[MOC] PIERCE Arrow XT 100' Ladder truck

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#46 Post autor: Żbik »

Przyjrzyj się dobrze, obaj kierowcy skręcają w prawo.

Awatar użytkownika
mechu333
Posty: 34
Rejestracja: 2013-01-02, 00:07
Lokalizacja: Kępno
brickshelf: mechu333

 

#47 Post autor: mechu333 »

Żbik pisze:Przyjrzyj się dobrze, obaj kierowcy skręcają w prawo.
Dokładnie.

Postaram się nagrać coś w podobnym stylu, czyli jazda po skosie czy jak to nazwać.

Tu macie, jak ciężko jest kierować taką maszynę.

[youtube]https://youtube.com/watch?v=0G3zMf_yFuQ[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2017-12-08, 19:31 przez mechu333, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Stelario
VIP
Posty: 1795
Rejestracja: 2014-11-30, 19:49
Lokalizacja: z PRLu

#48 Post autor: Stelario »

Sorry ale IMHO to najgłupszy sposób kierowania samochodem jaki w życiu widziałem. Siedzi 2 kierowców jednen z przodu i drugi z tyłu, I gadają przez intercoma? WTF
Nie dało by się chociaż wsadzić 2 kierowców z przodu z 2 kierownicami i kamerą? Ten z tyłu to i tak nic nie widzi, buja się z lewej na prawą i próbuje zobaczyć czy już coś potrącił. Już pomijam fakt że ta budka z tyłu to jest mega nieopływowa i patrząc po ułożeniu drabiny totalnie zbędna.
Powiedzmy STOP rasistowskim opiniom na temat kolorów zabawek dla dzieci.

Awatar użytkownika
adamski
Posty: 80
Rejestracja: 2014-02-23, 12:41
Lokalizacja: Wielka Brytania
brickshelf: adamski

 

#49 Post autor: adamski »

Taki typ pojazdu daje niespotykaną szansę bycia kierowcą naczepy :)
Sposób kierowania może wynikać z tego, że kiedy opracowywano ten wóz to nie było jeszcze tak powszechnych miniaturowych kamer, elektronicznego sterowania itd. Więc prościej i taniej było pewnie wstawić kabinę dla drugiego kierowcy na naczepie. Ułatwia też manewrowanie w ciasnych ulicach i zakrętach. Zamiast zatrzymywać się i sterować naczepą z pilota na kablu, od razu mamy tam kogoś kto panuje nad sytuacją. Inna sprawa że można było tę drabinę zabudować na jednolitym podwoziu np 8x4, ale po pierwsze to jest Ameryka, a po drugie mechu333 nie zbudowałby wtedy tak fajnego modelu :)
Ostatnio zmieniony 2017-12-09, 15:24 przez adamski, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3941
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

#50 Post autor: legosamigos »

Stelario pisze:Sorry ale IMHO to najgłupszy sposób kierowania samochodem jaki w życiu widziałem. Siedzi 2 kierowców jednen z przodu i drugi z tyłu, I gadają przez intercoma? WTF
Nie dało by się chociaż wsadzić 2 kierowców z przodu z 2 kierownicami i kamerą? Ten z tyłu to i tak nic nie widzi, buja się z lewej na prawą i próbuje zobaczyć czy już coś potrącił. Już pomijam fakt że ta budka z tyłu to jest mega nieopływowa i patrząc po ułożeniu drabiny totalnie zbędna.
Widać Stelario, że kompletnie nie masz zielonego pojęcia o kierowaniu dużych pojazdów, więc przemilczę twoją wypowiedź. Taki pojazd ma zupełnie inne gabaryty niż normalny samochód osobowy, zupełnie inny promień skrętu, tonaż, wymiary, więc daruj sobie takie wypowiedzi
Ostatnio zmieniony 2017-12-09, 17:45 przez legosamigos, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

zen535i
Posty: 152
Rejestracja: 2013-08-11, 16:19
Lokalizacja: Radomsko, Wieluń
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#51 Post autor: zen535i »

Na jednym podwoziu nie mieściłaby się w takich ciasnych uliczkach, myślę że wszystko tam jest przemyślane, co do pomysłu z kamerami to średni pomysł, gość siedzi z tyłu i ma ,, czucie'' tej tylniej osi skrętne, widzi wszystko to co powinien czyli czy nie zawadzi o auto lub krawężniki.
Piwo moje paliwo;)

Awatar użytkownika
Iasafaer
Posty: 281
Rejestracja: 2015-05-14, 20:05
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#52 Post autor: Iasafaer »

zen535i pisze:Na jednym podwoziu nie mieściłaby się w takich ciasnych uliczkach, myślę że wszystko tam jest przemyślane, co do pomysłu z kamerami to średni pomysł, gość siedzi z tyłu i ma ,, czucie'' tej tylniej osi skrętne, widzi wszystko to co powinien czyli czy nie zawadzi o auto lub krawężniki.
Gdyby to rozwiązanie było takie och ach to pewnie jakaś firma dziś podjęłaby się kontynuacji linii takich pojazdów. Po primo gdyby ten pojazd powstał dzisiaj to zapewne miałby kamery, a nie kabinę na tyłku.
Po drugie obecne naczepy z osiami skrętnymi są zautomatyzowane i działają w oparciu o wychył względem siodła. Większe zabawki do przewozu naprawdę duuuużych gabarytów są sterowane zdalnie przez pilota, który idzie zazwyczaj pieszo za zestawem, ale te mniejsze są całkowicie zautomatyzowane.
Dziś ten zestaw byłby prawdopodobnie całkowicie zautomatyzowany na wzór niskopodwoziówek.
Amerykanie robią dosyć szerokie drogi, oś naczepy jest stosunkowo blisko tyłka naczepy co ułatwia ewentualne cofanie w ciaśniejsze zakamarki. Osobiście jako kierowca zestawu uważam, że rozwiązanie zbędne, no ale w końcu to amerykańskie i najwyraźniej wtedy widzieli potrzebę zbudowania czegoś takiego. W każdym razie w oparciu o własne doświadczenie w jeździe zestawem uważam, że pomysł całkowicie zbędny co z resztą potwierdza fakt, że dziś nikt takich nie robi.

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3941
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

#53 Post autor: legosamigos »

zen535i pisze:Na jednym podwoziu nie mieściłaby się w takich ciasnych uliczkach, myślę że wszystko tam jest przemyślane, co do pomysłu z kamerami to średni pomysł, gość siedzi z tyłu i ma ,, czucie'' tej tylniej osi skrętne, widzi wszystko to co powinien czyli czy nie zawadzi o auto lub krawężniki.
O widzisz, i tu się z tobą zgodzę, czego dowodem jest poniższy film.

Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

Awatar użytkownika
cichy1987
Posty: 298
Rejestracja: 2017-10-04, 09:38
Lokalizacja: Dębołęka, Sieradz
brickshelf: cichy1987
Kontakt:

 

#54 Post autor: cichy1987 »

Pięknie współpracują Ci kierowcy.:)
Lego nasze Lego

Awatar użytkownika
CamelXP
VIP
Posty: 321
Rejestracja: 2011-11-05, 19:07
Lokalizacja: Lubin / Norymberga

#55 Post autor: CamelXP »

Iasafaer pisze:Gdyby to rozwiązanie było takie och ach to pewnie jakaś firma dziś podjęłaby się kontynuacji linii takich pojazdów.
Z tego co gdzieś czytałem, w Stanach Zjednoczonych koszty firmy związane z jednym zatrudnionym kierowcą ciężarówki, to ok 150 tys. dolarów rocznie, więc ciężarówka wymagająca dwóch kierowców jednocześnie nie znalazłaby nabywców.
Hey! you're banjaxed!
Hey! you're screwed!
And death is coming for you!

Awatar użytkownika
Iasafaer
Posty: 281
Rejestracja: 2015-05-14, 20:05
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#56 Post autor: Iasafaer »

CamelXP pisze:
Iasafaer pisze:Gdyby to rozwiązanie było takie och ach to pewnie jakaś firma dziś podjęłaby się kontynuacji linii takich pojazdów.
Z tego co gdzieś czytałem, w Stanach Zjednoczonych koszty firmy związane z jednym zatrudnionym kierowcą ciężarówki, to ok 150 tys. dolarów rocznie, więc ciężarówka wymagająca dwóch kierowców jednocześnie nie znalazłaby nabywców.
Nie mówiłem o komercyjnym zastosowaniu tego wynalazku, bo to w ogóle mija się z celem. Nie wyobrażam sobie komercyjnej ciężarówki z takim rozwiązaniem, bo niby jak? Ograniczyć przestrzeń ładunkową dla stanowiska operatora naczepy? xD
Kiedyś były takie czasy, że konstruowano różne dziwne wynalazki i dziś już wiadomo, że to się nie sprawdza.

Awatar użytkownika
Stelario
VIP
Posty: 1795
Rejestracja: 2014-11-30, 19:49
Lokalizacja: z PRLu

#57 Post autor: Stelario »

CamelXP pisze:
Iasafaer pisze:Gdyby to rozwiązanie było takie och ach to pewnie jakaś firma dziś podjęłaby się kontynuacji linii takich pojazdów.
Z tego co gdzieś czytałem, w Stanach Zjednoczonych koszty firmy związane z jednym zatrudnionym kierowcą ciężarówki, to ok 150 tys. dolarów rocznie, więc ciężarówka wymagająca dwóch kierowców jednocześnie nie znalazłaby nabywców.
Za 150k $ to zapewne mozna wyasfaltowac ten trawnik na srodku ulicy co by sie dalo jechac na wprost.
Ludzie ktorzy buduja sobie slalom pod domem a pozniej na nim parkuja zasluguja na to zeby im woz strazacki nie dojechal.

Awatar użytkownika
Iasafaer
Posty: 281
Rejestracja: 2015-05-14, 20:05
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#58 Post autor: Iasafaer »

Stelario pisze:Ludzie ktorzy buduja sobie slalom pod domem a pozniej na nim parkuja zasluguja na to zeby im woz strazacki nie dojechal.
To często nie jest pomysł mieszkańców, a urzędników. Choć z kolei urzędnicza "kreatywność" uruchamiana jest zazwyczaj skargami mieszkańców.
Ogólnie dziwi, że wóz taki wymyślono akurat w USA, gdzie drogi (pomijając takie wynalazki jak te wysepki) raczej są dosyć szerokie. To w naszych warunkach bardziej taki zestaw mógłby faktycznie znaleźć zastosowanie. Europejskie drogi są tak ciasne, że jako posiadacz amerykańskiego SUVa mogę powiedzieć, że zdecydowanie lepsze zastosowanie taki zestaw miałby u nas.
Ale tak jak mówiłem... kiedyś były takie czasy, że ludzie wymyślali różne dziwne konstrukcje, które z czasem okazywały się przerostem formy nad treścią.
Dziś straż korzysta z pojazdów na bazie Iveco Eurocargo, a to są małe, kompaktowe ciężarówki, które wszędzie wjadą, także po co komu taki przerośnięty zestaw drabiniasty.

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3941
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

#59 Post autor: legosamigos »

Iasafaer pisze:...Dziś straż korzysta z pojazdów na bazie Iveco Eurocargo, a to są małe, kompaktowe ciężarówki, które wszędzie wjadą, także po co komu taki przerośnięty zestaw drabiniasty.
Po to, że w USA jest jednak trochę wyższe budownictwo :) Przy takiej straży pożarnej, jak Pierce Arrow, 2 kierowców akurat się sprawdza, co pokazałem we wcześniejszym poście. Oczywiście, jak widać na filmie, który zalinkował mechu333, kierowanie takiej naczepy nie należy do łatwych rzeczy i dość mocno trzęsie w tej kabinie. Przy zwykłym zestawie ciężarówka + naczepa czy w autobusie przegubowym 2 kierowców zupełnie by się nie sprawdziło
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

Awatar użytkownika
Iasafaer
Posty: 281
Rejestracja: 2015-05-14, 20:05
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#60 Post autor: Iasafaer »

legosamigos pisze:Po to, że w USA jest jednak trochę wyższe budownictwo :)
Równie dobrze, można porównywalną, bądź taką samą zabudowę drabiniastą dać na podwozie większej solówki, którą też wjedziesz w większość miejsc. Wiem, bo jeździłem pocztową 3-osiówką, która do krótkich nie należała i wjeżdżałem w naprawdę dziwne miejsca w centrach miast i osiedlach, także wszystko jest do ogarnięcia.
legosamigos pisze:2 kierowców akurat się sprawdza, co pokazałem we wcześniejszym poście.
To, że sobie dobrze radzą nie oznacza jeszcze, że to optymalne rozwiązanie.
Nie dość, że przerost formy nad treścią to jeszcze potrzeba dodatkowego chopa, żeby tym sterować.
Ostatnio zmieniony 2017-12-18, 20:15 przez Iasafaer, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ