Forum LUGPol Strona Główna Forum LUGPol
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Napęd PF do parowozu
Autor Wiadomość
BJ 
VIP

Wiek: 20
Dołączył: 16 Sty 2012
Wpisy: 795
Skąd: Majdan/Warszawa
Wysłany: 2017-11-28, 16:35   

A, i nie wiem czy wiesz, ale wieża na zadziała na zasilaniu że starego boxa.
_________________
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek
 
 
 
 
wielkamucha 

Wiek: 39
Dołączył: 11 Sty 2015
Wpisy: 64
Skąd: Piękne Księstwo Warszawskie
Wysłany: 2017-11-28, 17:40   

BJ napisał/a:
A, i nie wiem czy wiesz, ale wieża na zadziała na zasilaniu że starego boxa.
To zadziała, czy nie zadziała? (zakładam, że NIE)
Durzy napisał/a:
Tylko wtedy trzeba mieć pilota "pociągowego", a nie technic, aby nie trzeba było cały czas trzymać "jedź", tak?
"Pociągowy" to, jak zakładam, ten szerszy, z pokrętłami zamiast suwaków?
 
 
 
BJ 
VIP

Wiek: 20
Dołączył: 16 Sty 2012
Wpisy: 795
Skąd: Majdan/Warszawa
Wysłany: 2017-11-28, 17:57   

Bezpośrednio, sam silnik zadziała. Ale jeśli pomiędzy silnik a box dodasz wieże, to wieża nie będzie działać, tak samo jak silnik.
_________________
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek
 
 
 
 
Durzy 


Wiek: 31
Dołączył: 23 Lut 2014
Wpisy: 1092
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-12-03, 23:03   

wielkamucha napisał/a:
Durzy napisał/a:
Tylko wtedy trzeba mieć pilota "pociągowego", a nie technic, aby nie trzeba było cały czas trzymać "jedź", tak?
"Pociągowy" to, jak zakładam, ten szerszy, z pokrętłami zamiast suwaków?



Tak, ten podwójny. Nie miałem go jednak w ręce, więc piszę co mi się obiło o ususzy.
Co ważne te pojedyncze mają tylko jedną prędkość i aby działał trzeba wychylać cały czas gałkę (mam to wiem), a "ten z kółkami" ma kilka prędkości do wyboru (ale nie da się regulować płynnie jak w starych kolejkach zasilanych przez tory) - tak mi tłumaczyli kiedy pytałem.
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 28
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 4790
Skąd: Lubin
Wysłany: 2017-12-03, 23:06   

Durzy napisał/a:
Tak, ten podwójny. Nie miałem go jednak w ręce, więc piszę co mi się obiło o ususzy.
Co ważne te pojedyncze mają tylko jedną prędkość i aby działał trzeba wychylać cały czas gałkę (mam to wiem), a "ten z kółkami" ma kilka prędkości do wyboru (ale nie da się regulować płynnie jak w starych kolejkach zasilanych przez tory) - tak mi tłumaczyli kiedy pytałem.

I jeszcze jedna, najważniejsza informacja: komenda nadana zwykłym pilotem, po wyjechaniu poza zasięg jest wykonywana jeszcze przez trzy sekundy. Komenda wydana pilotem z regulacją prękości w podobnym przypadku jest wykonywana ciągle. Dobre dla pociągów, niedobre dla pojazdów zjeżdżających ze stołu :)
_________________
Mój blog | YOUTube
 
 
 
wielkamucha 

Wiek: 39
Dołączył: 11 Sty 2015
Wpisy: 64
Skąd: Piękne Księstwo Warszawskie
Wysłany: 2017-12-04, 21:58   

M_longer napisał/a:
Durzy napisał/a:
Tak, ten podwójny. Nie miałem go jednak w ręce, więc piszę co mi się obiło o ususzy.
Co ważne te pojedyncze mają tylko jedną prędkość i aby działał trzeba wychylać cały czas gałkę (mam to wiem), a "ten z kółkami" ma kilka prędkości do wyboru (ale nie da się regulować płynnie jak w starych kolejkach zasilanych przez tory) - tak mi tłumaczyli kiedy pytałem.

I jeszcze jedna, najważniejsza informacja: komenda nadana zwykłym pilotem, po wyjechaniu poza zasięg jest wykonywana jeszcze przez trzy sekundy. Komenda wydana pilotem z regulacją prękości w podobnym przypadku jest wykonywana ciągle. Dobre dla pociągów, niedobre dla pojazdów zjeżdżających ze stołu :)
Na "aledrogo" oba chodzą w praktycznie tej samej cenie, więc wybór jest jasny... Zamierzam dać napęd z L-ki na jeden wózek (obie osie) tendra, przełożenie 1:2 powinno chyba dać radę z ciągnięciem 5-6 wagonów? Jak wygląda sprawa z prędkością, można coś z tych silników wykrzesać? Na filmach kolegów widziałem, że pociągi nie za szybkie były, ale nie wiem, na jakich ustawieniach one jeździły...
Ostatnio zmieniony przez wielkamucha 2017-12-04, 23:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 28
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 4790
Skąd: Lubin
Wysłany: 2017-12-04, 22:14   

wielkamucha napisał/a:
Jak wygląda sprawa z prędkością, można coś z tych silników wykrzesać?

Moje Volvo jeździło na jednej Lce z przełożeniem 1:3:

https://youtu.be/oZ9q7KT75Mg?t=2m28s

Oczywiście średnica kół ma kolosalne znaczenie, ale L jest dużo mocniejszy od Mki.
_________________
Mój blog | YOUTube
 
 
 
wielkamucha 

Wiek: 39
Dołączył: 11 Sty 2015
Wpisy: 64
Skąd: Piękne Księstwo Warszawskie
Wysłany: 2017-12-04, 23:08   

M_longer napisał/a:
Moje Volvo jeździło na jednej Lce z przełożeniem 1:3:

https://youtu.be/oZ9q7KT75Mg?t=2m28s

Oczywiście średnica kół ma kolosalne znaczenie, ale L jest dużo mocniejszy od Mki.
Dlatego parowozy osobowe miały takie duże koła :)
Ostatecznie, to ma być towarowy/uniwersalny (bardziej towarowy niż uniwersalny), więc nie musi być szybki. W razie czego, mam trochę zębatek, jest też kalkulator Sariela, więc pokombinuję...

Filmik fajny, czytałem recenzje "wzorcowego" zestawu, ten model działa zgrabnie - no i wygląd, dużo lepszy :) Dlaczego LEGO nie potrafi budować tak jak my? :DDDDD
M_longer napisał/a:
Durzy napisał/a:
Tak, ten podwójny. Nie miałem go jednak w ręce, więc piszę co mi się obiło o ususzy.
Co ważne te pojedyncze mają tylko jedną prędkość i aby działał trzeba wychylać cały czas gałkę (mam to wiem), a "ten z kółkami" ma kilka prędkości do wyboru (ale nie da się regulować płynnie jak w starych kolejkach zasilanych przez tory) - tak mi tłumaczyli kiedy pytałem.

I jeszcze jedna, najważniejsza informacja: komenda nadana zwykłym pilotem, po wyjechaniu poza zasięg jest wykonywana jeszcze przez trzy sekundy. Komenda wydana pilotem z regulacją prękości w podobnym przypadku jest wykonywana ciągle. Dobre dla pociągów, niedobre dla pojazdów zjeżdżających ze stołu :)
Czyżby inna sekwencja/kod w wysyłanej przez pilot komendzie? Próbował to ktoś rozgryźć (w sensie zdekodować / "rozpisać")?
Ostatnio zmieniony przez wielkamucha 2017-12-04, 23:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
meler 

Wiek: 44
Dołączył: 26 Sie 2015
Wpisy: 221
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-05, 11:46   

W swoich lokomotywach nie używałem takiego przełożenia (2:1). Właściwie to używałem do pierwszych testów a potem redukowałem do 1:1 lub 1:1,67, bo im większe obciążenie (lub wzniesienie) tym gorzej - albo moc, albo prędkość.

Są biblioteki pod Arduino, które pozwalają na sterowanie IR z użyciem płytki i diody IR. Można znaleźć tam kody poszczególnych komend i je przeanalizować - są to różne sekwencje.
 
 
 
Tranzystor 


Wiek: 23
Dołączył: 29 Sie 2016
Wpisy: 387
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2017-12-06, 14:01   

wielkamucha napisał/a:
Czyżby inna sekwencja/kod w wysyłanej przez pilot komendzie? Próbował to ktoś rozgryźć (w sensie zdekodować / "rozpisać")?
http://www.philohome.com/...unctions_RC.pdf
_________________
YouTube | Flickr | Sklep Bricklink
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 12