[MOC] Ford Model A 1929 Zumbi Rod & Ford Model A 1929
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Mateusz92
- VIP
- Posty: 456
- Rejestracja: 2012-05-21, 18:33
- Lokalizacja: Wrocław/Zduny
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
[MOC] Ford Model A 1929 Zumbi Rod & Ford Model A 1929
Wstęp
Jak już kiedyś wspominałem bardzo lubię Hot Rody i jest jeszcze wśród polskich afoli ktoś kto je bardzo lubi, a wręcz ubóstwia – Misterzumbi. I tak daleko nie szukając stwierdziłem, że fajnie byłoby zbudować hot roda którego właśnie Zumbi ma w garażu. Przeglądając jego galerie Flickr można znaleźć zdjęcia, szkice i pomysły jak wygląda/ma wyglądać właśnie jego Ford Model A 1929. Przeszukując internet znalazłem też wpisy Zumbiego na stronie https://www.capri.pl/car/5467 (internetowe forum miłośników marki Ford) gdzie jeszcze dokładniej opisał/opisuje swój samochód. Znalazłem tam kilka ważnych informacji, które miały wpływ na ostateczny wygląd MOCa. Mając już zasadniczo skończony model w wersji custom postanowiłem zbudować drugiego Forda, ale w wersji oryginalnej (mniej więcej :) ). I tak dzisiaj chciałby zaprezentować: Ford Model A 1929 w wersji hot rod i retro.
Model/Modele
Z budową akurat tego samochodu nosiłem się dość długo aż pewnego dnia po prostu usiadłem do klocków i zacząłem rzeźbić. Największym problem były nadkola/błotniki. W większości MOCy samochodów z lat 20/30 XXw. błotniki były zwykle takie sobie i tu widziałem swoje pole do popisu. Jak wyszło? Myślę, że całkiem nieźle aczkolwiek te nad tylnym kołem są po prostu za duże. Znowu zmniejszenie ich jest praktycznie nie wykonalne (coś by się może dało zrobić, ale efekt końcowy byłby gorszy; poza tym chciałem, aby się mieścił kierowca w środku). Najbardziej jestem zadowolony z zakończenia tylnych błotników w wersji custom. Jeśli mam być szczery to bardzo fajny patent wykminiłem (tylko 2 godziny główkowania; poza tym jest legalny – oczywiście legalny dla afoli :P ). Fioletowy wężyk – tak jest nie oryginalny, ale on musiał być fioletowy (dlaczego tak? Proszę przeczytać opis oryginału na stronie capri.pl). W sumie nie traktuję go jako czit (w końcu w modelach stosujemy nie oryginalne sznurki czy gumki). Wstawki w kolorach reddish brown i dark bluish gray są celowe – mają imitować rdzę. Jeśli chodzi o wersję custom to trzeba też dodać, że jest to taki trochę miks tzn. paszcze rekina pojawiły się na razie tylko na szkicach, a akumulator już nie jest na wierzchu. Być może to duża rozbieżność z oryginałem, ale chciałem zawrzeć kilka detali które w moim mniemaniu są istotne. Wersja retro jest zasadniczo w 99% kopią customa. Ma oczywiście inne wykończenie itd. Ale dlaczego 99%? Ano dlatego, że nie ma wszystkich potrzebnych klocków w dark green. Piszę to też dlatego ponieważ dodanie zderzaka, zapasowego koła z tylu i sama kolorystyka wydłużyły optycznie całość i mogłoby się wydawać, że są to dwa różne twory.
Na dzisiaj to wszystko. Dzięki za uwagę. Zapraszam do oglądania zdjęć i komentowania.
To musiało być główne zdjęcie :)
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (8) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Najpierw razem
Ford Model A Sedan 1929 (1) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 (2) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 (3) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Teraz wersja oryginal
Ford Model A Sedan 1929 (4) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 (5) by Mateusz Waldowski, on Flickr
I custom
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (1) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (2) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (3) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (4) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (5) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Z kierowcą
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (6) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (7) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Jak już kiedyś wspominałem bardzo lubię Hot Rody i jest jeszcze wśród polskich afoli ktoś kto je bardzo lubi, a wręcz ubóstwia – Misterzumbi. I tak daleko nie szukając stwierdziłem, że fajnie byłoby zbudować hot roda którego właśnie Zumbi ma w garażu. Przeglądając jego galerie Flickr można znaleźć zdjęcia, szkice i pomysły jak wygląda/ma wyglądać właśnie jego Ford Model A 1929. Przeszukując internet znalazłem też wpisy Zumbiego na stronie https://www.capri.pl/car/5467 (internetowe forum miłośników marki Ford) gdzie jeszcze dokładniej opisał/opisuje swój samochód. Znalazłem tam kilka ważnych informacji, które miały wpływ na ostateczny wygląd MOCa. Mając już zasadniczo skończony model w wersji custom postanowiłem zbudować drugiego Forda, ale w wersji oryginalnej (mniej więcej :) ). I tak dzisiaj chciałby zaprezentować: Ford Model A 1929 w wersji hot rod i retro.
Model/Modele
Z budową akurat tego samochodu nosiłem się dość długo aż pewnego dnia po prostu usiadłem do klocków i zacząłem rzeźbić. Największym problem były nadkola/błotniki. W większości MOCy samochodów z lat 20/30 XXw. błotniki były zwykle takie sobie i tu widziałem swoje pole do popisu. Jak wyszło? Myślę, że całkiem nieźle aczkolwiek te nad tylnym kołem są po prostu za duże. Znowu zmniejszenie ich jest praktycznie nie wykonalne (coś by się może dało zrobić, ale efekt końcowy byłby gorszy; poza tym chciałem, aby się mieścił kierowca w środku). Najbardziej jestem zadowolony z zakończenia tylnych błotników w wersji custom. Jeśli mam być szczery to bardzo fajny patent wykminiłem (tylko 2 godziny główkowania; poza tym jest legalny – oczywiście legalny dla afoli :P ). Fioletowy wężyk – tak jest nie oryginalny, ale on musiał być fioletowy (dlaczego tak? Proszę przeczytać opis oryginału na stronie capri.pl). W sumie nie traktuję go jako czit (w końcu w modelach stosujemy nie oryginalne sznurki czy gumki). Wstawki w kolorach reddish brown i dark bluish gray są celowe – mają imitować rdzę. Jeśli chodzi o wersję custom to trzeba też dodać, że jest to taki trochę miks tzn. paszcze rekina pojawiły się na razie tylko na szkicach, a akumulator już nie jest na wierzchu. Być może to duża rozbieżność z oryginałem, ale chciałem zawrzeć kilka detali które w moim mniemaniu są istotne. Wersja retro jest zasadniczo w 99% kopią customa. Ma oczywiście inne wykończenie itd. Ale dlaczego 99%? Ano dlatego, że nie ma wszystkich potrzebnych klocków w dark green. Piszę to też dlatego ponieważ dodanie zderzaka, zapasowego koła z tylu i sama kolorystyka wydłużyły optycznie całość i mogłoby się wydawać, że są to dwa różne twory.
Na dzisiaj to wszystko. Dzięki za uwagę. Zapraszam do oglądania zdjęć i komentowania.
To musiało być główne zdjęcie :)
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (8) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Najpierw razem
Ford Model A Sedan 1929 (1) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 (2) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 (3) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Teraz wersja oryginal
Ford Model A Sedan 1929 (4) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 (5) by Mateusz Waldowski, on Flickr
I custom
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (1) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (2) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (3) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (4) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (5) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Z kierowcą
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (6) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (7) by Mateusz Waldowski, on Flickr
- Mateusz92
- VIP
- Posty: 456
- Rejestracja: 2012-05-21, 18:33
- Lokalizacja: Wrocław/Zduny
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
halerz, Ciamek Dzięki
Tylne światła są zaczepione w jumper 2x1, a sam reflektor to kawałek czarnego flexa, na jego końcu obrączka z czarnego wężyka pneumatycznego i w to wciśnięte kawałek uciętego bara trans red (tak wiem można by dać czerwonego flexa i byłoby legalnie :) ). Jeśli chodzi o chromy to też taka myśl przeszła mi przez głowę. Niestety wszystkich elementów nie da się pochromować (szare flexy, kawałek wężyka pneumatycznego w tylnym kole) stąd byłyby pewne "przebłyski". Ale zobaczymy, nie mówię nie :)halerz pisze:Z czego zrobione są światła stopu w oryginale? Interesująco wyglądałby z elementami chromowanymi.
- Deckard Cain
- Posty: 380
- Rejestracja: 2010-06-17, 20:16
- Lokalizacja: Krosno
- brickshelf: DeckardCain
-
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
- DonBolano
- Posty: 345
- Rejestracja: 2016-02-29, 15:51
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
Służę pomocą :)Mateusz92 pisze:Niestety jak widać po zdjęciach nie jestem fotografem więc za prędko to raczej nie będzie.
Na świat spoglądam przez armatę! - www.atelierbolano.pl
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Skoro zrobiłeś instrukcję do Pesy, to chyba instrukcja do tych maleństw nie powinna stanowić problemu? ;)Mateusz92 pisze:Instrukcja mogłaby powstać, ale tylko w wersji fotograficznej. Niestety jak widać po zdjęciach nie jestem fotografem więc za prędko to raczej nie będzie. Ale kto wie, może kiedyś :)
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję