[MOC] 4-biegowa miniskrzynia biegów
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Sariel
- VIP
- Posty: 5420
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
[MOC] 4-biegowa miniskrzynia biegów
Przedstawiam modyfikację skrzyni biegów pomysłu Erika Leppena. Ma 4 biegi, jest znacznie mniejsza od oryginalnej skrzyni z 8880, i ma większą różnicę przełożeń między biegami.
Galeria
Projekt Erika jest naprawdę świetny, moje modyfikacje to jedynie uzyskanie takiego układu biegów jak w oryginalnym 8880 - co jest wygodne jeśli ma się oryginalne nalepki oznaczające biegi, albo po prostu jest się do tego układu przyzwyczajonym. U Erika biegi miały nieco inny układ, dlaczego - tego nie wiem, ale Erik Leppen nie jest osobą którą posądzałbym o brak umiejętności W mojej wersji input i output są również bliżej siebie.
Skrzynia oferuje dużą redukcję, żaden bieg nie ma efektu overdrive:
1 bieg - 5:1
2 bieg - 3:1
3 bieg - 1.67:1
4 bieg - 1:1
Kolejne biegi (czerwony - input, zielony - output, niebieski to zębatki przenoszące napęd na danym biegu):
A tak wygląda porównanie wielkości - po lewej skrzynia Erika, po prawej oryginalna z 8880:
Jest to jak widać prawdziwe cudo, za co chwała należy się oczywiście Erikowi. Jego oryginalną skrzynię możecie znaleźć tutaj.
Galeria
Projekt Erika jest naprawdę świetny, moje modyfikacje to jedynie uzyskanie takiego układu biegów jak w oryginalnym 8880 - co jest wygodne jeśli ma się oryginalne nalepki oznaczające biegi, albo po prostu jest się do tego układu przyzwyczajonym. U Erika biegi miały nieco inny układ, dlaczego - tego nie wiem, ale Erik Leppen nie jest osobą którą posądzałbym o brak umiejętności W mojej wersji input i output są również bliżej siebie.
Skrzynia oferuje dużą redukcję, żaden bieg nie ma efektu overdrive:
1 bieg - 5:1
2 bieg - 3:1
3 bieg - 1.67:1
4 bieg - 1:1
Kolejne biegi (czerwony - input, zielony - output, niebieski to zębatki przenoszące napęd na danym biegu):
A tak wygląda porównanie wielkości - po lewej skrzynia Erika, po prawej oryginalna z 8880:
Jest to jak widać prawdziwe cudo, za co chwała należy się oczywiście Erikowi. Jego oryginalną skrzynię możecie znaleźć tutaj.
Ostatnio zmieniony 2007-12-29, 14:26 przez Sariel, łącznie zmieniany 2 razy.
Dwóch metrów.. powiadasz?? Sariel jak duże ustrojstwo konstruujesz?? Możesz się pochwalić
EDIT: A gdyby go z tamtąd wyrzycić, i ominąć?? Tzn. zastąpić zębatką przesuwną plus lewarek do zmiany biegów, llub obejśc zwykłymi zębatkami. Wiem że to pewnie się nie zmieści, albo jest nie wykonalne, ale tylko tak powstają wynalazki.
EDIT: A gdyby go z tamtąd wyrzycić, i ominąć?? Tzn. zastąpić zębatką przesuwną plus lewarek do zmiany biegów, llub obejśc zwykłymi zębatkami. Wiem że to pewnie się nie zmieści, albo jest nie wykonalne, ale tylko tak powstają wynalazki.
Ostatnio zmieniony 2007-10-12, 11:45 przez Shadow, łącznie zmieniany 2 razy.
- Sariel
- VIP
- Posty: 5420
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Sam dźwig conajmniej 110 studów długości, bom złożony conajmniej setka, rozłożony prawdopodobnie ponad 250 (mam gotowe 2 sekcje z trzech więc nie wiem na 100%). Generalnie będzie wzorowany na Liebherrze LTM 1400, ale z podporami gwiazdowymi zamiast zwykłych.
Jak wyrzucimy dyfer i zrobimy to o czym mówisz, to zamiast automatu wyjdzie skrzynia rozdzielająca napęd między wyciągarkę i mechanizm rozsuwania bomu. Taka skrzynia jest malutka i na pewno znajdzie się w dźwigu - oprócz tej 4-biegowej, która będzie regulować prędkość wyciągarki.
Jak wyrzucimy dyfer i zrobimy to o czym mówisz, to zamiast automatu wyjdzie skrzynia rozdzielająca napęd między wyciągarkę i mechanizm rozsuwania bomu. Taka skrzynia jest malutka i na pewno znajdzie się w dźwigu - oprócz tej 4-biegowej, która będzie regulować prędkość wyciągarki.
Ostatnio zmieniony 2007-10-12, 11:56 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sariel
- VIP
- Posty: 5420
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Może to się przyda: to jest ta sama skrzynia zbudowana na liftarmach (tak jak Maciek lubi ), dzięki czemu po przypięciu do ramy jest praktycznie niezniszczalna, podczas gdy wcześniejszą wersję trzeba jeszcze dodatkowo wzmacniać. Testowałem i przy naprawdę ekstremalnym obciążeniu po prostu wysprzęglają się driving ringi.
Zwracam uwagę że zastosowałem tu zwykły wodzik, co wymagało dwóch zmian żeby układ biegów pozostał taki sam - output jest w innym miejscu, a zębatki z przodu skrzyni zamieniły się miejscami.
Zwracam uwagę że zastosowałem tu zwykły wodzik, co wymagało dwóch zmian żeby układ biegów pozostał taki sam - output jest w innym miejscu, a zębatki z przodu skrzyni zamieniły się miejscami.
Ostatnio zmieniony 2007-10-30, 09:50 przez Sariel, łącznie zmieniany 2 razy.
Fajnie, fajnie, ale i tak będę potrzebował jeszcze jeden odbiornik IR i dwa silniki.
3 siłowniki = 3 silniki = 3 kanały
PS. Sorka za śmietnik.
3 siłowniki = 3 silniki = 3 kanały
PS. Sorka za śmietnik.
Ostatnio zmieniony 2007-10-30, 14:33 przez Pietruch, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej