Funkcje:
-Jazda
-Skręt kołami
-Podnoszenie trzeciej osi
-Działające siodło z blokadą
-Pełne zawieszenie
-Uchylana kabina
-Atrapa silnika V6
-Fotele z amortyzacją
Postanowiłem zbudować jakiś europejski ciągnik siodłowy z trzema osiami, ale nie chciałem żeby jego funkcje ograniczały sie tylko to jeżdżenia oraz uchylanej kabiny postawiłem sobie na cel aby zbudować ciężarówkę z działającym siodłem oraz podnoszoną trzecią osią z odłączanym napędem.
Napęd jest dość nietypowym rozwiązaniem, ponieważ zazwyczaj trzecia oś podnoszona jest albo pojedyncza skrętna lub z bliźniakami bez napędu. W moim ciągniku ta oś jest podnoszona oraz napędzana. Jeśli chodzi o realne pojazdy to widziałem takie rozwiązanie jedynie w najnowszym Volvo FH z wyższym podwoziem. Do napędu mechanizmów służą dwa silniki M, jeden do podnoszenia osi, drugi do obsługi sprzęgła rozłączającego napęd.
Zasada działania siodła jest prosta. Wszystko opiera się na listwie zębatej 7L do której przymocowana jest blokada. Wszystko napędza silnik M.
Do napędu ciężarówki służy silnik XL z przełożeniem 1.19:1. Za skręt kołami odpowiada ServoMotor. Ciężarówka posiada pełna zawieszenie zależne z resorami piórowymi przy przedniej osi.
Pod uchylaną kabiną znajduje się atrapa silnika V6, a we wnętrzu amortyzowane fotele. Amortyzacja opiera się na jednej Legowej gumce. BatteryBox oraz odbiorniki IR umieszczone są za fotelami.
Jeśli chodzi o wygląd oraz wymiary to nie da się ukryć, że wzorowałem się na Renault Magnum
co widać w charakterystycznej budowie kabiny.
Ogólnie jestem zadowolony z efektu, ciągnik porusza się sprawnie, a wszystkie funkcje działają tak jak trzeba.
To by było na tyle z mojej strony. Czekam na Wasze opinie :)
Siodło powinno być chyba pomiędzy tylnymi osiami. Brakuje znaczka Renault i aż się prosi o jakąś fajną naczepę :)
Niekoniecznie między osiami, na blue princie jest delikatnie przed środkową osią. U mnie jest nad nią, ale jest to spowodowane konstrukcją i brakiem miejca.
Znaczka Renault nie ma, bo nie napisałem, że jest to Renault. Tylko, że sie wzorowałem.
Wiek: 36 Dołączył: 16 Mar 2014 Wpisy: 2292 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-26, 20:04
Czepię się filmiku. Włączyłem na szybkości x2. I nadal jak na mój gust mógłby być jeszcze z minutę krótszy. Nie wiem po co takie długaśne przejazdy kamery wzdłuż pojazdu. Gdyby tam było na co patrzeć. :-P
A tak to chyba nawet fajny. Na filmie 2x zdrowo pomyka. Faktycznie z tym zawieszeniem lipa, bo co po zawieszeniu, jak cały mechanizm trze o glebę. Ma prześwit jak Ferrari. :-P
_________________ Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
Wysłany: 2017-08-27, 01:16 Re: Ciągnik siodłowy trzy osiowy
Damjan97 napisał/a:
Witam.
Po dłuższej nieobecności wracam z nową konstrukcją- trzy osiowym ciągnikiem siodłowym.
Cieszę się, ze wróciłeś, bo jakoś tak brakowało mi Twoich MOCy
Damjan97 napisał/a:
...Jeśli chodzi o wygląd oraz wymiary to nie da się ukryć, że wzorowałem się na Renault Magnum
co widać w charakterystycznej budowie kabiny...
No i całkiem fajnie Ci wyszło. Ta ciężarówka jest podobna do Renault Magnum, więc spokojnie mogłeś użyć znaczka RM. Myślę, że Renault by się nie obraziło ;) Z resztą już miałeś wcześniej ciężarówkę podobną do Renault
bart_ilo napisał/a:
... i aż się prosi o jakąś fajną naczepę :)
Słuszna uwaga :)
Backbone napisał/a:
Siodło to 5th wheel a nie saddle.
Tak, kolega Backbone ma rację ;)
_________________ Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
Nie podoba mi się wykończenie deski rozdzielczej - te łuki nie pasują.
Na to samo zwróciłem uwagę. Cała bryła i maska jest przepiękna jednak sama deska po prostu za bardzo wystaje lub jest zbyt gruba. Poza tym bardzo fajniutki
_________________ Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 100%
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich wpisów Nie możesz usuwać swoich wpisów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum