[Zawody LTTC] Regulamin na sezon 2018

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
BJ
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: 2012-01-16, 21:42
Lokalizacja: Majdan/Warszawa

[Zawody LTTC] Regulamin na sezon 2018

#1 Post autor: BJ »

LUGPol Truck Trial Championship

REGULAMIN ZAWODÓW 2018


1. Postanowienia ogólne

1.1. Podstawa zawodów
LUGPol TTC (dalej: LTTC) to impreza o charakterze cyklicznych happeningów, podczas których uczestnicy odpowiadają sami za siebie. Wyścigi odbywają się w miejscach publicznych i ogólnodostępnych. Udział w spotkaniach jest dobrowolny, a uczestnicy zobowiązują się przestrzegać poniższego regulaminu.
LTTC to wyścigi zdalnie sterowanych modeli pojazdów terenowych wykonanych z klocków Lego. Odbywają się one na wytyczonych trasach składających się z odcinków ograniczonych bramkami. Celem zawodów jest sprawdzenie umiejętności obchodzenia się z pojazdem oraz mobilności modelu na torze terenowym. Kwestie szczegółowe reguluje regulamin zawodów.

1.2. Zgłoszenie i uczestnictwo
Uczestnik jest zobowiązany jest do zgłoszenia modelu w temacie dostępnym tutaj. Zgłoszenia woli uczestnictwa w zawodach należy dokonać na 1 dzień przed datą rajdu w temacie na forum dotyczącym danego rajdu poprzez deklarację którym modelem startuje. Zakwalifikowanie do zawodów poprzedza weryfikacja podanych parametrów na miejscu przed rajdem oraz zgodności pojazdu z regulaminem.
W przypadku braku konta na forum zgłoszenia (w układzie podanym w tym poście) należy wysłać na adres email: LUGPolTruckTrialChampionship@gmail.com

1.3. Sędziami głównymi zawodów LTTC są: BJ, Cieślu oraz omen.

1.4. Sędziowanie zawodów
Zawody sędziowane są przez minimum dwóch sędziów. Sędziowie dopuszczają pojazdy do startu oraz oceniają przejazd.

1.5. Plasowanie
Kolejność startu na pierwszej sekcji jest ustalana jest na podstawie losowania odbywającego się po odbiorze technicznym. Na każdej kolejnej sekcji kolejność startu zmienia się o jedną pozycję w dół, tzn. zawodnik startujący na pierwszej sekcji jako pierwszy startuje na kolejnej jako ostatni, drugi jako pierwszy, trzeci jako drugi itd.
Uczestnik jadący jako pierwszy winien być gotowy do startu natychmiast po otwarciu sekcji, a każdy kolejny zawodnik przygotowuje się do startu podczas przejazdu poprzedniego uczestnika. W przypadku rezygnacji ze startu zawodnik ma obowiązek powiadomić o tym sędziego.

2. Pojazd

2.1. Dopuszczalne rodzaje pojazdów
Dopuszczalne są ciężarówki dwuosiowe i wieloosiowe (z lub bez przegubu), przystosowane do jazdy terenowej.
Niedopuszczalne są motocykle, quady i pojazdy gąsienicowe oraz pojazdy nieprzystosowane do jazdy terenowej. Niedopuszczalne są pojazdy ze sterowaniem czołgowym. Niedopuszczalne są wozidła a także transportery wojskowe.

2.2. Wymagania ogólne pojazdu:
  • Zawieszenie – każda ciężarówka musi posiadać ruchome zawieszenie każdego koła. Typ zawieszenia modelu musi być zgodny z typem zawieszenia oryginału. Zgodnie z regulaminem LTTC, dostępne są następujące trzy typy zawieszeń:
    • tatrowe - zawieszenie niezależne z wahliwymi półosiami
    • niezależne - z wyłączeniem zawieszenia tatrowego
    • sztywne mosty – pozostałe typy rzeczywistych zawieszeń
  • wygląd rzeczywistego pojazdu;
  • skala między 1:12 a 1:14;
  • wszystkie koła muszą być napędzane;
  • liczba i układ osi skrętnych muszą być zgodne z oryginałem;
  • ciężar własny pojazdu musi wynosić minimum 1,6 kg dla układu 4x4, minimum 2,0kg dla układu 6x6, minimum 2,4kg dla układu 8x8, minimum 2,8kg dla układu 10x10 i minimum 3,2 dla układu 12x12;
  • model musi być zdalnie sterowany;
  • długość pojazdu nie może przekraczać 80cm.
2.3. Dozwolony napęd pojazdu:
  • dozwolone są silniki przewidziane w tabeli mocy silników;
  • zasilanie może odbywać się z modułu RC, modułu MINDSTORRMS, 8878 lub zasobników z akumulatorami;
  • zasilanie silników napędowych ze źródła o napięciu większym niż 9V jest niedozwolone.
  • Wymagana minimalna sumaryczna moc pojazdu wynosi 1,04W (1 medium lub inne dozwolone silniki o mocy sumarycznej minimalnej wynoszącej 1,04W).
Tabela mocy silników:

Kod: Zaznacz cały

Typ silnika  | Moc mechaniczna
2838         | 0,9W
71427        | 0,58W
43362        | 0,51W
5292(RC)     | 4,61W
47 154       | 0,74W
2986         | 0,021W
NXT          | 2,03W
E-Motor      | 0,58W
PF Medium    | 1,04W
PF XL        | 2,21W
PF L         | 1,85W
EV3-Large    | 1,9W
EV3 - Medium | 1,15W 
(Sporządzone na podstawie: www.philohome.com/motors/motorcomp.htm )

2.4. Dopuszczalne koła pojazdu:
  • koła muszą pasować skalą oraz stylem do przygotowanego pojazdu;
  • wszystkie koła LEGO oraz opony "96mm For Tamiya CC01" są dopuszczalne
2.5. Elementy wymagane w ciężarówkach
Każda ciężarówka, dopuszczona do zawodów LTTC, musi posiadać:
  • Kabinę zbieżną z oryginałem, a w niej lite drzwi, dach, ściana tylna i podłoga (o ile występują w pierwowzorze)
  • Wycieraczki (o ile występują w pierwowzorze)
  • Otwierane drzwi w kabinie (o ile występują w pierwowzorze)
  • Kierownicę (o ile występuje w pierwowzorze)
  • Deskę rozdzielczą z zegarami (o ile występuje w pierwowzorze)
  • Dźwignię zmiany biegów (o ile występuje w pierwowzorze)
  • Fotele (o ile występują w pierwowzorze)
  • Klatkę bezpieczeństwa zabezpieczającą przedział pasażerski kabiny
  • Przestrzeń za kabiną - o szerokości min. 90% szerokości pojazdu sięgająca do ostatniej osi, wykonana z klocków: płaska paka, buda, obrys z axli, connectorów lub liftarmów. W przypadku obrysu dopuszczalne jest jego wypełnienie plandeką materiałową lub tekturową. Paka nie może być wyższa od kabiny.
Ciężarówka startująca w zawodach LTTC musi nadto spełniać wymogi dotyczące widocznych kabli, zgodnie z zasadami:
  • Przewody zasilające nie mogą odstawać od bryły auta
2.6. Obostrzenia

Niedozwolone jest stosowanie elementów "nie-Lego" oraz modyfikowanych elementów Lego, za wyjątkiem:
  • opon "96mm For Tamiya CC01"
  • elementu Sbrick do sterowania modelem
  • sznurków o zbliżonej do oryginalnych grubości
  • gumek (np. jako pasków transmisyjnych i innych)
  • tkanin i tektur w celu wykonania plandeki
  • sprężyn o podobnej charakterystyce do sprężyn LEGO
  • taśmy klejąca w celu zapobiegania obracania się felg względem opon
  • telefonów komórkowych, laptopów, padów używanych do zdalnego sterowania
  • kabli-przejściówek NXT-9V, NXT-PF
  • naklejek w celach ozdobnych.
Niedozwolone jest stosowanie systemów „rescue” pozwalające na zdalne ustawienia pojazdu na koła po rolce.
2.7. Współczynnik
Współczynnik jest parametrem zależnym od: masy, mocy, długości pojazdu oraz liczby i rozstawu osi, liczby i układu osi skrętnych, rodzaju opon i obecności przegubu.
Współczynnik wyliczony zostaje według dodatkowego arkusza, który można ściągnąć pod poniższym linkiem: [ DOWNLOAD ]

3. Przebieg zawodów

3.1 Odbiór techniczny
Odbiór techniczny odbywa się przed rozpoczęciem pierwszej sekcji. Podczas odbioru technicznego sprawdza się zgodność pojazdu z wymaganiami określonymi w regulaminie, waży oraz mierzy pojazd.
  • Długość pojazdu mierzona jest od najbardziej wysuniętego w przód elementu, który posiada co najmniej 90% szerokości pojazdu (nie wliczająć lusterek). W przypadku braku takiego elementu, długość mierzona jest od obrysu kół przednich. Długość mierzona jest do obrysu kół ostatniej osi.
3.2. Reguły wyznaczania sekcji
  • Szerokość bram nie może być mniejsza niż 33 study szerokości na terenie płaskim (w poprzek bramek) lub 40 studów szerokości na terenie pochyłym (w poprzek bramek).
  • Ostatnia sekcja musi rozpocząć się przed godziną 15:00.
  • Zakazuje się modyfikowania trasy między przejazdami, w tym jej wyrównywania z wyłączeniem poprawienia pozycji zniszczonych chorągiewek.
3.3. Reguły jazdy w sekcji
Przygotowany do startu pojazd winien stać swoim obrysem bezpośrednio przed linią wyznaczoną przez bramę startową pierwszej sekcji. Cały teren wewnątrz ograniczeń sekcji może być użytkowany do jazdy. Każda sekcja zaliczana jest do przejechanych, gdy środek pierwszej osi pojazdu przekroczy wytyczoną linię graniczną sekcji
Dokonywanie przez zawodnika próbnych (niepunktowanych) przejazdów na danej sekcji będzie skutkować jego natychmiastową dyskwalifikacją w tejże sekcji.

3.4. Klasyfikacja
Do ustalenia kolejności na poszczególnych odcinkach służy „współczynnik" (patrz pkt 2.7), który jest dzielony przez czas przejazdu odcinka powiększony o ewentualne „kary czasowe" (patrz pkt 3.4 Tabela kar).

Punkty na odcinkach są naliczane według następujących zasad:
  • nieukończenie lub rezygnacja z sekcji: 0 pkt
  • ukończenie sekcji: 1 pkt
  • za każdego pokonanego rywala: +1 pkt
  • premia za drugie miejsce na odcinku: +1pkt
  • premia za wygranie odcinka: +2 pkt

Zawody wygrywa zawodnik, który w sumie uzyskał najwięcej punktów na wszystkich odcinkach.
Do ukończenia zawodów wymagane jest uzyskanie czasu z przejazdu przynajmniej jednej sekcji.

3.5. Tabela kar:

Kara za opony 96mm For Tamiya CC01 -10% przelicznika
Kara za brak zgłoszenia przed wyznaczonym terminem -150 punktów do przelicznika
N – Naprawa, +100% czasu przejazdu:
  • dozwolone są prace serwisowe, przed wznowieniem przejazdu pojazd musi zostać ustawiony w miejscu awarii lub przed ostatnią pokonaną bramką,
  • po przewróceniu lub po zakopaniu się pojazdu dozwolone jest postawienie pojazdu na koła w ostatnim miejscu gdzie pojazd stał na kołach lub przez ostatnią pokonaną bramkę
  • każdemu zawodnikowi przysługuje tylko jedna „naprawa” na każdą sekcję,
    jeśli w trakcie jazdy sekcyjnej jakiekolwiek części odpadną z ciężarówki (z wyłączeniem wycieraczek oraz lusterek), zawodnik automatycznie jest obciążany karą „naprawy” i ma obowiązek odbudować swoje auto.
D – Dotknięcie +25% czasu przejazdu
  • dotknięcie chorągiewki, ale przejechanie po jej właściwej stronie, czyli przez bramkę.
Z – Zniszczenie chorągiewki +50% czasu przejazdu
  • przejechanie przez bramkę przy zniszczeniu chorągiewki ma miejsce tylko wtedy gdy co najmniej jedna strona (połowa) pojazdu w całej jego długości porusza się wewnątrz bramki.
Zawodnik jest zobowiązany do dokonania naprawy w momencie, gdy uszkodzenia pojazdu spowodują zniekształcenie jego geometrii (w tym geometrii bryły kabiny). Na czas prac obsługowych (naprawy pojazdu, ustawienia pojazdu po przewrotce, ustawienia pojazdu po rolce) pomiar czasu zostaje zatrzymany.

3.6. Obostrzenia
Sędziowie mają prawo oszacować normę czasową na podstawie długości i stopnia trudności trasy najpóźniej przed przejazdem drugiego zawodnika na danej sekcji. Zawodnik który przekroczy normę czasową nie zalicza danej sekcji.

Decyzja wspólna sędziów na temat spraw organizacyjnych i innych dotyczących zawodów, jest ostateczna i niepodważalna.

W sytuacji niepodporządkowania się zawodnika do oficjalnej decyzji sędziów, lub w przypadku utrudniania przez zawodnika sprawnej organizacji zawodów, sędziowie mają prawo do dyskwalifikacji sekcyjnej tegoż zawodnika.

4. Klasyfikacja generalna sezonu
Klasyfikacja generalna sezonu wyznaczana jest na podstawie sumy wyników z pięciu rajdów (liczone jest pięć najlepszych wyników) uzyskanych przez danego zawodnika. Cały sezon wygrywa zawodnik, który uzyska największą ilość punktów.
Punkty za pojedynczy rajd są przyznawane według następującej tabeli:

Kod: Zaznacz cały

MIEJSCE    | PUNKTY
1 miejsce  | 25 pkt
2 miejsce  | 18 pkt
3 miejsce  | 15 pkt
4 miejsce  | 12 pkt
5 miejsce  | 10 pkt
6 miejsce  | 8 pkt
7 miejsce  | 6 pkt
8 miejsce  | 4 pkt
9 miejsce  | 2 pkt
10 miejsce | 1 pkt 

W przypadku uzyskania tej samej liczby punktów na rajdzie przez 2 lub więcej zawodników (remis) punkty będą przyznawane według poniższego schematu:

Kod: Zaznacz cały

MIEJSCE   | PUNKTY
1 miejsce | 25 pkt
2 miejsce | 18 pkt
2 miejsce | 18 pkt
2 miejsce | 18 pkt
5 miejsce | 10 pkt
Itd. 

W przypadku uzyskania tej samej liczby punktów w klasyfikacji generalnej przez 2 lub więcej zawodników (remis) o miejscach będzie decydowała większa liczba wygranych rajdów, większa liczba drugich miejsc w przypadku tej samej liczby zwycięstw itd. W przypadku, gdy powyższe kryterium nie jest w stanie rozstrzygnąć miejsca w klasyfikacji zawodnicy będą klasyfikowani na tym samym miejscu.

5.Postanowienia końcowe

Kwestie nieregulowane powyższym regulaminem będą rozstrzygane przez głosowanie sędziów głównych obecnych na rajdzie, o takiej samej wadze głosu (patrz punkt 1.3.).
Ostatnio zmieniony 2019-03-05, 21:49 przez BJ, łącznie zmieniany 14 razy.
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#2 Post autor: Sariel »

Panowie, wiosna jest, kiedy jakieś jeżdżenie? Pofilmowałbym :)

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#3 Post autor: 3dom »

Terminarz rodzi się w bólach ;)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Mistakes
Posty: 529
Rejestracja: 2009-12-20, 18:00
Lokalizacja: Warszawa!
brickshelf: Ayumi

 

#4 Post autor: Mistakes »

Arkusz liczący przelicznik nie przyjmuje aktualnych wag minimalnych, wyrzuca napis "za lekkie auto". Jesteście w stanie to zmodyfikować? ;-)

Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 803
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Atrx
Kontakt:

 

#5 Post autor: Atros »

Można prosić o wrzucenie aktualnego arkusza do przelicznika, choćby, jak rozmawialiśmy, na dysk Google.

Zablokowany