Napęd PF do parowozu
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
-
- Posty: 798
- Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
- Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
To zadziała, czy nie zadziała? (zakładam, że NIE)BJ pisze:A, i nie wiem czy wiesz, ale wieża na zadziała na zasilaniu że starego boxa.
"Pociągowy" to, jak zakładam, ten szerszy, z pokrętłami zamiast suwaków?Durzy pisze:Tylko wtedy trzeba mieć pilota "pociągowego", a nie technic, aby nie trzeba było cały czas trzymać "jedź", tak?
wielkamucha pisze:"Pociągowy" to, jak zakładam, ten szerszy, z pokrętłami zamiast suwaków?Durzy pisze:Tylko wtedy trzeba mieć pilota "pociągowego", a nie technic, aby nie trzeba było cały czas trzymać "jedź", tak?
Tak, ten podwójny. Nie miałem go jednak w ręce, więc piszę co mi się obiło o ususzy.
Co ważne te pojedyncze mają tylko jedną prędkość i aby działał trzeba wychylać cały czas gałkę (mam to wiem), a "ten z kółkami" ma kilka prędkości do wyboru (ale nie da się regulować płynnie jak w starych kolejkach zasilanych przez tory) - tak mi tłumaczyli kiedy pytałem.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
I jeszcze jedna, najważniejsza informacja: komenda nadana zwykłym pilotem, po wyjechaniu poza zasięg jest wykonywana jeszcze przez trzy sekundy. Komenda wydana pilotem z regulacją prękości w podobnym przypadku jest wykonywana ciągle. Dobre dla pociągów, niedobre dla pojazdów zjeżdżających ze stołu :)Durzy pisze:Tak, ten podwójny. Nie miałem go jednak w ręce, więc piszę co mi się obiło o ususzy.
Co ważne te pojedyncze mają tylko jedną prędkość i aby działał trzeba wychylać cały czas gałkę (mam to wiem), a "ten z kółkami" ma kilka prędkości do wyboru (ale nie da się regulować płynnie jak w starych kolejkach zasilanych przez tory) - tak mi tłumaczyli kiedy pytałem.
-
- Posty: 798
- Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
- Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Na "aledrogo" oba chodzą w praktycznie tej samej cenie, więc wybór jest jasny... Zamierzam dać napęd z L-ki na jeden wózek (obie osie) tendra, przełożenie 1:2 powinno chyba dać radę z ciągnięciem 5-6 wagonów? Jak wygląda sprawa z prędkością, można coś z tych silników wykrzesać? Na filmach kolegów widziałem, że pociągi nie za szybkie były, ale nie wiem, na jakich ustawieniach one jeździły...M_longer pisze:I jeszcze jedna, najważniejsza informacja: komenda nadana zwykłym pilotem, po wyjechaniu poza zasięg jest wykonywana jeszcze przez trzy sekundy. Komenda wydana pilotem z regulacją prękości w podobnym przypadku jest wykonywana ciągle. Dobre dla pociągów, niedobre dla pojazdów zjeżdżających ze stołu :)Durzy pisze:Tak, ten podwójny. Nie miałem go jednak w ręce, więc piszę co mi się obiło o ususzy.
Co ważne te pojedyncze mają tylko jedną prędkość i aby działał trzeba wychylać cały czas gałkę (mam to wiem), a "ten z kółkami" ma kilka prędkości do wyboru (ale nie da się regulować płynnie jak w starych kolejkach zasilanych przez tory) - tak mi tłumaczyli kiedy pytałem.
Ostatnio zmieniony 2017-12-04, 23:02 przez wielkamucha, łącznie zmieniany 2 razy.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Moje Volvo jeździło na jednej Lce z przełożeniem 1:3:wielkamucha pisze: Jak wygląda sprawa z prędkością, można coś z tych silników wykrzesać?
https://youtu.be/oZ9q7KT75Mg?t=2m28s
Oczywiście średnica kół ma kolosalne znaczenie, ale L jest dużo mocniejszy od Mki.
-
- Posty: 798
- Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
- Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Dlatego parowozy osobowe miały takie duże koła :)M_longer pisze:Moje Volvo jeździło na jednej Lce z przełożeniem 1:3:
https://youtu.be/oZ9q7KT75Mg?t=2m28s
Oczywiście średnica kół ma kolosalne znaczenie, ale L jest dużo mocniejszy od Mki.
Ostatecznie, to ma być towarowy/uniwersalny (bardziej towarowy niż uniwersalny), więc nie musi być szybki. W razie czego, mam trochę zębatek, jest też kalkulator Sariela, więc pokombinuję...
Filmik fajny, czytałem recenzje "wzorcowego" zestawu, ten model działa zgrabnie - no i wygląd, dużo lepszy :) Dlaczego LEGO nie potrafi budować tak jak my? :DDDDD
Czyżby inna sekwencja/kod w wysyłanej przez pilot komendzie? Próbował to ktoś rozgryźć (w sensie zdekodować / "rozpisać")?M_longer pisze:I jeszcze jedna, najważniejsza informacja: komenda nadana zwykłym pilotem, po wyjechaniu poza zasięg jest wykonywana jeszcze przez trzy sekundy. Komenda wydana pilotem z regulacją prękości w podobnym przypadku jest wykonywana ciągle. Dobre dla pociągów, niedobre dla pojazdów zjeżdżających ze stołu :)Durzy pisze:Tak, ten podwójny. Nie miałem go jednak w ręce, więc piszę co mi się obiło o ususzy.
Co ważne te pojedyncze mają tylko jedną prędkość i aby działał trzeba wychylać cały czas gałkę (mam to wiem), a "ten z kółkami" ma kilka prędkości do wyboru (ale nie da się regulować płynnie jak w starych kolejkach zasilanych przez tory) - tak mi tłumaczyli kiedy pytałem.
Ostatnio zmieniony 2017-12-04, 23:13 przez wielkamucha, łącznie zmieniany 2 razy.
W swoich lokomotywach nie używałem takiego przełożenia (2:1). Właściwie to używałem do pierwszych testów a potem redukowałem do 1:1 lub 1:1,67, bo im większe obciążenie (lub wzniesienie) tym gorzej - albo moc, albo prędkość.
Są biblioteki pod Arduino, które pozwalają na sterowanie IR z użyciem płytki i diody IR. Można znaleźć tam kody poszczególnych komend i je przeanalizować - są to różne sekwencje.
Są biblioteki pod Arduino, które pozwalają na sterowanie IR z użyciem płytki i diody IR. Można znaleźć tam kody poszczególnych komend i je przeanalizować - są to różne sekwencje.
-
- Posty: 572
- Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
- Lokalizacja: Rybnik okolice
- brickshelf: Tranzystor
-
http://www.philohome.com/pf/LEGO_Power_Functions_RC.pdfwielkamucha pisze:Czyżby inna sekwencja/kod w wysyłanej przez pilot komendzie? Próbował to ktoś rozgryźć (w sensie zdekodować / "rozpisać")?
-
- Posty: 798
- Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
- Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Dzięki Tranzystor! Pobrane, zapisane, trochę nawet już przejrzane:)
Z kronikarskiego obowiązku dodam, że mam już silnik L i battboxa; wczoraj zrobiłem pierwsze próby na nowym tendrze (czy raczej jego zaczątkach) i wygląda to nieźle. Silnik daje radę, przełożenie 1:1,67 wydaje się być ok (pozostawia pewien zapas momentu na wagony), ale jest trochę wolne na moje oczekiwania. Za przykładem kolegi melera spróbuję jeszcze 1:1 (daje pewne kuszące możliwości z dodatkowym miejscem na baterie...).
Zapytam jeszcze doświadczonych: zakładam, że osiągana na podłączeniu bezpośrednim battbox-silnik prędkość jest maksymalną, jaką mogę "wyciągnąć" z silnika - taką przysłowiową "1", a włączenie w układ wieży IR i pilota nic nie zmieni - będę mógł osiągać np. 0,2, 0,5, 0,8, ale i tak nie osiągnę więcej niż 1 (czyli np. 1,2). Czy dobrze myślę?
bzzz-bzzz
Z kronikarskiego obowiązku dodam, że mam już silnik L i battboxa; wczoraj zrobiłem pierwsze próby na nowym tendrze (czy raczej jego zaczątkach) i wygląda to nieźle. Silnik daje radę, przełożenie 1:1,67 wydaje się być ok (pozostawia pewien zapas momentu na wagony), ale jest trochę wolne na moje oczekiwania. Za przykładem kolegi melera spróbuję jeszcze 1:1 (daje pewne kuszące możliwości z dodatkowym miejscem na baterie...).
Zapytam jeszcze doświadczonych: zakładam, że osiągana na podłączeniu bezpośrednim battbox-silnik prędkość jest maksymalną, jaką mogę "wyciągnąć" z silnika - taką przysłowiową "1", a włączenie w układ wieży IR i pilota nic nie zmieni - będę mógł osiągać np. 0,2, 0,5, 0,8, ale i tak nie osiągnę więcej niż 1 (czyli np. 1,2). Czy dobrze myślę?
bzzz-bzzz
Ostatnio zmieniony 2017-12-20, 17:07 przez wielkamucha, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 798
- Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
- Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-