraz generalnie kolorystyka jeszcze bardziej czerwona. Również w czasie prac, aby sprostać skrętnej kierownicy, musiałem zwiększyć rozstaw osi o 2 study.

Zapraszam do galerii na flickerze po lepszej jakości zdjęcia oraz do komentowania!








Zapraszam do galerii na flickerze po lepszej jakości zdjęcia oraz do komentowania!
Ostatnio zmieniony przez nisiia 2017-08-01, 07:54, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Zwariowany 


Wiek: 43
Dołączył: 29 Gru 2016
Wpisy: 178
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-01, 06:27   

Jeździłem takim, bronowałem i orałem. Jest fajny ale ciut przydługi mi się wydaje.
_________________
MOC jest silna we mnie, a ja jestem silny MOCą
Ostatnio zmieniony przez Żbik 2017-08-01, 08:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
alchemist 

Wiek: 35
Dołączył: 29 Gru 2016
Wpisy: 32
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-08-01, 07:52   

Tak, masz rację. Tak jak pisałem, w czasie wprowadzania układu skrętnego rozjechały mi się wymiary, konkretnie rozstaw osi, a powtórne dopasowywanie przerosło mnie :/
_________________
Na warsztacie:
Władimirec T-25A "Model Team"
Kopaczka do ziemniaków Agromet
Prasa Sipma Z-224
Krowa/Byk
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 31
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5284
Skąd: Lubin
Wysłany: 2017-08-01, 12:26   

alchemist napisał/a:
oraz zaczep na małych siłownikach, ale każdy sterowany oddzielnie (korbek itp. naliczyłem 4). Poza tym to co widać na zdjęciach.

Ogólnie model nie wygląda źle, ale ten tylny TUZ to jest zdecydowanie do przebudowy.
_________________
m1longer.com
 
 
 
Biedrus 
VIP
The Old Hunter


Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2015
Wpisy: 1319
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2017-08-01, 15:27   

Nawet podobny, mi się podoba. Mam jeszcze ten zabytek u siebie na chodzie. Z sentymentu oddam głos na twojego Moc-a:)
_________________
klockowywir.pl
Najtańsze zabawki!!!
Ostatnio zmieniony przez Biedrus 2017-08-01, 15:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
dmac 
Adminus Emeritus


Wiek: 49
Dołączył: 17 Cze 2004
Wpisy: 2146
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-08-01, 16:27   

alchemist napisał/a:
a powtórne dopasowywanie przerosło mnie :/


Nie chcę Cię straszyć, ale słowo "powtórne" jest tu jakby kluczowe ;) . Nie da się zbudować skomplikowanego modelu bez wielokrotnego przebudowywania, czasem nawet bardzo dużych fragmentów. Twój ciągnik wygląda ładnie, ale gdyby starczyło Ci cierpliwości, byłby doskonalszym modelem.
_________________
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
 
 
 
SAMOLOT 
VIP

Wiek: 43
Dołączył: 30 Wrz 2014
Wpisy: 298
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-01, 22:26   

dmac napisał/a:
alchemist napisał/a:
a powtórne dopasowywanie przerosło mnie :/


Nie chcę Cię straszyć, ale słowo "powtórne" jest tu jakby kluczowe ;) . Nie da się zbudować skomplikowanego modelu bez wielokrotnego przebudowywania, czasem nawet bardzo dużych fragmentów. Twój ciągnik wygląda ładnie, ale gdyby starczyło Ci cierpliwości, byłby doskonalszym modelem.


Święte słowa. Czasem nawet trzeba odstawić budowę na parę dni aby odzyskać świeżość spojrzenia. Proporcji natomiast warto pilnować na każdym etapie. Ja na początku spinam sobie takie "miarki" z liftarmów o odpowiedniej długości w różnych kolorach. Używam ich do kontroli rozstawu kół, osi, długość i wysokość modelu.
Model bardzo fajny, po niewielkim dopracowaniu byłby świetny, ale wiem, że czasem łatwiej zacząć następny niż dopracowywać stary.
Czekam na kolejną publikację.
_________________
https://www.bricksafe.com/pages/samolot

http://www.brickshelf.com...y.cgi?m=Samolot
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 31
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5284
Skąd: Lubin
Wysłany: 2017-08-01, 22:31   

SAMOLOT napisał/a:
Święte słowa. Czasem nawet trzeba odstawić budowę na parę dni aby odzyskać świeżość spojrzenia.

Tylko trzeba z tym uważać, bo można mieć modele stojące po kilka miesięcy...
_________________
m1longer.com
 
 
 
eric trax 
Administrator
Wieslav the Corn


Wiek: 31
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1693
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-08-02, 08:32   Re: Władimirec T25A

alchemist napisał/a:

Również w czasie prac, aby sprostać skrętnej kierownicy, musiałem zwiększyć rozstaw osi o 2 study.

Powtórzę to co napisał DMAC. Cierpliwość w budowaniu to podstawa. Ciągniki rolnicze nawet w wersji technic są bardzo trudne do zbudowania. Napisz w czym konkretnie był problem bo szczerze nie widzę braku możliwości skrócenia go o dwa study :)

M_longer napisał/a:
alchemist napisał/a:
oraz zaczep na małych siłownikach, ale każdy sterowany oddzielnie (korbek itp. naliczyłem 4). Poza tym to co widać na zdjęciach.

Ogólnie model nie wygląda źle, ale ten tylny TUZ to jest zdecydowanie do przebudowy.


Rozwiązania tylnego TUZ również nie za bardzo rozumiem. W tej wersji każde z cięgien trzeba podnosić osobno co mija się z sensem a dodatkowo sterowanie tą funkcją jest w takim miejscu, że masakra. Po pierwsze siłowniki powinny być odwrócone i połączone, wystarczyło zrobić podnoszenie dźwignią z boku fotela na przykład.

Zerknij na rozwiązanie które zastosowałem w moim pierwszym ciągniku

http://www.lugpol.pl/forum/viewtopic.php?t=13663


Mimo wszystko debiut stosunkowo udany :)
_________________
Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 100%
Ostatnio zmieniony przez eric trax 2017-08-02, 08:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
JK 

Dołączył: 12 Sie 2014
Wpisy: 459
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-02, 10:29   

Przepraszam za być może głupie pytanie, ale co trzeba zrobić, żeby zobaczyć zdjęcia? Nie widzę niczego na żadnym z trzech urządzeń w trzech sieciach, z których korzystam... Problem dotyczy tylko tego wpisu.
 
 
 
Biedrus 
VIP
The Old Hunter


Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2015
Wpisy: 1319
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2017-08-02, 12:31   

JK napisał/a:
Przepraszam za być może głupie pytanie, ale co trzeba zrobić, żeby zobaczyć zdjęcia? Nie widzę niczego na żadnym z trzech urządzeń w trzech sieciach, z których korzystam... Problem dotyczy tylko tego wpisu.

Jest link do galerii ma końcu pierwszego posta.
_________________
klockowywir.pl
Najtańsze zabawki!!!
 
 
 
JK 

Dołączył: 12 Sie 2014
Wpisy: 459
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-02, 14:10   

Biedrus napisał/a:
Jest link do galerii ma końcu pierwszego posta.

Dzięki. Po prostu link też nie działał na jednym z urządzeń, ale jak się okazało, z innych względów.

Całkiem sympatyczny traktor:)
 
 
 
alchemist 

Wiek: 35
Dołączył: 29 Gru 2016
Wpisy: 32
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-08-02, 15:09   

Dziękuję wszystkim za komentarze, i za miłe słowa :) Nie sądziłem, że będzie ich tak dużo :)

Po pierwsze chciałbym przeprosić za brak zdjęć tutaj, nie wiem czemu tak jest. Szczególnie, że stanowią one odsyłacz do faktycznego zdjęcia na flickerze (jak się kliknie prawym, to odsyła), ale jeszcze poczytam, co zrobiłem źle.

Trochę zabrakło mi cierpliwości, ale też trochę czasu. Praca byłą robiona na konkurs Pierwsza Krew, i załóżenia teoretyczne były, research zrobiłem, jakieś mechanizmy rozdłubałem, posprawdzałem, a potem jak trzeba było to wszystko poskłądać w całość to się zdziwiłem ;) Zdziwiłem się, że to tyle czasu schodzi połączyć to wszystko, żeby jeszcze to wyglądało. Często robię coś na ostatni moment, ale tutaj zdecydowanie niewłaściwie oszacowałem potrzebny czas :) Na początku składając pracowałem z poszczególnymi częściami, rozwiązując raczej każdy element osobny niż myśląc i planując globalnie o całym modelu, i chyba to mnie też zgubiło. Ale jest to też dobra nauka na przyszłość :) W efekcie tych dwóch czynników zacząłem iść na kompromisy, zarówno w wyglądzie i funkcjonalności.

Cytat:

M_longer napisał/a:

Ogólnie model nie wygląda źle, ale ten tylny TUZ to jest zdecydowanie do przebudowy.


Cytat:

eric trax napisał/a

Rozwiązania tylnego TUZ również nie za bardzo rozumiem. W tej wersji każde z cięgien trzeba podnosić osobno co mija się z sensem a dodatkowo sterowanie tą funkcją jest w takim miejscu, że masakra. Po pierwsze siłowniki powinny być odwrócone i połączone, wystarczyło zrobić podnoszenie dźwignią z boku fotela na przykład.


Odnośnie tylnego TUZ ubzdurałem sobie, że musi być sterowany dźwignią znajdującą się z prawej strony kierownicy, zaraz przy desce rozdzielczej, bo tak jest w oryginale. Miało to być na jednym małym siłowniku połączonym dźwignią z dwoma belkami, bo znowu tak jest w tym traktorze w rzeczywistości. Ale pierwsze zbudowałem most napędowy z dyferencjałem oraz jego blokadą, powzmacniałem, żeby się nie rozpadał, i trochę obudowałem... i się okazało, że nie znajdę miejsca, żeby przekazywać jakoś obroty z dźwigni umieszczonej koło kierownicy. Nie było opcji puścić ośki przez most, po bokach były już koła (swoją drogą strzasznie zachodzą na boki te opony); ewentualnie pod nim, ale prawie by szorowała po podłodze, a kardany i tak by nie pracowały bez naprężeń. Za fotelem już dało by się to zrobić, ale trochę sfrustrowany, że nie da się tak jak sobie to wymarzyłem, zrobiłem to w ten sposób. Ale teraz jak jeszcze raz przestudiowałem model erica, to napewno to przebuduję.

Odnośnie skrócenia rozstawu osi w modelu, to ponieważ zdecydowałem się na wstawienie 4-cylindrowego silnika, układ przeniesienia napędu z kół (zębatki), znajdują się już za maską i mają 2 study, czyli tyle o ile wydłużyłem model. Gdybym zastosował 2 cylindyry (jak w rzeczywistości), wszystko zmieściłoby się pod maską i wtedy mógłbym to przebudować. Ale uznałem, że 2 cylindry będą bardzo biednie wyglądać :)

W skrócie można powiedzieć, że za dużo teorii, za mało praktyki. Ale dzięki temu następny model powinien być lepszy :)

Kiedy przebuduję ten, na pewno wrzucę tu zdjęcia.

PS. Moim marzeniem jest zrobienie Władimirca w stylu Model Team, ale to dopiero za jakiś czas :)
 
 
 
eric trax 
Administrator
Wieslav the Corn


Wiek: 31
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1693
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-08-02, 19:36   

alchemist napisał/a:
Odnośnie skrócenia rozstawu osi w modelu, to ponieważ zdecydowałem się na wstawienie 4-cylindrowego silnika, układ przeniesienia napędu z kół (zębatki), znajdują się już za maską i mają 2 study, czyli tyle o ile wydłużyłem model. Gdybym zastosował 2 cylindyry (jak w rzeczywistości), wszystko zmieściłoby się pod maską i wtedy mógłbym to przebudować. Ale uznałem, że 2 cylindry będą bardzo biednie wyglądać :)

W skrócie można powiedzieć, że za dużo teorii, za mało praktyki. Ale dzięki temu następny model powinien być lepszy :)

Kiedy przebuduję ten, na pewno wrzucę tu zdjęcia.

PS. Moim marzeniem jest zrobienie Władimirca w stylu Model Team, ale to dopiero za jakiś czas :)


Wstawienie 4 cylindrów to błąd. Zwłaszcza, że oryginał ma tylko dwa. Dlaczego? Po pierwsze według tytułu i tego co piszesz wzorujesz się na konkretnej maszynie i jeśli to robisz to trzeba być konsekwentnym bo budując maszynę na wzór tej prawdziwej nie ma miejsca na własne widzi misie. Po drugie na własne życzenie odebrałeś sobie niejako możliwość lepszego odwzorowania tego charakterystycznego ciągnika.

Jeśli planujesz zbudowanie tego modelu w MT to tym bardziej musisz być świadom ograniczeń jakie narzuca tak zwany Scale Modeling. To trudna sztuka ale gotowy model robi ogromne wrażenie :)

_________________
Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 100%
Ostatnio zmieniony przez eric trax 2017-08-02, 19:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
 
alchemist 

Wiek: 35
Dołączył: 29 Gru 2016
Wpisy: 32
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-08-13, 15:57   

eric trax napisał/a:
Wstawienie 4 cylindrów to błąd. Zwłaszcza, że oryginał ma tylko dwa.


Kiedy sobie to przemyślałem, to oczywiście masz rację i się z Tobą zgadzam, na przyszłość będę bardziej konsekwentny.

Postaram się to naprawić, podobnie jak TUZ, i parę innych elementów, które mi się rzuciły na oczy, kiedy patrzę na niego codziennie. Kiedy już wprowadzę poprawki wrzucę nowe zdjęcia.

PS. Nie wiedziałem, że tyle elementów można znaleźć w czerwonym, szczegółnie zębatki :) Ale model robi mocno wrażenie.
Ostatnio zmieniony przez alchemist 2017-08-13, 16:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,063 sekundy. Zapytań do SQL: 15