Nieszczelne pompki 6L?

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

Nieszczelne pompki 6L?

#1 Post autor: Sariel »

Taka sytuacja: mam kompresor napędzany silnikiem z kilkoma pompkami 6L, tymi starszymi, z Unimoga: https://www.bricklink.com/v2/catalog/ca ... 1#T=C&C=86

Kompresor testuję pod obciążeniem i z manometrem. I teraz: dwie pompki pracują jak trzeba, ciśnienie rośnie błyskawicznie i po zatrzymaniu kompresora trzyma prawie bez zmian. Drugie dwie pompki, podłączone nawet tymi samymi przewodami co dwie wcześniejsze, w to samo miejsce, tak samo mocno dociśnięte przewody, generują takie przecieki że ciśnienie minimalnie wzrasta ponad zero i zaraz do niego wraca. Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Czy możliwe, żeby pompki były nieszczelne?

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#2 Post autor: M_longer »

Sariel pisze:Czy możliwe, żeby pompki były nieszczelne?
Spotkałem się z nieszczelnościami w tych szarych, tych nowych z Arocsa jeszcze nie męczyłem na tyle by się pojawiły problemy :)

Tranzystor
Posty: 572
Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
Lokalizacja: Rybnik okolice
brickshelf: Tranzystor

 

#3 Post autor: Tranzystor »

Jak robiłem kiedyś koparkę to większość pompek 5.5 miała mniejsze lub większe problemy z trzymaniem ciśnienia.

Przemo
Posty: 18
Rejestracja: 2014-01-13, 00:21
Lokalizacja: Pszczyna
brickshelf: przemo

 

#4 Post autor: Przemo »

Miałem taką pompkę nieszczelną właśnie w nowym Unimogu (dostałem nową od Lego). Pewny nie jestem ale wydaje mi się, że więcej osób miało z nimi problemy.

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#5 Post autor: Żbik »

Nieszczelność się zdarza i okresowo powraca - problem w wysychaniu uszczelki tłoczka. Trzeba wyjąć pompkę i pokręcić tłoczkiem wokół osi, trochę na sucho popompować żeby lepiej smar rozprowadzić.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#6 Post autor: Sariel »

Interesujące. Wymienię pompki na V2 i dam znać jak to wyszło.

Luboniak
Posty: 42
Rejestracja: 2013-01-16, 11:41
Lokalizacja: Pyrlandia
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#7 Post autor: Luboniak »

Rozebrać przesmarować tym: https://allegro.pl/kategoria/narzedzia- ... o-1-3-1003 i sprawa załatwiona. Jest to smar do o-ringów w amortyzatorach powietrznych gdzie ciśnienie na poziomie 150 - 200 Psi to norma.

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 471
Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
Lokalizacja: Okolice Namysłowa
brickshelf: Na razie brak ;/...

 

#8 Post autor: Kruk »

Tak prawda że taki smar byłby dobry zwłaszcza, że to do amorów powietrznych Rock Shox'a. Sam ostatnio serwisowałem swój amor właśnie i używałem ten smar:

http://karbonowy.pl/amortyzatory-akceso ... -20ml.html

Dobrze uszczelnia, jest lepki co jest istotne i nie psuje gumy, cena ~18 złotych to nie wiele, przetestuje go kiedyś na tłoczkach pneumatyki ale na 99% powinno działać.

Pewnie ta nieszczelność wynika z końcówki, która jest osobnym elementem w tych szarych pompkach 6L, to też pewnie dlatego nowe niebieskie 6L już dolną cześć ma połączoną z korpusem.
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#9 Post autor: Sariel »

Póki co założyłem nowe pompki V2 i ciśnienie trzyma. Efekt "dziurawych gaci" zniknął :)

Luboniak
Posty: 42
Rejestracja: 2013-01-16, 11:41
Lokalizacja: Pyrlandia
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#10 Post autor: Luboniak »

Kruk pisze:Sam ostatnio serwisowałem swój amor właśnie i używałem ten smar:

http://karbonowy.pl/amort...torow-20ml.html
Z tym że "masło" jest do uszczelek kurzowych, ślizgów etc. military jest do komór powietrznych i lepiej trzyma ciśnienie - to dwa różne smary do różnych zastosowań.

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 471
Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
Lokalizacja: Okolice Namysłowa
brickshelf: Na razie brak ;/...

 

#11 Post autor: Kruk »

To fakt, z tym że ten smar to wydatek 100 złotych, jak ktoś nie bawi się serwisowanie rowerów to drogi smar, nie mniej na pewno lepszy.

Kiedyś pisałem o naprawie starych tłoczków pneumatycznych ale to trochę inna historia.
Ostatnio zmieniony 2018-03-20, 20:30 przez Kruk, łącznie zmieniany 1 raz.
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/

ODPOWIEDZ