[MOC] Wywrotka gąsienicowa
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Wywrotka gąsienicowa
Witam.
Dzisiaj prezentuję wywrotkę gąsienicową.
Wymiary:
-Długość: 33cm
-Wysokość: 18cm
-Szerokość: 17cm
-Waga: 1650g
Model jest wzorowany na wozidle Bergmann 4010
Do napędu służą dwa silniki XL z przełożeniem 1:1. Pojazd posiada zawieszenie wózkowe z trzema wózkami na stronę. Model porusza się sprawnie oraz nie ma problemu z podjazdem pod większe przeszkody.
Do obsługi wanny służą dwa duże siłowniki śrubowe napędzane przez silnik L. Taki zestaw zapewnia wystarczający udźwig.
Kabina posiada otwierane drzwi oraz w pełni wykończone wnętrze. W przednim zderzaku znajdują się światła LED.
Jeśli chodzi o wygląd to jestem z niego zadowolony, szczególnie z przedniej części. BatteryBox oraz odbiorniki IR znajdują się za kabiną. W miejscu silnika prawdziwej maszyny znajduje sie pusta przestrzeń.
Miejsca jest wystarczająco aby zamontować tam BatteryBoxa, ale ciężki przód wymusił zamontowanie go za kabiną.
W mechanizmie podnoszenia wanny można by było użyć spokojnie jednego siłownika, ale było by nie symetrycznie, a nie ma miejsca aby zamontować silnik i siłownik w jednej osi.
To by było na tyle z mojej strony. Czekam na Wasze komentarze :)
PEŁNA GALERIA: https://www.flickr.com/photos/124730997 ... 8370066211
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4U3N7m23Ydk&t=1s[/youtube]
[/list]
Dzisiaj prezentuję wywrotkę gąsienicową.
Wymiary:
-Długość: 33cm
-Wysokość: 18cm
-Szerokość: 17cm
-Waga: 1650g
Model jest wzorowany na wozidle Bergmann 4010
Do napędu służą dwa silniki XL z przełożeniem 1:1. Pojazd posiada zawieszenie wózkowe z trzema wózkami na stronę. Model porusza się sprawnie oraz nie ma problemu z podjazdem pod większe przeszkody.
Do obsługi wanny służą dwa duże siłowniki śrubowe napędzane przez silnik L. Taki zestaw zapewnia wystarczający udźwig.
Kabina posiada otwierane drzwi oraz w pełni wykończone wnętrze. W przednim zderzaku znajdują się światła LED.
Jeśli chodzi o wygląd to jestem z niego zadowolony, szczególnie z przedniej części. BatteryBox oraz odbiorniki IR znajdują się za kabiną. W miejscu silnika prawdziwej maszyny znajduje sie pusta przestrzeń.
Miejsca jest wystarczająco aby zamontować tam BatteryBoxa, ale ciężki przód wymusił zamontowanie go za kabiną.
W mechanizmie podnoszenia wanny można by było użyć spokojnie jednego siłownika, ale było by nie symetrycznie, a nie ma miejsca aby zamontować silnik i siłownik w jednej osi.
To by było na tyle z mojej strony. Czekam na Wasze komentarze :)
PEŁNA GALERIA: https://www.flickr.com/photos/124730997 ... 8370066211
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4U3N7m23Ydk&t=1s[/youtube]
[/list]
Ostatnio zmieniony 2017-11-12, 21:39 przez Damjan97, łącznie zmieniany 1 raz.
Myślałem nad tym, ale przy tej skali dość ciężko będzie zmieścić cały mechanizm obrotu w taki sposób aby gąsienice były ze sobą w miarę sztywno połączone ze sobą z tyłuM_longer pisze:Obserwowałem proces budowy na Instagramie i powiem Ci że wyszło fajnie. Nie myślałeś o zrobieniu takiej wywrotki z obracanym nadwoziem?
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3941
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3941
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Ups, faktycznie. Późna pora była jak oglądałem tego MOCa, więc przeoczyłem tą informację. Biję się w pierś za moje przeoczenie :) Mignęło mi wczoraj przed oczami tylko jak wspominałeś o obrotowej pace i rzeczywiście jest taka funkcja. Myślę, że w tym MOCu też by było to do zrobieniaM_longer pisze:Ty tylko obrazki oglądasz?legosamigos pisze:Wzorowałeś się na jakiejś konkretnej maszynie czy ot luźna konstrukcja?Damjan97 pisze:Model jest wzorowany na wozidle Bergmann 4010
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 2016-04-14, 19:36
- Lokalizacja: Poznań
-
- noniusz
- VIP
- Posty: 1073
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: gkurkowski
- Kontakt:
-
Wyszło bardzo fajnie, zresztą jak większość Twoich konstrukcji.
To co najbardziej mi się podoba to wymodelowanie paki, tzn. nie jest to standardowy prostopadłościan i bardzo fajnie oddałeś to wyłącznie dziurawymi klockami.
To co również mi się podoba to fakt użycia klocków systemowych do wykończenia pojazdu.
Natomiast jak już mowa o klockach systemowych to się przyczepię się do 2 rzeczy :)
1) co tam robią te plate'y ze studami na wierzchu z boku gąsienic?
2) ten garb z boku kabiny nie prezentuje się zbyt ładnie i aż prosi się o wymodelowanie ze slope curved
Aha - co do obrotu paki: może gdybyś zamiast XL-i do napędu użył eL-ek lub eM-ek? Zyskałbyś sporo miejsca, model nie jest ciężki, więc z tymi dużymi silnikami to trochę jak z armatą na komara :)
Ogólnie świetnie - jestem na tak!
To co najbardziej mi się podoba to wymodelowanie paki, tzn. nie jest to standardowy prostopadłościan i bardzo fajnie oddałeś to wyłącznie dziurawymi klockami.
To co również mi się podoba to fakt użycia klocków systemowych do wykończenia pojazdu.
Natomiast jak już mowa o klockach systemowych to się przyczepię się do 2 rzeczy :)
1) co tam robią te plate'y ze studami na wierzchu z boku gąsienic?
2) ten garb z boku kabiny nie prezentuje się zbyt ładnie i aż prosi się o wymodelowanie ze slope curved
Aha - co do obrotu paki: może gdybyś zamiast XL-i do napędu użył eL-ek lub eM-ek? Zyskałbyś sporo miejsca, model nie jest ciężki, więc z tymi dużymi silnikami to trochę jak z armatą na komara :)
Ogólnie świetnie - jestem na tak!
Użycie L do napędu nie dało by zbytnio więcej miejsca, może jedynie 4 study więcej na szerokość. Ale i tak nie mam dwóch...noniusz pisze:Wyszło bardzo fajnie, zresztą jak większość Twoich konstrukcji.
To co najbardziej mi się podoba to wymodelowanie paki, tzn. nie jest to standardowy prostopadłościan i bardzo fajnie oddałeś to wyłącznie dziurawymi klockami.
To co również mi się podoba to fakt użycia klocków systemowych do wykończenia pojazdu.
Natomiast jak już mowa o klockach systemowych to się przyczepię się do 2 rzeczy :)
1) co tam robią te plate'y ze studami na wierzchu z boku gąsienic?
2) ten garb z boku kabiny nie prezentuje się zbyt ładnie i aż prosi się o wymodelowanie ze slope curved
Aha - co do obrotu paki: może gdybyś zamiast XL-i do napędu użył eL-ek lub eM-ek? Zyskałbyś sporo miejsca, model nie jest ciężki, więc z tymi dużymi silnikami to trochę jak z armatą na komara :)
Ogólnie świetnie - jestem na tak!
Garb na kabinie faktycznie najpiękniejszy nie jest ale to jedyne co byłem w stanie zrobić
No w sumie tak, ale jakoś taka wizja wywrotki do mnie nie przemawianoniusz pisze:O - i tam byś właśnie mógł wcisnąć silnik obrotu!Damjan97 pisze:Użycie L do napędu nie dało by zbytnio więcej miejsca, może jedynie 4 study więcej na szerokość. Ale i tak nie mam dwóch...
No jakby tak pokombinować... :)
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3941
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
-
- Posty: 572
- Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
- Lokalizacja: Rybnik okolice
- brickshelf: Tranzystor
-
http://cache.lego.com/media/bricks/5/2/4204625.jpglegosamigos pisze:A co to za element, który "robi" za lewy narożnik z przodu?